abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183713017
Hallo,
ik ben 20 jaar en heb 4 jaar lang VWO gedaan, in VWO 4 gezakt en naar Havo gegaan. Heb een HAVO diploma met Natuur Techniek profiel,
centraal examen cijfers
Wiskunde B 8.5
Scheikunde 8.0
Natuurkunde 7.8
Engels 8.2
Nederlands 6.9
Duits 7.6
Economie 7.6

Ik heb na de havo een jaar lang hbo Werktuigbouwkunde gedaan en gehaald met 56 punten, net geen P.
Nu ben ik eigenlijk een soort van gestopt omdat ik toch echt iets anders wil doen.
Ik zag op DUO dat je je gewoon kan inschrijven voor de vwo examens van 2019.
Stel dat ik me nu volledig stort op alle VWO vakken, zou het haalbaar zijn om dan een VWO diploma te halen en naar de uni te gaan? Ik ga nu eigenlijk niet meer naar school, stel ik hou me de komende 5 maanden full time bezig met alle VWO vakken waarin ik examen doe, zou dat haalbaar zijn? Mijn broertje zit in VWO 5 en ik heb zijn boeken gezien, veel komt mij erg bekend voor. En heb een jaar hbo Werktuigbouwkunde in de zak. Ik heb ook geen baan ofzo dus zou het haalbaar zijn als ik me via DUO inschrijf voor het volledige VWO programma en me fulltime bezig hou met in totaal 11 vakken denk ik. Op HAVO had ik ook Duits want ik heb 4 jaar lang VWO gedaan. Op HAVO zou duits eraf gaan maar op de een of andere manier heb ik Duits gehouden en nog goed afgesloten ook. Veel stof van de wis, natuur en scheikunde heb ik al gehad. De talen is leesvaardigheid en Economie heb ik ook gehad op HAVO. Dan zit ik alleen met de college examens, de mondelingen die na de centraal examens volgen. Krijg ik als ik alles goed afrond een volledig VWO diploma, en zou het haalbaar zijn gezien de tijd? Ik heb geen baan dus ik kan me de hele dag bezig houden met alle vakken. Ik wordt in Juli 21.
pi_183714279
Zeker haalbaar. vwo is echt niet heel erg moeilijk dus in vijf maanden kan je prima dat diploma halen.
Succes.
pi_183714941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Zeker haalbaar. vwo is echt niet heel erg moeilijk dus in vijf maanden kan je prima dat diploma halen.
Succes.
Oke, het is nu December, 9 Mei beginnen de VWO examens. Wat is het handigst, om gewoon alle VWO boeken aan te schaffen? Of me ergens voor een cursus in te schrijven? (LOI, NHA etc) of gewoon thuis alles leren en opdrachten maken? En als ik me bij DUO aanmeld krijg ik dan een officieel VWO diploma net als iedereen die naar "normaal" vwo onderwijs gaat?
pi_183715240
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:17 schreef Robinbar het volgende:

[..]

Oke, het is nu December, 9 Mei beginnen de VWO examens. Wat is het handigst, om gewoon alle VWO boeken aan te schaffen? Of me ergens voor een cursus in te schrijven? (LOI, NHA etc) of gewoon thuis alles leren en opdrachten maken? En als ik me bij DUO aanmeld krijg ik dan een officieel VWO diploma net als iedereen die naar "normaal" vwo onderwijs gaat?
Ik heb zelf vwo via een normaal traject doorlopen dus ik heb geen ervaring met thuisstudie. Denk dat de boeken kopen de stof leren het beste is. En dan oefenen met oude eindexamens om je voor te bereiden.
pi_183715426
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:25 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ik heb zelf vwo via een normaal traject doorlopen dus ik heb geen ervaring met thuisstudie. Denk dat de boeken kopen de stof leren het beste is. En dan oefenen met oude eindexamens om je voor te bereiden.
Oke, zou het niet teveel van het goede zijn, om in een paar maanden alles te leren, soms twijfel ik wel eens, aan de ene kant wil ik het wel, aan de andere kant, straks heb ik allemaal boeken gekocht en slaag ik niet. Het zijn wel iets van 11 vakken,
Nederlands, Engels, Duits, Maatschappijleer,profielwerkstuk(Heb ik in havo 5 gemaakt) en Rekentoets dan techniek 3 vakken, nog een verplicht verbredend vak zoals biologie en dan nog een verplicht vak in het vrije deel.
pi_183715495
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:31 schreef Robinbar het volgende:

[..]

Oke, zou het niet teveel van het goede zijn, om in een paar maanden alles te leren, soms twijfel ik wel eens, aan de ene kant wil ik het wel, aan de andere kant, straks heb ik allemaal boeken gekocht en slaag ik niet. Het zijn wel iets van 11 vakken,
Nederlands, Engels, Duits, Maatschappijleer,profielwerkstuk(Heb ik in havo 5 gemaakt) en Rekentoets dan techniek 3 vakken, nog een verplicht verbredend vak zoals biologie en dan nog een verplicht vak in het vrije deel.
Gewoon doorzetten en dan kan je het echt wel halen.
Wanneer je het in twee jaar doet, ben je 22 wanneer je begint met je studie. Dat is echt wel aan de late kant. Beter gewoon dit jaar hard genoeg leren zodat je het haalt.
pi_183715561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:32 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Gewoon doorzetten en dan kan je het echt wel halen.
Wanneer je het in twee jaar doet, ben je 22 wanneer je begint met je studie. Dat is echt wel aan de late kant. Beter gewoon dit jaar hard genoeg leren zodat je het haalt.
Oke, bedankt voor de motivatie
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 13 december 2018 @ 22:35:33 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_183715568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:32 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ben je 22 wanneer je begint met je studie. Dat is echt wel aan de late kant.
lol
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_183715606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

lol
wat?

Tuurlijk kan het wel, maar de meeste mensen studeren af wanneer ze tussen de 23 en 25 zijn.

Daarbij is het vwo-curriculum prima te doorlopen in vijf maanden met wat inzet. Daar heb je écht geen twee jaar voor nodig. Zeker niet als je ook al op het hbo hebt gestudeerd.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 13 december 2018 @ 22:39:31 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_183715666
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:37 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

wat?

Tuurlijk kan het wel, maar de meeste mensen studeren af wanneer ze tussen de 23 en 25 zijn.

Daarbij is het vwo-curriculum prima te doorlopen in vijf maanden met wat inzet. Daar heb je écht geen twee jaar voor nodig. Zeker niet als je ook al op het hbo hebt gestudeerd.
Hoeveel eind twintigers zijn er wel niet die nog op uni zitten. Zo'n onzin altijd. Lijkt me ook vrij weinig uit maken als je kijkt naar baankansen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_183715688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoeveel eind twintigers zijn er wel niet die nog op uni zitten. Zo'n onzin altijd. Lijkt me ook vrij weinig uit maken als je kijkt naar baankansen
Hangt ook van je studie af. Op je 28ste afstuderen zonder nevenactiviteiten en niet een enorm moeilijke studie gaat je toch wel tegenzitten hoor.
pi_183715727
Waarom heb je dat P niet doorgezet en probeerde halen.
Je hebt de gelegenheid om in 2 jaar P te zien halen. mits je na half jaar meer dan 30 punten zien halen.

Met P papier, kan je alsnog naar andere hbo of universiteit terecht. Das bijna gelijk aan vwo diploma..Althans
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_183715806
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom heb je dat P niet doorgezet en probeerde halen.
Je hebt de gelegenheid om in 2 jaar P te zien halen. mits je na half jaar meer dan 30 punten zien halen.

Met P papier, kan je alsnog naar andere hbo of universiteit terecht. Das bijna gelijk aan vwo diploma..Althans
Hbo P wordt tegenwoordig steeds minder waard, veel studies op de universiteit die dat niet accepteren ook. Blijft toch, zeker voor bepaalde (technische) vakgebieden, beter om wel vwo te hebben afgerond. Ben je wel wat langer bezig maar uiteindelijk maakt dat jaartje extra ook weinig meer uit.
pi_183718367
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:40 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Hangt ook van je studie af. Op je 28ste afstuderen zonder nevenactiviteiten en niet een enorm moeilijke studie gaat je toch wel tegenzitten hoor.
Dat ligt dus aan jezelf en niet aan de studie.
pi_183719808
Waarom heb je je p niet gehaald bij hbo wtb? Dat is toch niet de moeilijkste opleiding.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183720517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:32 schreef wielrennerdt het volgende:
Wanneer je het in twee jaar doet, ben je 22 wanneer je begint met je studie. Dat is echt wel aan de late kant.
Je bent nooit te oud om iets te leren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183720892
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:32 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Gewoon doorzetten en dan kan je het echt wel halen.
Wanneer je het in twee jaar doet, ben je 22 wanneer je begint met je studie. Dat is echt wel aan de late kant. Beter gewoon dit jaar hard genoeg leren zodat je het haalt.
Wat is dit nu voor kul. 22 is gewoon jong, en zeker voor universitaire studies echt niet erg bovengemiddeld hoor.

@TS: Je bent vrij sterk op de exacte vakken, waarom daar niet mee beginnen en deelcertificaten halen via het CCVX? (Dan hoef je niet te wachten tot het centraal/staatsexamen en heb je voor die vakken ook geen mondelinge examens.)

Het CCVX heeft verschillende examenmomenten in het jaar, en wordt erkend door de meeste universiteiten (controleer dat natuurlijk even voor de studie die je wil gaan volgen. )
Je zou dan rond april al ergens examen kunnen doen. En anders is er nog een moment tegen de zomer, en nog een ergens rond december.

Gaat dat lekker, dan kun je de resterende tijd gebruiken voor de overige vwo vakken? (Kijk wel even na of je je daar al voor moet inschrijven, voor het staatsexamen moet dat dacht ik al iets van een half jaar van tevoren.)

Trouwens, bedenk sowieso wat voor studie je wil gaan doen en wat je daarvoor nodig hebt. Niet altijd heb je alle vakken nodig (op wrs. Engels, Nederlands en Wiskunde na)

Of haal alsnog je P? Je bent daar zo dicht bij.... dan hoef je misschien maar enkele vakken nog te halen als aanvulling voor een bepaalde studierichting?
pi_183721199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:07 schreef HSG het volgende:

[..]

Je bent nooit te oud om iets te leren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor kul. 22 is gewoon jong, en zeker voor universitaire studies echt niet erg bovengemiddeld hoor.

Het gaat er meer om dat het zonde is om 2 jaar uit te trekken voor iets wat prima in 5 maanden gedaan kan worden als je je een beetje inzet.
pi_183721639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:08 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]


[..]

Het gaat er meer om dat het zonde is om 2 jaar uit te trekken voor iets wat prima in 5 maanden gedaan kan worden als je je een beetje inzet.
5 maanden vwo fixen waar de norm nominaal 2 jaar is... ja man :')

1 jaar is voor de meeste al loodzwaar
pi_183721872
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

5 maanden vwo fixen waar de norm nominaal 2 jaar is... ja man :')

1 jaar is voor de meeste al loodzwaar
als je op de uni wil studeren moet vwo echt wel in 5 maanden te doen zijn. Tempo op de uni ligt ook hoger dus dan kan ts daar alvast aan wennen. Het is echt prima in 5 maanden te doen als je er elke dag een aantal uur mee bezig gaat zijn.
pi_183723579
Beetje zonde om weer scholier te worden terwijl je met een beetje doorzettingsvermogen die 4 ontbrekende puntjes zo binnen kan tikken.
pi_183725056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:41 schreef DoubleDip het volgende:
Beetje zonde om weer scholier te worden terwijl je met een beetje doorzettingsvermogen die 4 ontbrekende puntjes zo binnen kan tikken.
Die ontbrekend 4 punt is meestal goed voor een 1 vak.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_183726969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:00 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

als je op de uni wil studeren moet vwo echt wel in 5 maanden te doen zijn. Tempo op de uni ligt ook hoger dus dan kan ts daar alvast aan wennen. Het is echt prima in 5 maanden te doen als je er elke dag een aantal uur mee bezig gaat zijn.
zeg dat anders tegen iedere vwo’er die nominaal studeert.

Dat ie anderhalf jaar van v5 en v6 weggooit want t kan makkelijk in 5 maanden.

Mijn god
pi_183727252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor kul. 22 is gewoon jong, en zeker voor universitaire studies echt niet erg bovengemiddeld hoor.

@TS: Je bent vrij sterk op de exacte vakken, waarom daar niet mee beginnen en deelcertificaten halen via het CCVX? (Dan hoef je niet te wachten tot het centraal/staatsexamen en heb je voor die vakken ook geen mondelinge examens.)

Het CCVX heeft verschillende examenmomenten in het jaar, en wordt erkend door de meeste universiteiten (controleer dat natuurlijk even voor de studie die je wil gaan volgen. )
Je zou dan rond april al ergens examen kunnen doen. En anders is er nog een moment tegen de zomer, en nog een ergens rond december.

Gaat dat lekker, dan kun je de resterende tijd gebruiken voor de overige vwo vakken? (Kijk wel even na of je je daar al voor moet inschrijven, voor het staatsexamen moet dat dacht ik al iets van een half jaar van tevoren.)

Trouwens, bedenk sowieso wat voor studie je wil gaan doen en wat je daarvoor nodig hebt. Niet altijd heb je alle vakken nodig (op wrs. Engels, Nederlands en Wiskunde na)

Of haal alsnog je P? Je bent daar zo dicht bij.... dan hoef je misschien maar enkele vakken nog te halen als aanvulling voor een bepaalde studierichting?
Alleen als je die voorexams haalt van het CCVX en je bent 21+ dan ben je toelaatbaar voor universiteit?
pi_183730449
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:37 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

zeg dat anders tegen iedere vwo’er die nominaal studeert.

Dat ie anderhalf jaar van v5 en v6 weggooit want t kan makkelijk in 5 maanden.

Mijn god
Waarom zou je een jaar extra verspillen aan makkelijke vakken als je dat ook in 5 maandjes kan pompen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')