abonnement Unibet Coolblue
pi_183750400
Beste klussers

Long-time lurker hier alleen zit ik nu zelf met een vraag :).

Ik heb een huis gekocht wat ik compleet aan het verbouwen ben. Nu is het probleem dat het dakbeschot besmet is met houtworm(best serieus). Ongeveer 10 jaar geleden hebben ze het dak vervangen zonder het besmette dakbeschot weg te halen helaas. De volgorde van binnen naar buiten is nu: dakbeschot, isolatie, folie en pannen. Voor zover ik kan zien zitten de isolatie platen alleen op de gordingen geschroefd en niet in de dakbeschot zelf. Als ik het dakbeschot weg kan halen hoef ik het ten eerste niet kaal te maken( is compleet gelakt) en hoef ik het niet te behandelen tegen houtworm( alleen nog alle balken dan). Evt kan ik morgen even een foto posten van hoe de isolatie panelen er uit zien vanaf binnen. Naar mijn weten zijn het zelfdragende platen

Alvast bedankt voor jullie reacties

[ Bericht 2% gewijzigd door tabacca op 15-12-2018 20:20:26 (iets vergeten) ]
pi_183757231
http://www.joostdevree.nl(...)_www_rentokil_nl.pdf

Misschien heb je iets aan deze informatie. Weet je daarnaast zeker dat er nog houtaantastende insecten actief zijn? Heb je boormeel gezien?

Ik weet niet hoe oud (het hout in) jouw huis is, maar ik heb eens gelezen dat hoe ouder het hout is, hoe minder aantrekkelijk het is voor houtwormen.
pi_183770354
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:15 schreef tabacca het volgende:
Evt kan ik morgen even een foto posten van hoe de isolatie panelen er uit zien vanaf binnen. Naar mijn weten zijn het zelfdragende platen

Alvast bedankt voor jullie reacties
Zelfdragend en dakbeschot klinkt een beetje tegenstrijdig, dus foto is wenselijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')