abonnement Unibet Coolblue
pi_183721583
• Nu we steeds dichter bij de 2020s komen, ben ik benieuwd of er al voorspellingen/verwachtingen en/of gebeurtenissen gepland zijn voor het aankomende decennium.

Je mag ook zelf voorspellingen doen.

Ik wist niet zo goed waar ik deze topic moest plaatsen, want ik wil het breder trekken dan Wetenschap en Technologie. Misschien dat het topic later nog verplaats kan worden door de mods als zij vinden dat niet hoort in deze categorie.

Ik zal hier ook regelmatig wat voorspellingen posten

Al wel een oud filmpje, maar toch wel leuk om te zien
pi_183722206
Een mannetje op Mars
gr gr
  vrijdag 14 december 2018 @ 11:35:16 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183722424
Zweden en Duitsland worden de eerste islamitische kalifaten in Europa.
China, India, en Japan worden de nieuwe wereldleiders.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 14 december 2018 @ 11:35:37 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183722434
Die killer mini drones, komen er geheid.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 16 december 2018 @ 23:57:31 #5
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183777205
- bezoek aan mars - buitenaards leven word ontdekt - opkomst van een epidemie - Trump overlijdt - Mark Rutte krijgt een vriend - Ajax wint Champions League - oude beschaving gevonden op Antarctica.
  zondag 16 december 2018 @ 23:58:14 #6
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183777227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:35 schreef Harvest89 het volgende:
Zweden en Duitsland worden de eerste islamitische kalifaten in Europa.
China, India, en Japan worden de nieuwe wereldleiders.
Japan niet. Bevolking krimpt als een malle. Tevens zijn ze niet zo goed met China.
pi_183777452
Vrijheden worden verder ingeperkt onder de noemer veiligheid of racisme. Alle contant geld is verboden. Iedereen krijgt een smartimplantaat waardoor de overheid alles kan tracen en dit kan gebruiken voor belastingen en boetes. Tabak, wiet en alcohol geheel verboden. Verbrandingsmotoren extreem hoog belast.
pi_183785979
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 00:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Vrijheden worden verder ingeperkt onder de noemer veiligheid of racisme. Alle contant geld is verboden. Iedereen krijgt een smartimplantaat waardoor de overheid alles kan tracen en dit kan gebruiken voor belastingen en boetes. Tabak, wiet en alcohol geheel verboden. Verbrandingsmotoren extreem hoog belast.
Wat een somber beeld.
pi_183786003
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 23:58 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Japan niet. Bevolking krimpt als een malle. Tevens zijn ze niet zo goed met China.
Japan in inderdaad wat over zijn gloriedagen heen voor een tijdje.
pi_183790249
AI
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 22:09:27 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183795657
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:58 schreef Molurus het volgende:
AI
A
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 22:16:28 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183795909
Ik denk toch wel weer een 'klein' stapje richting personalized medicines gezet wordt.
Ik denk dat er een wetenschapsgebied ontstaat dat zich alleen maar richt uit te zoeken "wat" AI zichzelf nou heeft aangeleerd
Steeds meer slimme diagnostische tests die je zelf kunt doen dmv je smartphone
Ik denk dat het electrische auto doel niet gehaald wordt, of dat daar andere nadelen aan blijken te kleven.
Nog geen zelfrijdende autos in de 20s
De eerste quantumcomputers met ~50 qubits kunnen er wel eens zijn aan het eind van 20s, het algorithme dat gewone computers echt niet kunnen (daar is een naam voor) is nog niet gevonden.
Het genderdebat kan nog wel eens een soort terugslag krijgen en uiteindelijk als iets typisch eind jaren 10 gezien worden.
Vertrouwen in techbedrijven neemt af en privacy inleveren zal minder en minder geld opleveren totdat er een ander verdienmodel bedacht wordt.
CO2 uitstoot gaat omlaag de aarde warmt nog wel op...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 december 2018 @ 22:27:57 #13
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183796354
Medicijnen gebaseerd op je DNA zal ook in de toekomst komen, ongetwijfeld. Volgens mij zijn ze er nu al mee bezig. Voor mij ook weer het bewijs van de stap naar de "ubermensch". Ik ben zelf ook veel met mijn DNA bezig, en als ik zo Google is het een enorme trend om een DNA pakket te kopen.
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 22:39:10 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183796789
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:27 schreef Ciclon het volgende:
Medicijnen gebaseerd op je DNA zal ook in de toekomst komen, ongetwijfeld. Volgens mij zijn ze er nu al mee bezig. Voor mij ook weer het bewijs van de stap naar de "ubermensch". Ik ben zelf ook veel met mijn DNA bezig, en als ik zo Google is het een enorme trend om een DNA pakket te kopen.
Ik denk eerder gebaseerd op bijvoorbeeld organoids niet persee op het DNA zelf... Die route zijn ze al tientallen jaren aan het lopen en het heeft wel wat opgeleverd maar het is te lastig om medicijnkeuze op te baseren. Al gebeurt het natuurlijk al wel... (neem bijvoorbeeld borstkanker waar men weet of het hormoon gevoelig is of niet door de aanwezigheid van HER receptoren in het DNA van de tumor, trouwens niet in DNA van de persoon zelf)> Trouwens is bij andere ziekten dan kanker die niet erfelijk zijn dit soort zaken toch nog wel minder ver.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183798922
2020-2025 Batterijen die binnen 5 minuten opgeladen zijn en een dag meegaan of batterijen die je een dag oplaadt en een maand meegaan.< pessimistisch gezien. Dus smartphones en smartwatches gaan langer mee
2020-2025 kleding die permanent niet vies wordt, niet scheurt en niet nat wordt en zelfs van kleur verandert. Nu is het nog tijdelijk en moet je de coating weer opnieuw opspuiten.
2020- 2025 Nieuwe natuurlijke tanden groeien vanuit stamcellen als je geen tanden en kiezen meer hebt.
2020-2025 Universele vertaler komt op de markt
2020-2025 Zelfstandig rijdende autos worden normaal( natuurlijk afhankelijk van wetgeving per land) maar technisch al wel mogelijk
2020-2025 Computers worden overal geintegreerd slimme meubelen etc.
2020-2025 "Digitaal papier" Oftwel cumputerchips die zo goedkoop zijn dat je ze na eenmalig gebruik gewoon weg kunt gooien.
2020-2025 buigbare schermen worden normaal
2020-2025 De muur als beeldscherm.
2020-2025 Startrek Tricorder
2020-2025 Virtuele brillen
2020-2025 plantaardig biefstuk
2020-2025 Cashless Samenleving
2020-2025 Veel meer robots vervangen menselijk arbeid
2020-2025 Vaat wordt niet meer vies gaat niet meer stuk.Alleen in water afspoelen en klaar
2020-2025 Computers en internet worden onzichtbaar net als elektricitieit
2020-2025 Draadloos elektriciteit. Dus geen stroomkabels beer nodig apparaten worden geheel draadloos.
2020-2025 Snelwegen kunnen zo gemaakt worden dat autos draadloos rijdend opladen
pi_183826143
Economische crisis in China leidt tot onrust en vele duizenden doden.
In het midden-oosten blijft het een zootje.
Verwarde moslims plegen nieuwe aanslagen in het westen.
Arabisch wordt officiële taal in Nederland.
Alle vrachtwagens en schepen schakelen over op LNG
Nederland verlaat de EU
Meer landen stappen uit het klimaatakkoord – CO2 emissies blijven toenemen
Door opwarming van de troposfeer daalt het aantal natuurrampen
Een grote vulkaanuitbarsting zorgt voor een korstondige verlaging van de temperatuur op aarde en mislukte oogsten.
Door de grootschalige bouw van windmolens in en om de Noordzee verandert het klimaat in Noord-west Europa. Milieubewegingen beweren dat niemand dit had kunnen zien aankomen.
City farming faalt, tuinbouwproductie neemt significant toe en wordt goedkoper dankzij technologische verbeteringen.
De Sahara wordt een belangrijk landbouwgebied dankzij toegenomen CO2 gehalte en grootschalige investeringen in irigatie. Het Tsjaadmeer krijgt zijn oude formaat weer terug, net als het Aralmeer in centraal Azië. China ontgint grote delen van de Gobi woestijn. Ook grote delen van Zuid- en Noord-Amerika, waar nu vooral vee wordt gehouden, worden geschikt gemaakt voor akkerbouw en/of tuinbouw. Delen van Canada, Groenland en Rusland worden dankzij hogere temperaturen geschikt voor landbouw. Nederland wordt een belangrijke wijnexporteur.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 14:01:54 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183827875
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:22 schreef Benger het volgende:
Delen van Canada, Groenland en Rusland worden dankzij hogere temperaturen geschikt voor landbouw. Nederland wordt een belangrijke wijnexporteur.
Dit zou zo maar eens kunnen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183828127
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 23:57 schreef Ciclon het volgende:
Mark Rutte krijgt een vriend
_O- ^O^
pi_183914607
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:22 schreef Benger het volgende:
Economische crisis in China leidt tot onrust en vele duizenden doden.
In het midden-oosten blijft het een zootje.
Verwarde moslims plegen nieuwe aanslagen in het westen.
Arabisch wordt officiële taal in Nederland.
Alle vrachtwagens en schepen schakelen over op LNG
Nederland verlaat de EU
Meer landen stappen uit het klimaatakkoord – CO2 emissies blijven toenemen
Door opwarming van de troposfeer daalt het aantal natuurrampen
Een grote vulkaanuitbarsting zorgt voor een korstondige verlaging van de temperatuur op aarde en mislukte oogsten.
Door de grootschalige bouw van windmolens in en om de Noordzee verandert het klimaat in Noord-west Europa. Milieubewegingen beweren dat niemand dit had kunnen zien aankomen.
City farming faalt, tuinbouwproductie neemt significant toe en wordt goedkoper dankzij technologische verbeteringen.
De Sahara wordt een belangrijk landbouwgebied dankzij toegenomen CO2 gehalte en grootschalige investeringen in irigatie. Het Tsjaadmeer krijgt zijn oude formaat weer terug, net als het Aralmeer in centraal Azië. China ontgint grote delen van de Gobi woestijn. Ook grote delen van Zuid- en Noord-Amerika, waar nu vooral vee wordt gehouden, worden geschikt gemaakt voor akkerbouw en/of tuinbouw. Delen van Canada, Groenland en Rusland worden dankzij hogere temperaturen geschikt voor landbouw. Nederland wordt een belangrijke wijnexporteur.
Mooie voorspelling. Misschien in lijn met deze voorspellingen: de invloed van CO2 op klimaatverandering werd schromelijk overschat - waterdamp blijkt een veel grotere invloed te hebben gehad. Plastic soep als aanjager van verdamping.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183925867
Een hoop teleurstellingen, gegarandeerd.
pi_183926224
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 00:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Vrijheden worden verder ingeperkt onder de noemer veiligheid of racisme. Alle contant geld is verboden. Iedereen krijgt een smartimplantaat waardoor de overheid alles kan tracen en dit kan gebruiken voor belastingen en boetes. Tabak, wiet en alcohol geheel verboden. Verbrandingsmotoren extreem hoog belast.
Europa krijgt een eigen leger en een ministerie van Informatie. Vrij internet zal verdwijnen en het internet zal door de overheid worden gereguleerd. We krijgen een sociaal puntensysteem zoals in China en steden worden "smart".

Of we krijgen een grote volksrevolutie en gaan jaren van chaos tegemoet.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
pi_183960535
Binnen nu en tien jaar een grote oorlog tussen de VS en een of meerdere landen uit het rijtje China/Rusland/Noord-Korea/Turkije/Iran/Venezuela/Cuba.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 25 december 2018 @ 14:47:38 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183961439
Draadloze stroom _O- Wat een ideeen zie ik hier voorbijkomen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183982959
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:47 schreef Nikonlover het volgende:
Draadloze stroom _O- Wat een ideeen zie ik hier voorbijkomen _O-
Je zou je natuurlijk eens in kunnen lezen over dat onderwerp.
pi_183983166
Rusland valt sowieso binnen nu en een maand Oekraïne binnen. Alleen nog even wachten tot dat het iets chaotischer wordt met Trump in de VS.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_183983729
Ik denk dat we wel kort kunnen zijn. Het wordt een teringzooitje van epische proporties. En daarna zal er geween zijn. En tandengeknars.
Op het scherp van de snede.
pi_184109232
Denk dat we in 2029 heel veel ziekenhuizen met heel veel chirurgen hebben.
pi_184109285
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:27 schreef Ciclon het volgende:
Medicijnen gebaseerd op je DNA zal ook in de toekomst komen, ongetwijfeld. Volgens mij zijn ze er nu al mee bezig. Voor mij ook weer het bewijs van de stap naar de "ubermensch". Ik ben zelf ook veel met mijn DNA bezig, en als ik zo Google is het een enorme trend om een DNA pakket te kopen.
Nee daar gaat Big Pharma niet in mee, die geven geen drol om je gezondheid alleen om knaken.
pi_184109423
Heb er wat gequote uit het topic

quote:
Vrijheden worden verder ingeperkt onder de noemer veiligheid of racisme.

Alle contant geld is verboden.

Iedereen krijgt een smartimplantaat waardoor de overheid alles kan tracen en dit kan gebruiken voor belastingen en boetes.

Tabak, wiet en alcohol geheel verboden.

Verbrandingsmotoren extreem hoog belast.

Europa krijgt een eigen leger en een ministerie van Informatie.

Vrij internet zal verdwijnen en het internet zal door de overheid worden gereguleerd.

We krijgen een sociaal puntensysteem zoals in China

steden worden "smart".

1984 is er niks bij

quote:
Of we krijgen een grote volksrevolutie en gaan jaren van chaos tegemoet.
Daar houdt de overheid al rekening mee, basisscholen zijn al omgetoverd tot grote fabrieks kindcentrum om kinderen van de EU te maken (bedenkers van de hitler jugend zouden er jaloers op geweest zijn).

Dus nee dat zal niet gebeuren, wel de eerste quote.
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 09:51:14 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184114936
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 00:23 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee daar gaat Big Pharma niet in mee, die geven geen drol om je gezondheid alleen om knaken.
Het is een mooi ideaal maar we kunnen tegenwoordig al prima DNA uitlezen alleen het stukje daar een specifiek medicijn bij zoeken is lastiger voor de meeste ziekten zijn we daar nog niet en ook niet in de komende tien jaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')