abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:15:35 #176
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183721311
Er zijn goede (en effectieve) trainingen voor mensen die vaak moeten presenteren en voor wie het presenteren zelf (niet de inhoud) een energie drainage is.
Echt leuk wordt het er niet per se van, maar je houdt wel veel meer energie over voor de inhoud van het verhaal.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:21:44 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183721387
Ik geef met enige regelmaat gastcollege’s, vind dat altijd erg leuk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183721519
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:43 schreef Lonaa het volgende:

minislavinkjes :9
Mmmm, klinkt wel lekker mss

Beetje beterderderder vandaag?
pi_183721535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:09 schreef Anthraxx het volgende:

24 weken is de absolute ondergrens, maar dat wil je nog niet eigenlijk. We zitten zondag op 27 weken. Ik geloof dat ze rond de 28 weken wel als behoorlijk veilig aanhouden, maar ik weet het niet zeker. Voor ons is de eindstreep het halen van de kerst :+. En dan zien we wel weer verder.
Als het er nu goed uitziet, gaat dat lvast ukken :Y En dan doorstomen naar het nieuwe jaar ^O^ *O* O+
pi_183721541
Zo'n laatste werkdag is psychisch niks he :D Ben niet vooruit te branden c_/ c_/
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 december 2018 @ 10:45:22 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183721679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:54 schreef Jag�rtrut het volgende:
Moet je vaak van dit soort presentaties geven, krea?
Ja, dus het went ook wel weer. Ik vind het makkelijker om voor vreemden te doen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 december 2018 @ 10:47:34 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183721716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:07 schreef Anthraxx het volgende:

Ik vind vooral het begin van een les lastig, dan merk ik toch dat ik het meeste zenuwachtig ben.

Dat heb ik dan ook. De eerste tien minuten. Daarna gaat het wel prima verder. Vragen beantwoorden en een beetje interactief gaat allemaal wel goed. Het is meer dat ik te snel van start ga met de presentatie en dat allemaal niet zo belangrijk vind en dus te snel skip.

Maar ik merk gewoon dat ik mezelf vantevoren redelijk opvreet met dit soort dingen, vooral als het voor zo'n grote groep is. Lesgeven heb ik ook wel een tijd gedaan en dat voelde anders voor mij, makkelijker.
pi_183721739
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat was ik ook nooit. Maar er zitten hier een paar kritische limburgers en daar maak ik me dan druk over. "je was wel zenuwachtig hè, het kwam helemaal niet goed over"
Dat soort commentaar. Helpt niet.

Normaal gesproken lul ik wel een end weg. Maar ja, je ziet ook niet aan mij dat ik sterf van binnen, dus dan lijkt het al snel slecht ipv zenuwen.
Buh -O-

Kritische Limburgers :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183721753
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 05:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat het beste allemaal te serveren bij kaasfondue?
Vuilniszak ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183721757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Moet je vaak van dit soort presentaties geven, krea? Vervelend, die feedback, kan me voorstellen dat het niet helpt.

Toen ik vaak les moest geven aan grote groepen hielp het me in het begin overvoorbereid te zijn. Zo voorbereid dat ik zoveel vertrouwen had dat het wel goed ging komen. Toen ik er aan gewend was hoefde ik niet meer zo voorbereid te zijn, en kon ik makkelijker improviseren en werd spreken voor een groep veel makkelijker, en leuker. Aan het eind vond ik het echt leuk, en nu overweeg ik me om te laten scholen naar leraar...

Anthraxx en Anna, wat goed zeg! Het is al bijna kerst. En wat een stress de afgelopen dagen. Fijn dat het niets was. :*
Hé, wat tof. Leraar op welk niveau?

Ik vond presenteren vroeger verschrikkelijk. Op de middelbare school was ik doodzenuwachtig voor een spreekbeurt en voor mijn mondelinge examens heb ik de nacht ervoor nauwelijks geslapen.

Ik vond het dus een goed idee om10 jaar geleden zonder echt na te denken 'ja' te zeggen op een baan als junior docent aan de universiteit :') Sindsdien zoveel les gegeven en gepresenteerd dat ik nu ook voor een groep van 300 studenten niet echt zenuwachtig meer ben. Heel veel oefenen is wel key ja, en een goede voorbereiding en/of voldoende kennis van en feeling met het onderwerp.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_183721767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:04 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wehehe die posten mijn engelse inlaws ook graag. Onwijze lefties en ferme remainers :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_183721803
Ja, klinkt banaal maar meestal (tenzij echt diepe presentatie-angst) is het motto ‘gewoon heel vaak doen’.
Ik geef al jaren training en stierf in het begin van de stress. Maar inmiddels routine opgebouwd en met een beetje voorbereiding draai ik mijn hand voor zo’n traject niet meer om. Al blijft het niet mijn favoriete onderdeel. Gelukkig houdt mijn collega er meer van :+

College/presentatie geven is minder mijn ding. Ik houd van interactie en mensen aan het werk zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183721815
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Opeens had ik nog 32 overuren staan :')
Maandag maar alvast een thuiswerk/lummel/alleen spoedeisende werkdingendagje ingepland, anders krijg ik ze helemaal nooit op voor het eind van het jaar.
Waarom verlof inplannen voor een werkdag? :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_183721849
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waarom verlof inplannen voor een werkdag? :?
Omdat ik anders geen vrij kan nemen :?

Niks bijzonders gepland dus ik ga een paar uurtjes thuiswerken en neem de rest van mijn werkdag als compensatie uren op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:58:43 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183721856
-gniffel-

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183722047
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Omdat ik anders geen vrij kan nemen :?

Niks bijzonders gepland dus ik ga een paar uurtjes thuiswerken en neem de rest van mijn werkdag als compensatie uren op.
Oh zo. Ik dacht, de dag vrij schrijven en toch werken. Stockholmsyndroom van zij die zichzelf onmisbaar vinden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_183722056
:* Anthraxx en Vrouwthraxx :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_183722070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mmmm, klinkt wel lekker mss

Beetje beterderderder vandaag?
Ja :Y

Nog geen pijnstillers gehad en niet echt hoofdpijn. Zelfs iets sociaals aan het plannen voor vanavond/morgen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_183722085
We horen net dat alle functies zijn beoordeeld en gewogen (door eigen p&o, dus wij van wc eend) en dat er 3 nieuwe benamingen voor onze functies zijn bedacht en je daar dan op ingedeeld wordt qua salarisgroep.
Wat je dus voor opleiding hebt genoten wordt hiermee gewoon geskipt.
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eigenlijk...
pi_183722103
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja :Y

Nog geen pijnstillers gehad en niet echt hoofdpijn. Zelfs iets sociaals aan het plannen voor vanavond/morgen. :7
Sociaals :B
pi_183722142
Tevens enerverende wandeling. Dacht, loop eens naar het Volkspark 's ochtends. Ben ik daar, hoor ik een vent schreeuwen. Hond maar weer aangelijnd voor de zekerheid (want bemoeialhond), loop de hoek om, verwarde man schreeuwt tegen vrouw die hond uitlaat. Voor haar staan, volgen, blijven schreeuwen. Ik ben er naar toe gelopen. Er was nog een mevrouw met hond die er ook naar toe liep. Politie gebeld en toen is ie m gesmeerd. :{

Bekende van de politie. Veteraan, ptss, psychose, crack.

Gotta love the system.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 14 december 2018 @ 11:19:34 #197
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183722153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:16 schreef Bluezz het volgende:
We horen net dat alle functies zijn beoordeeld en gewogen (door eigen p&o, dus wij van wc eend) en dat er 3 nieuwe benamingen voor onze functies zijn bedacht en je daar dan op ingedeeld wordt qua salarisgroep.
Wat je dus voor opleiding hebt genoten wordt hiermee gewoon geskipt.
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eigenlijk...
Met die gezellige fuka-wegingsfactoren waarin "is eindverantwoordelijk voor" een lagere schaal oplevert als "houdt toezicht op"?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183722195
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

Foetus merkt niet zoveel van stress hoor, zeker niet van acute stress.
Is dat zo?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_183722207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Met die gezellige fuka-wegingsfactoren waarin "is eindverantwoordelijk voor" een lagere schaal oplevert als "houdt toezicht op"?
Weet niet wat je zegt :D
Weet wel dat er mensen van 40 naar 35 gaan bijv, met een toeslag :P
Er wordt onderscheid gemaakt in mét en zonder technisch handelen en in welke mate die dan zijn. Zoiets.
pi_183722232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:16 schreef Bluezz het volgende:
Wat je dus voor opleiding hebt genoten wordt hiermee gewoon geskipt.
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eigenlijk...
In basis zou ik zeggen beter betaald krijgen voor wat je doet dan voor wat je in theorie zou kunnen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')