abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183751415
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:52 schreef Jentin het volgende:
Ah, dat lijkt me zo kloterig. Als je eerste een goede slaper is, reken je daar toch een beetje op bij the sequel. Hopelijk vind je gauw iets dat helpt, of schiet er ineens een chakra op z’n plek ofzo. (Kan ie daar nog ergens last hebben? Iets dwars in z’n nek of iets?)

Vandaag was hier echt één groot klooifestijn met baby :’) Gister lag ze er helemaal af na het kdv, dus om 18.15 kreeg ze al d’r laatste fles, maar die ging niet op. Vervolgens totaal ko tot 2.00 Daarna gedoe en gefeest en gegrunt tot 5.00, uit wanhoop nog maar een fles erin: om 6.00 kind eindelijk uit. Meldde zich om 7.30 weer zo: “ *) *) *) “ Negen uur een fles. Tegen elven een poging tot fruithap. Twaalf uur een fles. Drie uur een fles (dus al nummer 5 van de dag) Nergens slaaps, behoudens een uurtje 10-11 en 30 seconden ergens onderweg.

Tegen half zes schreeuwende (letterlijk :+) honger. Ik dacht: geef ik een klein flesje en dan redt ze het nog even tot bedtijd. Mis, baby helemaal van de planeet :') Shit, 17.30 is wel erg vroeg. Dat wordt een ramp vannacht. Toch maar op bed leggen.

Op bed: *) 8-) :W

Mee naar benee. Baby amputeert eigen pols wegens honger. Omkleden, fles maken, maar geen hele, want net al wat op. Fles leeg: boze baby. No sleepz. Argh. Wiegen en passief-agressief slaap-kindje-slaap hummen.

Toen ging ze gelukkig slapen O+

Je maakt wat mee, niet :') ?
Sorry Jentin, ik moest lachen om jouw schrijfstijl :D Niet om de moeizame nachten en dagen. Hakt er in hè?
Wij zitten nu met de 12 weken sprong/3 maanden regeldagje en aaargh... Heel vermoeiend. Niks is goed lijkt het. Ik blijf mijzelf voorhouden dat hij vanzelf weer de vrolijke zelf wordt.
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:54:21 #27
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183751436
Ritueel met slapen is hier altijd hetzelfde. Aflevering tiktak ( :') ) slaapzak aan, instoppen met aan iedere zijde een knuffeltje en in zijn hand een frutselpoppetje met labeltjes, gordijnen dicht, muziekmobiel aan, kus op zijn hoofd, tot straks zeggen & licht uit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:38 schreef Malteser het volgende:
Wat een hoeveelheden drinken jullie kinderen! Wow.
Ik heb natuurlijk geen idee wat Mars live bij me drinkt maar voor opvangdagen geef ik 2x 150cc mee en that’s it. Zelfs dan laat hij een bodempje staan.

Ik heb echt een vreetbeer.

Wij doen nu ontbijt + 1x 180 (slapen), 1x 180 + snack (slapen), avondeten + 1x180 (en dan de nacht in).

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef spierbal het volgende:
Hoe ervaren vaders hier een hele dag alleen voor hun baby zorgen? Ik heb echt gewoon totaal niets aan mijn dag voor mijn gevoel.
Geen vader :D maar ik ben met baby minder lui en krijg meer gedaan op een dag, dan zonder baby.
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:57:04 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183751495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef spierbal het volgende:
Hoe ervaren vaders hier een hele dag alleen voor hun baby zorgen? Ik heb echt gewoon totaal niets aan mijn dag voor mijn gevoel.
jawel, je hebt een dag voor je baby gezorgd ;) Waarom stel je je vraag alleen aan vaders? Just curious.

Dan over je gevoel, bij baby nr 1 was ik ook vaak gefrustreerd. Ik was gewend om te doen wat ik wilde of nodig was, op welk moment ik maar wilde. Met een baby kan dat niet. Dan moet je niet te veel dingen op je to do lijst hebben behalve de nodige zaken. Scheelt veel frustratie.

Ik ken mensen die 'thuiswerken' met een baby. Het idee alleen al, onmogelijk. En dan maak ik 'makkelijke' baby's.
pi_183752703
Ik kan op een dag wel 1000 dingen doen. Maar als baby mij nodig heeft dan kunnen die 1000 dingen morgen ook nog. Of overmorgen. Of over een tijdje dat het wel uitkomt. De kleine gaat bij mij altijd voor en als dat dan is dat ik de hele dag met een plakbaby op de bank voor de 10de keer de herhalingen van Friends zit te kijken is dat gewoon zo. Niet tegen verzetten werkt het beste.

Bikkel gaat rond 10 uur naar bed na de laatste voeding en meestal komt hij weer 01:30 - 04:00 - 06:00 - 08:00. En ook hier geldt dat me ertegen verzetten alleen maar frustreert. Gelukkig schuif ik hem vanuit de co sleeper zo aan en nadat hij gedronken heeft schuif ik hem zo terug en slaapt hij weer meteen verder. Op het cb opperde de verpleegkundige om dan eventueel kv te geven omdat dat zijn buik langer vol zou houden maar ik had het idee dat ze er zelf ook niet echt achter stond en ik denk dat ze wel aan mij merkte dat ik dat niet zie zitten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183752927
Wolken, ik merk geen zak verschil of M nou een keer KV krijgt voordat hij naar bed gaat of BV via de fles of BV via de borst. Na 3/4 uur is hij weer wakker en wil hij drinken. Dus dat baby's dan langer een voller gevoel hebben gaat niet voor elke baby op.
Wel nog een pittig schema zo 's nachts. Of is dit nu even tijdelijk dat hij zo vaak komt?
pi_183752937
Ai, peace, sprongetjes/regeldagen zijn ook intens, ja. Hopelijk is ie gauw weer z’n oude zelf.

Fijn dat je mijn stuk vermakelijk vond :+ Ach, het is wel draaglijk, omdat ze normaliter supermakkelijk is en hartstikke goed slaapt. Als ze vanmiddag gewoon naar bed was gegaan na die fles van 12 uur, was er niks aan de hand geweest, vermoed ik. Maar we gingen lunchen in ‘t durrep hier en nog wat kerstinkopen doen. En net werd ze weer even wakker ( :X ), beetje pieperig; ging ik naar haar kamer, pakte haar op, en toen frummelde ze haar duimpje in haar mond en haar bolletje in m’n nek en viel met zo’n heeeeeeele diepe tevreden zucht als een blok in slaap O+ Ze heeft zelfs als newborn amper op mij willen slapen, dus ik heb heerlijk met haar staan kroelen en uitgebreid staan snuffelen aan haar haartjes. Ik had net daarvoor haar grote broer welterusten gewenst en realiseerde me weer eens hoe vreselijk hard het bij hem is gegaan. Dus hoewel ik inwendig (ok, ook uitwendig :') ) mopperend naar boven stommelde, heb ik toch ook even keihard staan genieten daar.

Hopelijk maakt de fokwet hier niet van dat ik graag de hele komende nacht op die manier wil genieten :')

Spierbal: mijn man liep tegen hetzelfde aan bij baby 1 en ik zelf trouwens net zo hard. Uiteindelijk accepteerden we allebei dat op zo’n dag het enige wat je móet doen het zorgen voor de baby is. De rest is meegenomen. Bij baby 2 kwam ik zelf ook heel vlot tot het besef dat ik ook best dingen kan doen als ze wakker en tevreden is, en dat is best vaak. Ik kan nu op een dag met baby prima twee wassen draaien en ophangen, de strijk doen, de keuken poetsen en de bedden verschonen. En dat is dan vóór 14.00, want dan komt oudste uit school. Ergo: laat los, komt goed. Vroeger of later.
  zaterdag 15 december 2018 @ 22:06:15 #32
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_183753001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:54 schreef SacreCoeur het volgende:

Geen vader :D maar ik ben met baby minder lui en krijg meer gedaan op een dag, dan zonder baby.
Zeg dat! Ik kan me de laatste keer dat ik de hele dag voor de tv hing in joggingbroek niet heugen, terwijl dat mijn minimale vereiste was voor de zondag, vroeger :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_183754624
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:06 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Zeg dat! Ik kan me de laatste keer dat ik de hele dag voor de tv hing in joggingbroek niet heugen, terwijl dat mijn minimale vereiste was voor de zondag, vroeger :')
Zondagen, die dagen die vroeger geen ochtend hadden.
pi_183754824
Hi allen, ik zou inmiddels graag aansluiten bij dit topic. Ik heb al wel regelmatig meegelezen hier maar durfde het tempo van het topic nog niet helemaal aan.

J. is geboren op 7 september 2018 (op de UD) en inmiddels dus al bijna 3,5 maand oud. Onwijs leuk jongetje, lacht superveel, soms al een beetje met "heh heh heh"-geluid, lult de oren van je kop en is al erg sterk in de nek en beentjes. Gisteren de eerste omrol gemaakt van rug naar buik *O*
Bij ons is de grootste uitdaging met J. de avond, als hij naar bed moet. Zijn we ongeveer anderhalf uur mee bezig. Maar áls hij dan slaapt, dan slaapt hij wel de nacht door (soms met een fles in de nacht, maar daarna weer snel slapen) *afklop afklop*.

Ik geniet nog van mijn laatste weekjes vrij, mag de eerste donderdag van januari aan de slag, en eerlijk gezegd kijk ik wel uit naar het werkende leven.
pi_183758969
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:04 schreef VKV het volgende:

[..]

Zondagen, die dagen die vroeger geen ochtend hadden.
En je de hele dag tv kon kijken. Ja, ook spannende actiefilms of enge films i.p.v. rekening te houden met je kleuter waar niet alles geschikt voor is. :')
pi_183758980
En welkom VKV!
Wat fijn dat je baby al lekker doorslaapt. *O*

De mijne sliep zowaar van 23-5! Dat is sinds ze geboren is nog nooit gebeurd zo lang. *O*
  zondag 16 december 2018 @ 08:37:56 #37
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_183759077
Ik hou van de Fok!wet O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_183759260
SNEEUW! O+
U. moest net heel hard lachen toen hij voor het eerst sneeuw zag. Ben benieuwd hoe hij het buiten vindt. O+

De laatste keer dat we sneeuw zagen, was op zijn geboortedag. O+

Hebben jullie baby’s al sneeuw gezien? O+
Protège moi de mes désirs.
pi_183759443
Fok!wet voor Nouk! *O* *O* *O*
Het is je gegund.

Venco wauw, wat een mooie tijden zijn dat. O+

Welkom VKV. :*

Wolken, knap dat je het volhoudt. :* Het wordt ooit ook weer beter, echt. Dat hou ik mezelf ook voor. :Y :D

Leuk Duman dat U. het zo mooi vindt. O+
Banaan vindt de sneeuw ook mooi. Hij was wakker voor zes uur en was voor half acht al buiten, ingepakt als een eskimo. Handje in de sneeuw bij de plantenbak was leuk. Handje in de sneeuw op de grond was nog interessant. Daarna vond hij het toch wel koud en ging hij mopperen. :P
Heb hem nog een stukje aan de hand laten wandelen en een blokje om gelopen met hem op de arm, dat vond hij allebei wel weer heel mooi. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183759573
Ik wil ook fokwet ;(

Wat een ellende vannacht. Elk uur wakker, maar nu dus ook niet meer in zijn eigen wieg willen slapen. Dus steeds een kwartier na terugleggen weer huilen. Uiteindelijk maar bij ons laten slapen maar ons bed is daar eigenlijk te klein voor. Normaal gesproken ligt ie pas ergens na 5 uur bij ons dan is het te overzien, maar nu al om 2 uur. En ook bij ons nog steeds heel vaak wakker en willen drinken. Dus niet echt lekker geslapen. Tijd voor koffie c_/
pi_183760381
Oh dat is ook niet fijn Aure! :O

Ik ben weer een beetje boven water, volgens mij zag ik dat PKM nog een keer vroeg. Lief O+ En banaan bijna 1 :o

Oh en ook ik heb nog hardop gelachen om je schrijfstijl Jentin! :P

Hier gaat het met Casper z’n gangetje. De wereld vergaat nog steeds als je meer dan 2 meter van m verwijderd bent maar hij is zo leuk dat ik t m vergeef O+
pi_183762462
Ons bed is ook te klein om met 5 mensen in te slapen. Fijn hoor twee baby's die enorm last hebben van krampen en een kleuter die het allemaal wel gezellig vind in bed. Ik gok dat ons nieuwe bed een familie bed gaat worden..

Verder gaat het hier oke, lees wel mee maar reageren schiet er vaak bij. Nu vriend weer aan het werk is merk ik wel echt verschil.
Morgen zijn mn kleine vriendjes alweer 7 weken O+

Nu gauw weer weg, vriend vandaag jarig en kleuter haar grote heldinnen van frozen komen naar de ijsbaan dus druk programma vandaag!
pi_183765079
Ik ben hier ook iemand die meer doe tegenwoordig met baby dan zonder.. Zonder lag ik lui op de bank en weinig zin in poetsen en nu zodra de baby zich even vermaakt/slaapt; ga ik wassen; bedden verschonen; stofzuigen; poetsen en opruimen. En als baby een keer een mindere dag heeft; dan maar meer met baby op de armen en minder in huis doen (alhoewel in de draagdoek ik nog steeds genoeg kan doen qua huishouden e.d. :) ).
Mijn vriend gaat straks thuiswerken 1 dag in de week; maar die dag wordt als 4u gerekend ipv 8u omdat het onmogelijk is om een complete dag thuis te werken met baby. Maar met onze kleine vent is 4u makkelijk te doen. En als ie eenmaal ouder wordt en meer aandacht wil/nodig heeft, dan doen we hem alsnog een halve dag naar de opvang.

Hier is Tijn afgelopen vrijdag voor het eerst uit wezen logeren bij schoonzus en daar blijven slapen. Wij hadden kerstdiner van het werk namelijk. Nou hij heeft het echt helemaal super gedaan. Hele avond lekker rustig liggen slapen; rond 23u naar bed en uiteindelijk waren de dreumesjes van schoonzus om 6u30 al wakker om naar baby Tijn te komen kijken; terwijl hij nog sliep zelfs _O- Ze hebben hem dan maar om 7u wakker gemaakt :D O+
En wij hebben een hele fijne avond gehad! Lekker gegeten en wijntjes gedronken en toen had ik al snel door dat ik het even wat rustig aan moest doen want we gingen daarna ook nog de stad in tot 4u en de alcohol verwerk ik toch iets minder 'soepel' als vroeger :') Dat had mijn vriend wat minder door waardoor hij zaterdag een gruwelijke kater had en de hele dag zielig op de bank lag :') :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183765314
Sinds Günther kruipt doe ik wél weer meer in het huishouden, te weten stofzuigen, dweilen en plinten schoonhouden. Ik was daar altijd errrrg laks in, maar met een obsessieve alles-in-de-mond-stopper die van mij op elke verdieping vrij mag rondkruipen is dat geen optie meer :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183765878
Hier ook iets meer aan het schoonmaken sinds baby (en verbouwing). En ook ik doe meestal meer dingen op een dag met baby. De laatste tijd wel weer wat minder trouwens, omdat ik op mijn vrije dagen weer meeslaap met zijn dutjes. Anders trek ik het slecht :Z En als we samen slapen doet hij vaak in ieder geval 2 dutjes van anderhalf a twee uur. Anders moet ik het doen met heel veel dutjes van 20 tot 45 minuten per keer }:|
pi_183767451
M.b.t. 4 maanden baby + voeding:

Onze dame is morgen exact 4 maanden oud. Volgens de app waarin we de flesjes en slaapjes bijhouden drinkt ze gemiddeld (over 30 dagen) 4,4 flessen. Heel zelden maar 3 flessen, vaak 4 flessen, maar net zo geregeld 5 flessen. Ligt er een beetje aan hoe laat ze wakker wordt (gemaakt). De flessen zijn dan 180ml/6schepjes (dus ~ 200-205 ml).

Slaap nu trouwens:
Over 7 dagen gemiddeld 13u28
Over 14 dagen gemiddeld 13u52
Over 30 dagen gemiddeld 14u01
Vorige maand gemiddeld 14u36

Verdeeld over 1 nacht en dan gemiddeld 4 losse slaapjes.

We zien dus wel dat het slapen inderdaad minder wordt/de wakkere tijd langer wordt.
  zondag 16 december 2018 @ 17:38:51 #47
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183768261
Hier soms wel actief en soms ook niet. Maar heb nog verlof en vind dat ik het dan nog best rustig aan mag doen :).

Pfff, ik pas m'n gewone broeken nog steeds niet. Sterker nog: 'normale' broeken in de winkel gaan gewoon niet over m'n heupen of dicht. Heb dan ook nog steeds wel een babybuik, ondanks dat het nu bijna 3 maanden geleden is. Erg frusterend.. toch maar weer een positiebroek kopen?! (Die zitten ook niet helemaal goed meer. Zit net tussen twee maten in.)
pi_183769543
Helsinki, ik heb ook nog veel panty's, leggings aan. Ook al wel eigen broeken, maar de lage spijkerbroeken zitten nog niet fijn door de wond en de extra buikflap :'(

En over het huishouden wil ik niet praten... Ik krijg met moeite de dagelijkse dingen erdoor (koken, vaatwasser, was, stofzuigen, wc). De echte schoonmaakdingen laat ik maar over aan onze schoonmaakster :)
pi_183772673
Qua kleding hoor ik het probleem hier ook..

Deze week dus uitvaart, dus de nettere/sobere kleding erbij zoeken. Maar dat wordt echt iets gaan kopen voor die tijd.

M'n vriendin is nu de was aan het doen met de baby.. Al 45-60 minuten volledig overstuur. Alleen draagzak op staand dragen helpt voor enige rust. Tranen stroomden over haar wangen net. Zo weer een fles erin, hopelijk dan rustig en wat slapen. Vanavond wilde ze niet echt.
pi_183773313
Huishouden doe ik als Banaan wakker is. Hij vindt het leuk om mee te kijken en dat beetje tijd dat hij slaapt gebruik ik lekker voor mezelf. Anders moet ik ook nog heel zachtjes doen, mij niet gezien. :@

Onze dag in grote lijnen:
Banaan was zwaar onder de indruk van de slingers en ballonnen. O+

Manlief hielp om Banaan naar bed te brengen. Mijn man hoorde de kat kauwen, liet Banaan achter op bed en liep de gang op. Gelukkig bleef Banaan zelf op bed.
Mijn man heeft ADHD en ik probeer om hier niet meer boos om te worden maar heb wel gevraagd of hij Banaan wil leren zelf van het bed te klimmen.

Banaan weigerde in eerste instantie een tweede dut die handig was geweest voordat er bezoek zou komen. Weigeren is niet helemaal het juiste woord, hij probeerde anderhalf uur lang zonder resultaat om in slaap te komen. Armpjes wijd, hoofdje laten vallen, maar slapen lukte niet. Ik ben zelfs een tijdje de kamer uit geweest om te kijken of het dan zou lukken maar hij bleef hetzelfde doen.

Mijn ouders waren er als eerste, Banaan at lekker een stukje taart mee. Wij schrokten onze taart weg zodat Banaan niet meer zou eisen. ;)

Volgende poging om Banaan in slaap te krijgen ging makkelijk. Daarna kwam de rest van het bezoek binnen druppelen. Banaan werd na een uurtje slaap krijsend wakker.

Cadeautjes vond hij leuk, vooral de ballenbak. Familie ook, die ballen lagen al heel snel overal. :D
Het bezoek vond hij ook leuk, hij wou zowaar even op schoot bij een van zijn ooms. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen kom ik afscheid nemen van jullie.
-O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')