abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184194717
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 06:52 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wees voorzichtig, een vriendin van mij is hiermee goed het schip in gegaan. Op de ochtend van de verhuizing werd haar verteld dat ze toch een verhuislift (tegen meerkosten) nodig hadden. Ze had amper keus en moest voor haar gevoel gedwongen accoord gaan hiermee. Zo werden de kosten toch onverwacht veel hoger dan vooraf gepland.
of je leest de voorwaarden eerst goed.
pi_184199656
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:32 schreef LXIV het volgende:
...plafond licht blauw...
:'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184199750
quote:
6s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:13 schreef sigme het volgende:
Ik vind verhuizen leuk. En dan bedoel ik het sjouwwerk. Onlangs nog gedaan, heerrrrrlijk. Ook eens voor een FHF-topic, ook alleen maar goede herinneringen aan. Als je nog domme maar hardwerkende sjouwers nodig hebt koop ik een treinkaartje :Y.
Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.

Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.

Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken. :+
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 14:42:58 #104
5428 crew  miss_sly
pi_184199837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.

Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.

Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken. :+
http://www.femtech.nl/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184199879
quote:
Dat ziet er zo op het eerst oog super uit! Hoe weet jij daarvan?
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 14:49:07 #106
5428 crew  miss_sly
pi_184199939
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ziet er zo op het eerst oog super uit! Hoe weet jij daarvan?
Kwam ik toevallig afgelopen week tegen en loop ik over te denken om te gaan doen :)
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:52:39 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184200017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vooral goed kijken naar wat de heren nu in je huis doen.
Ik kan niet meer klussen, maar dat is vooral fysiek, dat mijn zoon niet onhandig is komt omdat hij het van zijn moeder geleerd heeft.
Maar gordijnen naaien enzo kan ik dan weer niet, pas wel alle buitenlampen vervangen, dus in plaats van 3 lelijke en verschillende lampen hangen daar nu 3 mooie lampen uit dezelde serie, waarvan degene bij de voordeur net iets anders is dan degenen bij de garagedeur en keuken.

Verder vraag ik meestal mijn zoon als er dingen geboord moeten worden, want N heeft ook nooit leren klussen, hoewel hij wel een serieuze boorhamer had, in een huis met gipsmuurtjes.
Enfin, aan boren geen gebrek hier dus, ik doe het alleen bijna niet meer zelf (voor die 3 lampen wel trouwens).

Maar heel veel klusdingen zijn een kwestie van doorhebben wat de handigheidjes zijn.
En gewoon de stroom eraf halen als je een lamp gaat ophangen, dat je dat heel stoer doet met het knopje alleen in de "uit" stand doet is helemaal niet nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184200092
quote:
Hey tof! Ik heb het opgeslagen. Heb al vaker naar cursussen gezocht, dit lijkt me wel wat. En wordt ook in Rotterdam gegeven.
Thanks!
pi_184200093
Een kleine update. De metselaar is langs geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Hieronder is te zien dat er nog het een en ander aan het dak moet gebeuren. Het vervangen van de boeidelen zat sowieso al in de planning.

SPOILER
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:58:56 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184200157
Goed bezig!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184200272
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:58 schreef Leandra het volgende:
Goed bezig!
Het is niet zoveel, maar er is in ieder geval weer iets gebeurd in de vakantie. Vanaf maandag zijn er weer meer vorderingen. Als ik het goed heb:

- eerste week vloer begane grond vervangen
- twee week leidingwerk (inclusief vloerverwarming)
- derde week elektriciteit

Ik kijk vooral uit naar de nieuwe kozijnen!
pi_184201112
Intussen ook bezig om beslag uit te zoeken. Dat wordt waarschijnlijk zoiets voor de binnendeuren:

Ramen:

Voordeur:

Ik vraag me alleen af of het laatst samengaat met een driepuntsslot.
pi_184201312
quote:
als het driepuntsslot cilinderbediend is wel. Als het driepuntsslot met de klink bediend wordt niet
pi_184201391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:55 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

als het driepuntsslot cilinderbediend is wel. Als het driepuntsslot met de klink bediend wordt niet
Duidelijk!
pi_184202611
Nog een update: we hebben vandaag in het huis rondgelopen en veel punten nagelopen. Zo blijken we in de badkamer 3 cm minder diepte te hebben dan verwacht. Dat lijkt een klein punt, maar de centimeters daar gaan we straks erg missen.

Het belangrijste punt: we hebben besloten om de indeling op zolder te wijzigen i.v.m. het goed kunnen lopen op zolder, d.w.z. zonder te hoeven bukken voor het schuine dak.

SPOILER
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 17:04:24 #116
5428 crew  miss_sly
pi_184202635
Dat lijkt me wel erg fijn van door je huis kunnen lopen. Dat je het al voelt, dat je echt kunt meten, dat alles al reëel is!

Wat is de planning, als alles helemaal volgens plan verloopt, om te verhuizen?
pi_184202692
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me wel erg fijn van door je huis kunnen lopen. Dat je het al voelt, dat je echt kunt meten, dat alles al reëel is!

Wat is de planning, als alles helemaal volgens plan verloopt, om te verhuizen?
Ja, dat door het huis kunnen lopen is héél fijn. Daardoor veranderen plannen nog wel eens. Vandaag had ik mijn lief meegenomen (doe ik meestal niet) en dat gaf door doorslag voor het veranderen van de indeling op zolder. Hij is nu eenmaal 10 cm langer dan ik ben.

We gaan in de laatste week van maart verhuizen!
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 17:13:23 #118
5428 crew  miss_sly
pi_184202812
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat door het huis kunnen lopen is héél fijn. Daardoor veranderen plannen nog wel eens. Vandaag had ik mijn lief meegenomen (doe ik meestal niet) en dat gaf door doorslag voor het veranderen van de indeling op zolder. Hij is nu eenmaal 10 cm langer dan ik ben.

We gaan in de laatste week van maart verhuizen!
Plannen veranderen dan wel, maar het is ook echt ergens op gebaseerd.

Laatste week van maart, wauw!
pi_184203245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Plannen veranderen dan wel, maar het is ook echt ergens op gebaseerd.

Laatste week van maart, wauw!
Onze portemonnee zal er wel blij mee zijn, want we betalen nu dubbele hypotheeklasten én een overbruggingshypotheek. :X
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:45:42 #120
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184203304
Laatste week van maart is echt al wel snel. Ik hoop dat wij hier 1 maart kunnen slapen maar beneden zal t dan echt nog niet klaar zijn.

Ik heb ondanks m’n studie wel een beetje meegekeken bij m’n vader toen ik klein was en het huis waar ik ben opgegroeid is bijna net zo grondig verbouwd als wij nu aan t doen zijn toen ik klein was dus ik heb wel wat gezien. Maar t is idd vooral een kwestie van n keer zien en dan doen. Waar ik vooral tegenaan loop is dat goed gereedschap zwaar en groot is. Soms is het alleen uit de auto halen al n hele klus. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen schroefmachine die ik wel een periode achter elkaar kan gebruiken zonder lamme armen (vooral boven je hoofd schroeven). Maar die is n stuk minder krachtig waardoor je er niet alles mee kunt doen.
Maar ik heb de afgelopen maanden ook weer veel bijgeleerd.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184203368
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:45 schreef SV-tje het volgende:
Laatste week van maart is echt al wel snel. Ik hoop dat wij hier 1 maart kunnen slapen maar beneden zal t dan echt nog niet klaar zijn.
Bij ons zal het schilderwerk nog niet af zijn, dus het is een beetje bivakkeren in het begin (lees: niet te veel meubels tegen de muren zetten).

quote:
Ik heb ondanks m’n studie wel een beetje meegekeken bij m’n vader toen ik klein was en het huis waar ik ben opgegroeid is bijna net zo grondig verbouwd als wij nu aan t doen zijn toen ik klein was dus ik heb wel wat gezien. Maar t is idd vooral een kwestie van n keer zien en dan doen. Waar ik vooral tegenaan loop is dat goed gereedschap zwaar en groot is. Soms is het alleen uit de auto halen al n hele klus. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen schroefmachine die ik wel een periode achter elkaar kan gebruiken zonder lamme armen (vooral boven je hoofd schroeven). Maar die is n stuk minder krachtig waardoor je er niet alles mee kunt doen.
Maar ik heb de afgelopen maanden ook weer veel bijgeleerd.
En je kunt misschien ook weer van je lief leren? Ik loop er vooral tegenaan dat niemand in mijn onmiddellijke kring handig is. We zijn hooguit handig in het uitwisselen van contactgegevens van Oost-Europeanen die onze klussen voor ons doen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:56:38 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184203488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze portemonnee zal er wel blij mee zijn, want we betalen nu dubbele hypotheeklasten én een overbruggingshypotheek. :X
Auw :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184203863
quote:
Thanks voor de tip, ik (long time lurker en per maart eigenaar van een andere woning) heb me aangemeld :)
  vrijdag 4 januari 2019 @ 20:33:13 #124
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184206650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen ook bezig om beslag uit te zoeken. Dat wordt waarschijnlijk zoiets voor de binnendeuren:

[ afbeelding ]

Ramen:

[ afbeelding ]

Voordeur:

[ afbeelding ]

Heel tof bij de voordeur. Ik ga kijken of dat bij ons ook kan.
Ik heb wel een tip voor de deurkruk: bij multimate hebben wij ze ook heel betaalbaar gevonden. Persoonlijk hebben wij echt aan verschillende deurkrukken gevoeld vanwege de stevigheid en deze voelen lekker stevig aan. Misschien ook een goedkoper alternatief voor jullie: https://www.multimate.nl/impresso-deurkruk-redhill-mod-aluzwart
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 21:19:28 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184207696
DecoDeur en decodeurbeslag, hebben wij onze deuren en deurbeslag vandaan. Ook dingen die niet op de website staan zijn besteld tegen lagere prijzen dan elders.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')