Wat zou daar het nadeel van zijn?quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
Advies gevraagd. Het laten vervangen van de trap is een erg dure post. Bovendien wordt de trap niet gegrond geleverd door de aannemer. Ik kan voor 550 euro minder een gegronde trap door een andere partij laten monteren. Die installeert dan dus de trap ook en verwijdert de oude trap. Doen of niet doen? Ik moet het vanavond beslissen.
Ik verwacht niet echt een conflict; er zijn al zoveel posten bijgekomen waarop hij flink verdient. Het nadeel lijkt me vooral in de coördinatie zitten. De aannemer moet weten wanneer die andere partij komt en de werkzaamheden van zijn mensen daarop afstemmen. En al er iets misgaat, kunnen ze naar elkaar gaan wijzen. Is dat die 550 euro wel waard? Op de hele verbouwing is het een bedrag van niks. Tegelijkertijd koop ik voor dat geld wel weer wat gordijnen straks.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zou daar het nadeel van zijn?
Verwacht je een conflict met je aannemer?
Ah, op die fiets.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik verwacht niet echt een conflict; er zijn al zoveel posten bijgekomen waarop hij flink verdient. Het nadeel lijkt me vooral in de coördinatie zitten. De aannemer moet weten wanneer die andere partij komt en de werkzaamheden van zijn mensen daarop afstemmen. En al er iets misgaat, kunnen ze naar elkaar gaan wijzen. Is dat die 550 euro wel waard? Op de hele verbouwing is het een bedrag van niks. Tegelijkertijd koop ik voor dat geld wel weer wat gordijnen straks.
Gewoon mannetje zwart betalen ¤800 die alles schuurt en lakt. Voor ¤550 moet je daarna nog steeds alles lakken.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik verwacht niet echt een conflict; er zijn al zoveel posten bijgekomen waarop hij flink verdient. Het nadeel lijkt me vooral in de coördinatie zitten. De aannemer moet weten wanneer die andere partij komt en de werkzaamheden van zijn mensen daarop afstemmen. En al er iets misgaat, kunnen ze naar elkaar gaan wijzen. Is dat die 550 euro wel waard? Op de hele verbouwing is het een bedrag van niks. Tegelijkertijd koop ik voor dat geld wel weer wat gordijnen straks.
¤ 550 euro MINDER dan de huidige aannemer die de trap zelfs zonder grondverf levert.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:42 schreef PJ het volgende:
[..]
Gewoon mannetje zwart betalen ¤800 die alles schuurt en lakt. Voor ¤550 moet je daarna nog steeds alles lakken.
Nee, ik bedoelde gewoon de oude trap laten zitten en daar het mannetje op los laten. Dat bespaart het meeste geld. Zo heb ik dat in mijn huis ook gedaan bij een trap waarvan ik dacht dat deze echt verloren was. Daarnaast is zo'n oude trap veel sfeervoller en kwalitatief veel beter gemaakt dan een nieuw 'bouwpakket'.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
¤ 550 euro MINDER dan de huidige aannemer die de trap zelfs zonder grondverf levert.
Als ze de huidige aannemer de trap laat dan leveren dan moet er nog gegrond én gelakt worden..
Dat is geen optie, de trap komt op een andere locatie.quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:03 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon de oude trap laten zitten en daar het mannetje op los laten. Dat bespaart het meeste geld. Zo heb ik dat in mijn huis ook gedaan bij een trap waarvan ik dacht dat deze echt verloren was. Daarnaast is zo'n oude trap veel sfeervoller en kwalitatief veel beter gemaakt dan een nieuw 'bouwpakket'.
Dat kan niet. Het trapgat komt elders te zitten dan het nu zit. Er komt dus ook een nieuwe trap.quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:03 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon de oude trap laten zitten en daar het mannetje op los laten. Dat bespaart het meeste geld. Zo heb ik dat in mijn huis ook gedaan bij een trap waarvan ik dacht dat deze echt verloren was. Daarnaast is zo'n oude trap veel sfeervoller en kwalitatief veel beter gemaakt dan een nieuw 'bouwpakket'.
Zo herkenbaar, dit.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haat dit soort gesprekken trouwens intens. De verbouwing verloopt volgens planning, maar de communicatie verloopt niet heel soepel. Vooral voor het financiële aspect van de verbouwing is dat vervelend. Ik weet dat ik moet gaan zeuren en moeilijk doen, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar. Mensen als ik zijn heel makkelijk te naaien.
zie het als werk. claudia bv moet ook kunnen blijven bestaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haat dit soort gesprekken trouwens intens. De verbouwing verloopt volgens planning, maar de communicatie verloopt niet heel soepel. Vooral voor het financiële aspect van de verbouwing is dat vervelend. Ik weet dat ik moet gaan zeuren en moeilijk doen, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar. Mensen als ik zijn heel makkelijk te naaien.
Op m'n werk vind ik het ook moeilijk om te zeuren.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:44 schreef manny het volgende:
[..]
zie het als werk. claudia bv moet ook kunnen blijven bestaan.
Waar is het partnerbedrijf man van Claudia bv die deze taak op zich kan nemen?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:44 schreef manny het volgende:
zie het als werk. claudia bv moet ook kunnen blijven bestaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het inbouwtoilet op de begane grond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hal heeft nu definitief vorm gekregen. Dit is een doorkijkje vanuit de hal naar de woonkamer (links komt de meterkast met genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een stofzuiger, daarnaast komt een deuropening, daarnaast komt weer een kast en daarnaast de deuropening naar de keuken).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De keuken en woonkamer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zicht vanuit de keuken op de woon- en eetkamer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zicht vanuit de woonkamer op de hal (links boekenkast, rechts deuropening):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat foto's van het elektrawerk op zolder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We nemen in eerste instantie alleen vloerverwarming en geen radiatoren. Wel laten we op elke verdieping een loze leiding aanbrengen voor een eventuele radiator. Dat is op de zolder ook het geval:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen ging de zon onder en kon ik de skyline van de stad heel goed zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik doe het alleen, waarde EipNiC. Mijn lief heeft geen trek in verbouwingsperikelen. Deze rolverdeling hebben we aan het begin afgesproken. Het maakt het er niet altijd makkelijk voor me op, maar het is ook fijn dat er iemand is die het gezin draaiende kan houden.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:02 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Waar is het partnerbedrijf man van Claudia bv die deze taak op zich kan nemen?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe het alleen, waarde EipNiC. Mijn lief heeft geen trek in verbouwingsperikelen. Deze rolverdeling hebben we aan het begin afgesproken. Het maakt het er niet altijd makkelijk voor me op, maar het is ook fijn dat er iemand is die het gezin draaiende kan houden.
Ik had al het idee dat het jouw project zou zijn.....
De bedrijven waar je mee te maken hebt zullen er inmiddels ook wel aan gewend zijn dat ze dingen met jou moeten bespreken, ook als je man er toevallig bij is, want jij kent alle ins en outs.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: