Ai, peace, sprongetjes/regeldagen zijn ook intens, ja. Hopelijk is ie gauw weer z’n oude zelf.
Fijn dat je mijn stuk vermakelijk vond

Ach, het is wel draaglijk, omdat ze normaliter supermakkelijk is en hartstikke goed slaapt. Als ze vanmiddag gewoon naar bed was gegaan na die fles van 12 uur, was er niks aan de hand geweest, vermoed ik. Maar we gingen lunchen in ‘t durrep hier en nog wat kerstinkopen doen. En net werd ze weer even wakker (

), beetje pieperig; ging ik naar haar kamer, pakte haar op, en toen frummelde ze haar duimpje in haar mond en haar bolletje in m’n nek en viel met zo’n heeeeeeele diepe tevreden zucht als een blok in slaap

Ze heeft zelfs als newborn amper op mij willen slapen, dus ik heb heerlijk met haar staan kroelen en uitgebreid staan snuffelen aan haar haartjes. Ik had net daarvoor haar grote broer welterusten gewenst en realiseerde me weer eens hoe vreselijk hard het bij hem is gegaan. Dus hoewel ik inwendig (ok, ook uitwendig

) mopperend naar boven stommelde, heb ik toch ook even keihard staan genieten daar.
Hopelijk maakt de fokwet hier niet van dat ik graag de hele komende nacht op die manier wil genieten
Spierbal: mijn man liep tegen hetzelfde aan bij baby 1 en ik zelf trouwens net zo hard. Uiteindelijk accepteerden we allebei dat op zo’n dag het enige wat je móet doen het zorgen voor de baby is. De rest is meegenomen. Bij baby 2 kwam ik zelf ook heel vlot tot het besef dat ik ook best dingen kan doen als ze wakker en tevreden is, en dat is best vaak. Ik kan nu op een dag met baby prima twee wassen draaien en ophangen, de strijk doen, de keuken poetsen en de bedden verschonen. En dat is dan vóór 14.00, want dan komt oudste uit school. Ergo: laat los, komt goed. Vroeger of later.