abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183706749
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Stel de volgende situatie voor:

Er is een zaal gehuurd voor een feestje. Het contract is opgesteld en alles is geregeld.

Een paar dagen voordat het feest gaat plaatsvinden, wordt de persoon die het feest zou geven (de huurder) ziek en wordt opgenomen in het ziekenhuis. Daar is uiteraard bewijs van.

Het feest moet noodgedwongen geannuleerd/verzet worden. De eigenaar van de zaal brengt 62,5% van de totale kosten in rekening, omdat hij de dag vrij heeft gehouden.

Mijn vraag is: heeft de huurder nog bepaalde rechten (ook omdat er sprake was van een ziekenhuisopname en niet zomaar een annulering) of is dat geld echt kwijt?
pi_183706772
Wat staat erover in het contract?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183706786
Tenzij er iets in de overeenkomst stond, ben je het geld kwijt. Je had kunnen kijken voor een annuleringsverzekering, maar in principe is geboekt, betalen.
.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 december 2018 @ 17:10:31 #4
408813 crew  trein2000
pi_183706831
Hoe lang van te voren is er afgezegd? Heef verhuurder naast vrijhouden ook nog bijzondere kosten gemaakt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 17:11:17 #5
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183706846
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:10 schreef trein2000 het volgende:
Hoe lang van te voren is er afgezegd?
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:06 schreef CaVaBien het volgende:
Een paar dagen voordat het feest gaat plaatsvinden, wordt de persoon die het feest zou geven (de huurder) ziek en wordt opgenomen in het ziekenhuis. Daar is uiteraard bewijs van.

  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 december 2018 @ 17:12:19 #6
408813 crew  trein2000
pi_183706862
quote:
3s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:11 schreef Armani XL het volgende:

[..]


[..]

Ik kan lezen, maar wat is een paar dagen, een week is iets anders dan 2 dagen. Vooral ook gerelateerd aan vraag 2...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183706877
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:06 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn vraag is: heeft de huurder nog bepaalde rechten (ook omdat er sprake was van een ziekenhuisopname en niet zomaar een annulering) of is dat geld echt kwijt?
Waarom zou een ziekenhuisopname geen annulering zijn?

Als je verder geen annuleringsverzekering hebt, die bv in geval van ziekte de kosten zou overnemen, kun je niet verwachten dat de zaaleigenaar, waarmee je een contract had, zomaar met de kosten zou moeten blijven zitten.

Hooguit kun je kijken of er in het contract verder iets geregeld is over tot wanneer je de reservering mag afzeggen, maar 'een paar dagen vooraf' is meestal wel veels te kort en zal ook voor de zaaleigenaar betekenen dat hij de zaal niet aan iemand anders meer kan verhuren en dan is het nutteloos dat opeens kosteloos te laten doen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 17:13:24 #8
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183706885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik kan lezen, maar wat is een paar dagen, een week is iets anders dan 2 dagen. Vooral ook gerelateerd aan vraag 2...
Beide vragen zijn totaal niet relevant. Wat van belang is wat er in het contract staat met betrekking tot annuleren.
pi_183706889
Huurder heeft die plek toch gehuurd? Of hij er die dag nou gebruik van maakt of niet is toch niet de zaak van de verhuurder? Reden voor het niet gebruiken is voor de verhuurder totaal irrelevant.

Wellicht dat in het contract verzachtende omstandigheden staan, dat kan je helpen. En anders had je het moeten verzekeren.

62,5% In rekening brengen lijkt mij erg redelijk. Grote kans dat hij voor die dag niemand anders kan vinden.
pi_183706904
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:10 schreef trein2000 het volgende:
Hoe lang van te voren is er afgezegd? Heef verhuurder naast vrijhouden ook nog bijzondere kosten gemaakt?
Ik ben 3 dagen voor het feest opgenomen in het ziekenhuis. De afzegging vond 2 dagen voor het feest plaats.

Ik weet niet of er nog extra kosten zijn gemaakt. Zij zouden de taart, decoratie etc regelen, maar waarschijnlijk waren die dingen nog niet geregeld neem ik aan.
pi_183706907
Als er geen clausule in is opgenomen wat over annuleren gaat is het denk ik een gevalletje geld kwijt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 december 2018 @ 17:14:42 #12
408813 crew  trein2000
pi_183706917
quote:
3s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:13 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Beide vragen zijn totaal niet relevant. Wat van belang is wat er in het contract staat met betrekking tot annuleren.
Die vragen waren al gesteld, ik was al bij 6:237 sub i.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183706933
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:14 schreef CaVaBien het volgende:
Ik weet niet of er nog extra kosten zijn gemaakt. Zij zouden de taart, decoratie etc regelen, maar waarschijnlijk waren die dingen nog niet geregeld neem ik aan.
Ze zullen vast al wel de opdracht voor de taart aan een bakker hebben gegeven en die bakker moet ook tijd voor die taart inplannen.
En decoratie is meestal ook niet in een uurtje gedaan.

Maar wat staat er over annuleren in het contract?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:17:01 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183706956
Lijkt me erg redelijk van de verhuurder eigenlijk. Vervelend voor jou, maar ook voor hun
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 december 2018 @ 17:17:07 #15
408813 crew  trein2000
pi_183706960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze zullen vast al wel de opdracht voor de taart aan een bakker hebben gegeven en die bakker moet ook tijd voor die taart inplannen.
En decoratie is meestal ook niet in een uurtje gedaan.

Maar wat staat er over annuleren in het contract?
En waar staat het, in het contract zelf of in de AV.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183707007
Denk dat 62% nog redelijk voor 2 dagen tevoren afzeggen. Misschien kan hijnje tegemoet komen als je een nieuwe datum boekt?
.
pi_183707035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze zullen vast al wel de opdracht voor de taart aan een bakker hebben gegeven en die bakker moet ook tijd voor die taart inplannen.
En decoratie is meestal ook niet in een uurtje gedaan.

Maar wat staat er over annuleren in het contract?
Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.

Ik heb het contract niet bij de hand helaas. Ik zal er morgen nog naar kijken.

Er is net gebeld met de eigenaar en die geeft aan dat ze eigenlijk 100% in rekening zouden brengen, maar zogenaamd uit coulance brengen ze 62,5% in rekening.
pi_183707060
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.
In plaats van jouw boeking hadden ze een andere boeking kunnen hebben. Daarmee is het dus inkomstenderving.

Als je die voorwaarde absurd vond, had je ook het contract niet kunnen tekenen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:22:19 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183707061
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.

Ik heb het contract niet bij de hand helaas. Ik zal er morgen nog naar kijken.

Er is net gebeld met de eigenaar en die geeft aan dat ze eigenlijk 100% in rekening zouden brengen, maar zogenaamd uit coulance brengen ze 62,5% in rekening.
Tuurlijk zijn er wel kosten geweest, personeel kun je doorgaans niet twee dagen van tevoren afzeggen zonder kosten te maken.

Wat had je zelf eigenlijk redelijk gevonden?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 17:25:09 #20
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_183707114
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:

Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.

Ik heb het contract niet bij de hand helaas. Ik zal er morgen nog naar kijken.

Er is net gebeld met de eigenaar en die geeft aan dat ze eigenlijk 100% in rekening zouden brengen, maar zogenaamd uit coulance brengen ze 62,5% in rekening.
Ik denk dat je dingen ietwat verkeerd ziet...
De taart, decoratie, de bloemen, je hele feest is daags na het tekenen van het contract geregeld en elke leverancier heeft daar op ingekocht, geleverd of mensen vrijgehouden.
2 dagen van te voren, net geen 48 uur is kort heel kort om zoiets te annuleren en dat ze niet 75,80 of 100% rekent maar 62,5% is bijzonder schappelijk en ziekenhuis of niet, dat moet je gewoon betalen, hoe sneu ik het ook voor je vind.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_183707141
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er wel kosten geweest, personeel kun je doorgaans niet twee dagen van tevoren afzeggen zonder kosten te maken.

Wat had je zelf eigenlijk redelijk gevonden?
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze alleen de aanbetaling zouden inhouden, oftewel 25%.

Maar tot 40/50% had ik ook nog kunnen begrijpen, omdat ze de zaal hebben vrijgehouden en misschien nog taartkosten hadden.

Verder hebben ze niets hoeven te doen. Hun zaal en alles wat er in het pakket zat (eten, drinken, decoratie, schoonmaak, vuurwerk etc) is ongebruikt gebleven.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:27:56 #22
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_183707151
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.

Ik heb het contract niet bij de hand helaas. Ik zal er morgen nog naar kijken.

Er is net gebeld met de eigenaar en die geeft aan dat ze eigenlijk 100% in rekening zouden brengen, maar zogenaamd uit coulance brengen ze 62,5% in rekening.
Om je eerste alinea heb je dus die kostenvermindering.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 13 december 2018 @ 17:28:21 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183707155
Coulant dat verhuurder niet 100% in rekening brengt.
2000 light years from home
  donderdag 13 december 2018 @ 17:28:38 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183707162
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:27 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze alleen de aanbetaling zouden inhouden, oftewel 25%.

Maar tot 40/50% had ik ook nog kunnen begrijpen, omdat ze de zaal hebben vrijgehouden en misschien nog taartkosten hadden.

Verder hebben ze niets hoeven te doen. Hun zaal en alles wat er in het pakket zat (eten, drinken, decoratie, schoonmaak, vuurwerk etc) is ongebruikt gebleven.
Dat is jouw lezing, ik denk dat die van hen meer overeen komt met die van YuckFou

Kun je heel naar vinden, maar het is ontzettend netjes van ze ondanks dat jij geen annuleringsverzekering hebt afgesloten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183707164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In plaats van jouw boeking hadden ze een andere boeking kunnen hebben. Daarmee is het dus inkomstenderving.

Als je die voorwaarde absurd vond, had je ook het contract niet kunnen tekenen.
Je gaat er nooit vanuit dat je in het ziekenhuis terechtkomt als je verder eigenlijk normaal gezond bent.

De les is dus altijd een verzekering nemen.
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 17:30:01 #26
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183707187
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:28 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Je gaat er nooit vanuit dat je in het ziekenhuis terechtkomt als je verder eigenlijk normaal gezond bent.

De les is dus altijd een verzekering nemen.
Als jij een huisje huurt op een vakantiepark en je hebt geen annuleringsverzekering.
Wat denk je dat de verhuurder dan zegt als je 2 dagen van te voren in het ziekenhuis beland?
pi_183707225
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:28 schreef CaVaBien het volgende:
Je gaat er nooit vanuit dat je in het ziekenhuis terechtkomt als je verder eigenlijk normaal gezond bent.
Nee, natuurlijk niet, maar dat soort dingen gebeuren. Ik vind het sneu voor je, en hoop dat het goed gaat, maar dat is niet iets voor dit subforum.
Hier gaat het om de rechten en plichten die met deze zakelijke overeenkomst te maken hebben. En als er in het contract alleen staat dat bij annulering 62,5% betaald moet worden, en niets over eventuele bijzondere redenen voor annulering, dan is daar verder weinig aan te doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183707278
quote:
3s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:30 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als jij een huisje huurt op een vakantiepark en je hebt geen annuleringsverzekering.
Wat denk je dat de verhuurder dan zegt als je 2 dagen van te voren in het ziekenhuis beland?
Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.

Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
pi_183707332
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:
Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.
Coulance is geen recht.
quote:
Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
Er is wél gebruik gemaakt van hun diensten. En ze hebben wél wat moeten doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:38:45 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183707333
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.

Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
En dat is niet zoals het is.
Bovendien is er al sprake van coulance
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183707364
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:28 schreef CaVaBien het volgende:
De les is dus altijd een verzekering nemen.
Je moet alleen een verzekering nemen voor kosten die je niet zelf kunt dragen.
pi_183707393
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.
Wat is het verschil tussen bediening en personeelskosten?

Je reserveert iets, dan heb je het af te nemen. Als je niets geregeld hebt in het contract, dan heb je pech.

Vaak zijn verhuurders/leveranciers wel coulant als je het op een ander moment alsnog afneemt.
pi_183707460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je moet alleen een verzekering nemen voor kosten die je niet zelf kunt dragen.
Het ging om mijn receptie (bruiloft). Door alles wat er geannuleerd, maar toch voldaan moest worden, zijn we het budget voor een feest kwijt :')

Nu wordt het waarschijnlijk een feestje in een klein zaaltje voor max 50 man ipv 300 man wat we in eerste instantie hadden :')

Heel erg balen allemaal en ik had eigenlijk gehoopt dat er nog ergens in de wet zou staan, dat er andere regels gelden in het geval van ziekte.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:45:46 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183707469
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.

Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
Dat is dus niet waar. Zij hebben ook kosten gemaakt. A) ze hebben die dag niks om kunnen zetten want ze hebben hem voor jou vrij gehouden. B) Alle inkopen voor dat feest zijn al gedaan, dat geld zijn ze kwijt etc etc etc
Laffe huichelaar
  donderdag 13 december 2018 @ 17:47:55 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183707519
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:45 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Het ging om mijn receptie (bruiloft). Door alles wat er geannuleerd, maar toch voldaan moest worden, zijn we het budget voor een feest kwijt :')

Nu wordt het waarschijnlijk een feestje in een klein zaaltje voor max 50 man ipv 300 man wat we in eerste instantie hadden :')

Heel erg balen allemaal en ik had eigenlijk gehoopt dat er nog ergens in de wet zou staan, dat er andere regels gelden in het geval van ziekte.
Ja sorry hoor, maar had gewoon even een annuleringsverzekering genomen dan. Dat doet toch iedereen bij zoiets als zaalhuur bij bruiloft, zeker als je blijkbaar verder weinig te besteden hebt.
Je bent ook zwanger dus dat is een extra risico. Onbegrijpelijk dat je nu dit gedoe bij de verhuurder probeert te leggen.
Die doet gewoon zijn werk en niet minder dan dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 17:49:35 #36
54408 Parzival
Where it happens
pi_183707549
Voor het geval van ziekte heb je dus annuleringsverzekeringen.. kun je wel denken dat de wet kut gemaakt is enzo.. maar daar is dus al een vangnet voor..

het is lullig voor je.. en hoop dat het beter met je gaat nu, want in een ziekenhuis wil je je bruiloft niet vieren..

maar wat denk je van die ondernemer dan? die denkt je ook een leuke avond te bezorgen.. maakt al kosten voor het regelen (want dat doen ze echt niet gratis..) en dan 2 dagen van te voren zeg jij ineens af. (met elke reden dan ook...).. hij ziet zijn inkomsten deze maand slinken, kan niet snel even een ander bruidspaar erin knallen.. en al die taarten/hapjes/etc gaan zo de prullenbak in..

tis zonde.. maar daar heb je dus verzekeringen voor..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_183707552
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Zij hebben ook kosten gemaakt. A) ze hebben die dag niks om kunnen zetten want ze hebben hem voor jou vrij gehouden. B) Alle inkopen voor dat feest zijn al gedaan, dat geld zijn ze kwijt etc etc etc
Dit klopt niet helemaal.

Ze hebben de zaal inderdaad vrijgehouden, maar de 'inkopen' die ze hebben gedaan, kunnen ze met gemak voor het volgende feest gebruiken. Het ging om een zaal met standaard pakketten die ze aanbieden. En het gaat om een populaire zaal waar best veel feestjes gehouden worden, dus behalve de taart (die wij zelf hebben uitgekozen) hebben zij qua inkopen geen verlies geleden.
pi_183707592
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:49 schreef CaVaBien het volgende:
Dit klopt niet helemaal.

Ze hebben de zaal inderdaad vrijgehouden, maar de 'inkopen' die ze hebben gedaan, kunnen ze met gemak voor het volgende feest gebruiken. Het ging om een zaal met standaard pakketten die ze aanbieden. En het gaat om een populaire zaal waar best veel feestjes gehouden worden, dus behalve de taart (die wij zelf hebben uitgekozen) hebben zij qua inkopen geen verlies geleden.
Dus het eten moeten ze maar even invriezen tot er weer iemand hetzelfde pakket boekt?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:52:20 #39
54408 Parzival
Where it happens
pi_183707606
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:49 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal.

Ze hebben de zaal inderdaad vrijgehouden, maar de 'inkopen' die ze hebben gedaan, kunnen ze met gemak voor het volgende feest gebruiken. Het ging om een zaal met standaard pakketten die ze aanbieden. En het gaat om een populaire zaal waar best veel feestjes gehouden worden, dus behalve de taart (die wij zelf hebben uitgekozen) hebben zij qua inkopen geen verlies geleden.
dat is een aanname die jij maakt... maar anders vraag je een specificatie op van die 68%.. al gok ik dat als je blijft zeuren ze gewoon 100% gaan vragen en gaan wijzen naar het contract..

neem je verlies.. en dooooorrrrr
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 13 december 2018 @ 17:52:24 #40
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_183707610
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:49 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal.

Ze hebben de zaal inderdaad vrijgehouden, maar de 'inkopen' die ze hebben gedaan, kunnen ze met gemak voor het volgende feest gebruiken. Het ging om een zaal met standaard pakketten die ze aanbieden. En het gaat om een populaire zaal waar best veel feestjes gehouden worden, dus behalve de taart (die wij zelf hebben uitgekozen) hebben zij qua inkopen geen verlies geleden.
Er was neem ik aan ook sprake van personeel voor het feest? Of was het 100% zelfbediening?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_183707635
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar had gewoon even een annuleringsverzekering genomen dan. Dat doet toch iedereen bij zoiets als zaalhuur bij bruiloft, zeker als je blijkbaar verder weinig te besteden hebt.
Je bent ook zwanger dus dat is een extra risico. Onbegrijpelijk dat je nu dit gedoe bij de verhuurder probeert te leggen.
Die doet gewoon zijn werk en niet minder dan dat
Ik ben verder gewoon gezond en had nooit in gedachten dat ik ooit opgenomen zou worden.

Ik leg het niet neer bij de verhuurder en zeg ook niet dat ik niets wil betalen, maar het bedrag dat zij eisen vind ik wel absurd.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:53:55 #42
54408 Parzival
Where it happens
pi_183707652
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:53 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik ben verder gewoon gezond en had nooit in gedachten dat ik ooit opgenomen zou worden.

Ik leg het niet neer bij de verhuurder en zeg ook niet dat ik niets wil betalen, maar het bedrag dat zij eisen vind ik wel absurd.
hij mag 100% vragen.. dus wat zeur je nou.. wie tekende dat contract nou?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 13 december 2018 @ 17:55:30 #43
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183707692
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:49 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal.

Ze hebben de zaal inderdaad vrijgehouden, maar de 'inkopen' die ze hebben gedaan, kunnen ze met gemak voor het volgende feest gebruiken. Het ging om een zaal met standaard pakketten die ze aanbieden. En het gaat om een populaire zaal waar best veel feestjes gehouden worden, dus behalve de taart (die wij zelf hebben uitgekozen) hebben zij qua inkopen geen verlies geleden.
Die kopen ze in in de volumes die ze afzetten.
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 december 2018 @ 17:55:39 #44
163650 Greys
pi_183707695
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:49 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal.

Ze hebben de zaal inderdaad vrijgehouden, maar de 'inkopen' die ze hebben gedaan, kunnen ze met gemak voor het volgende feest gebruiken. Het ging om een zaal met standaard pakketten die ze aanbieden. En het gaat om een populaire zaal waar best veel feestjes gehouden worden, dus behalve de taart (die wij zelf hebben uitgekozen) hebben zij qua inkopen geen verlies geleden.
Ik denk dat je hier iets te makkelijk over denkt. Alles dat vers is ingekocht kunnen ze toch niet dan maar even bewaren tot bv het weekend erna om dan maar aan de volgende te geven? Dat zal met een aantal dingen misschien kunnen maar echt lang niet met alles. En dan zal je misschien denken 'ja maar de dag erna was er ook een feest dan gebruiken ze het spul dan toch' maar daarvoor hadden ze waarschijnlijk ook al ingekocht.

Viel er ook niks te regelen met verschuiven ipv annuleren?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183707711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus het eten moeten ze maar even invriezen tot er weer iemand hetzelfde pakket boekt?
Ik hoop voor ze dat ze niet 2 dagen van tevoren al waren begonnen met koken, niet echt vers :')

De ingrediënten die ze hebben gekocht zijn makkelijk te bewaren en langer houdbaar. Overigens gaat het nogmaals om een standaardpakket en ik weet dat die zaal verder volgeboekt is deze maand, dus die inkopen hebben ze echt wel gebruikt voor het feest van een ander bruidspaar.
pi_183707723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:53 schreef Parzival het volgende:

[..]

hij mag 100% vragen.. dus wat zeur je nou.. wie tekende dat contract nou?
Mijn man ;)
  donderdag 13 december 2018 @ 17:57:01 #47
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_183707735
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:53 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik ben verder gewoon gezond en had nooit in gedachten dat ik ooit opgenomen zou worden.

Ik leg het niet neer bij de verhuurder en zeg ook niet dat ik niets wil betalen, maar het bedrag dat zij eisen vind ik wel absurd.
Wat de verhuurder uiteindelijk heeft moeten leveren is maar de helft van het verhaal. Waar je vooral rekening mee moet houden is het bedrag dat de verhuurder had kunnen verdienen op die dag, als het feest door had kunnen gaan of als er genoeg tijd was om een andere huurder te vinden. Je zegt zelf al dat het een populair centrum is dus de tijd is kostbaar voor de verhuurder.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 13 december 2018 @ 17:58:27 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183707766
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:56 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik hoop voor ze dat ze niet 2 dagen van tevoren al waren begonnen met koken, niet echt vers :')

De ingrediënten die ze hebben gekocht zijn makkelijk te bewaren en langer houdbaar. Overigens gaat het nogmaals om een standaardpakket en ik weet dat die zaal verder volgeboekt is deze maand, dus die inkopen hebben ze echt wel gebruikt voor het feest van een ander bruidspaar.
Nou oke, dan weet je het toch allemaal beter. Waarom begin je er dan over als je niet gelooft wat 10 mensen onafhankelijk van elkaar zeggen?
Laffe huichelaar
pi_183707789
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:56 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik hoop voor ze dat ze niet 2 dagen van tevoren al waren begonnen met koken, niet echt vers :')
Maar je wilt dus wel dat ze jouw eten voor een volgend feest gebruiken, waardoor het dus nķg minder vers is. Beetje hypocriet. En ze hebben waarschijnlijk al contracten afgesloten voor het eten voor het volgende feest.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 13 december 2018 @ 18:00:01 #50
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_183707801
Ach, feestjes met 50 man zijn toch veel leuker dan met 300. Een stuk intiemer en je hebt de relatieve zekerheid dat de uitgenodigden ook echt wat om je geven. De rest komt puur voor het buffet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 13 december 2018 @ 18:02:53 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183707848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:00 schreef Strani het volgende:
Ach, feestjes met 50 man zijn toch veel leuker dan met 300. Een stuk intiemer en je hebt de relatieve zekerheid dat de uitgenodigden ook echt wat om je geven. De rest komt puur voor het buffet.
Fijn dat jij voor anderen bepaalt wat voor hun het leukste bruidsfeest is
Laffe huichelaar
  donderdag 13 december 2018 @ 18:03:18 #52
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183707857
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.

Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
Het is inkomstenderving zoals eerder werd aangegeven. Erg vervelend, maar het is niet anders. Voor grote uitgaven een annuleringsverzekering afsluiten als je de kosten niet kan/wil dragen.
2000 light years from home
pi_183707858
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou oke, dan weet je het toch allemaal beter. Waarom begin je er dan over als je niet gelooft wat 10 mensen onafhankelijk van elkaar zeggen?
Ik weet gewoon om wat voor pakket het gaat en wat de ingrediënten zijn.

Het ging niet om een Nederlands feest, dus het is lastig uit te leggen, maar laat ik maar zeggen dat de voornaamste ingrediënten rijst en dat soort producten zijn. Oftewel lang houdbaar.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt geen enorme verliezen hebben opgelopen omtrent het eten en drinken (cola en fanta).
pi_183707885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:03 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik weet gewoon om wat voor pakket het gaat en wat de ingrediënten zijn.

Het ging niet om een Nederlands feest, dus het is lastig uit te leggen, maar laat ik maar zeggen dat de voornaamste ingrediënten rijst en dat soort producten zijn. Oftewel lang houdbaar.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt geen enorme verliezen hebben opgelopen omtrent het eten en drinken (cola en fanta).
Ik zou ze voor de rechter slepen.

(misschien dat je dit wilt horen?)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183707890
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier iets te makkelijk over denkt. Alles dat vers is ingekocht kunnen ze toch niet dan maar even bewaren tot bv het weekend erna om dan maar aan de volgende te geven? Dat zal met een aantal dingen misschien kunnen maar echt lang niet met alles. En dan zal je misschien denken 'ja maar de dag erna was er ook een feest dan gebruiken ze het spul dan toch' maar daarvoor hadden ze waarschijnlijk ook al ingekocht.

Viel er ook niks te regelen met verschuiven ipv annuleren?
Deze maand is helaas volgeboekt en vanwege mijn zwangerschap kunnen we het niet langer uitstellen.

Het wordt nu dan een kleiner feestje, ook prima. Alleen wel erg zonde van het geld dat we kwijt zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 december 2018 @ 18:07:19 #56
163650 Greys
pi_183707910
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:03 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik weet gewoon om wat voor pakket het gaat en wat de ingrediënten zijn.

Het ging niet om een Nederlands feest, dus het is lastig uit te leggen, maar laat ik maar zeggen dat de voornaamste ingrediënten rijst en dat soort producten zijn. Oftewel lang houdbaar.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt geen enorme verliezen hebben opgelopen omtrent het eten en drinken (cola en fanta).
Maar je hoeft toch ook geen 100 procent te betalen? Het gedeelte dat je NIET hoeft te betalen is idd vast dat soort dingen die ze nog kwijt kunnen. Dat ze een deel toch echt willen hebben omdat ze nu een hele lege zaal hadden en wrs al een bestelde taart en decoratie etc is toch best logisch?

Ik snap echt dat je het erg vindt. En natuurlijk is het zonde en ik hoop dat je je nu een stuk beter voelt inmiddels qua gezondheid. ;) Maar tis niet een asociaal percentage dat ze vragen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 december 2018 @ 18:08:55 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183707934
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:03 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik weet gewoon om wat voor pakket het gaat en wat de ingrediënten zijn.

Het ging niet om een Nederlands feest, dus het is lastig uit te leggen, maar laat ik maar zeggen dat de voornaamste ingrediënten rijst en dat soort producten zijn. Oftewel lang houdbaar.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt geen enorme verliezen hebben opgelopen omtrent het eten en drinken (cola en fanta).
Ik werk nu 10+ jaar in de horeca en ik dan je vertellen dat die verliezen er wél zijn.

- ze draaien die dag geen omzet
- Dit is niet in een kwartier gepland, die kosten zijn al gemaakt
- Bestellingen zijn al gedaan, spullen zijn zelfs al geleverd en ja binnen 48 uur zijn er zelfs al voorbereidende werkzaamheden gedaan mbt hapjes ed
- Door hen zijn ook al aanbetalingen gedaan zoals DJ of band, taart, iemand die licht en geluid regelt

etc etc etc
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 december 2018 @ 18:10:04 #58
163650 Greys
pi_183707955
Plus personeel bediening die ineens verplicht vrij hebben etc..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 december 2018 @ 18:10:56 #59
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_183707972
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Fijn dat jij voor anderen bepaalt wat voor hun het leukste bruidsfeest is
Ik probeer er een positieve draai aan te geven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 13 december 2018 @ 18:11:03 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183707975
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:10 schreef Greys het volgende:
Plus personeel bediening die ineens verplicht vrij hebben etc..
Dat is in de horeca nou juist geen enkel probleem, tenzij ze een bedrijf zijn wat met horecabureau's als mise en place ed werkt
Laffe huichelaar
  donderdag 13 december 2018 @ 18:19:45 #61
54408 Parzival
Where it happens
pi_183708113
ik denk dat we de conclusie moeten trekken dat:

* Dit soort onvoorziene omstandigheden de perfecte situaties zijn waarvoor je een verzekering kunt afsluiten
* Er vast iets over annuleren in het contract staat
* Dat bedrijf hier vast iets aan gaat over houden qua geld.. en dat is zn goed recht
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 13 december 2018 @ 18:22:16 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183708136
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.

Ik heb het contract niet bij de hand helaas. Ik zal er morgen nog naar kijken.

Er is net gebeld met de eigenaar en die geeft aan dat ze eigenlijk 100% in rekening zouden brengen, maar zogenaamd uit coulance brengen ze 62,5% in rekening.
Huh? Absurd?
Hoezo? Je huurt iets af, en zegt het op een heel laat tijdstip af.. Je mag blij zijn dat ie niet gewoon de volle mep rekent.. Dat is namelijk vrij normaal..
  donderdag 13 december 2018 @ 18:22:17 #63
54408 Parzival
Where it happens
pi_183708137
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:03 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik weet gewoon om wat voor pakket het gaat en wat de ingrediënten zijn.

Het ging niet om een Nederlands feest, dus het is lastig uit te leggen, maar laat ik maar zeggen dat de voornaamste ingrediënten rijst en dat soort producten zijn. Oftewel lang houdbaar.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ze echt geen enorme verliezen hebben opgelopen omtrent het eten en drinken (cola en fanta).
djeez.. je geeft de informatie ook maar in delen he.. eerst was het een theoretische vraagstelling.. toen ging het over jezelf.. toen was er ineens meer informatie over eten/pakketten etc.. en nu ineens over een niet NL bruidsfeest..

dat boeit allemaal niet.. al koopt die man diepvries peking-eend en bitterballen.. die man wil gewoon omzet maken.. en dat gaat niet als jij 2 dagen van te voren cancelled.. daarom staan er (meestal) voorwaarden over in het contract..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 13 december 2018 @ 18:23:21 #64
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183708155
Bij ons kan je overigens tot een week van tevoren kosteloos annuleren en dan tot 48 uur voor 50% van de kosten en daarna 100%. Bij grote partijen als bruiloften vragen we uiterlijk een maand tevoren een aanbetaling die je bij annulering sowieso kwijt bent
Laffe huichelaar
pi_183708168
Gaat je bruiloft niet meer door? Oei, vrees dat je het geld kwijt bent.
pi_183708510
quote:
Ik ben 3 dagen voor het feest opgenomen in het ziekenhuis. De afzegging vond 2 dagen voor het feest plaats.

Ik weet niet of er nog extra kosten zijn gemaakt. Zij zouden de taart, decoratie etc regelen, maar waarschijnlijk waren die dingen nog niet geregeld neem ik aan.
U heeft, denk ik, weinig kaas gegeten van organisatie.....
Uiteraard zijn voornoemde zaken 2 dagen voor het evenement al geregeld.
pi_183708738
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:56 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Mijn man ;)
Ben je al getrouwd dan? :o
dag
pi_183708752
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.

Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
Je hebt ze wel gekocht, die diensten. De leverancier heeft kosten gemaakt en alles geregeld.

Dat jij niet kon, is minder relevant dan je zelf denkt. 62,5% is coulant, tenzij er in de algemene voorwaarden of het contract Iers anders staat ben je eigenlijk 100% schuldig.
Whatever...
pi_183708836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik werk nu 10+ jaar in de horeca en ik dan je vertellen dat die verliezen er wél zijn.

- ze draaien die dag geen omzet
- Dit is niet in een kwartier gepland, die kosten zijn al gemaakt
- Bestellingen zijn al gedaan, spullen zijn zelfs al geleverd en ja binnen 48 uur zijn er zelfs al voorbereidende werkzaamheden gedaan mbt hapjes ed
- Door hen zijn ook al aanbetalingen gedaan zoals DJ of band, taart, iemand die licht en geluid regelt

etc etc etc
Ik kom ook uit de horeca en ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Het is heel rot maar je verhuurder is nog coulant.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183709123
En die 2 gasten met die trommel en die tuuter hadden die dag ook niets meer te doen.
.
  donderdag 13 december 2018 @ 19:18:56 #71
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_183709403
Bij ons staat er in de overeenkomst dat wij voor ons feest zelf verantwoordelijk zijn een annuleringsverzekering af te sluiten om vervelende situaties voor ons en de ondernemer te voorkomen. Verder wordt verwezen naar de voorwaarden van koninklijke horeca Nederland en daar staat dat annuleren binnen 7 dagen leidt tot het betalen van 100%, dus je komt erg goed weg.
  donderdag 13 december 2018 @ 19:22:34 #72
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_183709489
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:07 schreef Fer het volgende:
En die 2 gasten met die trommel en die tuuter hadden die dag ook niets meer te doen.
Al die gehuurde auto's ook die nu niet gebruikt konden worden om een snelweg te blokkeren. :'(
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_183709636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Ben je al getrouwd dan? :o
We zijn inderdaad getrouwd, want dat was een korte en simpele gebeurtenis en dat kon ik nog net aan zeg maar :)

In de avond zouden we receptie/feest hebben en dat hebben we moeten annuleren.
pi_183709653
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:22 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Al die gehuurde auto's ook die nu niet gebruikt konden worden om een snelweg te blokkeren. :'(
Wat een vooroordelen, jij racist :')
  donderdag 13 december 2018 @ 19:58:00 #75
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183710361
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:29 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Wat een vooroordelen, jij racist :')
Je komt meer over als een gierige Hollander dan iets anders. Rijst is natuurlijk ook goedkoper dan bitterballen. ~O>
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_183710629
Je kunt het ook andersom bekijken, die 60 procent ben je nu toch kwijt, dus voor een kleine 30 procent van de normale kosten kun je gewoon een feestje geven, hoe goedkoop is dat!
pi_183710768
Zoals iemand anders al zei: Algemene Voorwaarden Horeca van KHN.

De kosten die betaald moeten worden (voor groepen) bij annulering:
• Meer dan 6 maanden voor het gereserveerde tijdstip: 0%
• Meer dan 3 maanden voor het gereserveerde tijdstip: 10%
• Meer dan 2 maanden voor het gereserveerde tijdstip: 15%
• Meer dan 1 maand voor het gereserveerde tijdstip: 35%
• Meer dan 14 dagen voor het gereserveerde tijdstip: 60%
• Meer dan 7 dagen voor het gereserveerde tijdstip: 85%
• 7 dagen of minder voor het gereserveerde tijdstip: 100%

Je komt er goed van af.
Bron: https://www.khn.nl/stream(...)oreca-nederlands.pdf

Mensen die denken overal recht op te hebben. Ik werk zelf ook in de horeca en ken dit soort verhaaltjes wel. :r Hoe vervelend ook, fix die shit gewoon met een verzekering.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nero22 op 13-12-2018 20:19:16 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_183711121
Heb je wel eens besproken met de eigenaar als je het feest op een nieuwe dag bij hem viert je flinke korting krijgt?
Daar zijn ze soms wel toe bereid.
Hell To The Liars
  donderdag 13 december 2018 @ 20:27:44 #79
80382 manny
30 is best veel
pi_183711234
balen. zowiezo ziek zijn op je bruiloftsdag... pfff

wel 62,5% van alles opeisen. dus opbellen. ik kom morgen langs en neem mee: 62,5% van het bestelde eten en de drank. heb je voor betaald toch.

succes !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 20:29:05 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183711279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:27 schreef manny het volgende:
balen. zowiezo ziek zijn op je bruiloftsdag... pfff

wel 62,5% van alles opeisen. dus opbellen. ik kom morgen langs en neem mee: 62,5% van het bestelde eten en de drank. heb je voor betaald toch.

succes !
Nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 20:41:36 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183711747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:27 schreef manny het volgende:
balen. zowiezo ziek zijn op je bruiloftsdag... pfff

wel 62,5% van alles opeisen. dus opbellen. ik kom morgen langs en neem mee: 62,5% van het bestelde eten en de drank. heb je voor betaald toch.

succes !
Los van het feit dat het zo natuurlijk niet werkt, vraag ik me af hoe je dat praktisch voor je ziet.

Heb je enig idee hoeveel spullen je dan, van een feest van 300 man, moet vervoeren? :?
Laffe huichelaar
pi_183711911
Hier zo'n topic openen zonder eerst het contract er op na te slaan.

Zoiets snap ik gewoon niet.

Dat is toch het eerste wat je doet?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183711973
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.
Iets van 62,5% ipv 100% rekenen bedoel je?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rolfieo op 13-12-2018 20:56:32 ]
pi_183712613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:11 schreef Nero22 het volgende:
Zoals iemand anders al zei: Algemene Voorwaarden Horeca van KHN.

De kosten die betaald moeten worden (voor groepen) bij annulering:
• Meer dan 6 maanden voor het gereserveerde tijdstip: 0%
• Meer dan 3 maanden voor het gereserveerde tijdstip: 10%
• Meer dan 2 maanden voor het gereserveerde tijdstip: 15%
• Meer dan 1 maand voor het gereserveerde tijdstip: 35%
• Meer dan 14 dagen voor het gereserveerde tijdstip: 60%
• Meer dan 7 dagen voor het gereserveerde tijdstip: 85%
• 7 dagen of minder voor het gereserveerde tijdstip: 100%

Je komt er goed van af.
Bron: https://www.khn.nl/stream(...)oreca-nederlands.pdf

Mensen die denken overal recht op te hebben. Ik werk zelf ook in de horeca en ken dit soort verhaaltjes wel. :r Hoe vervelend ook, fix die shit gewoon met een verzekering.
Ja nou sorry hoor, je gaat natuurlijk niet zomaar je bruiloft annuleren die je al een tijdje hebt voorbereid en allerlei kosten hebt gemaakt die daar verband mee houden :') Zo'n kotssmiley hoeft ook weer niet.

Ik begrijp dat we er nog redelijk goed van af zijn gekomen en dat ze als ze echt heel vervelend zouden willen doen, 100% konden opeisen. Ik was zelf niet aanwezig tijdens het annuleren, mijn man heeft alles moeten regelen, dus ik weet verder niet wat er precies is besproken.

Telefonisch gaven ze aan dat ze inderdaad 100% hadden kunnen opeisen en dat ze coulant zijn geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 december 2018 @ 21:25:51 #85
163650 Greys
pi_183713265
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:05 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ja nou sorry hoor, je gaat natuurlijk niet zomaar je bruiloft annuleren die je al een tijdje hebt voorbereid en allerlei kosten hebt gemaakt die daar verband mee houden :') Zo'n kotssmiley hoeft ook weer niet.

Ik begrijp dat we er nog redelijk goed van af zijn gekomen en dat ze als ze echt heel vervelend zouden willen doen, 100% konden opeisen. Ik was zelf niet aanwezig tijdens het annuleren, mijn man heeft alles moeten regelen, dus ik weet verder niet wat er precies is besproken.

Telefonisch gaven ze aan dat ze inderdaad 100% hadden kunnen opeisen en dat ze coulant zijn geweest.
Maar stond er nou niets over annulering in de bevestiging die jullie hebben getekend? Kan me haast niet voorstellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 21:31:55 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183713521
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:14 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik ben 3 dagen voor het feest opgenomen in het ziekenhuis. De afzegging vond 2 dagen voor het feest plaats.

Ik weet niet of er nog extra kosten zijn gemaakt. Zij zouden de taart, decoratie etc regelen, maar waarschijnlijk waren die dingen nog niet geregeld neem ik aan.
Klopt een professional regelt dat op het laatste moment
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183713877
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt een professional regelt dat op het laatste moment
Hema is wel tot 22:00u open.
pi_183714895
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:05 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Telefonisch gaven ze aan dat ze inderdaad 100% hadden kunnen opeisen en dat ze coulant zijn geweest.
En dat is dus echt zo, dat ze coulant zijn geweest. Hopelijk zie je dat naar bovenstaande posts ook in.

Beterschap, trouwens.
Protčge moi de mes désirs.
pi_183716486
Gewoon naar de rijdende rechter gaan. Hebben wij ook nog wat te lachen.
pi_183717195
Ik heb ruim 5 jaar bij een partycentrum gewerkt en wil hier toch even op reageren. De stelling dat het partycentrum geen werk gehad zou hebben is complete kul. Ik lees in je verhaal dat het hier, naar alle waarschijnlijkheid, gaat om een Turkse, Marokkaanse of Indiase receptie. Dergelijke recepties zijn naar mijn ervaring altijd gigantisch groot met erg veel eten en drinken in vergelijking met Nederlandse recepties.

Bij het partycentrum waar ik gewerkt heb (zeker geen klein centrum, 8 zalen) hadden wij al geen capaciteit in de keuken om een dergelijke receptie zelf te cateren maar moesten wij, naast extra eigen keukenpersoneel, ook een extern cateringbedrijf inhuren. Het partycentrum en de cateraar moeten ruim voor die 48 uur alles inkopen. Dit geldt ook voor de dranken. Bij dergelijke recepties wordt namelijk erg veel frisdrank gedronken, ruim 5x zoveel als bij een Nederlandse receptie.

Dan hebben we natuurlijk het personeel nog niet gehad. Bij dergelijke recepties is het gebruikelijk dat het drinken op de tafels staat en al het eten wordt uitgeserveerd. Bij een receptie van bijvoorbeeld 300 man heb je minimaal 5 man personeel nodig om ervoor te zorgen dat alles snel geserveerd, uitgehaald en opgeruimd wordt, plus het naderhand straktrekken van de zaal. Reken daar dus extra keukenpersoneel bij, een extra man in de afwas en 2 man barpersoneel en het is een gigantische kostenpost voor het partycentrum. Oh, en wanneer iedereen van ver komt (dus met de auto) en het partycentrum aan bijvoorbeeld een doorgaande weg ligt kan zelfs een verkeersregelaar noodzakelijk zijn. Zeg jij 48 uur van tevoren af en is het personeel al ingepland? Dan moet het personeel toch betaald worden voor de ingeplande tijd.

Kortom: heel erg coulant van het partycentrum om niet 100% in rekening te brengen.
pi_183717438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:27 schreef manny het volgende:
balen. zowiezo ziek zijn op je bruiloftsdag... pfff

wel 62,5% van alles opeisen. dus opbellen. ik kom morgen langs en neem mee: 62,5% van het bestelde eten en de drank. heb je voor betaald toch.

succes !
Ja hoor, als je 100% aftikt, mag je t komen ophalen. De zaal is ook ter beschikking en of je er wel of geen gebruik van maakt, boeit niet.

Succes.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 13 december 2018 @ 23:47:42 #92
206731 Mortaxx
Doomer
pi_183717502
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:20 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik snap best dat ze kosten hebben gemaakt en de dag hebben vrijgehouden, maar dat ze 62,5% van het bedrag in rekening brengen vind ik absurd. Er is geen bediening geweest, geen schoonmaakkosten, geen decoratie, geen eet en drinkkosten, geen personeelskosten.

Ik heb het contract niet bij de hand helaas. Ik zal er morgen nog naar kijken.

Er is net gebeld met de eigenaar en die geeft aan dat ze eigenlijk 100% in rekening zouden brengen, maar zogenaamd uit coulance brengen ze 62,5% in rekening.
jij denkt dat ze personeel in het magazijn bewaren en er alleen uithalen als er een feestje is?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_183717549
.

[ Bericht 77% gewijzigd door marsan op 13-12-2018 23:50:51 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183717778
Heb je met creditcard betaald? Misschien dat je via je cc maatschappij nog (deels) verzekerd bent?
pi_183717940
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

jij denkt dat ze personeel in het magazijn bewaren en er alleen uithalen als er een feestje is?
Ja met een oproepcontract heet dat toch?
.
  vrijdag 14 december 2018 @ 00:12:42 #96
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_183717964
Geen idee wat je kosten waren maar lijkt me een prijzig feestje. Dom dat je geen verzekering hebt afgesloten.
Ikzelf een keer een reis naar Zuid Afrika geboekt. Geen annuleringsverzekering met het idee er gebeurd toch niks. Uiteindelijk een ouder ernstig ziek waardoor we moesten annuleren. Gelukkig was KLM coulant en konden we de vliegtickets kosteloos verplaatsen. Autohuur bij sunnycars ook en Sommige hotels en boekingen konden we ook verplaatsen maar uiteindelijk toch alles ruim 1000 euro gekost. Een meevaller op de dure reis maar wel een wijze les dat je nergens vanuit moet gaan.
pi_183719861
Wauw, er bestaan dus echt bruilofverzekeringen
.
pi_183719876
Nee, maar wel annuleringsverzekeringen.
It's funny
But not ha-ha funny.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 december 2018 @ 08:24:53 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_183720096
Pennywise, poundfoolish noemen ze dat :') Geen tientje willen uitgeven voor een annuleringsverzekering en dan huillie doen als je honderden euro's moet aftikken voor "niets". En wat dat "niets" is, hebben anderen hierboven al keurig verwoord.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_183720406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:24 schreef Rewimo het volgende:
Pennywise, poundfoolish noemen ze dat :') Geen tientje willen uitgeven voor een annuleringsverzekering en dan huillie doen als je honderden euro's moet aftikken voor "niets". En wat dat "niets" is, hebben anderen hierboven al keurig verwoord.
Heel eerlijk gezegd (waarschijnlijk word ik daarop weer afgekraakt, want Fok!) wist ik niet eens dat je een annuleringsverzekering kon afsluiten voor bruiloften. Zijn we ook niet op verwezen tijdens het afsluiten van het contract en trouwen doe je ook niet dagelijks, dus het is niet dat we ervaring hadden met wat er allemaal bij komt kijken.
pi_183720481
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:58 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

... Zijn we ook niet op verwezen tijdens het afsluiten van het contract...
Rode draad van dit topic; het is altijd iemand anders schuld.
pi_183720843
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:04 schreef KoHai het volgende:

[..]

Rode draad van dit topic; het is altijd iemand anders schuld.
Dat is dus totaal niet wat ik zeg :')

Ik geef alleen aan dat we (in ieder geval ik) niet wisten dat je daar een verzekering voor kon afsluiten, ook niet via de eigenaar van de zaal. Anders hadden we het waarschijnlijk ook niet gedaan daar niet van. Maar ik wist het dus niet eens.
pi_183720870
Maar goed, ik heb mijn antwoord. We nemen het verlies en gaan ons nu richten op een knusser feest :)
Beetje onnodig om te blijven hangen in de negatieve dingen.

Topic kan dicht.
pi_183720893
Je kan altijd eens kijken of er niet iets te regelen valt met de zaal qua verplaatsing van de datum met een kleine bijbetaling? Of je moet het helemaal niet meer willen dat kan ook natuurlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:45:21 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183720958
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:58 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd (waarschijnlijk word ik daarop weer afgekraakt, want Fok!) wist ik niet eens dat je een annuleringsverzekering kon afsluiten voor bruiloften. Zijn we ook niet op verwezen tijdens het afsluiten van het contract en trouwen doe je ook niet dagelijks, dus het is niet dat we ervaring hadden met wat er allemaal bij komt kijken.
Stonden de annuleringsvoorwaarden wel duidelijk in het contract?
Laffe huichelaar
pi_183722132
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:58 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

trouwen doe je ook niet dagelijks, dus het is niet dat we ervaring hadden met wat er allemaal bij komt kijken.
:')
Of je neemt een weddingplanner, of je doet alles zelf en zoek je uit wat er allemaal bij komt kijken. Slecht excuus.
  vrijdag 14 december 2018 @ 11:45:10 #107
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_183722611
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:36 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dat is dus totaal niet wat ik zeg :')

Ik geef alleen aan dat we (in ieder geval ik) niet wisten dat je daar een verzekering voor kon afsluiten, ook niet via de eigenaar van de zaal. Anders hadden we het waarschijnlijk ook niet gedaan daar niet van. Maar ik wist het dus niet eens.
Maar met een beetje logisch nadenken had je dit zelf toch ook wel kunnen bedenken?
pi_183722852
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:45 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Maar met een beetje logisch nadenken had je dit zelf toch ook wel kunnen bedenken?
Alles had gekund inderdaad, maar ja.
  vrijdag 14 december 2018 @ 13:21:30 #109
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_183724226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Stonden de annuleringsvoorwaarden wel duidelijk in het contract?
Waarschijnlijk stond daar in dat ze 100% moeten betalen want deze vraag is al meerdere malen gesteld en daar geeft ze geen antwoord op.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_183724663
Gewoon even uit interesse. Waarom geven diverse mensen aan dat er tijdens deze bruiloften zoveel fris wordt gedronken? Is dit puur omdat alcohol niet mag?
pi_183731428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:45 schreef _The_General_ het volgende:
Gewoon even uit interesse. Waarom geven diverse mensen aan dat er tijdens deze bruiloften zoveel fris wordt gedronken? Is dit puur omdat alcohol niet mag?
Ik weet niet wat je bedoelt, maar vaak spreken ze een all-in prijs af per persoon.
met drank incl. Als huurder zeg je natuurlijk dat je gasten vaak fris drinken, zodat ze denken dat de verhuurder/uitbater je een lagere p.p prijs berekend. In praktijk is vaak het tegenovergestelde. :D
pi_183740422
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dan zou ik op zijn minst hopen op een coulancebeleid.

Ik weet ook dat het eigenlijk een verloren zaak is en dat we het geld kwijt zijn, maar toch vind ik het ergens absurd dat mensen zoveel geld eisen terwijl er geen gebruik is gemaakt van hun diensten.

Ze hebben niets hoeven te doen en hebben 'gratis' geld ontvangen. Dat is hoe ik het zie.
Je bent zelf ook niet erg coulant en toont weinig inlevingsvermogen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')