Jezelf zijn is doen wat je echt wilt en nastreven wat je echt belangrijk vindt. Zoiets?
jezelf zijn?
Je acties bepalen neit per definitie je karakter en of je 'state of mind'.
Ik kan me vooral heel goed de pubertijd periodes herinneren op de middelbare school. Daar weergalmde vaak de vraag: " wat ben je een alto/skater/gabber etc" waarop vaak op werd geantwoord als "mezelf". Heerlijk. Jezelf zijn is mijn ogen het leven hoewel: het zelfbewustzijn verlaten ten opzichte van collectviteit is misschien beter.
Verregaande individualisering van de maatschappij? mwah, hokjes geest
quote:Oeh, dit herken ik wel. Jezelf 'bewijzen' tov anderen.
Op donderdag 2 januari 2003 14:00 schreef noa het volgende:
is het niet de angst om saai gevonden te worden, of niets te willen missen....i.p.v.puur uit jezelf de behoefte hebben om uit te gaan,enz.....gezien het appartement waarin je leeft weet iedereen wat je doet en wanneer je dat doet...ik denk niet dat een persoon uit zichzelf zoveel wakker is en zoveel de behoefte heeft aan mensen om zich heen, zonder dat daar een achterliggende reden aanwezig is...
Ik durf eindelijk 'toe te geven' dat ik helemaal niet zo flitsend ben als ik me heel lang heb voorgedaan . En eindelijk weet ik wat het is om 'jezelf' te zijn.
Voorbeeldje? Met oud en nieuw met vrienden lekker sjoelen , ipv naar een of ander heftig feest gaan. Supergezellig, niet spectaculair, maar boeien!
quote:idd, wat is dit voor slap geouwehoer? me bek valt er van open!
Op donderdag 2 januari 2003 14:09 schreef Lopat het volgende:
uhmm?
behalve dat het niet te lezen is wat je schrijft...
waar heb je het over?jezelf zijn?
quote:Je vraagt je dus eigenlijk af of dat 'jezelf zijn' wel echt 'jezelf zijn' is. Of sommigen zich niet anders gedragen om 'erbij' te willen horen oid. Ik denk dat het voor iedereen anders is. De één vind het waarschijnlijk gewoon écht leuk om uit te gaan, terwijl de ander inderdaad alleen meehobbelt omdat dat zo schijnt te horen.
Op donderdag 2 januari 2003 14:00 schreef noa het volgende:
is het niet de angst om saai gevonden te worden, of niets te willen missen....i.p.v.puur uit jezelf de behoefte hebben om uit te gaan,enz.....gezien het appartement waarin je leeft weet iedereen wat je doet en wanneer je dat doet...ik denk niet dat een persoon uit zichzelf zoveel wakker is en zoveel de behoefte heeft aan mensen om zich heen, zonder dat daar een achterliggende reden aanwezig is...
Ik heb ook een tijd gehad dat het altijd druk was om me heen. Ik had een hele andere ervaring gehad een jaar eerder en was daar te vroeg vertrokken. Eenmaal terug in je eigen landje ben je weer op zoek naar uitdagingen, ga je je afzetten tegen het bekende wereldje.
Ook wanneer je er toch weer een beetje kunt aarden, blijf je de echte kick missen. Ik haalde hier weinig voldoening uit mijn leventje. Het was zo anders, en ik weet van mezelf dat ik meer in die andere wereld (het leven in een grote stad) pas. Op zoek gaan naar uitdagingen op kleinschalig niveau. En hier staat kwantiteit en compensatie voorop.
Dit lijkt heel stom, maar is dat het wel.
Nu heb ik een ultieme uitdaging gevonden en ga me daar op focussen,.
Onsamenhangendheid kent geen tijd.
Maar de essentie is mijn volgende dimensie.
quote:kort samengevat, blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat.
Op maandag 13 januari 2003 18:55 schreef Rulin het volgende:
Het leuke is juist, om steeds van periode naar periode te vliegen. Natuurlijk vindt bijna iedereen het interessant hoe anderen hen zien, but in the end it doens't really matter.
Je vergeet echter een ding. What about de persoon zelf. Heeft die niet zijn eigen ideeen, opvattingen en is hij heel misschien niet af en toe bewust zo bezig, of bezig geweest..Ik heb ook een tijd gehad dat het altijd druk was om me heen. Ik had een hele andere ervaring gehad een jaar eerder en was daar te vroeg vertrokken. Eenmaal terug in je eigen landje ben je weer op zoek naar uitdagingen, ga je je afzetten tegen het bekende wereldje.
Ook wanneer je er toch weer een beetje kunt aarden, blijf je de echte kick missen. Ik haalde hier weinig voldoening uit mijn leventje. Het was zo anders, en ik weet van mezelf dat ik meer in die andere wereld (het leven in een grote stad) pas. Op zoek gaan naar uitdagingen op kleinschalig niveau. En hier staat kwantiteit en compensatie voorop.
Dit lijkt heel stom, maar is dat het wel.
Nu heb ik een ultieme uitdaging gevonden en ga me daar op focussen,.Onsamenhangendheid kent geen tijd.
Maar de essentie is mijn volgende dimensie.
quote:Geen voorkennis>
Op maandag 13 januari 2003 18:58 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
kort samengevat, blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat.
jeetjeIk heb nog nooit zo'n wazige post gelezen als dit... gefeli
Sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |