Lurker ontlurkt!quote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heel tof bij de voordeur. Ik ga kijken of dat bij ons ook kan.
Ik heb wel een tip voor de deurkruk: bij multimate hebben wij ze ook heel betaalbaar gevonden. Persoonlijk hebben wij echt aan verschillende deurkrukken gevoeld vanwege de stevigheid en deze voelen lekker stevig aan. Misschien ook een goedkoper alternatief voor jullie: https://www.multimate.nl/impresso-deurkruk-redhill-mod-aluzwart
Dank voor de tips!quote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:19 schreef SV-tje het volgende:
DecoDeur en decodeurbeslag, hebben wij onze deuren en deurbeslag vandaan. Ook dingen die niet op de website staan zijn besteld tegen lagere prijzen dan elders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het toilet is alsnog gesloopt omdat de zijmuur tegen de trap aan te slecht was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dit dus.... op een of andere manier houdt die angst me nog even bij de hypotheekadviseur wegquote:Op maandag 7 januari 2019 15:09 schreef yinu het volgende:
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:09 schreef yinu het volgende:
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...
Dat is een fijn gevoel! Ik ben niet zozeer zenuwachtig over de berekeningen maar eerder over de bouwlieden... dat ze net iets te enthousiast te werk gaan bijvoorbeeld. Ik heb al eerder eens meegemaakt dat ze midden in de badkamer een muur aan het metselen waren 'voor de wc'. Die precies aan de andere kant van de gang moest komen. Waren ze even in de war met de tekening.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.
Ja, dat soort dingen maak ik ook wel mee! Het metselwerk is gelukkig goed gegaan, maar het blijft spannend of ze de tekeningen goed volgen. Het helpt ook niet dat de tekeningen tussendoor wel eens wijzigen, dus ik neem het ze niet altijd kwalijk. Vooralsnog zijn er geen grote (lees: onherstelbare) fouten gemaakt.quote:Op maandag 7 januari 2019 20:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat is een fijn gevoel! Ik ben niet zozeer zenuwachtig over de berekeningen maar eerder over de bouwlieden... dat ze net iets te enthousiast te werk gaan bijvoorbeeld. Ik heb al eerder eens meegemaakt dat ze midden in de badkamer een muur aan het metselen waren 'voor de wc'. Die precies aan de andere kant van de gang moest komen. Waren ze even in de war met de tekening.
We wisten tevoren al dat het moeilijk maar niet onmogelijk was.quote:Op maandag 7 januari 2019 19:43 schreef LXIV het volgende:
Dat je al die werklui op zo’n korte termijn hebt kunnen krijgen in deze tijd en in die regio!
Wij hebben destijds in de badkamer de spots van Ikea gebruikt en daar LED spotjes in gedaan, maar die waren niet dimbaar.quote:Op maandag 7 januari 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: iemand een tip voor goede, betaalbare inbouwspots (led, dimbaar)?
Sinds kort heb ik het Hue systeem van Philips met de betaalbare Ikea Tradfri spotjes. Beste keus ooit, zoveel sfeerlicht wat enorm makkelijk te bedienen is (zowel via een app als via een betaalbare wanddimmer).quote:Op maandag 7 januari 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: iemand een tip voor goede, betaalbare inbouwspots (led, dimbaar)?
Hm, het een en ander om over na te denken.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 04:55 schreef Erik het volgende:
[..]
Sinds kort heb ik het Hue systeem van Philips met de betaalbare Ikea Tradfri spotjes. Beste keus ooit, zoveel sfeerlicht wat enorm makkelijk te bedienen is (zowel via een app als via een betaalbare wanddimmer).
Ik ben zelf niet zo’n fan van de lampen met 1001 kleuren, maar die kun je ook aan het Hue systeem koppelen.
De Hue bridge koop je (nieuw) los op Marktplaats of Tweakers voor 30 euro, vervolgens nog de lampen los kopen van Hue zelf of van Ikea, de Tradfri serie (fittingen GU10, E27, E14).
Voor GU10 spots ben ik voor de Ikea lamp gegaan die tot 2200K warmte gaat, dan heb je prachtig warm geel licht. Vind je 2700K ook prima, dan kun je de goedkopere variant aanschaffen.
Als je inbouwspots wil wel, denk ik.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, het een en ander om over na te denken.
Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)
Dit soort dingen wordt echt wel goed berekend en uitgevoerd. Daar zou ik ook niet zo bang voor zijn. Ik heb bij bouwwerkzaamheden van het bedrijf waar ik voor werk gezien hoe ze van vijf panden op een rij de begane grond vloer er volledig uit hebben gehaald om kelderbakken te graven, terwijl de panden vanaf de eerste verdieping allemaal gewoon bewoond bleven.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.
Oh, dat geeft hoop, want gevoelsmatig zeg ik van boven naar beneden werken, maar op een of andere manier vind ik het een eng idee als er eerst een nieuwe badkamer in komt en vervolgens de muur onder de badkamer eruit gesloopt wordtquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit soort dingen wordt echt wel goed berekend en uitgevoerd. Daar zou ik ook niet zo bang voor zijn. Ik heb bij bouwwerkzaamheden van het bedrijf waar ik voor werk gezien hoe ze van vijf panden op een rij de begane grond vloer er volledig uit hebben gehaald om kelderbakken te graven, terwijl de panden vanaf de eerste verdieping allemaal gewoon bewoond bleven.
Werkzaamheden niet volgens tekening zijn inderdaad een groter gevaar. Regelmatig over de bouw lopen, dus!
Het ziet er tof uit, ik ben zo benieuwd naar hoe het uiteindelijk is!
Nee hoor, hoeft geen probleem te zijn. In Amsterdam is het aan de orde van de dag en wij hebben het als bedrijf ook al vele malen gedaan. Ook funderingsherstel, bijvoorbeeld. Goede berekeningen laten maken, dan komt het helemaal goed!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat geeft hoop, want gevoelsmatig zeg ik van boven naar beneden werken, maar op een of andere manier vind ik het een eng idee als er eerst een nieuwe badkamer in komt en vervolgens de muur onder de badkamer eruit gesloopt wordt
'Slimme' verlichting is zeker iets om te overwegen (al valt het niet onder 'betaalbaar'). Ik heb 2 Hue lampen en in een volgende woning zou ik overal slimme verlichting willen. Je hebt geen gedoe meer met aparte inbouwdimmers die wel of niet compatibel zijn met je lampen, en je kan met 1 druk op de knop alle lampen aan/uit zetten. Ik denk dat mijn ouders het ook graag gehad hadden toen wij jong waren; vanaf de woonkamer met een app alle lampen in het hele huis uitzetten als alle kinderen beneden zijn (maar notoir de lampen boven aan laten staan) had flink gescheeld in de energierekeningquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, het een en ander om over na te denken.
Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)
Bij ons werkt het ook met voice (Ikea lampen met Google Home), in ieder geval. Ik geloof dat B ook wel wat met zijn telefoon doet, maar dat weet ik niet. Daar hou ik me niet mee bezigquote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zelf die slimme verlichting een beetje onzinnig. We hebben het in ons huidige huis voor een deel en ik vind het vooral handig op plekken waar ik maar even verlichting nodig heb, bijv. op de gang. We hebben er bewegingssensoren hangen en de lampen daar springen meteen aan als je aan komt lopen. Over het algemeen heel fijn.
We hebben andere lampen gehad die je met een smartphone kon bedienen. Dat vond ik heel onhandig. Als ik van vertrek naar vertrek loop, kost het me niet veel moeite om op een knop te drukken. Wel kost het me moeite om mijn smartphone overal mee naartoe te sjouwen. Ik ben niet zo aan dat ding verknocht. En ik zit al helemaal niet op aparte afstandsbedieningen te wachten.
Zie ik iets over het hoofd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |