Deze tactiek is niet nieuw hoor. De overheid wacht gewoon tot de grote volksverontwaardiging is overgewaaid zodat ze hun eigen falen kunnen aanpasen/herstellen en het allemaal wat minder erg lijkt. Dat zie je nu al gebeuren. Dat noem je uitdoven c.q doofpot of hoe je het ook wil noemen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 09:23 schreef manny het volgende:
[..]
soortgelijke stond tussen haakjes vriend. waar het om gaat is dat er jaarlijks tig (bijna) ongelukken gebeuren met bakfietsen, stints en andere elektrische karretjes, etc. Gelukkig niet met deze gevolgen. En dan hebben we het over het ongeluk. Ik neem aan dat ze ook kijken naar de manier waarop dat ding is toegelaten en hoe men is omgegaan met wijzigingen. Ook hiervoor geldt: voldoende andere (soortgelijke) cases als referentie.
Ik weet ook niet wat ze precies uitzoeken, hoe ingewikkeld de case is, en met hoeveel ze er aan werken; maar om er meteen een doofpot achter te zoeken... iedereen wil toch dat ze dit goed uitzoeken ipv een flut conclusie trekken waar je niets mee opschiet.
Aha. Jij hebt info die wij niet hebben. Jij zit bij dat onderzoek ? jij weet dat de Nederlandse overheid dit doet ? Ik zou adviseren om dan snel wat journalisten te benaderen en deze info naar buiten te brengen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 09:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Deze tactiek is niet nieuw hoor. De overheid wacht gewoon tot de grote volksverontwaardiging is overgewaaid zodat ze hun eigen falen kunnen aanpasen/herstellen en het allemaal wat minder erg lijkt. Dat zie je nu al gebeuren. Dat noem je uitdoven c.q doofpot of hoe je het ook wil noemen.
Nee, geen enkele overheid doet aan doofpotten, de Nederlandse al helemaal nietquote:Op donderdag 14 februari 2019 09:37 schreef manny het volgende:
[..]
Aha. Jij hebt info die wij niet hebben. Jij zit bij dat onderzoek ? jij weet dat de Nederlandse overheid dit doet ? Ik zou adviseren om dan snel wat journalisten te benaderen en deze info naar buiten te brengen.
Schrijf ik nergens.quote:Op donderdag 14 februari 2019 10:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, geen enkele overheid doet aan doofpotten, de Nederlandse al helemaal niet
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.quote:Op donderdag 18 april 2019 07:21 schreef matspontius het volgende:
Stint mag met nieuwe regels weer de weg op
De Tweede Kamer gaat akkoord met de aanpassingen die minister Van Nieuwenhuizen voorstelt voor de Stint. Dat betekent dat de elektrische bolderkar voor het volgende schooljaar weer de weg op kan.
Er komen nieuwe, strengere technische eisen en nieuwe regels voor de toelatingsprocedure van de Stint. Ook komt er toezicht op de door de fabrikant aangepaste voertuigen.
De minister verbood de Stint in oktober. De maatregel volgde op een ongeluk waarbij in Oss vier kinderen om het leven kwamen. De oorzaak van het ongeluk is nog altijd onduidelijk, maar de twijfels over de technische constructie van de Stint waren voor Van Nieuwenhuizen aanleiding om het voertuig te verbieden.
Begin dit jaar maakte de fabrikant bekend dat hij nog voor het nieuwe schooljaar alle 3000 Stints wilde aanpassen om weer op de weg te kunnen. De Tweede Kamer voelde daar wel voor, omdat veel kinderopvanglocaties de wagen gebruikten.
De minister wilde eerst het aantal inzittenden beperken tot acht, maar gaat op verzoek van de Kamer toch kijken of dat er tien kunnen worden. Ze wil dan wel harde afspraken met de kinderopvangsector over een rijvaardigheidstest en veilige routes.
https://nos.nl/artikel/22(...)-weer-de-weg-op.html
Dus de oorzaak van het ongeluk is nog steeds niet bekend (werkelijk??), maar de we sturen de Stints, met de nodige aanpassingen, na deze zomer wel weer de weg op. Apart als je de oorzaak nog niet weet, hoe weet je dan wat de noodzakelijke aanpassingen moeten zijn?
En hadden dit soort zaken al niet veel eerder geregeld moeten zijn? Als het kalf verdronken is (in dit geval 4 jonge kinderen) dempt men de put luidt een goed Nederlands spreekwoord
Dit is toch te gek voor woorden!! Al denk ik dat ze de oorzaak al lang weten maar niet openbaar maken vanwege de gigantische publieke druk die hierop ligt en de koppen die dan gaan rollen. Dus dan passen ze deze tactiek maar toe, de tactiek van de faalhaasquote:Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
Wat heeft dit met gerechtigheid te maken? Met wat aanpassingen? Welke dan? Aangezien de oorzaak nog niet bekend is.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Gerechtigheid dat dit voertuig met wat aanpassingen weer de weg op mag.
Net zoals die Boeing 737max dadelijk ook weer mag vliegen na wat aanpassingen waarbij er totaal meer dan 300 doden te betreuren waren.
Pas nadat in Europa en Azië die toestellen aan de grond moesten blijven ging er bij de FAA een lichtje branden en werden ze ook in de VS aan de grond gehouden als het aan Boeing lag vlogen ze momenteel nog. Je moet toch wat meer het nieuws volgen.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:27 schreef matspontius het volgende:
Bij Boeing wachten ze echt wel eerst de resultaten van de onderzoeken af, dat risico gaat Boeing niet lopen dus deze vergelijking slaat als een tang op een varken
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Er kan prima gebleken zijn op welke punten de Stint moest worden aangepast om een veilig vervoermiddel te zijn voor het soort vervoer waarvoor ze gebruikt worden. Daarvoor hoeft de oorzaak niet duidelijk te zijn. Er is naar aanleiding van dit tragische ongeval uitgebreid onderzoek gedaan en daaruit komt dan hoe het aangepast wel veilig kan.
Gefixt voor je.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend bij mij.
Ah, jij weet de oorzaak? Nou, laat maar eens horen dan ...quote:
was paniek, gas vol open en toch remmenquote:Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
Dus jij was er bij?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was paniek, gas vol open en toch remmen
tegen blinde paniek is een rode stop knop een middel
jaquote:
Omdat je er allerlei standaardzaken zijn waaraan vervoermiddelen moeten voldoen, allerlei testresultaten met dummies en uit de praktijk over wat bepaalde gebeurtenissen met een vervoermiddel doen en hoe je kunt zorgen dat de inzittenden dan veilig zijn. Dat is gewoon wetenschap.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
moet je altijd een precieze oorzaak weten van een ongeluk wat normaliter een samenspel van factoren is. Dat sommige factoren nu betrouwbaarder/veiliger worden is toch goed. Een 100% veiligheid bestaat niet.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
Wetenschap is gebaseerd op oorzakelijk verband. Dat ontbreekt in dit geval (nog)quote:Op donderdag 18 april 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat je er allerlei standaardzaken zijn waaraan vervoermiddelen moeten voldoen, allerlei testresultaten met dummies en uit de praktijk over wat bepaalde gebeurtenissen met een vervoermiddel doen en hoe je kunt zorgen dat de inzittenden dan veilig zijn. Dat is gewoon wetenschap.
Hier loop je nu al maanden over door te drammen, maar ondertussen zijn we bijna 3/4 jaar verder en is er meermaals aangegeven dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mocht in afwachting van verder onderzoek. Achter de schermen weten ze natuurlijk al lang wat de samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit ongeluk is gebeurd: de bestuurster heeft het immers overleefd en kan dit gewoon navertellen (icm ooggetuige verhalen). Zeker gezien de omstandigheden met vier overleden kinderen en het feit dat de bestuurster het overleefd heeft maken ze niet openbaar wat de definitieve oorzaak van het ongeluk is.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
Nee. Er ontbreekt, voor het grote publiek in ieder geval, een oorzaak van het ongeluk.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wetenschap is gebaseerd op oorzakelijk verband. Dat ontbreekt in dit geval (nog)
Eensquote:Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
ze is in paniek geraakt bij het naderen van de overweg en was niet in staat on de gashendel los te laten , verstijfd van angst als ze wasquote:Op donderdag 18 april 2019 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier loop je nu al maanden over door te drammen, maar ondertussen zijn we bijna 3/4 jaar verder en is er meermaals aangegeven dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mocht in afwachting van verder onderzoek. Achter de schermen weten ze natuurlijk al lang wat de samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit ongeluk is gebeurd: de bestuurster heeft het immers overleefd en kan dit gewoon navertellen (icm ooggetuige verhalen). Zeker gezien de omstandigheden met vier overleden kinderen en het feit dat de bestuurster het overleefd heeft maken ze niet openbaar wat de definitieve oorzaak van het ongeluk is.
Is slechts een aanname.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
was paniek, gas vol open en toch remmen
Hoe dan ook de Stint is foutquote:Op donderdag 18 april 2019 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is slechts een aanname.
Er doen meerdere verhalen rond dus tenzij je er zelf bij was is dit slechts één van de scenario's.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze is in paniek geraakt bij het naderen van de overweg en was niet in stat on de gashendel los te laten , verstijfd van angst als ze was
dus vol gas door de plank,
een rode stopknop voor haar neus zou mogelijk geholpen hebben
punt is, een ongeluk als dit mag niet voorkomen, dus is de stint fout
Daar zijn we het 100% over eens. Het is ongelofelijk dat daar, in die hoedanigheid, toestemming voor is gegeven.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe dan ook de Stint is fout
fout gebouwd
Staan er geen constructies genoeg om het/hem tegenop te zetten, maar ik heb natuurlijk makkelijk lallen daar ik de bestuurder niet was!quote:Op donderdag 18 april 2019 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er doen meerdere verhalen rond dus tenzij je er zelf bij was is dit slechts één van de scenario's.
Zoals ik toen ten tijde van het ongeluk al heb aangegeven loopt het pad naar de slagboom daar ietwat omhoog (ik woon in Oss en kom er regelmatig). Als het remsysteem van de Stint niet goed functioneerde en dus op hol is geslagen met de snelheid waarmee je aan komt rijden daar, is er geen houden aan. Dan ontstaat inderdaad paniek waarbij ook nog eens meespeelt dat je in die fractie van een seconde geen fatsoenlijk besluit kan nemen om de Stint te manouvreren (ook omdat links en rechts geen opties zijn daar).
een rode stopknop had er op gemoeten, al is het alleen al omdat je dan het gas los moet latenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zijn we het 100% over eens. Het is ongelofelijk dat daar, in die hoedanigheid, toestemming voor is gegeven.
Zelfs al maakt men zoals bij een electro fiets een schakelaar bij de rem die de motor uitschakelen doet, die schakelaar kan ook stuk gaan, dan zouden er al twee of meer nog op mogen zitten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zijn we het 100% over eens. Het is ongelofelijk dat daar, in die hoedanigheid, toestemming voor is gegeven.
Precies. De mega belangen en lobby van Stint Cooperation International gaan voor de veiligheid.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
Rechts een drukke doorgaande weg, links een aflopende helling van +/-2 meter hoog en bomen. Verder vind ik die discussie over het uitwijken sowieso overbodig. Op dat moment is dat gewoon te laat met zo'n lomp vervoersmiddel als een Stint.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Staan er geen constructies genoeg om het/hem tegenop te zetten, maar ik heb natuurlijk makkelijk lallen daar ik de bestuurder niet was!
Ik denk dat het wel zou veranderen als dit bedrijfje maar een omzet had van enkele pleuros per jaar?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
Precies. De mega belangen en lobby van Stint Cooperation International gaan voor de veiligheid.
Het is een uit de kluiten gewassen familiebedrijfje waar we over praten. Man man man...
Niets is 100% veilig, maar dat de stint de openbare weg op mocht, is een lachertje. En helemaal met 10 kinderen en zonder rijvaardigheidsbewijs. Als je 10 personen in een taxibusje wil vervoeren, heb je al minimaal 2 rijbewijzen nodig.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zelfs al maakt men zoals bij een electro fiets een schakelaar bij de rem die de motor uitschakelen doet, die schakelaar kan ook stuk gaan, dan zouden er al twee of meer nog op mogen zitten.
Gelukkig ga ik daar niet over, ik zou niet willen ook.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niets is 100% veilig, maar dat de stint de openbare weg op mocht, is een lachertje. En helemaal met 10 kinderen en zonder rijvaardigheidsbewijs. Als je 10 personen in een taxibusje wil vervoeren, heb je al minimaal 2 rijbewijzen nodig.
Wat ook meespeelt (denk ik), is dat de staat een beetje met de handen in het haar zit, dat ze dat ding ooit hebben toegestaan. Dat er een paar duizend stints door bso's worden gebruikt en dat ze bang zijn voor een claim als de stint definitief niet meer wordt toegelaten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
Precies. De mega belangen en lobby van Stint Cooperation International gaan voor de veiligheid.
Het is een uit de kluiten gewassen familiebedrijfje waar we over praten. Man man man...
Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier loop je nu al maanden over door te drammen, maar ondertussen zijn we bijna 3/4 jaar verder en is er meermaals aangegeven dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mocht in afwachting van verder onderzoek. Achter de schermen weten ze natuurlijk al lang wat de samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit ongeluk is gebeurd: de bestuurster heeft het immers overleefd en kan dit gewoon navertellen (icm ooggetuige verhalen). Zeker gezien de omstandigheden met vier overleden kinderen en het feit dat de bestuurster het overleefd heeft maken ze niet openbaar wat de definitieve oorzaak van het ongeluk is.
Ik vermoed dat men het voorlopig wil afzwakken laten, zodat het in de vergetelheid komt, evt komt men ernaar dan terug ermee?quote:Op donderdag 18 april 2019 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?
quote:Op donderdag 18 april 2019 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?
Volgens mij is het juiste woord 'manipulatie'.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat men het voorlopig wil afzwakken laten, zodat het in de vergetelheid komt, evt komt men ernaar dan terug ermee?
Een claim van wie? Die Stint fabrikant treft zeker ook blaam gezien dat geklungel met die aanpassingen en het niet melden daarvan. Wat dat betreft moet ik een andere user gelijk geven. De Stint fabrikant maakt er net zo'n puinhoop van als bij Boeing nu - de commercie en het winstbejag gaat natuurlijk boven alles - zelfs voor 4 dode kinderenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt (denk ik), is dat de staat een beetje met de handen in het haar zit, dat ze dat ding ooit hebben toegestaan. Dat er een paar duizend stints door bso's worden gebruikt en dat ze bang zijn voor een claim als de stint definitief niet meer wordt toegelaten.
Ik vergeet niet snel hoor!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het juiste woord 'manipulatie'.
Als er strengere regels zijn omtrent aanpassingen zou dat helemaal niet kunnen.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Een claim van wie? Die Stint fabrikant treft zeker ook blaam gezien dat geklungel met die aanpassingen en het niet melden daarvan.
Een claim van de eigenaren/gebruikers. En aangezien je bij een failliet bedrijf weinig kunt halen, is een claim tegen de Staat niet ondenkbaar. Ook al heeft de eigenaar dingen veranderd zonder het te melden, het toezicht door de Staat is op zijn minst magertjes te noemen. Ik zeg niet dat zo'n claim automatisch door een rechter wordt gevalideerd, maar het is zeker niet ondenkbaar.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:30 schreef matspontius het volgende:
Een claim van wie? Die Stint fabrikant treft zeker ook blaam gezien dat geklungel met die aanpassingen en het niet melden daarvan. Wat dat betreft moet ik een andere user gelijk geven. De Stint fabrikant maakt er net zo'n puinhoop van als bij Boeing nu - de commercie en het winstbejag gaat natuurlijk boven alles - zelfs voor 4 dode kinderen
De overheid moet ook in handen in eigen boezem steken en erkennen dat ze er een zooitje van hebben gemaakt. Doen ze natuurlijk niet want dan gaan er koppen rollen en zullen bepaalde personen op riante posities het veld moeten ruimen
In Nederland kan alles hoor ...... In de 2e WO had je de vliegende doodskisten. In Nederland heb je tegenwoordig de rijdende doodskisten, speciaal gemaakt voor de kleintjes onder onsquote:Op donderdag 18 april 2019 12:33 schreef john2406 het volgende:
Al eens zo een (gedrocht) op de Duitse weg gezien?
Nee maar dat ding is ook nog niet zo lang op de markt.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:33 schreef john2406 het volgende:
Al eens zo een (gedrocht) op de Duitse weg gezien?
Nee, pas sinds 2012 ....quote:Op donderdag 18 april 2019 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar dat ding is ook nog niet zo lang op de markt.
Ik denk het toch haast niet hoor ook niet als langer op de markt, die pakken niet gewoon over wat Nederland keuren doet. Althans dat hoop ik toch.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar dat ding is ook nog niet zo lang op de markt.
Een causaal verband is nog steeds niet openbaar gemaakt, punt. Dus de oorzaak of oorzaken zijn niet bekend. Kun je wel allerlei aannames doen en denken dat je het weet maar zo lang de officiele versie van het onderzoek niet naar buiten komt blijft het gissen. En gissen en wetenschap staan haaks op elkaarquote:Op donderdag 18 april 2019 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Er ontbreekt, voor het grote publiek in ieder geval, een oorzaak van het ongeluk.
Dat hoeft geen verband te houden met weten, uit onderzoek, ervaring, testresultaten, hoe een dergelijk vervoermiddel veilig kan zijn. En hoe in geval van ongelukken (want die zullen gebeuren, zoals met elk vervoermiddel, er is geen 100% garantie op veiligheid en geen ongelukken) de risico's voor de inzittenden zo klein mogelijk zijn en de kans op (dodelijke en zeer ernstig gewonde) slachtoffers zo laag mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |