abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 01:26:34 #126
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184545193
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:32 schreef kree het volgende:

[..]

ze dan gewoon bellen zou de eerste optie zijn?
Tenminste als je dat mobiel wil doen. Schotel is toch een heel ander verhaal en ADSL of Coax ook weer. Het is maar wat er daar is, dat is wat je uit moet gaan vinden ;)
Ja, maar ik ga er toch heen... maar misschien kan ik idd beter eerst even bellen.
Maar face to face zijn mensen toch sneller geneigd om je te helpen... tenzij ze natuurlijk geen tijd hebben.
Ja je hebt gelijk... eerst een telefoontje, en eventueel in hun B&B overnachten, dat maakt de tongen al vast wat losser. Ik ga het proberen. ;)
pi_184556134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:10 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Laten we het nog eens omkeren beste Riparius? Waarom neem je het zo persoonlijk?
Wat ik al zei, ik heb er geen donder verstand van... en als er dan meerdere reacties komen van mensen die denken dat ze nog wel een manier weten? Moet ik die links laten liggen? Moet ik tegen hen zeggen van die Riparius weet het beter dan jullie?
Alsof ik ook maar enigszins in staat ben om als volkomen leek, zo'n afweging te maken?
Dat had je ook van tevoren kunnen bedenken. Als je een vraag stelt op FOK over om het even welk onderwerp dan weet je dat daar reacties op kunnen komen die elkaar tegenspreken. En als je dan ook nog van jezelf weet dat je een volslagen leek bent wat het onderwerp van je vraag betreft, dan kun je ook van tevoren bedenken dat je niet in staat zult zijn de kwaliteit van die antwoorden te beoordelen. Daaruit volgt dat je jezelf net zo goed de moeite had kunnen besparen om hier je vraag te stellen als je toch niet van plan bent hier iets van een ander aan te nemen.
quote:
Als ik zo'n afweging zou maken, dan zou ik pas stronteigenwijs zijn... zomaar als een volslagen leek op dit gebied, een keuze voor jou of voor een ander maken als DE autoriteit op dit gebied.
Ga naar een satellietspeciaalzaak en laat je daar bijpraten en stel daar de vragen die je wil stellen.
quote:
Ik lees ieders reactie, en reageer daar op in dankbaarheid.
Van die dankbaarheid is niets te merken. Wat ik wel zie in je reacties is dat je maar blijft tegensputteren en daarbij je eigen onwetendheid aan blijft voeren als excuus om niets van iemand aan te hoeven nemen en dat je soms ook probeert mensen tegen elkaar op te zetten door respondenten te entameren om hier met elkaar in discussie te gaan.
quote:
Maar goed een ding is me altijd wel opgevallen in vakantielanden (dat neigt naar jouw verklaring) en dat is dat er bijna overal waar ik ben geweest er alleen BVN te ontvangen was in de hotels...
Daar zijn twee simpele redenen voor. De eerste reden is dat BVN gebruik maakt van verschillende satellieten om wereldwijd een zo groot mogelijk bereik te hebben en dan met name in gebieden waar zich veel Nederlandse of Vlaamse expats bevinden. De tweede reden is dat BVN onversleuteld uitzendt en daarmee vrij is te ontvangen. Hotels hoeven dus voor BVN niet te beschikken over smartcards of over ontvangers met een geīntegreerd CAS (Conditional Access System) die zijn geregistreerd op een Nederlands adres en waarvoor de abonnementsgelden worden betaald vanaf een Nederlandse bankrekening.
quote:
behalve dan in Turkije (Zuid kust) waar ik SBS en een RTL zender wel kon ontvangen in het hotel.
Dat deel van Turkije is dus in principe niet meer Europa... maar wordt daar schijnbaar wel tot toe gerekend.
Nee, het deel van Turkije waar jij op doelt wordt niet tot Europa gerekend, noch in geografisch noch in politiek opzicht. Er is wel een deel van Turkije dat geografisch tot Europa behoort, maar dat heeft verder niets te maken met de (on)mogelijkheden voor satellietontvangst van de Nederlandse zenders ter plaatse. Dat hotel maakt voor satellietontvangst van SBS en RTL gebruik van een ontvanger of een smartcard die is geregistreerd op een Nederlands adres en waarvoor ook wordt betaald vanaf een Nederlandse bankrekening, anders gaat het niet.
quote:
Snap je die verwarring?
Het lijkt me eerder geveinsde verwarring, want in dit topic is je al verschillende malen uitgelegd hoe het zit met satellietontvangst van de landelijke Nederlandse TV in het buitenland en dat dit niets heeft te maken met de vraag of je je nu wel of niet binnen de EU bevindt.

Voor satellietontvangst van de landelijke Nederlandse zenders in het buitenland heb je twee dingen nodig, namelijk (a) bereik van de satelliet in kwestie en (b) een betaald abonnement dat is geregistreerd op een Nederlands adres. Op de Kaapverdische eilanden is aan voorwaarde (a) niet voldaan en dus gaat het feest daar niet door, punt uit.
quote:
Zo niet... dan ben je waarschijnlijk wel een groot kenner van schotels en dergelijke... maar lijk je op de gemiddelde Wiskunde leraar van mij. "Neem maar aan dat ik gelijk heb, en dat het zo moet... en verspil mijn tijd niet met vragen die niet ter zake doen."
Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat je schoolloopbaan ook niet bepaald glorieus is verlopen, en dat dan niet alleen wat de wiskunde betreft.
quote:
En dat terwijl ik het moet begrijpen om te weten... en ja dat begrijpen kost ook tijd. Je hebt niet te maken met een 2e jaars leerling telecommunicatie, die al wat bagage heeft om te kunnen beoordelen wie in de juiste richting doceert. Capito?
Nee. Je stelt hier een eenvoudige vraag waarop je inmiddels ook duidelijke antwoorden hebt gekregen en waarvoor geen bijzondere kennis is vereist. Alleen ontstaat er vervolgens een probleem doordat je kennelijk de gegeven antwoorden niet wenst te aanvaarden en daarom maar blijft antagoneren en je daarbij om je gedrag te rechtvaardigen maar blijft beroepen op je gebrek aan kennis.
  woensdag 23 januari 2019 @ 02:19:36 #128
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184565536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat had je ook van tevoren kunnen bedenken. Als je een vraag stelt op FOK over om het even welk onderwerp dan weet je dat daar reacties op kunnen komen die elkaar tegenspreken. En als je dan ook nog van jezelf weet dat je een volslagen leek bent wat het onderwerp van je vraag betreft, dan kun je ook van tevoren bedenken dat je niet in staat zult zijn de kwaliteit van die antwoorden te beoordelen. Daaruit volgt dat je jezelf net zo goed de moeite had kunnen besparen om hier je vraag te stellen als je toch niet van plan bent hier iets van een ander aan te nemen.

[..]

Ga naar een satellietspeciaalzaak en laat je daar bijpraten en stel daar de vragen die je wil stellen.

[..]

Van die dankbaarheid is niets te merken. Wat ik wel zie in je reacties is dat je maar blijft tegensputteren en daarbij je eigen onwetendheid aan blijft voeren als excuus om niets van iemand aan te hoeven nemen en dat je soms ook probeert mensen tegen elkaar op te zetten door respondenten te entameren om hier met elkaar in discussie te gaan.

[..]

Daar zijn twee simpele redenen voor. De eerste reden is dat BVN gebruik maakt van verschillende satellieten om wereldwijd een zo groot mogelijk bereik te hebben en dan met name in gebieden waar zich veel Nederlandse of Vlaamse expats bevinden. De tweede reden is dat BVN onversleuteld uitzendt en daarmee vrij is te ontvangen. Hotels hoeven dus voor BVN niet te beschikken over smartcards of over ontvangers met een geīntegreerd CAS (Conditional Access System) die zijn geregistreerd op een Nederlands adres en waarvoor de abonnementsgelden worden betaald vanaf een Nederlandse bankrekening.

[..]

Nee, het deel van Turkije waar jij op doelt wordt niet tot Europa gerekend, noch in geografisch noch in politiek opzicht. Er is wel een deel van Turkije dat geografisch tot Europa behoort, maar dat heeft verder niets te maken met de (on)mogelijkheden voor satellietontvangst van de Nederlandse zenders ter plaatse. Dat hotel maakt voor satellietontvangst van SBS en RTL gebruik van een ontvanger of een smartcard die is geregistreerd op een Nederlands adres en waarvoor ook wordt betaald vanaf een Nederlandse bankrekening, anders gaat het niet.

[..]

Het lijkt me eerder geveinsde verwarring, want in dit topic is je al verschillende malen uitgelegd hoe het zit met satellietontvangst van de landelijke Nederlandse TV in het buitenland en dat dit niets heeft te maken met de vraag of je je nu wel of niet binnen de EU bevindt.

Voor satellietontvangst van de landelijke Nederlandse zenders in het buitenland heb je twee dingen nodig, namelijk (a) bereik van de satelliet in kwestie en (b) een betaald abonnement dat is geregistreerd op een Nederlands adres. Op de Kaapverdische eilanden is aan voorwaarde (a) niet voldaan en dus gaat het feest daar niet door, punt uit.

[..]

Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat je schoolloopbaan ook niet bepaald glorieus is verlopen, en dat dan niet alleen wat de wiskunde betreft.

[..]

Nee. Je stelt hier een eenvoudige vraag waarop je inmiddels ook duidelijke antwoorden hebt gekregen en waarvoor geen bijzondere kennis is vereist. Alleen ontstaat er vervolgens een probleem doordat je kennelijk de gegeven antwoorden niet wenst te aanvaarden en daarom maar blijft antagoneren en je daarbij om je gedrag te rechtvaardigen maar blijft beroepen op je gebrek aan kennis.
Ja, dus als leek heb je elk recht verspeeld om hier een vraag te stellen? En op elke vraag moet ik jou geloven...
Ik zou dat graag doen, maar als ik dat zou doen en alle andere meningen naar het afvoerputje zou verwijzen... hoe zou ik dan kunnen weten welke mening goed of goed genoeg is???

Sorry gast, maar als jij het zo speelt... dan zoek ik juist verder. Ik heb niets met mensen die meningen van anderen willen blokkeren. Ja dat is misschien mijn pech... heel goed mogelijk.

Maar jij bent niet de enige die reageert. Verder ga ik hier ook niet op in... Al was je de laatste expert op aarde... zolang jij niet een onafhankelijk brevet van perfectie hebt van jouw kennis of kunde hebt... kan ik niet kiezen als leek zijnde.

Ik ben weliswaar blij met jouw input... en ooit zal dit wel aan de oppervlakte komen... maar als jij mij in dit stadium nu al dwingt jou te geloven... dan maak ik misschien de verkeerde keuze, maar dan is het wel mijn keuze. Geen gedwongen keuze!
pi_184573332
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 02:19 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ja, dus als leek heb je elk recht verspeeld om hier een vraag te stellen? En op elke vraag moet ik jou geloven...
Ik zou dat graag doen, maar als ik dat zou doen en alle andere meningen naar het afvoerputje zou verwijzen... hoe zou ik dan kunnen weten welke mening goed of goed genoeg is???

Sorry gast, maar als jij het zo speelt... dan zoek ik juist verder. Ik heb niets met mensen die meningen van anderen willen blokkeren. Ja dat is misschien mijn pech... heel goed mogelijk.

Maar jij bent niet de enige die reageert. Verder ga ik hier ook niet op in... Al was je de laatste expert op aarde... zolang jij niet een onafhankelijk brevet van perfectie hebt van jouw kennis of kunde hebt... kan ik niet kiezen als leek zijnde.

Ik ben weliswaar blij met jouw input... en ooit zal dit wel aan de oppervlakte komen... maar als jij mij in dit stadium nu al dwingt jou te geloven... dan maak ik misschien de verkeerde keuze, maar dan is het wel mijn keuze. Geen gedwongen keuze!
Stop eens met janken man. Ben je wel serieus? Als je hier al zo reageert, hoe wil je dan in godsnaam emigreren. Heb je daar de kennis we voor in huis?
Feel the fuzz!
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:22:23 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184573848
Wat relevante plaatjes

footprint-astra3-tva-2017.jpg
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Astra_23.5°E
footprint-astra1-tva.jpg
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Astra_19.2°E

En als je BBC en zo wilt kijken is deze van belang
astramap1.jpg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:25:11 #131
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184585883
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:53 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Stop eens met janken man. Ben je wel serieus? Als je hier al zo reageert, hoe wil je dan in godsnaam emigreren. Heb je daar de kennis we voor in huis?
Ja en nee! Ik ben serieus, ik heb wel goedwillende mensen aan mijn zijde... maar ik heb geen idee wat zij wel of niet meer weten dan ik, of überhaupt meer weten dan een ander.
Daarom hou ik me op de vlakte!
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:31:11 #132
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184585908
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:53 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Heb jij de kennis in huis, waarop ik kan voortborduren?
Is goed man... maar als jij ook maar iets mist... dan wil ik jou ook kunnen aanprakelijk stellen.
Maar je bent lag of niet goed genoeg toegerust om mij te beantwoorden.

Lege huls, daar loopt niemand warm voor.
pi_184585951
Nou voordat we hier nu een hele ruzie van gaan maken?
Iedereen weet een beetje en het is wel aan jou TS om die samen te vatten met elkaar en kijken wat je daarmee moet doen of wat je wellicht moet informeren gewoon simpel, bij die aanbieders dus?

Dus komop jongens geen aanvallen meer naar elkaar?
pi_184585968
ik had trouwens allang al aan het bellen geweest met sateliet aanbieders en de hele situatie eens voorgelegd?
Denk nog steeds dat er voor tv een oplossing via internet handiger is.
Dus zou eens informeren of je daar internet kunt krijgen ook?

[ Bericht 39% gewijzigd door kree op 24-01-2019 02:57:00 ]
  Forum Admin donderdag 24 januari 2019 @ 08:21:58 #135
58651 crew  murp
murp
pi_184587329
Gaat nergens over en TS kan niet meer reageren dus doe ik het topic op slot :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')