abonnement Unibet Coolblue
pi_183781961
Als ik zoek voor een (virtual) gameserver bij nitrado dan bieden ze die aan voor 4 euro per maand in de minste configuratie.

Als ik kijk bij azure wat een virtual server kost dan zie ik de goedkoopste voor ¤17.

Beide zijn gehost in de cloud, beide bedrijven beheren hun eigen serverpark en hebben dus personeelskosten.

Hoe kan het dat nitrado virtual gameservers kan aanbieden voor zo laag bedrag?

ik weet dat de slots en opslag heel laag is bij de goedkoopste versie
speak only if it improves the silence.
pi_183782149
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:56 schreef TjjWester het volgende:
Als ik zoek voor een (virtual) gameserver bij nitrado dan bieden ze die aan voor 4 euro per maand in de minste configuratie.

Als ik kijk bij azure wat een virtual server kost dan zie ik de goedkoopste voor ¤17.

Beide zijn gehost in de cloud, beide bedrijven beheren hun eigen serverpark en hebben dus personeelskosten.

Hoe kan het dat nitrado virtual gameservers kan aanbieden voor zo laag bedrag?

ik weet dat de slots en opslag heel laag is bij de goedkoopste versie
Er zijn meer clouds dan alleen de dure variant bij microsoft. Heb je ook AWS bekeken?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_183785676
Kreeg meteen een flashbacks aan 2008 ofzo cod2/cssource servers voor 50cent per slot
pi_183975827
AWS is 1x t2.mikro gratis, je kan ook een grote instantie pakken en daar meerdere game servers op draaien. Draai je 20 applicatie servers en gooi je die server lekker vol met capaciteit wat die server nooit aan kan als iedereen tegelijk speelt. (Dat noemen we overcommitten) Het betekent dat je verkoopt aan meer capaciteit dan 1 server daadwerkelijk aan kan. Het idee daarachter is dat mensen capaciteit inkopen welke ze nooit 100% verbruiken. Het aantal uren dat jij die game speelt is niet 24, een voorbeeld is ook cloud storage welke jij afneemt is vaak bijvoorbeeld 1T maar vaak staat daar vaak minder op. Kortom een partij verkoopt de resources vaak meerdere keren. Zo had ik eens een klant welke beweerde 2PiB aan storage nodig te hebben, uiteindelijk heeft er 200T aan storage op gestaan. De hoeveelheid data was inderdaad 2PiB maar kon na berekingen opgeruimd worden zodat er nooit veel data nodig was.
pi_184202980
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:56 schreef TjjWester het volgende:
Als ik zoek voor een (virtual) gameserver bij nitrado dan bieden ze die aan voor 4 euro per maand in de minste configuratie.

Als ik kijk bij azure wat een virtual server kost dan zie ik de goedkoopste voor ¤17.

Beide zijn gehost in de cloud, beide bedrijven beheren hun eigen serverpark en hebben dus personeelskosten.

Hoe kan het dat nitrado virtual gameservers kan aanbieden voor zo laag bedrag?

ik weet dat de slots en opslag heel laag is bij de goedkoopste versie
Je gaat een gamehoster vergelijken met een highend Cloudhoster? De kosten van Azure zitten voor een zeer groot deel in innovatie. Daarnaast gameservers hebben vaak maar een beperkt gebruik, kortom dat nemen ze mee in hun kosten. Overigens is dat bij VM's in de cloud ook zo, natuurlijk kun je ze gewoon ten alle tijden aan of uit zetten, maar de meeste bedrijven doen dat niet is mijn ervaring (of slechts beperkt voor test omgevingen).

Overigens "ontmoedigt" microsoft het gebruik van VM's over het algemeen, daarom betaal je er ook relatief veel voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')