abonnement Unibet Coolblue
pi_183794628
Na jarenlang in ontkenning en bagatellisering te hebben geleefd wat "het" met je doet, komt het moment om toch "het" onder ogen te zien.
Het is een lange weg die ik moet nemen en het is spijtig dat ik niet eerder het niet zelf inzag, niet voordat ik mensen om mij heen enorm veel pijn heb aangedaan, veel ellende over ze heb gestrooid en dat alleen omdat ik te laf was.
Tja waarom ik dit topic open? Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat, mocht iemand hier daarmee rondlopen en dit lezen, ze op tijd wat aandoen. Voordat het te laat is en je alles kapot maakt.
pi_183794649
Sterkte.
pi_183794665
Door wie dan
pi_183794683
Heftig.
Wens je heel veel liefde en begrip. Ook van jezelf voor jezelf. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 17-12-2018 22:34:58 ]
Definitely not CIA
  maandag 17 december 2018 @ 22:05:16 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183795529
Hoop dat je het spoedig een plekje kan geven want de persoon die jou dat soort dingen aan doet verdient natuurlijk niet het licht in de ogen, laat staan een hoofdrol in jouw leven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183795930
Sterkte en hoop op veel begrip en steun voor je.
pi_183797589
Je bent sterk door dit nu aan te gaan. Succes met alles de komende tijd.
  dinsdag 18 december 2018 @ 00:15:54 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183799528
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 21:37 schreef loni55 het volgende:
Na jarenlang in ontkenning en bagatellisering te hebben geleefd wat "het" met je doet, komt het moment om toch "het" onder ogen te zien.
Het is een lange weg die ik moet nemen en het is spijtig dat ik niet eerder het niet zelf inzag, niet voordat ik mensen om mij heen enorm veel pijn heb aangedaan, veel ellende over ze heb gestrooid en dat alleen omdat ik te laf was.
Tja waarom ik dit topic open? Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat, mocht iemand hier daarmee rondlopen en dit lezen, ze op tijd wat aandoen. Voordat het te laat is en je alles kapot maakt.
Je klinkt als een "dader" (in de OP iig).
Of heb je eea eindelijk uitgesproken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183801202
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je klinkt als een "dader" (in de OP iig).
Of heb je eea eindelijk uitgesproken?
Klink ik als een dader?
  dinsdag 18 december 2018 @ 05:03:31 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183801238
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 04:44 schreef loni55 het volgende:

[..]

Klink ik als een dader?
Ja, die indruk had ik ook. Dat stuk over te laf zijn en wat je andere mensen hebt aangedaan. Dat klinkt niet als "ik ben een slachtoffer".
Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je door het hele gebeuren te willen vergeten jezelf nog meer de vernieling hebt ingeholpen en daar anderen in mee hebt getrokken. Maar dat vind ik geen kwestie van te laf.
pi_183801353
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 05:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, die indruk had ik ook. Dat stuk over te laf zijn en wat je andere mensen hebt aangedaan. Dat klinkt niet als "ik ben een slachtoffer".
Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je door het hele gebeuren te willen vergeten jezelf nog meer de vernieling hebt ingeholpen en daar anderen in mee hebt getrokken. Maar dat vind ik geen kwestie van te laf.
Dat bedoelde ik er ook mee. Ik was onverschillig, dronk, toonde gevaarlijk gedrag en heb zoveel verkeerde keuzes gemaakt om mijn pijn niet te hoeven voelen en in het proces vergat ik dat ik ermee ook anderen pijn deed. Dat noem ik wel laf.
pi_183801362
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:39 schreef hoechst het volgende:
Door wie dan
Geen idee. Misbruik duurde tussen mijn 3de en 6de. Ik had een vermoeden maar nu ik hier mee bezig ben blijkt dat mijn vermoedens niet correct waren.
pi_183801768
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 05:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik er ook mee. Ik was onverschillig, dronk, toonde gevaarlijk gedrag en heb zoveel verkeerde keuzes gemaakt om mijn pijn niet te hoeven voelen en in het proces vergat ik dat ik ermee ook anderen pijn deed. Dat noem ik wel laf.
Mwah tja iedereen gaat er anders mee om.

Ik noem het niet laf omdat je reageerde zoals jij voor jouw gevoel niet anders kon op dat moment.
En dat het zo liep was natuurlijk nooit zo ver gekomen als diegene jouw niet misbruikt had.

Je moet ook oppassen dat je het gevoel van "slachtoffer zijn" als een negatief iets wegzet.. iets is je ook aangedaan en dat heeft gevolgen gehad.
pi_183801856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mwah tja iedereen gaat er anders mee om.

Ik noem het niet laf omdat je reageerde zoals jij voor jouw gevoel niet anders kon op dat moment.
En dat het zo liep was natuurlijk nooit zo ver gekomen als diegene jouw niet misbruikt had.

Je moet ook oppassen dat je het gevoel van "slachtoffer zijn" als een negatief iets wegzet.. iets is je ook aangedaan en dat heeft gevolgen gehad.
Het is laf omdat ik hem nog altijd de macht over mij liet hebben. Na 30 jaar zelfs!
Daarnaast het waren wel mijn keuzes. Weliswaar geen heldere keuzes maar wel mijn eigen.
pi_183801938
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:01 schreef loni55 het volgende:

[..]

Het is laf omdat ik hem nog altijd de macht over mij liet hebben. Na 30 jaar zelfs!
Daarnaast het waren wel mijn keuzes. Weliswaar geen heldere keuzes maar wel mijn eigen.
Dat is discutabel.

Je hersenen en persoonlijkheid zijn beschadigd geraakt, ik vind niet dat je verantwoordelijk gehouden kan worden 100% voor al je eigen beslissingen als het te maken heeft met het misbruik of daaruit is voortgevloeid.

Je zegt het zelf al, geen heldere keuzes.
En hoe komt dat dan? Juist.

Dus zonder dat misbruik, zonder een trauma en dan zulk soort dingen doen waar jij over in zit?
Dan kun je spreken van een bepaald soort lafheid of een bepaald soort fout gedrag.

Maar goed dat is mijn mening.
pi_183802053
Hoe kwam je er achter?
pi_183802279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:34 schreef hoechst het volgende:
Hoe kwam je er achter?
Dat weet je altijd maar je stopt het weg en doe je netalsof het niks is en andere redenen totdat het teveel wordt en een beetje zelf onderzoek doet en herkent en erkent veel onverklaarbare dingen en gedrag aan jezelf.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:07:30 #18
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_183802322
Rare OP, wat wil je hiermee bereiken?
pi_183802328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat is discutabel.

Je hersenen en persoonlijkheid zijn beschadigd geraakt, ik vind niet dat je verantwoordelijk gehouden kan worden 100% voor al je eigen beslissingen als het te maken heeft met het misbruik of daaruit is voortgevloeid.

Je zegt het zelf al, geen heldere keuzes.
En hoe komt dat dan? Juist.

Dus zonder dat misbruik, zonder een trauma en dan zulk soort dingen doen waar jij over in zit?
Dan kun je spreken van een bepaald soort lafheid of een bepaald soort fout gedrag.

Maar goed dat is mijn mening.
Je hebt ook wel gelijk in alleen ik zou in theorie en praktijk ook een eigen wil moeten hebben en mij niet gevangen laten nemen door een ziek mens.
pi_183802352
Arme jij ;( Sterkte
Somebody that I used to know
pi_183802357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:07 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je hebt ook wel gelijk in alleen ik zou in theorie en praktijk ook een eigen wil moeten hebben en mij niet gevangen laten nemen door een ziek mens.
Daar is therapie voor bedoeld.

Iedereen reageert op zijn eigen manier wat betreft traumatische ervaringen.
En verreweg de meeste worstelen eigenlijk met dat wat jij daar omschrijft.

Therapie helpt in ieder geval je weer jezelf te worden, als dat logisch klinkt.
pi_183802371
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:07 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Rare OP, wat wil je hiermee bereiken?
Nou mensen die zoiets mee hebben gemaakt negeren het of erkennen het niet totdat het bijna te laat is.
Ik hoop dat dit iemand aanspoort om stappen te zetten en hulp op tijd te zoeken.
pi_183802572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Daar is therapie voor bedoeld.

Iedereen reageert op zijn eigen manier wat betreft traumatische ervaringen.
En verreweg de meeste worstelen eigenlijk met dat wat jij daar omschrijft.

Therapie helpt in ieder geval je weer jezelf te worden, als dat logisch klinkt.
Daar heb je weer gelijk in. In januari begin ik ermee.
pi_183802590
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:24 schreef loni55 het volgende:

[..]

Daar heb je weer gelijk in. In januari begin ik ermee.
Heeft mij ook geholpen uiteindelijk.
Wel zaak om een goeie therapeut te hebben, voelt het niet goed dan gewoon naar een ander vragen.
Dat is soms moeilijk omdat je toch op heel persoonlijk vlak met zo'n iemand praat, maar het is wel belangrijk dat je daarbij de juiste klik voelt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:30:01 #25
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_183802641
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nou mensen die zoiets mee hebben gemaakt negeren het of erkennen het niet totdat het bijna te laat is.
Ik hoop dat dit iemand aanspoort om stappen te zetten en hulp op tijd te zoeken.
True, is nooit verstandig dit soort gebeurtenissen te negeren.
pi_183802745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heeft mij ook geholpen uiteindelijk.
Wel zaak om een goeie therapeut te hebben, voelt het niet goed dan gewoon naar een ander vragen.
Dat is soms moeilijk omdat je toch op heel persoonlijk vlak met zo'n iemand praat, maar het is wel belangrijk dat je daarbij de juiste klik voelt.
Dat is waar ook al wordt dit mijn eerste serieuze poging om iets eraan te doen. Ik merk dat het zwaar gaat worden want alles komt naar boven. Ben nu een boek aan het lezen daarover en het is een eyeopener hoe erg het is.
pi_183802752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:30 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

True, is nooit verstandig dit soort gebeurtenissen te negeren.
Nee maar mannen doen het meestal wel. Schaamte.
pi_183802950
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 05:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik er ook mee. Ik was onverschillig, dronk, toonde gevaarlijk gedrag en heb zoveel verkeerde keuzes gemaakt om mijn pijn niet te hoeven voelen en in het proces vergat ik dat ik ermee ook anderen pijn deed. Dat noem ik wel laf.
En nu kom je al gelijk aan met een 'reden' waarom je zo deed?

Vaak is het beter bepaalde problemen zelf aan te gaan, dus een eventueel drankprobleem of een neiging tot risicovol gedrag, los ervan of je zelf al denkt te weten waarom je dat doet...

belangrijke aan therapie is vooral in de toekomst te leren om te gaan met bepaale karakter-eigenschappen en misbruik of schade aan jezelf en/of anderen in de toekomst te voorkomen,
niet een 'excuus' paraat te hebben als het weer voorkomt.

Ben je nu onder behandeling van een therapeut?
zo niet, is dat het eerste dat je moet doen, niet te denken jezelf te gaan zelf-helpen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183802998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En nu kom je al gelijk aan met een 'reden' waarom je zo deed?

Vaak is het beter bepaalde problemen zelf aan te gaan, dus een eventueel drankprobleem of een neiging tot risicovol gedrag, los ervan of je zelf al denkt te weten waarom je dat doet...

belangrijke aan therapie is vooral in de toekomst te leren om te gaan met bepaale karakter-eigenschappen en misbruik of schade aan jezelf en/of anderen in de toekomst te voorkomen,
niet een 'excuus' paraat te hebben als het weer voorkomt.

Ben je nu onder behandeling van een therapeut?
zo niet, is dat het eerste dat je moet doen, niet te denken jezelf te gaan zelf-helpen.
De reden waarom ik zeg dat het mijn keuze was om zo'n gedrag te vertonen is zodat ik juist geen excuus heb of wil gebruiken voor datgene wat ik deed. Sinds 50 dagen heb ik mijn leven omgegooid en dat was ook mijn keuze.
  dinsdag 18 december 2018 @ 23:28:58 #30
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183820263
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nou mensen die zoiets mee hebben gemaakt negeren het of erkennen het niet totdat het bijna te laat is.
Ik hoop dat dit iemand aanspoort om stappen te zetten en hulp op tijd te zoeken.
Wat bedoel je met dat “het te laat is”.

Wanneer ben je precies te laat om hulp te zoeken?
  dinsdag 18 december 2018 @ 23:31:53 #31
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183820333
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

De reden waarom ik zeg dat het mijn keuze was om zo'n gedrag te vertonen is zodat ik juist geen excuus heb of wil gebruiken voor datgene wat ik deed. Sinds 50 dagen heb ik mijn leven omgegooid en dat was ook mijn keuze.
Ik herken zoveel in je verhaal. Maar het helpt niet om boos op jezelf te blijven over iets wat je vroeger heel slecht hebt gedaan.

Zorg ervoor dat je het echt nooit meer in de toekomst meer zult doen..
Nu ben je wel bewust van je eigen handelingen. Toen niet, maar nu wel. Het zou helemaal erg zijn als je nu wel alsnog weer de fout ingaat.. maar als je al zo tegen jezelf keert/ tegen datgene keert denk ik niet dat je het in de toekomst weer zou doen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 23:33:58 #32
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183820383
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:40 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat is waar ook al wordt dit mijn eerste serieuze poging om iets eraan te doen. Ik merk dat het zwaar gaat worden want alles komt naar boven. Ben nu een boek aan het lezen daarover en het is een eyeopener hoe erg het is.
Ik zou wel echt naar een behandelaar stappen.. ook al schaam je je dood. Je bepaalt uiteindelijk wel zelf wat je tegen die persoon wilt zeggen hé. Maar een behandelaar kan een behoorlijke stok achter je deur zijn en je helpen.
pi_183820525
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 05:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Geen idee. Misbruik duurde tussen mijn 3de en 6de. Ik had een vermoeden maar nu ik hier mee bezig ben blijkt dat mijn vermoedens niet correct waren.
Je hebt geen idee door wie, maar je weet wel dat het duurde tussen je 3de en je 6de. Hoe weet je dat dan zo zeker?
pi_183820577
-

[ Bericht 99% gewijzigd door familymatters op 18-12-2018 23:42:26 ]
pi_183822410
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:31 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik herken zoveel in je verhaal. Maar het helpt niet om boos op jezelf te blijven over iets wat je vroeger heel slecht hebt gedaan.

Zorg ervoor dat je het echt nooit meer in de toekomst meer zult doen..
Nu ben je wel bewust van je eigen handelingen. Toen niet, maar nu wel. Het zou helemaal erg zijn als je nu wel alsnog weer de fout ingaat.. maar als je al zo tegen jezelf keert/ tegen datgene keert denk ik niet dat je het in de toekomst weer zou doen.
Dank. Dat gaat ook nooit gebeuren. Ik zocht in alles een uitweg. Een uitweg om niet te voelen. Helaas kom je dan al gauw bij middelen uit die het alleen maar erger maken.
In januari heb ik mijn eerste intake gesprek dus ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
pi_183822412
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je hebt geen idee door wie, maar je weet wel dat het duurde tussen je 3de en je 6de. Hoe weet je dat dan zo zeker?
Ja ik weet dat natuurlijk niet precies wanneer alleen doordat we gingen verhuizen en na verhuizing is seksueel misbruik ook gestopt dan kan ik zo'n inschatting maken.
pi_183822414
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:28 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat “het te laat is”.

Wanneer ben je precies te laat om hulp te zoeken?
Dat je te ver heen bent.. Dat je je leven hebt verpest/weggegooid.
  woensdag 19 december 2018 @ 08:46:04 #38
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183823270
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 05:58 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat je te ver heen bent.. Dat je je leven hebt verpest/weggegooid.
Het is nooit te laat om iets te verbeteren.. wel is het zo dat hoe later je ermee start hoe lastiger het wordt.

Maar jij bent al helemaal niet te laat, want je bent nog bewust van je eigen fouten/ jouw aandeel op anderen.

Als dat niet zo was en je was veranderd in een narcist of psychopaat dan was het inderdaad te laat geweest..
  woensdag 19 december 2018 @ 08:49:18 #39
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183823299
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 05:56 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dank. Dat gaat ook nooit gebeuren. Ik zocht in alles een uitweg. Een uitweg om niet te voelen. Helaas kom je dan al gauw bij middelen uit die het alleen maar erger maken.
In januari heb ik mijn eerste intake gesprek dus ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Een uitweg om niet te voelen? Bedoel je daarmee ook wel dat je gewoon dingen deed die voor jezelf leuk waren maar voor anderen beschadigend?

Je kan het namelijk net zo goed zeggen/ eerlijk erover zijn. At least tegen jezelf. Want daarmee verbeter je jezelf het meest.
pi_183824073
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:46 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Het is nooit te laat om iets te verbeteren.. wel is het zo dat hoe later je ermee start hoe lastiger het wordt.

Maar jij bent al helemaal niet te laat, want je bent nog bewust van je eigen fouten/ jouw aandeel op anderen.

Als dat niet zo was en je was veranderd in een narcist of psychopaat dan was het inderdaad te laat geweest..
Helaas wel. Ik wil inderdaad niet meer een gegijzelde zijn van mijn misbruiker en mijn leven door hem laten bepalen. Ook al was het mijn eigen keuze om idiote dingen te doen alsnog zou het nooit zijn gebeurd als ik dat niet mee had gemaakt.
pi_183824353
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:49 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Een uitweg om niet te voelen? Bedoel je daarmee ook wel dat je gewoon dingen deed die voor jezelf leuk waren maar voor anderen beschadigend?

Je kan het namelijk net zo goed zeggen/ eerlijk erover zijn. At least tegen jezelf. Want daarmee verbeter je jezelf het meest.
Nou nee ik deed dingen die in mijn zieke gedachtegang een manier was om de dader te strafen. Ja ik weet het. Met heel wat alcohol op lukt alles.
pi_183824399
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183824445
ik denk dat je nog wel even te gaan hebt, als je denkt dat je door je misbruiker gegijzeld wordt, en je dingen doet om de (onbekende) dader met terugwerkende kracht te straffen.

maar goed, dat ga je wel leren als je therapie gaat doen. succes.
pi_183827737
Ikzelf ben niet seksueel misbruikt, wel een schadevolle jeugd met traumatische ervaringen. Ook ik heb vreemde dingen gedaan, bij mij zag ik liefde dan als verslaving en vanuit daar vreemde dingen gedaan. Ben 24 en gaat beter met mij. Leer jezelf en de ander te vergeven. Sterkte.

Je gebruikt middelen om je gevoelens te doven, maar je moet toch de realiteit in wil je leven.
pi_183915669
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:24 schreef Schanu het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was of hulp zoeken of zodanig zelfdestructief zijn dat je uiteindelijk of dood eindigt of niks meer bent alleen een leeg omhulsel.
Het is spijtig om te horen dat je zover moest gaan alvorens je het erkende maar soms heb ik helaas dat ook. Bagatelliseren en weer aanmodderen totdat het weer mis gaat.
Jammer dat er geen switch bestaat om alles te resseten en met een schoon blad verder te kunnen gaan.
Hoe is het nu met je dan? Heb je handvaten voor jezelf om het niet te laten escaleren?
pi_183915694
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
ik denk dat je nog wel even te gaan hebt, als je denkt dat je door je misbruiker gegijzeld wordt, en je dingen doet om de (onbekende) dader met terugwerkende kracht te straffen.

maar goed, dat ga je wel leren als je therapie gaat doen. succes.
Nu pas kom ik erachter hoeveel grip diegene op je heeft terwijl je er niet eena bewust van bent. Eng eigenlijk.
pi_183915741
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:55 schreef Gregor1994 het volgende:
Ikzelf ben niet seksueel misbruikt, wel een schadevolle jeugd met traumatische ervaringen. Ook ik heb vreemde dingen gedaan, bij mij zag ik liefde dan als verslaving en vanuit daar vreemde dingen gedaan. Ben 24 en gaat beter met mij. Leer jezelf en de ander te vergeven. Sterkte.

Je gebruikt middelen om je gevoelens te doven, maar je moet toch de realiteit in wil je leven.
Klopt. Als je constant een uitweg zoekt door middel van je gevoelens en met name de pijn te verdoven en de volgende dag doen netalsof er niks aan de hand is gaat niet meer werken. Het is grappig want in minder dan een maand tijd ga ik ermee beginnen (therapie) en ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.
Ik vermoed dat het je uit gaat putten maar uiteindelijk beter af bent.
pi_183917226
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 11:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nu pas kom ik erachter hoeveel grip diegene op je heeft terwijl je er niet eena bewust van bent. Eng eigenlijk.
uiteindelijk moet je het als een fase leren te zien, denk ik. het voelt zo, maar het is niet fysiek waar. het zijn gebeurtenissen uit je verleden. meer niet.
pi_183919099
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 13:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

uiteindelijk moet je het als een fase leren te zien, denk ik. het voelt zo, maar het is niet fysiek waar. het zijn gebeurtenissen uit je verleden. meer niet.
Ja ik zie het als een wond die er zo lang is dat het niet anders kan dan het schoonmaken voordat het gaat genezen.
pi_183927053
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 14:27 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ja ik zie het als een wond die er zo lang is dat het niet anders kan dan het schoonmaken voordat het gaat genezen.
succes. mijn advies is, bekijk het als bijvoorbeeld, over vliegangst heenkomen. door te vliegen, gaat de angst weg. nooit helemaal, het is onderdeel van je. maar op gegeven moment zit het je niet meer zoveel dwars dat het je beperkt. je hebt je hersenen geleerd anders te reageren op iets dan hoe je dat gewend was, hoe angst je gevormd had.
eigenlijk heel simpel.
maar jij moet voor jezelf vinden hoe je je losmaakt van de vastzittende angst. en je ermee confronteren, eraan wennen, het accepteren, is dan wat je moet doen. wel lastig als je het je niet eens kon herinneren, maar je hebt wel iets om mee aan de slag te gaan; datgene wat telkens op je afkomt, het gevolg.
pi_183928752
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

succes. mijn advies is, bekijk het als bijvoorbeeld, over vliegangst heenkomen. door te vliegen, gaat de angst weg. nooit helemaal, het is onderdeel van je. maar op gegeven moment zit het je niet meer zoveel dwars dat het je beperkt. je hebt je hersenen geleerd anders te reageren op iets dan hoe je dat gewend was, hoe angst je gevormd had.
eigenlijk heel simpel.
maar jij moet voor jezelf vinden hoe je je losmaakt van de vastzittende angst. en je ermee confronteren, eraan wennen, het accepteren, is dan wat je moet doen. wel lastig als je het je niet eens kon herinneren, maar je hebt wel iets om mee aan de slag te gaan; datgene wat telkens op je afkomt, het gevolg.
Dank voor de tip en adviezen. Ik ga hier de voortgang wel plaatsen.
pi_183941672
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 11:46 schreef loni55 het volgende:

[..]

Het was of hulp zoeken of zodanig zelfdestructief zijn dat je uiteindelijk of dood eindigt of niks meer bent alleen een leeg omhulsel.
Het is spijtig om te horen dat je zover moest gaan alvorens je het erkende maar soms heb ik helaas dat ook. Bagatelliseren en weer aanmodderen totdat het weer mis gaat.
Jammer dat er geen switch bestaat om alles te resseten en met een schoon blad verder te kunnen gaan.
Hoe is het nu met je dan? Heb je handvaten voor jezelf om het niet te laten escaleren?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183950464
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 15:45 schreef Schanu het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is goed om te horen dat je iets gevonden hebt wat wel voor je werkt echter verwaarloos jezelf niet en blijf naar jezelf luisteren. Sinds een maand geloof ik ben ik clean in die zin dat ik geen verdovende middelen gebruik en dat helpt mij om geen verkeerde keuzes meer te maken. Soms raak ik overmaand door allerlei gevoelens, van verdriet tot boosheid, van hopeloosheid tot vechtlust maar dat vind ik fijner dan mijzelf overlaten aan het gevoelloze en daarna dingen doen wat zowel mij als mijn dierbaren pijn doen.
Mijn punt is dat iedereen heeft zijn of haar plekje en jij ook.
pi_183952209
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 04:44 schreef loni55 het volgende:

[..]

Klink ik als een dader?
Sommige mensen hebben door hun autisme wat moeite om te begrijpen wat jij bedoelt. Neem het niet te persoonlijk op :)
pi_183952304
Misschien helpt het het beste als je op zoek gaat naar lotgenoten.

Neem het jezelf niet teveel kwalijk dat je 'er nu pas mee komt'. Het is niet slap dat je het al die tijd ontkend hebt. Ik vind daar persoonlijk juist kracht inzitten: je hebt namelijk al die tijd geprobeerd om je leven op een normale manier voort te zetten. Het geeft aan dat je geen jankbal bent. Wat er tegenwoordig ook beweerd wordt met "je bent sterk als je je kwetsbaar durft op te stellen": kwetsbare mensen redden het niet op deze aardkloot.

Het is ook niet zo dat je al die jaren niks hebt gedaan aan het verwerken ervan. Als dat zo was, dan had je het nog bij far niet onder ogen durven zien
  dinsdag 25 december 2018 @ 02:25:12 #56
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183952478
Hoe kan het dat je weet dat je jaren lang misbruikt bent, maar niet door wie?
pi_183954650
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:49 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Misschien helpt het het beste als je op zoek gaat naar lotgenoten.

Neem het jezelf niet teveel kwalijk dat je 'er nu pas mee komt'. Het is niet slap dat je het al die tijd ontkend hebt. Ik vind daar persoonlijk juist kracht inzitten: je hebt namelijk al die tijd geprobeerd om je leven op een normale manier voort te zetten. Het geeft aan dat je geen jankbal bent. Wat er tegenwoordig ook beweerd wordt met "je bent sterk als je je kwetsbaar durft op te stellen": kwetsbare mensen redden het niet op deze aardkloot.

Het is ook niet zo dat je al die jaren niks hebt gedaan aan het verwerken ervan. Als dat zo was, dan had je het nog bij far niet onder ogen durven zien
Dat is ook wel waar maar het punt is dát ik steeds verkeerde middelen gebruikte om het pijn en alles eromheen niet te voelen en het werd steeds extremer. Het was zelfs zo erg dat ik onverschillig werd over alles.
pi_183954664
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben door hun autisme wat moeite om te begrijpen wat jij bedoelt. Neem het niet te persoonlijk op :)
Haha nee doe ik zeer zeker niet.
pi_183954681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 02:25 schreef SugeLucky het volgende:
Hoe kan het dat je weet dat je jaren lang misbruikt bent, maar niet door wie?
Als je maar deeltjes ziet/herinnert van een reeks gebeurtenissen en je bent erg jong dan kan het blijkbaar.
  dinsdag 25 december 2018 @ 12:05:20 #60
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183957425
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:59 schreef loni55 het volgende:

[..]

Als je maar deeltjes ziet/herinnert van een reeks gebeurtenissen en je bent erg jong dan kan het blijkbaar.
Ok, dan denk ik niet dat het tot je 6e gebeurt is want dan zou je echt wel moeten weten wie het gedaan heeft.

Wel heel klote voor je! Hopelijk kan je een geschikte therapie vinden.
pi_183958349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:05 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ok, dan denk ik niet dat het tot je 6e gebeurt is want dan zou je echt wel moeten weten wie het gedaan heeft.

Wel heel klote voor je! Hopelijk kan je een geschikte therapie vinden.
Helaas weet ik het niet precies wanneer het gestopt was. Wel kan ik het ongeveer een gooi doen want het is gestopt toen we verhuisd waren en dat was op mijn zesde.
pi_183958937
Waren t geen nare dromen
pi_183975182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:08 schreef hoechst het volgende:
Waren t geen nare dromen
Helaas..
pi_184630552
Even een update van mijn kant. Op maandag heb ik mijn eerste sessie met de psycholoog.
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan..
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:23:01 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184694870
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:35 schreef loni55 het volgende:
Even een update van mijn kant. Op maandag heb ik mijn eerste sessie met de psycholoog.
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan..
Hoe ging het?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184695636
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe ging het?
Het was behoorlijk zwaar. Terugdenken aan je verleden en aangezien je automatisch de neiging hebt om het een en ander te verklaren voor jezelf en de ander, belast je jezelf alleen maar meer mee terwijl dat nu niet nodig was.
Daarnaast was het wel vreemd om het tegen een vreemde te vertellen.
De psycholoog was wel heel erg begripvol en ze gaf aan wat haar idee was op dit moment om te doen. Natuurlijk had ze nog meer gespreken nodig om een echte behandelplan neer te zetten. Volgende week weer!
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:59:52 #67
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184707787
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:02 schreef loni55 het volgende:

[..]

Het was behoorlijk zwaar. Terugdenken aan je verleden en aangezien je automatisch de neiging hebt om het een en ander te verklaren voor jezelf en de ander, belast je jezelf alleen maar meer mee terwijl dat nu niet nodig was.
Daarnaast was het wel vreemd om het tegen een vreemde te vertellen.
De psycholoog was wel heel erg begripvol en ze gaf aan wat haar idee was op dit moment om te doen. Natuurlijk had ze nog meer gespreken nodig om een echte behandelplan neer te zetten. Volgende week weer!
Ik wens je veel succes en wijsheid in dit proces.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184723537
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes en wijsheid in dit proces.
Dank. Het wordt heftig maar het gaat mij lukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')