Jawel hoor. Hij gaat elk weekeinde mee en de ergste sores bespreek ik natuurlijk met hem. Hij is ook wel eens mee geweest naar een keukenzaak. Hij wil gewoon geen last hebben van de dagelijkse stress. Ik ben in een doorsnee week heel veel aan het bellen en ik ga vaak op pad. Hij zou daar gek van worden - en dat snap ik helemaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:25 schreef EipNiC het volgende:
Pittig hoor.... achter de schermen wordt er ook niet het eea besproken met bv partner? Ziet ie überhaupt wel nut in de verbouwing?
In mijn aantekeningen lees ik 'Portlandcement'. Geef maar een gil als je daar nog een vraag over hebt - ik kan die makkelijk stellen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:27 schreef monsterd. het volgende:
De vorderingen ziet er goed uit. Als ze straks met de vloerverwarming op zolder aan de slag gaan kun je dan eens navragen waar ze het mee afsmeren?Wij gebruiken hetzelfde systeem en ben benieuwd welke keuze de aannemer maakt.
Dat scheelt. Toch wel knap dat je dat weet te accepteren. Werkt ie meer of zo? 't Lijkt me een vruchtbare voedingsbodem voor frustratie.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hij gaat elk weekeinde mee en de ergste sores bespreek ik natuurlijk met hem. Hij is ook wel eens mee geweest naar een keukenzaak. Hij wil gewoon geen last hebben van de dagelijkse stress. Ik ben in een doorsnee week heel veel aan het bellen en ik ga vaak op pad. Hij zou daar gek van worden - en dat snap ik helemaal.
Vandaag merkte de opzichter op dat-ie mijn vriend nog nooit heeft gezien. Misschien denken de bouwvakkers wel dat de architect en ik een lesbisch stel zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had al het idee dat het jouw project zou zijn.....
De bedrijven waar je mee te maken hebt zullen er inmiddels ook wel aan gewend zijn dat ze dingen met jou moeten bespreken, ook als je man er toevallig bij is, want jij kent alle ins en outs.
We werken evenveel en ik heb wat meer reistijd. Daar zit het 'em niet in.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:34 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dat scheelt. Toch wel knap dat je dat weet te accepteren. Werkt ie meer of zo? 't Lijkt me een vruchtbare voedingsbodem voor frustratie.
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vandaag merkte de opzichter op dat-ie mijn vriend nog nooit heeft gezien. Misschien denken de bouwvakkers wel dat de architect en ik een lesbisch stel zijn.
Duidelijk. Een aanblijvend architect zal inderdaad ook wel het nodige verschil maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
We werken evenveel en ik heb wat meer reistijd. Daar zit het 'em niet in.
Kijk, hij had geen zin in een verbouwproject. Ik heb er enigszins op aangedrongen. En zo zijn we op deze rolverdeling uitgekomen. Hij brengt onze zoon naar voetbal als het mijn beurt is of maakt het avondeten klaar op mijn kookdag. Dat is ontzettend fijn. Ik vind deze rolverdeling zelfs prettiger dan toen we alles samen deden voor onze huidige woning. Alleen op bepaalde momenten is het moeilijk. Van de week zat ik er wel even doorheen.
Vergeet ook niet dat we een architect hebben die bouwbegeleiding doet. Die gaat telkens met me mee en is een enorme steun.
Hehe. Ik ken het, ik werk in een mannenwereld. Maar ik krijg meestal best snel respect. Ik denk dat de bouwvakkers het ook wel stoer vinden dat twee vrouwen elke keer over de vloer komen. En ze zullen ons ook wel zeikerds vinden.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]dat zou wel humor zijn.
We hebben het hier wel gehad dat mijn man er toevallig een keer was toen een installateur langskwam om een offerte te kunnen opstellen en de man richtte zich alleen maar tot mijn man, terwijl ik duidelijk degene was die de vragen stelde en ingelezen was.
Zo irritant.
Zonder de architect waren we nooit aan de verbouwing begonnen. Ik had het allemaal ook echt niet zonder haar gekund. Zij weet en ziet zoveel dingen waar ik geen benul van heb.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:44 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Duidelijk. Een aanblijvend architect zal inderdaad ook wel het nodige verschil maken.
Is dit je eerste (echte) verbouwing? Niet dat je het na de eerste allemaal wel weet, maar er zijn er die dat denken.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zonder de architect waren we nooit aan de verbouwing begonnen. Ik had het allemaal ook echt niet zonder haar gekund. Zij weet en ziet zoveel dingen waar ik geen benul van heb.
Ze vinden het ook wel leuk hoor, degene die onze carport heeft ontworpen en geplaatst had ook tegen de jongens die het werk doen gezegd van "Ze weet precies wat ze wil", en dat waren allemaal jongens uit de bible belt, dus die staan daar gemiddeld toch wat anders inquote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hehe. Ik ken het, ik werk in een mannenwereld. Maar ik krijg meestal best snel respect. Ik denk dat de bouwvakkers het ook wel stoer vinden dat twee vrouwen elke keer over de vloer komen. En ze zullen ons ook wel zeikerds vinden.
Mijn lief en ik doen het op onze eigen manier. Soms voel ik me wel wat schuldig omdat hij natuurlijk toch het een en ander van de stress meekrijgt.
Onze huidige woning is een nieuwbouwwoning en we hebben een zolderverbouwing gehad (dakkapel, extra douche en twee kamers en een vliering laten maken). De zolderverbouwing heb ik zelf van A-Z begeleid, van het maken van tekeningen tot het houden van toezicht op het werk. Beide trajecten waren heel leerzaam. En toch: er is nog steeds zoveel wat ik niet weet.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Is dit je eerste (echte) verbouwing? Niet dat je het na de eerste allemaal wel weet, maar er zijn er die dat denken.
Daar ben je onder andere ook voor aangenomen hèquote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:49 schreef Leandra het volgende:
Ik merk het nu ook weer met de verbouwing die we in de planning hebben, ik kan alle huidige en toekomstige maten al dromen en kan precies aanduiden hoeveel ruimte er straks in de keuken is ("van hier tot deze rand van mijn laptop is straks de ruimte die je hier hebt" terwijl mijn laptop op de kookplaat staat).
De materialen komen we aan de ene kant heel makkelijk uit (ik weet al welke vloertegels het moeten worden) en aan de ander kant is het een beetje schipperen qua kleur om toch die ene mooie wat duurdere keuken erdoor te krijgen![]()
Dat laatste ook zeker icm een ouder huis en moderne isolatie enzo.... dat zijn echt van die dingen waar je nog helemaal niets mee van doen hebt gehad, en die de laatste jaren flink in ontwikkeling zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onze huidige woning is een nieuwbouwwoning en we hebben een zolderverbouwing gehad (dakkapel, extra douche en twee kamers en een vliering laten maken). De zolderverbouwing heb ik zelf van A-Z begeleid, van het maken van tekeningen tot het houden van toezicht op het werk. Beide trajecten waren heel leerzaam. En toch: er is nog steeds zoveel wat ik niet weet.
Sommige dingen veranderen ook best snel. Dan is er bijvoorbeeld ineens nieuw materiaal op de markt. En juist dan is het heel fijn om een architect en/of een progressieve aannemer te hebben.
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:56 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Daar ben je onder andere ook voor aangenomen hè![]()
Precies dat. Ik kan ook alles dromen (maten, posten uit de offerte, eigenschappen van de uitgezochte spotjes). Dat is omdat ik het leuk vind om uren in Floorplanner te pielen, achter Excel door te brengen en online naar koopjes te speuren. Mijn lief heeft daar niks mee. Ik laat hem wel eens een plattegrond zien. Hij knikt dan (en zag dat het goed was).quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:49 schreef Leandra het volgende:
Ik merk het nu ook weer met de verbouwing die we in de planning hebben, ik kan alle huidige en toekomstige maten al dromen en kan precies aanduiden hoeveel ruimte er straks in de keuken is ("van hier tot deze rand van mijn laptop is straks de ruimte die je hier hebt" terwijl mijn laptop op de kookplaat staat).
De materialen komen we aan de ene kant heel makkelijk uit (ik weet al welke vloertegels het moeten worden) en aan de ander kant is het een beetje schipperen qua kleur om toch die ene mooie wat duurdere keuken erdoor te krijgen![]()
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies dat. Ik kan ook alles dromen (maten, posten uit de offerte, eigenschappen van de uitgezochte spotjes). Dat is omdat ik het leuk vind om uren in Floorplanner te pielen, achter Excel door te brengen en online naar koopjes te speuren. Mijn lief heeft daar niks mee. Ik laat hem wel eens een plattegrond zien. Hij knikt dan en ziet dat het goed is.
Herkenbaar (beiden)quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies dat. Ik kan ook alles dromen (maten, posten uit de offerte, eigenschappen van de uitgezochte spotjes). Dat is omdat ik het leuk vind om uren in Floorplanner te pielen, achter Excel door te brengen en online naar koopjes te speuren. Mijn lief heeft daar niks mee. Ik laat hem wel eens een plattegrond zien. Hij knikt dan (en zag dat het goed was).
*Jaloers*.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Hij knikt dan en ziet dat het goed is.
Komt dat niet met bepaalde onzekerheden?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Sommige dingen veranderen ook best snel. Dan is er bijvoorbeeld ineens nieuw materiaal op de markt.
Hij tuurt weer uren naar een Excelsheet met een overzicht van zijn crypto's. Ik heb lang geleden geleerd dat je elkaars voorkeuren en rariteiten maar beter kunt accepteren. En eigenlijk vind ik het heel fantastisch dat hij me de verbouwing toevertrouwt.quote:
Ja, maar de zolder had je ook al super gedaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij tuurt weer uren naar een Excelsheet met een overzicht van zijn crypto's. Ik heb lang geleden geleerd dat je elkaars voorkeuren en rariteiten maar beter kunt accepteren. En eigenlijk vind ik het heel fantastisch dat hij me de verbouwing toevertrouwt.
De vloer was een enorme onzekerheid. Dat zou schuimbeton worden en die toepassing vond ik erg spannend. Uiteindelijk is dat het niet geworden omdat het grondwater bij vlagen te hoog staat.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 22:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Komt dat niet met bepaalde onzekerheden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |