Ik was enige maanden geleden met mijn vrouw bij een KNO-arts (ze had een ontsteking in haar oor). Hij heeft mijn neus en oren toen ook even onderzocht maar niets gevonden.
Een neusspray helpt wel even (8-12 uur) maar ik voel er weinig voor om dat continu te gebruiken..
Wat zou het kunnen zijn? Ik ben verder niet ziek of verkouden ofzo (al jaren niet ziek geweest) maar het is wel vervelend Misschien een chronische verkoudheid?
Is iemand hier bekend mee? Dank!
quote:Ik gok op een allergie, dus niet echt verkouden maar een continue alergische reactie. En ik kan het weten
Op donderdag 2 januari 2003 15:09 schreef rameijer het volgende:
Sinds een half jaar ofzo heb ik dat als ik 's avonds ga liggen om te slapen (waar dan ook) dat m'n neus verstopt raakt. Na enige tijd is het net of het weer wegtrekt en kan ik weer gemakkelijk ademhalen door m'n neus. Overdag voel ik ook wel iets van verstopping maar dan heb ik er niet echt last van.Ik was enige maanden geleden met mijn vrouw bij een KNO-arts (ze had een ontsteking in haar oor). Hij heeft mijn neus en oren toen ook even onderzocht maar niets gevonden.
Een neusspray helpt wel even (8-12 uur) maar ik voel er weinig voor om dat continu te gebruiken..
Wat zou het kunnen zijn? Ik ben verder niet ziek of verkouden ofzo (al jaren niet ziek geweest) maar het is wel vervelend
Misschien een chronische verkoudheid?
Is iemand hier bekend mee? Dank!
Ik heb er ook lange tijd last van gehad, toen gestopt met die spray en na enkele dagen was het over.
Veel succes
quote:Vergeten te vertellen: mijn vrouw heeft er ook last van, zij het in mindere mate..
Op donderdag 2 januari 2003 15:21 schreef SP het volgende:
Ik gok op een allergie, dus niet echt verkouden maar een continue alergische reactie. En ik kan het weten
Onze kamers zijn schoon , we roken niet en we zijn niet ziek. Een continue allergische reactie zou dus wel kunnen, maar waarvoor dan?
Kan je er wat meer over vertellen, SP? Thanks!
Bij mij gaan ze er wat aan doen, en dat is een gat boren bovenin mijn neus wat mij meer lucht gaat geven.
Sterkte ermee allen.
We hebben inderdaad beiden een tijd lang Otrivin gebruikt, maar nu enkele maanden al niet meer. Nog maar even een paar maanden aankijken dan, en als het dan niet beter gaat maar weer naar de KNO-arts
Binnenkort nog even kijken naar laminaat op de vloer.
quote:Helaas kan ik je niets meer over vertellen, ik loop er zelf al tijden mee zonder oplossing. Je zou een allergietest kunnen doen om te kijken of en waar je allergies voor bent. Daarvoor moet je bij je huisarts beginnen.
Op donderdag 2 januari 2003 15:49 schreef rameijer het volgende:[..]
Vergeten te vertellen: mijn vrouw heeft er ook last van, zij het in mindere mate..
Onze kamers zijn schoon
, we roken niet en we zijn niet ziek. Een continue allergische reactie zou dus wel kunnen, maar waarvoor dan?
Kan je er wat meer over vertellen, SP? Thanks!
Succes!
je kan allergisch zijn voor huisstof
quote:ben ik idd ook maar de kamer zuigen heeft voor mij weinig zin. gebruik zelf een soort inhaler maar dan voor je neus, van Vicks maar ik doe er echt al jaren mee (vraag me af of ie nog wel eens leeg gaat ofzow) dus geen idee of die nog verkrijgbaar zijn. Hielp voor mij iig wel aardig
Op zondag 5 januari 2003 15:26 schreef Ener-G het volgende:
tijd om de kamer weer een keer te stofzuigen misschien?je kan allergisch zijn voor huisstof
quote:Ja, zie mijn post hierboven. Die bestaan nog steeds. Van de week eentje gekocht bij Etos (omdat de mijne thuis lag en ik was een paar dagen bij qltel). Je doet er inderdaad jaren mee, met zo'n ding. Hoe dat kan weet ik ook niet trouwens
Op zondag 5 januari 2003 15:44 schreef Dr_SnUgGles het volgende:[..]
ben ik idd ook maar de kamer zuigen heeft voor mij weinig zin. gebruik zelf een soort inhaler maar dan voor je neus, van Vicks maar ik doe er echt al jaren mee (vraag me af of ie nog wel eens leeg gaat ofzow) dus geen idee of die nog verkrijgbaar zijn. Hielp voor mij iig wel aardig
Eens kijken hoe het daarmee gaat
Ik post hier morgen de naam van die spray wel.
quote:De spray heet Berdonia Neusspray / WALA.
Op maandag 13 januari 2003 14:37 schreef rameijer het volgende:Ik post hier morgen de naam van die spray wel.
Ik ben benieuwd...
quote:Dat zou kunnen...maar ik heb het ook in een slaapzak in een tentje..of in het bed van iemand anders
Op maandag 13 januari 2003 14:46 schreef -moi- het volgende:
allergie voor huisstofmeit?? die dingen zitten vooral in je bed, dus misschien is je neus daarom altijd 's in bed verstopt??
quote:Daar zitten ook veel huisstofmeiten in....die dingen vreten huidschilfers namelijk...
Op dinsdag 14 januari 2003 08:14 schreef rameijer het volgende:[..]
Dat zou kunnen...maar ik heb het ook in een slaapzak in een tentje..of in het bed van iemand anders
quote:Hmmmm
Op dinsdag 14 januari 2003 16:41 schreef -moi- het volgende:Daar zitten ook veel huisstofmeiten in....die dingen vreten huidschilfers namelijk...
Weet je toevallig een (liefst homeopatisch) middel tegen huisstofmijt-allergie? Misschien dat maar eens proberen dan.
(mijt is toch met ij, het is toch geen meid )
quote:oja huisstofmijt sorry..
Op woensdag 15 januari 2003 09:02 schreef rameijer het volgende:[..]
Hmmmm
Lekker verhaal
Weet je toevallig een (liefst homeopatisch) middel tegen huisstofmijt-allergie? Misschien dat maar eens proberen dan.
(mijt is toch met ij, het is toch geen meid
)
maar ik weet wel een medicijn dat heel goed helpt tegen verschillende allergieën, en ook heel goed dus tegen allergie voor huisstofmijt>> het heette vroeger Zyrtec, maar de nieuwe naam is Cetirizine.. dit kan je gewoon kopen bij de Kruitvat, maar je kan het ook via de dokter gewoon krijgen..
maar ik heb zelf huisstofmijt-vrije hoezen om mijn beddegoed, en bij mij helpt het heel goed! bijna nooit meer een verstopte neus als ik in bed lig!
quote:Dat zou best wel eens kunnen...is daar nog wat aan te doen dan?
Op woensdag 15 januari 2003 09:42 schreef Brigett het volgende:
Ik weet dat het niks heeft te maken met een allergie, het komt puur dat je ooit bent begonnen met een neusspray en hier te lang mee bent doorgegaan, waardoor je neusslijmvlies niet meer instaat is zelf je neus te reinigen.
quote:Nee, benauwd ben ik eigenlijk nooit. Ik heb er echt alleen 's avonds last van. En dan ook alleen nog als ik horizontaal ben
Het gekke is, dat het soms ook wel eens dagen goed kan gaan maar je na een paar dagen toch weer dat benauwde gevoel krijg met het gevolg dat je toch weer een keertje sniffen gaat.
quote:Wel, ik heb het nu een paar keer gebruikt en het lijkt minder goed te helpen dan Otrivin. Dat wil waarschijnlijk zeggen dat het minder schade aanricht
Ik geloof ook niet dat ik er ooit helemaal vanaf kom, maar ik zou wel wat meer willen weten over die spray die jij gekocht hebt Ram...
quote:Raymond
(ben je naam verder beetje kwijt)
quote:Dat lijkt me helemaal vreselijk
Want Otrivin of andere neusspray blijft bagger. Ben ook een beetje huiverig dat ik op latere leeftijd problemen krijgt met mijn geur enzo..
quote:Dit zal ik eens opzoeken en proberen. Het resultaat lees je hier weer
Op woensdag 15 januari 2003 13:19 schreef -moi- het volgende:[..]
maar ik weet wel een medicijn dat heel goed helpt tegen verschillende allergieën, en ook heel goed dus tegen allergie voor huisstofmijt>> het heette vroeger Zyrtec, maar de nieuwe naam is Cetirizine.. dit kan je gewoon kopen bij de Kruitvat, maar je kan het ook via de dokter gewoon krijgen..
quote:Ik gebruik Zyrtec nu een paar dagen, en het lijkt iets beter te gaan...
Op dinsdag 21 januari 2003 13:22 schreef rameijer het volgende:Dit zal ik eens opzoeken en proberen. Het resultaat lees je hier weer
Of is het een placebo-effect?
Thanks RAYMOND! (je naam vergeet ik niet meer!)
quote:haha, hoe kun je een gat nou verwijderen! hahaha!
Op donderdag 2 januari 2003 18:09 schreef Fogerty het volgende:
(Mijn vader vroeg daar per ongeluk om "zo'n ding om de neusgaten te verwijderen" ipv verwijden)
Ja, ik eet altijd gatenkaas, maar vind de gaten niet lekker. Daarom snijd ik die er eerst uit...
quote:Ik vind ze juist wel lekker!
Op woensdag 29 januari 2003 13:08 schreef Goofup het volgende:Ja, ik eet altijd gatenkaas, maar vind de gaten niet lekker. Daarom snijd ik die er eerst uit...
quote:Hmm...ruim een week verder nu, en het lijkt toch inderdaad beter te gaan! Vannacht nergens last van gehad...
Op woensdag 29 januari 2003 10:14 schreef Brigett het volgende:
Hou me op de hoogte, ik wil je bevindingen over een week of anderhalf nog een keertje horen, zijn ze goed, dan ga ik ook aan de Zyntec (of zoiets)
quote:
Thanks RAYMOND! (je naam vergeet ik niet meer!)
quote:...en inmiddels 1.5 maand verder, en nog altijd een verstopte neus waar ik met name 's nachts last van heb
Op donderdag 6 februari 2003 08:13 schreef rameijer het volgende:Hmm...ruim een week verder nu, en het lijkt toch inderdaad beter te gaan! Vannacht nergens last van gehad...
Hopen dat het zo doorgaat voorlopig, misschien was het slechts eenmalig..
quote:Rook jij?
Op donderdag 20 maart 2003 21:24 schreef Marjoow het volgende:
ik heb dr ook altijd last van als ik ga slapen, niet best
Ik zelf niet, maar op m'n werk wordt wel gerookt. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Rook-allergie?
quote:zoooooo hoezo late reactie
Op vrijdag 21 maart 2003 13:33 schreef rameijer het volgende:[..]
Rook jij?
Ik zelf niet, maar op m'n werk wordt wel gerookt. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Rook-allergie?
we hebben wel eigen zaak (cafetaria/cafe) en mn moeder en zussen roken allemaal
heb ik ook last van, doe je niets aan, lijkt wel of je constant verkouden bent idd.! en overdag ook vrijwel geen last van.quote:Op donderdag 2 januari 2003 15:09 schreef rameijer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |