abonnement Unibet Coolblue
pi_183737269
Hallo, ik wil graag een televisiekanaal op (in eerste instantie) mijn eigen televisie beginnen. Ik wil een kanaal uitzenden die ik uiteindelijk tussen de bestaande reguliere kanalen in de kanalenlijst kan vinden. Ter voorbeeld: kanaal 87 is momenteel op mijn televisie niet in gebruik... Wanneer ik zapp met de "volgende-button" op mijn afstandsbediening springt de zender van 84 (Tv Frysland) naar 134 (TV oranje)... Nu wil ik dus op bijvoorbeeld een kanaal "87" een eigen kanaal bekijken... Kan ik dit kanaal integreren tussen mijn reguliere caiway-kanalen-aanbod? Wat heb ik nodig om via een juiste frequentie een signaal uit te zenden wat wordt omgezet in beeld op een door mij zelf uitgekozen kanaal zodat ik naar dit kanaal kan zappen en het ook daadwerkelijk kan bekijken? Is dit mogelijk? Ik zit overigens bij Caiway hoewel ik denk dat dat niet belangrijk is.

Laat maar horen :)
pi_183737333
Van radiopiraterij en het uitzenden op de 3-meter band heb ik het nodige verstand, hoewel ik weet dat het een heel andere wereld is zijn er misschien overeenkomsten mbt het signaal uitzenden
pi_183737357
Als het een digitale ontvanger is, zijn het geen "kanalen" maar streams.

Ik zou voor een ongebruikte HDMI poort gaan op je TV.
pi_183737518
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
Als het een digitale ontvanger is, zijn het geen "kanalen" maar streams.

Ik zou voor een ongebruikte HDMI poort gaan op je TV.
Ja ik snap dat je dan eigen beelden op de televisie krijgt maar het gaat mij er echt om, om daadwerkelijk maar mijn kanaal te kunnen zappen tussen de andere kanalen. Ik heb geen digitale ontvanger maar de zenders komen via de kabel binnen hier.
pi_183737585
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:25 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je dan eigen beelden op de televisie krijgt maar het gaat mij er echt om, om daadwerkelijk maar mijn kanaal te kunnen zappen tussen de andere kanalen. Ik heb geen digitale ontvanger maar de zenders komen via de kabel binnen hier.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.
pi_183737593
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:25 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je dan eigen beelden op de televisie krijgt maar het gaat mij er echt om, om daadwerkelijk maar mijn kanaal te kunnen zappen tussen de andere kanalen. Ik heb geen digitale ontvanger maar de zenders komen via de kabel binnen hier.
Uit nieuwsgierigheid -> waarom?
En wat wil je precies op je eigen TV gaan weergeven?
pi_183738950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:29 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid -> waarom?
En wat wil je precies op je eigen TV gaan weergeven?
Ik was zelf ook gewoon nieuwsgierig of het überhaupt mogelijk is. Ik weet dat er in de jaren 70 televisiepiraten bestonden die gewoon over andere zenders heen konden knappen en bij de mensen thuis in de woonkamer hun tv programmering konden laten zien.... Nu wil ik niet meteen de hele buurt van mijn kanaal laten meegenieten maar het lijkt mij al gaaf voor het idee om hier thuis 1 of ander vaag tv-kanaal tussen de zenderlijst te pleuren met eigengemaakte video's waar verder niemand thuis hier iets van snapt... 😋 En ik geloof dat het mogelijk is maar weet nog niet precies hoe zonder bij de aanbieder in te breken
pi_183738961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.
Dat dacht ik ook 😏😀😋
pi_183741778
Maar goed, ik begrijp dat je geen HD ontvangst hebt maar nog gewoon analoge zenders met ruis?
pi_183742373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat je geen HD ontvangst hebt maar nog gewoon analoge zenders met ruis?
Nee, heb wel HD-zenders, dus op die manier is het wel digitaal. Was ook even vergeten dat er een smartcard in zit😳
  zaterdag 15 december 2018 @ 12:06:09 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183742390
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:25 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je dan eigen beelden op de televisie krijgt maar het gaat mij er echt om, om daadwerkelijk maar mijn kanaal te kunnen zappen tussen de andere kanalen. Ik heb geen digitale ontvanger maar de zenders komen via de kabel binnen hier.
Dan zit die digitale ontvanger in je tv ;)
Caiway stuurt alleen nog maar digitale signalen door.

Wat je kan doen is dezelfde techniek als in hotels: alle inkomende zenders afvangen en dan opnieuw doorsturen naar de tv's met toevoeging van eigen zenders.

Vooral duur en onpraktisch in huis.
So we just called him Fred
pi_183767083
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 02:00 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik was zelf ook gewoon nieuwsgierig of het überhaupt mogelijk is. Ik weet dat er in de jaren 70 televisiepiraten bestonden die gewoon over andere zenders heen konden knappen en bij de mensen thuis in de woonkamer hun tv programmering konden laten zien....
Nee, dat deden ze niet. Die TV piraten in het analoge tijdperk waar jij het over hebt wachtten tot de reguliere programma's op een bepaalde zender waren afgelopen en de zender de lucht uit ging. Dan kwamen ze er zelf pas in. Was gewoon een kwestie van een klein en eenvoudig zendertje met laag vermogen gebruiken waarmee ze van korte afstand konden instralen op de ontvangstantennes van een - toen nog - gemeentelijk kabelnet.
quote:
Nu wil ik niet meteen de hele buurt van mijn kanaal laten meegenieten maar het lijkt mij al gaaf voor het idee om hier thuis 1 of ander vaag tv-kanaal tussen de zenderlijst te pleuren met eigengemaakte video's waar verder niemand thuis hier iets van snapt... 😋 En ik geloof dat het mogelijk is maar weet nog niet precies hoe zonder bij de aanbieder in te breken
Wat jij wil kan niet zomaar, daar heb je speciale apparatuur voor nodig die inderdaad, zoals hier al werd opgemerkt, in sommige hotels wordt gebruikt. De zenderindeling bij digitale kabeltelevisie wordt bepaald door de LCN (Logical Channel Numbering) die door de provider wordt meegezonden op een bepaalde frequentie en die door de digitale ontvanger (c.q. de digitale kabeltuner in je TV) wordt uitgelezen om razendsnel de door de provider vastgelegde kanaalindeling te krijgen. De provider kan de kanaalnummers ook wijzigen zonder dat daar iets voor hoeft te worden veranderd aan de frequenties of de streams zelf van de zenders. Dat is voor de provider alleen een kwestie van iets aanpassen in de LCN. De digitale ontvanger (c.q. de digitale tuner in je TV) pakt die wijzigingen dan automatisch op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')