quote:Ach... club van het volk, wat heb dat er mee te maken? Word alles bij Ajax gefinancieerd door sponsors en de club(spandoeken heb ik het dan over?). Als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je bij Ajax meer dan genoeg eigen gemaakte spandoeken (nog altijd te weinig). Op de lange zijde (wat je op tv ziet) zitten enkele kant-en-klare spandoeken, maar nogaltijd beter dan die grijze massa.
Op vrijdag 25 juli 2003 08:38 schreef dribbel79 het volgende:[..]
Dat wordt op de zuidtribune, bunnikside en stadszijde beter aangepakt!!! Als een club van het volk bent, bestel je geen spandoeken, je maakt ze zelf vind ik...zie die docu van die italiaanse harde kern, die jongens maken aan de hand van een tekeningetje een spandoek van 40 bij 50 meter....nee, spandoeken hoor je zlef te maken, maar da s mijn mening...
Dribbel groet Magic Michael gezien??? tijdens alive and kicking
Ik heb trouwens nog nooit in nederland een EIGEN gemaakt spandoek gezien van 40 bij 50 of igg GROOT met een afbeelding erop.
Wanneer maak jij em?
quote:Simpel zat,in Nederland is die "cultuur" ver te zoeken.
Op woensdag 30 juli 2003 22:13 schreef super-mario het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit in nederland een EIGEN gemaakt spandoek gezien van 40 bij 50 of igg GROOT met een afbeelding erop.
Wanneer maak jij em?
quote:Die "cultuur" begint in nederland bij enkele clubs vormen te nemen onder enkele supporters. In nederland is het probleem in mijn ogen een mening van: "ach, een ander doet het wel". Wat dus niet opschiet...
Op donderdag 31 juli 2003 00:01 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Simpel zat,in Nederland is die "cultuur" ver te zoeken.
In Italie en wat andere landen is het gewoon een sport om je tegenstander te verslaan met dat soort doeken.
Elke club in Nederland moet gewoon blij zijn met elke doekje wat er hangt,zelfgemaakt of niet,simpel denk ik
quote:De TIFO begint in NL te komen maar spandoeken?
Op donderdag 31 juli 2003 00:08 schreef super-mario het volgende:[..]
Die "cultuur" begint in nederland bij enkele clubs vormen te nemen onder enkele supporters. In nederland is het probleem in mijn ogen een mening van: "ach, een ander doet het wel". Wat dus niet opschiet...
Vandaag trouwens even mijn eigen NL vlag van 2 bij 3 meter weggebracht om te laten bedrukken
quote:D'r zijn zat mooie spandoeken..
Op donderdag 31 juli 2003 00:13 schreef DutchGooner het volgende:[..]
De TIFO begint in NL te komen maar spandoeken?
Verder heb je wel gelijkVandaag trouwens even mijn eigen NL vlag van 2 bij 3 meter weggebracht om te laten bedrukken

Er word nu meer aandacht gevestigd op bandieri's, in 410, doordat er op de 2e ring noord vaak doeken hangen van rond de 20 meter en het al snel vol hangt.
voor meer pics verwijs ik u door naar www.tifosivak410.nl
quote:Inderdaad, dit is precies wat het probleem is. Verreweg de meeste supporters zal het een rotzorg zijn of de tegenstander betere TIFO heeft. Het begint inderdaad te komen zoals Super-Mario zegt maar voorlopig blijft de algemene beleving te laag. Hier in Groningen is dat in ieder geval het probleem.
Op donderdag 31 juli 2003 00:01 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Simpel zat,in Nederland is die "cultuur" ver te zoeken.
In Italie en wat andere landen is het gewoon een sport om je tegenstander te verslaan met dat soort doeken.
Elke club in Nederland moet gewoon blij zijn met elke doekje wat er hangt,zelfgemaakt of niet,simpel denk ik
Hoe moeilijk moet het eigenlijk zijn om zo'n doek van 40 bij 50 zelf te maken?? Je hebt een soepel stuk stof nodig en verf die waterbestendig is en niet al te hard wordt. Verder moet je nog spul hebben om het brandveilig te maken en een grote hal om het te maken zal ook wel handig zijn. Ik heb weleens gehoord dat Unitex de geschikte verf daarvoor zou zijn. Kent iemand dat merk misschien???
Ben benieuwd wie de 1e wordt met zo'n doek.
quote:En je moet natuurlijk een tribune hebben om hem uit te rollen,is ook niet bij elke club even makkelijk
Op donderdag 31 juli 2003 02:47 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Hoe moeilijk moet het eigenlijk zijn om zo'n doek van 40 bij 50 zelf te maken?? Je hebt een soepel stuk stof nodig en verf die waterbestendig is en niet al te hard wordt. Verder moet je nog spul hebben om het brandveilig te maken en een grote hal om het te maken zal ook wel handig zijn. Ik heb weleens gehoord dat Unitex de geschikte verf daarvoor zou zijn. Kent iemand dat merk misschien???
Ben benieuwd wie de 1e wordt met zo'n doek.
quote:Voor een doek van 40 bij 50 zullen we die ook nog eens moeten bouwen eerst
Op donderdag 31 juli 2003 02:59 schreef DutchGooner het volgende:[..]
En je moet natuurlijk een tribune hebben om hem uit te rollen,is ook niet bij elke club even makkelijk
quote:ik doelde niet specifiek op FCG maar als je je aangesproken voelt hou ik je niet tegen
Op donderdag 31 juli 2003 03:07 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Voor een doek van 40 bij 50 zullen we die ook nog eens moeten bouwen eerst
. In het Oosterpark heb je een doek van 15 bij 20 nodig maar als je die helemaal zelf moet gaan bewerken is dat al groot zat. Over 2 jaar zullen we in ons nieuwe stadion wel iets meer ruimte hebben maar daarvan zijn mij nog geen afmetingen bekend.
Misschien kan de topic-titel worden veranderd van 'Spandoek laten maken' naar 'Megavlag maken'?
Super!
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:14 schreef Staanplaats het volgende:
Ik heb ook een spandoek/vlag zelf gemaakt, wel even leuk om te posten:
TIFO is nl. ZELF maken kijk naar het megadoek van 410.
zelf gemaakt en betaalt.
dus niet zoals in 010
Kost:
Veel tijd
Veel energie
Maar is wel machtig mooi, zal binnenkort ff mijn eerst gemaakt bandieri posten hier!
quote:Valt best mee hoor, zo'n ding is over het algemeen toch een stuk kleiner dan een spandoek of iets dergelijks.
Op vrijdag 19 december 2003 11:37 schreef sugarnieuws het volgende:
Bandieri makenKost:
Veel tijd
Veel energie
(pssst....hebben ze je bij 410 al verteld dat bandieri stiekem wel de verkeerde term is voor die zooi
)
Ik vind trouwens vooral het spandoek van Staanplaats erg mooi, mijn complimenten.
Jammer inderdaad dat we in Nederland geen traditie hiermee hebben. Zo krijg je geen spandoekenwedloop en zullen de stadions nooit behangen worden met TIFO.
Ikzelf heb 2 spandoekjes (meehelpen) in elkaar te knutselen. Totaal niet mooi, maar het ging dan ook om de tekst. Beide haalden zonder problemen de lokale/regionale media en ook de Sportweek. Ons 'Liever failliet dan satelliet' duikt zelfs na jaren nog af en toe op in de pers. Tevens gebruikt door andere supportersgroepen.
quote:eerste keer kost wel veel tijd
Op vrijdag 19 december 2003 12:42 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Valt best mee hoor, zo'n ding is over het algemeen toch een stuk kleiner dan een spandoek of iets dergelijks.
(pssst....hebben ze je bij 410 al verteld dat bandieri stiekem wel de verkeerde term is voor die zooi
)
........nou vertel de echte term maar dan............ik luister!
Deze heb ik gemaakt voor karnten thuis en daarna nog enkele keren meegenomen.Na de winterstop zal ik hem nog wel paar keer meenemen. Je moet het trouwens lezen als FR cult RIP
Mooier doek komt waarschijnlijk later wel.
quote:officieel is het stendardi (italiaans) alleen wij van 410 noemen het bandieri
Op vrijdag 19 december 2003 12:42 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Valt best mee hoor, zo'n ding is over het algemeen toch een stuk kleiner dan een spandoek of iets dergelijks.
)
het mooie is dat heel nederland het zo heeft overgenomen
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:57 schreef Maxximus het volgende:[..]
officieel is het stendardi (italiaans) alleen wij van 410 noemen het bandieri
het mooie is dat heel nederland het zo heeft overgenomen
![]()
![]()
quote:Mja, zit zeker kern van waarheid in. Op willekeurige fora van o.a. Zwolle, Heerenveen, Heracles en nog wat clubs noemen ze het zo. Bandieri is trouwens al meervoud van bandiero, bandieri's is dus helemaal dubbelop. Stendardo is idd de juiste Italiaanse term, maar ik/wij noemen het gewoon banners.
Op vrijdag 19 december 2003 20:00 schreef dribbel79 het volgende:[..]
right
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |