abonnement Unibet Coolblue
pi_183721928
Ik hoor het deze periode weer tachtig keer per dag. In allerlei versies. Blijkbaar denkt men bij de radio dat het een kerstnummer is. Men kijkt niet verder dan het eerste couplet en de hallelujahs. Dan denkt men dus dat het een stichtelijk bijbels liedje is, en dan is de link met kerst blijkbaar ook snel gemaakt. Maar luister nou eens goed waar dit nummer echt over gaat:

quote:
[..]

Well your faith was strong but you needed proof
You saw her bathing on the roof
Her beauty and the moonlight overthrew ya
She tied you to her kitchen chair
And she broke your throne and she cut your hair
And from your lips she drew the Hallelujah

[..]

Well there was a time when you let me know
What's really going on below
But now you never show that to me do ya
But remember when I moved in you
And the holy dove was moving too
And every breath we drew was Hallelujah
Naakte badende vrouwen op het dak, bondage in de keuken, seks en orgasmes! Hallelujah!

Klacht: Leonard Cohen zou zich in zijn graf omdraaien als ie al die vreselijke covers van zijn meesterwerk zou horen dat nu tot cheesy kerstliedje is gebombardeerd.
pi_183722007
Ik hoor deze nooit op de radio tijdens kerst.
pi_183722026
Ik hoor nooit wat. :(
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_183722089
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:10 schreef dopemin het volgende:
Ik hoor deze nooit op de radio tijdens kerst.
Dit jaar is het opeens heel erg, kan dat nummer echt niet meer horen. Als ze nou nog het origineel zouden draaien..

Ik moet hier verplicht naar de radio luisteren, waar de diverse versies in een loop worden afgespeeld samen met last christmas, driving home for christmas, en dat godvergeten gekrijs van mariah carey. ;(
pi_183722235
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Farenji het volgende:
Ik
Hier gestopt met lezen
pi_183722258
quote:
Ik ben hier gestopt.
pi_183722267
Ligt er aan wat je allemaal schaart onder de categorie kerstmuziek. Something Stupid van Robbie Williams komt ook elke keer voorbij, als je het maar vaak genoeg draait met kerst wordt het vanzelf een kerstlied.

Een paar jaar geleden had je Charlie Puth - Marvin Gaye welke tijdens kerst veel werd gedraaid. Om die reden associeer ik dat nummer ook nog steeds met kerst.
pi_183722288
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:26 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben hier gestopt.
Ga uit dit topic dan.
pi_183722297
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:26 schreef J3PP4 het volgende:
Ligt er aan wat je allemaal schaart onder de categorie kerstmuziek. Something Stupid van Robbie Williams komt ook elke keer voorbij, als je het maar vaak genoeg draait met kerst wordt het vanzelf een kerstlied.

Een paar jaar geleden had je Charlie Puth - Marvin Gaye welke tijdens kerst veel werd gedraaid. Om die reden associeer ik dat nummer ook nog steeds met kerst.
Slipknot wordt ook onder kerstmuziek geschaard.
Ik werd vroeger ook geschaard
:')
pi_183722337
Klinkt als een prima kerstliedje.
pi_183722338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:26 schreef J3PP4 het volgende:
Ligt er aan wat je allemaal schaart onder de categorie kerstmuziek. Something Stupid van Robbie Williams komt ook elke keer voorbij, als je het maar vaak genoeg draait met kerst wordt het vanzelf een kerstlied.

Een paar jaar geleden had je Charlie Puth - Marvin Gaye welke tijdens kerst veel werd gedraaid. Om die reden associeer ik dat nummer ook nog steeds met kerst.
Zou dat ook lukken met "christian woman" van Type O Negative? :)
Vind ik ook wel kerst achtig.
pi_183722374
In my secret life *O*
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
pi_183722420
Kwaliteits OP _O_
pi_183722802
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit jaar is het opeens heel erg, kan dat nummer echt niet meer horen. Als ze nou nog het origineel zouden draaien..

Ik moet hier verplicht naar de radio luisteren, waar de diverse versies in een loop worden afgespeeld samen met last christmas, driving home for christmas, en dat godvergeten gekrijs van mariah carey. ;(
Afschuwelijke nummers idd. Lonely this christmas is wel een mooie <3
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 december 2018 @ 12:01:45 #15
186611 Haags
pi_183722874
Van Pentatonix vind ik het best een leuk nummer O+
Zonder wrijving geen glans
pi_183722988
Goed topic!
Hier snij je meerdere pijnlijke maatschappelijke kwesties aan als dat je in eerste instantie zal denken.

Zoals hierboven al even genoemd, wat is de definitie van een kerstliedje?
Is dit wanneer er in het nummer over de kerst met al zijn gezellige aangelegenheden wordt gezongen? Of juist wanneer een nummer tijdens de kerstperiode* vaak gedraaid wordt?

Hiernaast hebben we ook nog de groep mensen die denken dat Hallelujah een liedje is, dit is puur een iets te lange tegeltjeswijsheid geworden ondersteund door wat musici.

Dus laat me de vraag eerst weer terugleggen @TS en ieder ander die zich geroepen voelt:
1. Wanneer is iets een kerstlied?
1.1 Wat is de 'kerstperiode' volgens jou?
2. Denk jij dat Hallelujah een lied is?

* Aangenomen dat de kerstperiode duurt van het moment dat die andere sukkel met zn mijter is vertrokken tot en met het punt dat mensen legaal mini-bommen afsteken om een kalenderwissel te vieren.
Signature
pi_183723658
1. Wanneer is iets een kerstlied?

Als een nummer ergens de associatie met kerst oproept

1.1 Wat is de 'kerstperiode' volgens jou?

De periode tussen sinterklaas en 1 januari

2. Denk jij dat Hallelujah een lied is?

Ja

Conclusie

Het is een kerstlied
pi_183723680
Hallo J3PP4,

Bedankt voor je inbreng.
Bij deze staat TS voor lul en hebben we onomstotelijk bewijs dat het een kerstlied IS.
:Y
Signature
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:53:16 #19
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_183723778
Radio anno 2018 :')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_183724158
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:16 schreef Farenji het volgende:
dat godvergeten gekrijs van mariah carey. ;(
Dat is dan zeker de zus van je moeder, want die kan er ook wat van!
pi_183724318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:17 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Dat is dan zeker de zus van je moeder, want die kan er ook wat van!
De zus van mijn moeder kon echt tiefusharde boeren laten, monsterlijke, knetterende, brullende boeren, zo hard dat de ruiten van de hele straat ervan trilden. Ze noemde dat zelf "butteren" en ze sprak altijd in de derde persoon tegen ons. "Sorry, tante Rina moest even butteren!", zei ze dan. En ze deed dat ook vooral na copieuze maaltijden, zoals bijvoorbeeld het kerstdiner. Zo, de cirkel is weer rond.
pi_183730097
Kerst was oficieel helemaal niet van de kerk, het was oorspronkelijk een feest waar iedereen bij elkaar kwam om lekker te eten en te drinken en dan met extra kaarsjes in de woonkamer, en dan goed stuk vlees op het bord, en dan had je de plaatselijke man die dik was en een baard en een koets met 6 herten ervoor had en die wat centjes had en dan jou kind op schoot wilde nemen in ruil voor kadootjes,..

De sfeer een week voor het feest was altijd heel leuk voor de mensen met een gezin en geld en een leuk huisje hadden, die gingen dan heel de week winkelen, behalve de oude man die in zijn eentje zat en geen vrouw of kids had, en die werd dan dubbel gestraft, dus niet alleen maar mega eenzaam maar kreeg ook nog eens poltergeists enzo op bezoek die hem beloofde dat hij naar de hel zou gaan,, tenzij hij allll zijn geld zou weggeven aan de buurman die zich had voortgeplant met de vrouw die hij eigenlijk had willen hebben, dan zou hij niet naar de hel gaan,,,

De kerk heeft hier heel iets anders van gemaakt dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')