abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:38:09 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184839551
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Maar nog steeds geen resultaten van de Stint van het dodelijke ongeval. Hoe lang kan zoiets eigenlijk duren?
"Hoka Hey!"
pi_184843409
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Rara titel, dat bericht. Immers, in het artikel staat:
Voor een eventuele terugkeer van een Stint op de weg, moeten de door TNO geconstateerde problemen worden verholpen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 00:21:04 #64
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184847374
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.

Het "vreemde" is dat dit strikt genomen alleen gebeurd omdat het TNO achteraf geconstateerd heeft dat de eerder toegestane regels op papier, niet veilig (genoeg waren en) zijn in de praktijk.
De "Stint" kan terugkeren mits het aan de (nieuwe, welke dan ?) regels gaat voldoen, die dus nog moeten worden vastgesteld.

Zoals ik het lees; is de oorzaak van het ongeval, wettelijk gezien ook niet meer relevant.
De "Minister" heeft immers direct actie genomen nadat in de praktijk (b)leek dat het voertuig kennelijk onveilig (b)leek te zijn .

De schuld van het ongeval zelf gaat dus "keurig" naar iets/iemand anders dan de wetgever als verantwoordelijke die het had toegestaan.
Tenzij het TNO onvermoed met wat anders komt, is het met de ingenomen stelling; één keer raden wie de impliciete schuld "dus" zal krijgen van het ongeval.... de fabrikant van de Stint die de (papieren)regels volgde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:44:36 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184851315
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 00:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.

Het "vreemde" is dat dit strikt genomen alleen gebeurd omdat het TNO achteraf geconstateerd heeft dat de eerder toegestane regels op papier, niet veilig (genoeg waren en) zijn in de praktijk.
De "Stint" kan terugkeren mits het aan de (nieuwe, welke dan ?) regels gaat voldoen, die dus nog moeten worden vastgesteld.

Zoals ik het lees; is de oorzaak van het ongeval, wettelijk gezien ook niet meer relevant.
De "Minister" heeft immers direct actie genomen nadat in de praktijk (b)leek dat het voertuig kennelijk onveilig (b)leek te zijn .

De schuld van het ongeval zelf gaat dus "keurig" naar iets/iemand anders dan de wetgever als verantwoordelijke die het had toegestaan.
Tenzij het TNO onvermoed met wat anders komt, is het met de ingenomen stelling; één keer raden wie de impliciete schuld "dus" zal krijgen van het ongeval.... de fabrikant van de Stint die de (papieren)regels volgde.
De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
"Hoka Hey!"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 10:54:01 #66
269689 crew  Viv
pi_184851488
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:15 schreef winterapfel het volgende:
Rara titel, dat bericht. Immers, in het artikel staat:
Voor een eventuele terugkeer van een Stint op de weg, moeten de door TNO geconstateerde problemen worden verholpen.
Ja, dat viel mij ook op, erg tendentieus zo.

Dat de Stint in de huidige vorm niet terug zal keren en er eerst aanpassingen nodig zijn, dat is al maanden bekend en die plannen zijn er nog steeds.

Kennelijk was dit door belanghebbenden aangevochten, die gewoon de huidige Stint weer in gebruik wilden nemen. Dát gaat definitief niet door.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:42:22 #67
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_184852293
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_184852774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Moet elke aanpassing dan een nieuwe keuring inhouden? Zo ja dan kunnen we straks niets meer in nederland ontwikkelen vanwege regelgeile ik wil alles keuren josties. :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 12:17:04 #69
269689 crew  Viv
pi_184852884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Nee, de regel dat een aangepaste bijzondere bromfiets opnieuw gekeurd moet worden hebben ze snel ingevoerd ná het ongeluk met de Stint. :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:38:27 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184853194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet elke aanpassing dan een nieuwe keuring inhouden? Zo ja dan kunnen we straks niets meer in nederland ontwikkelen vanwege regelgeile ik wil alles keuren josties. :D
Nee, het resultaat van de regelgeile ik wil alles keuren josties hebben we vorig jaar september gezien. Vooral zo min mogelijk controle en al helemaal niet bij speciale voertuigen die met meerdere kleine kinderen de openbare weg op gaan. Daar moet je natuurlijk geen regelgeile controles op toepassen
"Hoka Hey!"
pi_184853271
heel erg
pi_184853591
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, het resultaat van de regelgeile ik wil alles keuren josties hebben we vorig jaar september gezien. Vooral zo min mogelijk controle en al helemaal niet bij speciale voertuigen die met meerdere kleine kinderen de openbare weg op gaan. Daar moet je natuurlijk geen regelgeile controles op toepassen
Rationaliteit is nog steeds ver te zoeken bij jou. :D Lekker regels maken op basis van emotie.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:56:59 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184855933
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, de regel dat een aangepaste bijzondere bromfiets opnieuw gekeurd moet worden hebben ze snel ingevoerd ná het ongeluk met de Stint. :')
Strikt genomen, geldt deze duikende wetsaanpassing voor alle bijzondere bromvoertuigen die onder de "wet" vielen..... gaat interessant worden met andere voertuiginnovaties zoals e-steps, e-boards, etc.etc.

Als eerder gezegd. drijft hier de vooral begrijpelijke emotie de regel(s).
De Stint is formeel dus ook verboden voor andere toepassingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:19:00 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184856476
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
Snap ik, maar is te makkelijk. Natuurlijk heeft een fabrikant een zekere (impliciete) blaam.
Het is daarbij vooral de vraag of en in hoeverre je je dat wel echt verweten kan/mag worden.
De Stint 'voldeed' aan de (bewust niet gehandhaafde (en daarmee losgelaten) regels.

Dat er (hoe dan ook) een "makkelijke" schuldige moet gaan zijn, is mij ook duidelijk.
Ik ben hier geneigd dat het vooral de 'overheid' is, die daarbij vanwege nalatigheid, de schuld heeft (en die dat ook doordenkend kan ver(der)/dragen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:46:33 #75
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184862128
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Snap ik, maar is te makkelijk. Natuurlijk heeft een fabrikant een zekere (impliciete) blaam.
Het is daarbij vooral de vraag of en in hoeverre je je dat wel echt verweten kan/mag worden.
De Stint 'voldeed' aan de (bewust niet gehandhaafde (en daarmee losgelaten) regels.

Dat er (hoe dan ook) een "makkelijke" schuldige moet gaan zijn, is mij ook duidelijk.
Ik ben hier geneigd dat het vooral de 'overheid' is, die daarbij vanwege nalatigheid, de schuld heeft (en die dat ook doordenkend kan ver(der)/dragen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet dat er tussentijds aanpassingen aan het vehikel zijn gedaan zonder verdere keuringen of kennisgeving. Een makkelijke schuldige? Er zijn enorme flaters begaan en daar mag niemand voor verantwoordelijk worden gesteld?
"Hoka Hey!"
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:47:45 #76
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184862160
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Rationaliteit is nog steeds ver te zoeken bij jou. :D Lekker regels maken op basis van emotie.
Fout, regels maken op basis van 4 dode kinderen is wat anders dan op basis van emotie
"Hoka Hey!"
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:54:45 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184863617
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er tussentijds aanpassingen aan het vehikel zijn gedaan zonder verdere keuringen of kennisgeving. Een makkelijke schuldige? Er zijn enorme flaters begaan en daar mag niemand voor verantwoordelijk worden gesteld?
Hmm, laten we niet die discussie opnieuw doen die gedreven wordt door zeer begrijpelijke emotie. Je opmerking suggereert dat de gedane aanpassingen zg. slechter zijn dan ze bij oorspronkelijke aanvang waren. Ik vermoed zo maar de gedane aanpassingen het (kennelijk) inherente onveilige voertuig ansich wel degelijk (iets) verbeterd heeft.

We hebben nu de situatie dat een voertuigcategorie is verboden en daarmee hoogst waarschijnlijk waardeloos is (geworden). Natuurlijk kunnen we lessen trekken maar een echte identificeerbare schuldig aanwijzen. ?
Wie moet dat dan zijn, de maker, de koper, de gebruiker, de bestuurder, de betrokkenen, de gemeente, de opvang, de ouders, de spoorwegen, etc.etc. wie & in welke mate hoe dan ?

Voor mij dient de overheid zich dat lot van enig "schuld hebbend" aantrekken omdat zij het (overigens terecht) ter "innovatie" de vernieuwing mogelijk maakte en stelselmatig afwezig is/was/bleef bij het controleproces van o.a. (aanvullende) eisen. Alles wat je anderen kunt verwijten is daardoor mogelijk geworden.
NB: In principe neem ik een voorschot op het onderzoeksrapport wat hooguit een verdere onderbouwing zal zijn van een voor het doel; "onveilig"(gebruikt) voertuig.

Je kan dan vervallen in trucs door de "bouwer" (of zelfs anderen) aansprakelijk te stellen wat wegduiken zou zijn. De bouwer ligt al op de rug en is daarmee zonder verantwoordelijk te zijn (gesteld), al gestraft.
Het zou het totale proces vereenvoudigen wanneer de overheid zonder dralen die schuld erkend. Ook sws beter - zeker voor slachtoffers - want anders zie ik nog jarenlang pijnlijke rechtszaken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:54:03 #78
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184865122
quote:
12s.gif Op woensdag 6 februari 2019 20:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmm, laten we niet die discussie opnieuw doen die gedreven wordt door zeer begrijpelijke emotie. Je opmerking suggereert dat de gedane aanpassingen zg. slechter zijn dan ze bij oorspronkelijke aanvang waren. Ik vermoed zo maar de gedane aanpassingen het (kennelijk) inherente onveilige voertuig ansich wel degelijk (iets) verbeterd heeft.

We hebben nu de situatie dat een voertuigcategorie is verboden en daarmee hoogst waarschijnlijk waardeloos is (geworden). Natuurlijk kunnen we lessen trekken maar een echte identificeerbare schuldig aanwijzen. ?
Wie moet dat dan zijn, de maker, de koper, de gebruiker, de bestuurder, de betrokkenen, de gemeente, de opvang, de ouders, de spoorwegen, etc.etc. wie & in welke mate hoe dan ?

Voor mij dient de overheid zich dat lot van enig "schuld hebbend" aantrekken omdat zij het (overigens terecht) ter "innovatie" de vernieuwing mogelijk maakte en stelselmatig afwezig is/was/bleef bij het controleproces van o.a. (aanvullende) eisen. Alles wat je anderen kunt verwijten is daardoor mogelijk geworden.
NB: In principe neem ik een voorschot op het onderzoeksrapport wat hooguit een verdere onderbouwing zal zijn van een voor het doel; "onveilig"(gebruikt) voertuig.

Je kan dan vervallen in trucs door de "bouwer" (of zelfs anderen) aansprakelijk te stellen wat wegduiken zou zijn. De bouwer ligt al op de rug en is daarmee zonder verantwoordelijk te zijn (gesteld), al gestraft.
Het zou het totale proces vereenvoudigen wanneer de overheid zonder dralen die schuld erkend. Ook sws beter - zeker voor slachtoffers - want anders zie ik nog jarenlang pijnlijke rechtszaken.
Ok, 1 zogenaamde verbetering die naar mijn idee dit drama had kunnen voorkomen is de dodemansknop. Waarom zat die er op de 1e versie wel en is daarna weggehaald? En is blijkbaar niet vermeld door de fabrikant - reden? Moet zo'n vehikel niet opnieuw door de keuring bij dit soort aanpassingen?

Ik ben dat geleuter over die emotie meer dan zat, dit zijn gewoon feiten die niet door de beugel kunnen, zowel aan de kant van de fabrikant als aan de kant van de overheid
"Hoka Hey!"
pi_184865157
Vind die discussie zo vreemd, kinderen schijnen vervoerd te moeten worden'. Ik hoefde nooit 'vervoerd te worden' door taxis of stints of iets in die trant.
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:03:30 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184866537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:55 schreef jakosi het volgende:
Vind die discussie zo vreemd, kinderen schijnen vervoerd te moeten worden'. Ik hoefde nooit 'vervoerd te worden' door taxis of stints of iets in die trant.
Nee? Je moeder bracht je naar school en stond tussen de middag weer te wachten om je op te halen, een uur later weer te brengen en 2 uur daarna weer op te halen?

Dat is tegenwoordig een luxe-situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:07:53 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184866611
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, 1 zogenaamde verbetering die naar mijn idee dit drama had kunnen voorkomen is de dodemansknop. Waarom zat die er op de 1e versie wel en is daarna weggehaald? En is blijkbaar niet vermeld door de fabrikant - reden? Moet zo'n vehikel niet opnieuw door de keuring bij dit soort aanpassingen?
Heb je daar ms een bron voor de verplichting van een "dodemansknop" en nog beter...... staat dat ergens in de regels dat dat "die" er moe(s)t zijn ? En waar staat dat een voertuig dan opnieuw door de (welke) keuring moest ?

Wanneer je spreekt over een dodemansknop... wat had/moet/kan die knop dan doen in het onderhavige geval en was daarmee het ongeluk dan voorkomen ?
En zo ja die knop er had gezeten, wie had dat dan gecontroleerd op - welke - werking ?

Daarbij wilde "men" (overheid<>industrie) strikt genomen juist voor dit soort voertuigjes geen regels hebben omdat dit de innovatie zou belemmeren. Nog los, of welke regel dan ook het ongeluk dan had kunnen voorkomen.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je een heel eind - mogelijk terecht - van alles kunt opmerken waarbij wij allebei weten dat dit niets zegt of het ongeluk daarmee dan was/had kunnen worden voorkomen. We zijn als maatschappij nu op de feiten gedrukt, en dat is/voelt oncomfortabel.

quote:
Ik ben dat geleuter over die emotie meer dan zat, dit zijn gewoon feiten die niet door de beugel kunnen, zowel aan de kant van de fabrikant als aan de kant van de overheid
Het lijken mij vooral feiten omdat het ongeluk nu eenmaal IS gebeurd en wat leidde tot emotie gedreven beslissingen. Dat kan je zat zijn maar speelt juist hier de hoofdrol.

Wie is er schuldig, want dat willen "men" graag weten ...... de fabrikant die commercieel gedreven zich aan de waardeloze regels hield of de overheid die de weinige regels niet eens controleerde.....
NB: Zover ik zie/weet voldeden de Stints minimaal aan de gestelde regels.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184866719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee? Je moeder bracht je naar school en stond tussen de middag weer te wachten om je op te halen, een uur later weer te brengen en 2 uur daarna weer op te halen?

Dat is tegenwoordig een luxe-situatie.
We liepen gewoon zelf naar school toe zonder problemen.
pi_184869156
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Fout, regels maken op basis van 4 dode kinderen is wat anders dan op basis van emotie
regels Waren er al, wederom benadrukken dat er 4 mensen zijn gekomen bij dit ongeluk is spelen op de emotie.
pi_184869474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee? Je moeder bracht je naar school en stond tussen de middag weer te wachten om je op te halen, een uur later weer te brengen en 2 uur daarna weer op te halen?

Dat is tegenwoordig een luxe-situatie.
Moeder bracht me, werkte inderdaad part time, en we hadden oma's en dames uit de buurt die me ophaalden. Community is zeker minder geworden? Ook ging ik niet in de middag naar huis, maar dat zag ik als een slechte zaak.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:26:26 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184871076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:55 schreef jakosi het volgende:
Vind die discussie zo vreemd, kinderen schijnen vervoerd te moeten worden'. Ik hoefde nooit 'vervoerd te worden' door taxis of stints of iets in die trant.
Er is ook wel iets veranderd in de samenleving sinds 1977. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:13:03 #86
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184876160
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 07:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

regels Waren er al, wederom benadrukken dat er 4 mensen zijn gekomen bij dit ongeluk is spelen op de emotie.
Nee, dat is een feit. Of doet dat niet ter zake, die 4 dode kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_184877460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:55 schreef jakosi het volgende:
Vind die discussie zo vreemd, kinderen schijnen vervoerd te moeten worden'. Ik hoefde nooit 'vervoerd te worden' door taxis of stints of iets in die trant.
Dat komt door de opvangbedijven die de tegenwoordige regels gebruiken om maximaal aan te verdienen:
1 Opvang-persoon mag maximaal 10 kinderen opvangen.
Door 2-ogen principe zijn er 2 opvangers nodig per opvang.
Het is dus financieel het gunstigst als ze 20 kinderen bij elkaar verzamelen met 2 leidsters.
Dus niet meer op elke school een klein aantal kinderen waar de opvang nodig is.
Daarom zijn ze ook zo blij met een stint waar 10 kinderen in mogen. Met 2 ritjes heb je dan precies het maximale aantal voor maximale winst.

De keuze om kinderen in stints naar andere scholen te vervoeren is dus een commercieel belang,
De discussie of dieselbusjes veiliger of niet zijn leidt alleen maar af van de werkelijke rede.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_184877479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, dat is een feit. Of doet dat niet ter zake, die 4 dode kinderen?
Jammer dat het zover heeft of is gekomen om het degelijk getest te krijgen of niet?
  donderdag 7 februari 2019 @ 18:18:17 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184879791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 16:12 schreef Simba het volgende:

[..]

Dat komt door de opvangbedijven die de tegenwoordige regels gebruiken om maximaal aan te verdienen:
1 Opvang-persoon mag maximaal 10 kinderen opvangen.
Door 2-ogen principe zijn er 2 opvangers nodig per opvang.
Het is dus financieel het gunstigst als ze 20 kinderen bij elkaar verzamelen met 2 leidsters.
Dus niet meer op elke school een klein aantal kinderen waar de opvang nodig is.
Daarom zijn ze ook zo blij met een stint waar 10 kinderen in mogen. Met 2 ritjes heb je dan precies het maximale aantal voor maximale winst.

De keuze om kinderen in stints naar andere scholen te vervoeren is dus een commercieel belang,
De discussie of dieselbusjes veiliger of niet zijn leidt alleen maar af van de werkelijke rede.
Yep, het is deels/vooral een commerciële discussie; wat uiteindelijk voor alles in ons leven het geval zal zijn. Een afweging van kosten en resultaat. Je hebt natuurlijk ook niet een aparte (taxi)chauffeur nodig.

Goed betoog trouwens dat het aantal kinderen onder supervisie, impliciet ook de vervoersblokgrootte bepaald. Zo zie/zag je maar dat de Sting wel degelijk in een behoefte voorzag.
Per Januari 2019, is trouwens de begeleidingsfactor voor kinderen van 7+ van 1:10 naar 1:12 vergroot bron

Los van het (on)veilig zijn, vinden/vonden de (jonge) kinderen hier het hier leuker met een Stint dan een busje, laat staan auto. Gezellig bij/met/tegenover elkaar met leidster in (toe)zicht.
Daarnaast kan/kon een Stint dichterbij de opstap- en afzetplaats komen en (hoewel dat formeel niet mag) zag je ze ook op/in voetgangersgebieden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:11:52 #90
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184890693
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, het is deels/vooral een commerciële discussie; wat uiteindelijk voor alles in ons leven het geval zal zijn. Een afweging van kosten en resultaat. Je hebt natuurlijk ook niet een aparte (taxi)chauffeur nodig.

Goed betoog trouwens dat het aantal kinderen onder supervisie, impliciet ook de vervoersblokgrootte bepaald. Zo zie/zag je maar dat de Sting wel degelijk in een behoefte voorzag.
Per Januari 2019, is trouwens de begeleidingsfactor voor kinderen van 7+ van 1:10 naar 1:12 vergroot bron

Los van het (on)veilig zijn, vinden/vonden de (jonge) kinderen hier het hier leuker met een Stint dan een busje, laat staan auto. Gezellig bij/met/tegenover elkaar met leidster in (toe)zicht.
Daarnaast kan/kon een Stint dichterbij de opstap- en afzetplaats komen en (hoewel dat formeel niet mag) zag je ze ook op/in voetgangersgebieden.
Maar er is toch ook helemaal niets mis met het idee van de Stint - sterker nog, prima innovatie. Alleen de uitvoering en de controle op de uitvoering heeft hopeloos gefaald
"Hoka Hey!"
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:02:43 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184891873
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 00:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.

Het "vreemde" is dat dit strikt genomen alleen gebeurd omdat het TNO achteraf geconstateerd heeft dat de eerder toegestane regels op papier, niet veilig (genoeg waren en) zijn in de praktijk.
De "Stint" kan terugkeren mits het aan de (nieuwe, welke dan ?) regels gaat voldoen, die dus nog moeten worden vastgesteld.

Zoals ik het lees; is de oorzaak van het ongeval, wettelijk gezien ook niet meer relevant.
De "Minister" heeft immers direct actie genomen nadat in de praktijk (b)leek dat het voertuig kennelijk onveilig (b)leek te zijn .

De schuld van het ongeval zelf gaat dus "keurig" naar iets/iemand anders dan de wetgever als verantwoordelijke die het had toegestaan.
Tenzij het TNO onvermoed met wat anders komt, is het met de ingenomen stelling; één keer raden wie de impliciete schuld "dus" zal krijgen van het ongeval.... de fabrikant van de Stint die de (papieren)regels volgde.
Jij snapt het _O_

De minister die weer dezelfde gaat fout gaat maken en nu hoopt dat mensen dat niet zien :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:06:55 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184891912
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Rationaliteit is nog steeds ver te zoeken bij jou. :D Lekker regels maken op basis van emotie.
Niks regels maken op basis van emotie. Regels toepassen (en voornamelijk voertuigen classificeren) op basis van technisch inzicht en toepassing.

Waarom moet een auto periodiek gekeurd worden en een Stint niet?
Waarom mag iemand van 18+ met rijbewijs B maar 9 personen vervoeren, en een miepje van 15 met een Stint 11?
Er zijn al regels genoeg in NL, maar zorg dat wel dat ze juist toegepast worden en ga geen voertuigen toelaten in de mom van "Oh, wat leukkkk!!" <- dát is beslissen op basis van emotie, en dat gaat dus mis.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:36:36 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184895889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar er is toch ook helemaal niets mis met het idee van de Stint - sterker nog, prima innovatie. Alleen de uitvoering en de controle op de uitvoering heeft hopeloos gefaald
Dat ben ik wel met je 'eens'. De discussie werd imo vooral oneigenlijk gevoerd met "emotie" vanwege het tragisch ongeval waarbij mensen/gebruikers in het ongewisse werden/worden gelaten.

Zinniger was geweest wanneer de "de minister" in direct overleg met de fabrikant en TNO was getreden met als "doel" de Stint te verbeteren. Dat je dan tijdelijk de Stint , in afwachting van tijdelijk schorst; is dat dan beter te begrijpen. Helaas zijn we nu terug bij af.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 februari 2019 @ 07:14:48 #94
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184949669
Gaat er uberhaupt nog een rapport komen over de werkelijke oorzaak van het ongeval? Al bijna 5 maanden geleden! Of wordt dit weer een item voor de doofpot zodat alle verantwoordelijken rustig door kunnen gaan met hun leven en werk?
"Hoka Hey!"
  maandag 11 februari 2019 @ 21:35:54 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184962948
Bron: ILT
quote:
Een onderzoek naar de aard en omstandigheden van het ongeval in Oss. Dit wordt uitgevoerd onder leiding van het Openbaar Ministerie Oost-Brabant, door de politie, het Nederlands Forensisch Instituut en de ILT. Dit onderzoek loopt nog en zal naar verwachting in 2019 worden gepubliceerd.
2019 is natuurlijk nog 11 maanden. Ik vermoed zal dat dit (ruim) voor de zomer wel klaar zal zijn.
De uitkomst zal buiten mogelijk wat antwoorden voor de betrokkenen, ("gek genoeg") niet meer van invloed zijn omdat de "wet" al vast een voorschot heeft genomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 februari 2019 @ 07:15:26 #96
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184967399
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:35 schreef Vallon het volgende:
Bron: ILT

[..]

2019 is natuurlijk nog 11 maanden. Ik vermoed zal dat dit (ruim) voor de zomer wel klaar zal zijn.
De uitkomst zal buiten mogelijk wat antwoorden voor de betrokkenen, ("gek genoeg") niet meer van invloed zijn omdat de "wet" al vast een voorschot heeft genomen.
Een doofpot dus
"Hoka Hey!"
pi_184968303
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 07:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een doofpot dus
:') godsamme zeg, laat het rusten en wacht rustig af..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 februari 2019 @ 13:22:19 #98
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184971669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') godsamme zeg, laat het rusten en wacht rustig af..
Het duurt me allemaal veel te lang en dat riekt ....
"Hoka Hey!"
  woensdag 13 februari 2019 @ 06:35:24 #99
80382 manny
30 is best veel
pi_184986126
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het duurt me allemaal veel te lang en dat riekt ....
Tja. Hier op Fok! hebben we na 2 uurtjes onze conclusies wel getrokken en de schuldige gevonden. Deze onderzoekers die dat rapport maken gaan allemaal rare dingen doen zoals "feiten-onderzoek" of "praten met de betrokkenen" en erger nog: ze gaan nog eens goed kijken naar de wetgeving en de interpretatie hiervan in andere (soortgelijke) cases. Dat kost tijd.

Onbegrijpelijke doofpotpraktijken inderdaad. Goed dat je aan de bel trekt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184986874
Zou iemand de OP kunnen bijwerken? Ik mis het gedeelte van de onderzoeken e.d. die gedaan zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 13 februari 2019 @ 22:55:02 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185004437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:35 schreef manny het volgende:

[..]

Tja. Hier op Fok! hebben we na 2 uurtjes onze conclusies wel getrokken en de schuldige gevonden. Deze onderzoekers die dat rapport maken gaan allemaal rare dingen doen zoals "feiten-onderzoek" of "praten met de betrokkenen" en erger nog: ze gaan nog eens goed kijken naar de wetgeving en de interpretatie hiervan in andere (soortgelijke) cases. Dat kost tijd.

Onbegrijpelijke doofpotpraktijken inderdaad. Goed dat je aan de bel trekt.
Uiteraard moet dat meer als 5 maanden duren. Is natuurlijk ook een heel ingewikkeld apparaat zo'n Stint, vergelijkbaar met een Airbus of dergelijks. Getuigen waren er ook amper, gezien het tijdstip en het gesloten spoor.

Andere soortgelijke cases? Serieus?
"Hoka Hey!"
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:23:40 #102
80382 manny
30 is best veel
pi_185008392
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 22:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat meer als 5 maanden duren. Is natuurlijk ook een heel ingewikkeld apparaat zo'n Stint, vergelijkbaar met een Airbus of dergelijks. Getuigen waren er ook amper, gezien het tijdstip en het gesloten spoor.

Andere soortgelijke cases? Serieus?
soortgelijke stond tussen haakjes vriend. waar het om gaat is dat er jaarlijks tig (bijna) ongelukken gebeuren met bakfietsen, stints en andere elektrische karretjes, etc. Gelukkig niet met deze gevolgen. En dan hebben we het over het ongeluk. Ik neem aan dat ze ook kijken naar de manier waarop dat ding is toegelaten en hoe men is omgegaan met wijzigingen. Ook hiervoor geldt: voldoende andere (soortgelijke) cases als referentie.

Ik weet ook niet wat ze precies uitzoeken, hoe ingewikkeld de case is, en met hoeveel ze er aan werken; maar om er meteen een doofpot achter te zoeken... iedereen wil toch dat ze dit goed uitzoeken ipv een flut conclusie trekken waar je niets mee opschiet.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:31:34 #103
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185008507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:23 schreef manny het volgende:

[..]

soortgelijke stond tussen haakjes vriend. waar het om gaat is dat er jaarlijks tig (bijna) ongelukken gebeuren met bakfietsen, stints en andere elektrische karretjes, etc. Gelukkig niet met deze gevolgen. En dan hebben we het over het ongeluk. Ik neem aan dat ze ook kijken naar de manier waarop dat ding is toegelaten en hoe men is omgegaan met wijzigingen. Ook hiervoor geldt: voldoende andere (soortgelijke) cases als referentie.

Ik weet ook niet wat ze precies uitzoeken, hoe ingewikkeld de case is, en met hoeveel ze er aan werken; maar om er meteen een doofpot achter te zoeken... iedereen wil toch dat ze dit goed uitzoeken ipv een flut conclusie trekken waar je niets mee opschiet.
Deze tactiek is niet nieuw hoor. De overheid wacht gewoon tot de grote volksverontwaardiging is overgewaaid zodat ze hun eigen falen kunnen aanpasen/herstellen en het allemaal wat minder erg lijkt. Dat zie je nu al gebeuren. Dat noem je uitdoven c.q doofpot of hoe je het ook wil noemen.
"Hoka Hey!"
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:37:22 #104
80382 manny
30 is best veel
pi_185008600
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:31 schreef matspontius het volgende:

[..]

Deze tactiek is niet nieuw hoor. De overheid wacht gewoon tot de grote volksverontwaardiging is overgewaaid zodat ze hun eigen falen kunnen aanpasen/herstellen en het allemaal wat minder erg lijkt. Dat zie je nu al gebeuren. Dat noem je uitdoven c.q doofpot of hoe je het ook wil noemen.
Aha. Jij hebt info die wij niet hebben. Jij zit bij dat onderzoek ? jij weet dat de Nederlandse overheid dit doet ? Ik zou adviseren om dan snel wat journalisten te benaderen en deze info naar buiten te brengen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 14 februari 2019 @ 10:13:19 #105
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185009109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:37 schreef manny het volgende:

[..]

Aha. Jij hebt info die wij niet hebben. Jij zit bij dat onderzoek ? jij weet dat de Nederlandse overheid dit doet ? Ik zou adviseren om dan snel wat journalisten te benaderen en deze info naar buiten te brengen.
Nee, geen enkele overheid doet aan doofpotten, de Nederlandse al helemaal niet _O-
"Hoka Hey!"
  donderdag 14 februari 2019 @ 10:18:00 #106
80382 manny
30 is best veel
pi_185009190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 10:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, geen enkele overheid doet aan doofpotten, de Nederlandse al helemaal niet _O-
Schrijf ik nergens.

Je schijnt er nogal van overtuigt te zijn dat er iets gaande is rondom dat onderzoek met de Stint. Dus wellicht kun je ons er wat meer over vertellen. Of baseer je het alleen op de tijdsduur van het onderzoek en het gegeven dat er zoiets bestaat als een doofpot ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 18 april 2019 @ 07:21:48 #107
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186287954
Stint mag met nieuwe regels weer de weg op

De Tweede Kamer gaat akkoord met de aanpassingen die minister Van Nieuwenhuizen voorstelt voor de Stint. Dat betekent dat de elektrische bolderkar voor het volgende schooljaar weer de weg op kan.

Er komen nieuwe, strengere technische eisen en nieuwe regels voor de toelatingsprocedure van de Stint. Ook komt er toezicht op de door de fabrikant aangepaste voertuigen.

De minister verbood de Stint in oktober. De maatregel volgde op een ongeluk waarbij in Oss vier kinderen om het leven kwamen. De oorzaak van het ongeluk is nog altijd onduidelijk, maar de twijfels over de technische constructie van de Stint waren voor Van Nieuwenhuizen aanleiding om het voertuig te verbieden.

Begin dit jaar maakte de fabrikant bekend dat hij nog voor het nieuwe schooljaar alle 3000 Stints wilde aanpassen om weer op de weg te kunnen. De Tweede Kamer voelde daar wel voor, omdat veel kinderopvanglocaties de wagen gebruikten.

De minister wilde eerst het aantal inzittenden beperken tot acht, maar gaat op verzoek van de Kamer toch kijken of dat er tien kunnen worden. Ze wil dan wel harde afspraken met de kinderopvangsector over een rijvaardigheidstest en veilige routes.

https://nos.nl/artikel/22(...)-weer-de-weg-op.html

Dus de oorzaak van het ongeluk is nog steeds niet bekend (werkelijk??), maar de we sturen de Stints, met de nodige aanpassingen, na deze zomer wel weer de weg op. Apart als je de oorzaak nog niet weet, hoe weet je dan wat de noodzakelijke aanpassingen moeten zijn?

En hadden dit soort zaken al niet veel eerder geregeld moeten zijn? Als het kalf verdronken is (in dit geval 4 jonge kinderen) dempt men de put luidt een goed Nederlands spreekwoord

[ Bericht 5% gewijzigd door matspontius op 18-04-2019 07:40:13 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 08:06:57 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186288307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 07:21 schreef matspontius het volgende:
Stint mag met nieuwe regels weer de weg op

De Tweede Kamer gaat akkoord met de aanpassingen die minister Van Nieuwenhuizen voorstelt voor de Stint. Dat betekent dat de elektrische bolderkar voor het volgende schooljaar weer de weg op kan.

Er komen nieuwe, strengere technische eisen en nieuwe regels voor de toelatingsprocedure van de Stint. Ook komt er toezicht op de door de fabrikant aangepaste voertuigen.

De minister verbood de Stint in oktober. De maatregel volgde op een ongeluk waarbij in Oss vier kinderen om het leven kwamen. De oorzaak van het ongeluk is nog altijd onduidelijk, maar de twijfels over de technische constructie van de Stint waren voor Van Nieuwenhuizen aanleiding om het voertuig te verbieden.

Begin dit jaar maakte de fabrikant bekend dat hij nog voor het nieuwe schooljaar alle 3000 Stints wilde aanpassen om weer op de weg te kunnen. De Tweede Kamer voelde daar wel voor, omdat veel kinderopvanglocaties de wagen gebruikten.

De minister wilde eerst het aantal inzittenden beperken tot acht, maar gaat op verzoek van de Kamer toch kijken of dat er tien kunnen worden. Ze wil dan wel harde afspraken met de kinderopvangsector over een rijvaardigheidstest en veilige routes.

https://nos.nl/artikel/22(...)-weer-de-weg-op.html

Dus de oorzaak van het ongeluk is nog steeds niet bekend (werkelijk??), maar de we sturen de Stints, met de nodige aanpassingen, na deze zomer wel weer de weg op. Apart als je de oorzaak nog niet weet, hoe weet je dan wat de noodzakelijke aanpassingen moeten zijn?

En hadden dit soort zaken al niet veel eerder geregeld moeten zijn? Als het kalf verdronken is (in dit geval 4 jonge kinderen) dempt men de put luidt een goed Nederlands spreekwoord
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 18 april 2019 @ 08:10:29 #109
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186288340
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
Dit is toch te gek voor woorden!! Al denk ik dat ze de oorzaak al lang weten maar niet openbaar maken vanwege de gigantische publieke druk die hierop ligt en de koppen die dan gaan rollen. Dus dan passen ze deze tactiek maar toe, de tactiek van de faalhaas
"Hoka Hey!"
pi_186289084
Gerechtigheid dat dit voertuig met wat aanpassingen weer de weg op mag.

Net zoals die Boeing 737max dadelijk ook weer mag vliegen na wat aanpassingen waarbij er totaal meer dan 300 doden te betreuren waren.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:27:57 #111
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Gerechtigheid dat dit voertuig met wat aanpassingen weer de weg op mag.

Net zoals die Boeing 737max dadelijk ook weer mag vliegen na wat aanpassingen waarbij er totaal meer dan 300 doden te betreuren waren.
Wat heeft dit met gerechtigheid te maken? Met wat aanpassingen? Welke dan? Aangezien de oorzaak nog niet bekend is.

Zouden ze dat in de vliegindustrie ook zo doen? We kunnen alvast weer gaan vliegen met wat aanpassingen, de resultaten van de oorzaak komen later wel _O-

Bij Boeing wachten ze echt wel eerst de resultaten van de onderzoeken af, dat risico gaat Boeing niet lopen dus deze vergelijking slaat als een tang op een varken
"Hoka Hey!"
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 09:31:39 #112
5428 crew  miss_sly
pi_186289260
Er kan prima gebleken zijn op welke punten de Stint moest worden aangepast om een veilig vervoermiddel te zijn voor het soort vervoer waarvoor ze gebruikt worden. Daarvoor hoeft de oorzaak niet duidelijk te zijn. Er is naar aanleiding van dit tragische ongeval uitgebreid onderzoek gedaan en daaruit komt dan hoe het aangepast wel veilig kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186289311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:27 schreef matspontius het volgende:

Bij Boeing wachten ze echt wel eerst de resultaten van de onderzoeken af, dat risico gaat Boeing niet lopen dus deze vergelijking slaat als een tang op een varken
Pas nadat in Europa en Azië die toestellen aan de grond moesten blijven ging er bij de FAA een lichtje branden en werden ze ook in de VS aan de grond gehouden als het aan Boeing lag vlogen ze momenteel nog. Je moet toch wat meer het nieuws volgen. :D
  donderdag 18 april 2019 @ 09:35:38 #114
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Er kan prima gebleken zijn op welke punten de Stint moest worden aangepast om een veilig vervoermiddel te zijn voor het soort vervoer waarvoor ze gebruikt worden. Daarvoor hoeft de oorzaak niet duidelijk te zijn. Er is naar aanleiding van dit tragische ongeval uitgebreid onderzoek gedaan en daaruit komt dan hoe het aangepast wel veilig kan.
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
"Hoka Hey!"
pi_186289336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend bij mij.
Gefixt voor je.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:51:50 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Gefixt voor je.
Ah, jij weet de oorzaak? Nou, laat maar eens horen dan ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 09:54:25 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186289537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
was paniek, gas vol open en toch remmen

tegen blinde paniek is een rode stop knop een middel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 april 2019 @ 09:55:08 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was paniek, gas vol open en toch remmen

tegen blinde paniek is een rode stop knop een middel
Dus jij was er bij?
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 09:55:50 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186289557
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus jij was er bij?
ja
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 09:55:58 #120
5428 crew  miss_sly
pi_186289559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
Omdat je er allerlei standaardzaken zijn waaraan vervoermiddelen moeten voldoen, allerlei testresultaten met dummies en uit de praktijk over wat bepaalde gebeurtenissen met een vervoermiddel doen en hoe je kunt zorgen dat de inzittenden dan veilig zijn. Dat is gewoon wetenschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186289584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
moet je altijd een precieze oorzaak weten van een ongeluk wat normaliter een samenspel van factoren is. Dat sommige factoren nu betrouwbaarder/veiliger worden is toch goed. Een 100% veiligheid bestaat niet.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:59:36 #122
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat je er allerlei standaardzaken zijn waaraan vervoermiddelen moeten voldoen, allerlei testresultaten met dummies en uit de praktijk over wat bepaalde gebeurtenissen met een vervoermiddel doen en hoe je kunt zorgen dat de inzittenden dan veilig zijn. Dat is gewoon wetenschap.
Wetenschap is gebaseerd op oorzakelijk verband. Dat ontbreekt in dit geval (nog)
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')