abonnement Unibet Coolblue
pi_183697907
Ik heb sinds kort een nieuwe aangeboden gekregen en twijfel nog of ik deze moet nemen.

Mijn huidige situatie is dat ik 28 uur werk, zo'n 1600 euro per maand te besteden heb met toeslagen en ik 0 euro hoef af te lossen op mijn studieschuld. Ik geef vrij weinig uit en spaar zo'n 800 euro per maand. Ik woon 10 minuten van mijn werk af en heb genoeg vrije tijd om leuke dingen te doen en kan bijna alles kopen wat ik wil. Daarnaast heb ik ook nog incidenteel inkomen van marktplaats die ik vooral gebruik om mijn hobby te bekostigen,

Nu heb ik een nieuwe baan aangeboden gekregen, echter is dit in de randstad. Hiervoor moet ik enorm lang reizen (Woon zelf in Gronigen) of verhuizen. Ik ga 600 euro meer verdienen maar in ruil daarvoor raak ik mijn subsidies kwijt, moet ik 12 uur meer werken en hou ik veel minder vrije tijd over ook omdat ik langer moet reizen. Verder moet ik veel meer aflossen op mijn studieschuld en zou ik bij een verhuizing meer aan huur moeten betalen omdat de randstad duurder is, dan zou ik onder de streep veel minder overhouden dan dat ik nu doe.

Verder woont mijn vriendin ook in Groningen en die studeert nog dus die kan sowieso niet mee,

Het zou een investering zijn in mijn toekomst omdat dit een functie is binnen een groot bedrijf met doorgroeimogelijkheden maar ik ga er op zoveel kanten op achteruit

Tips?
pi_183698118
Ja je verantwoordelijkheid nemen en doen
Het is toch jouw studieschuld. Als je die af kunt lossen moet je het doen (los van die nieuwe baan want zo te lezen kan het nu ook al)
Je moet je hele houding veranderen :? Hoe kun je trots zijn op jezelf als je mentaliteit is 'hoe sleep ik er zo veel mogelijk uit met zo min mogelijk investering' ipv 'hoe hou ik mijn eigen broekriem op'

En vooral als het een kans is met meer doorgroeimogelijkheden. Ga je dan echt die afwijzen omdat je anders je eigen schuld moet afbetalen? Hopelijk lees je zelf ook hoe belachelijk dat klinkt
pi_183698132
Waarom werk je parttime? Je realiseert je dat de samenleving eerst je studie heeft grotendeels gefinancierd, nu die toeslagen ophoest en jij ook nog eens je lening niet aflost?
Vervolgens mis je als je deze baan niet pakt een enorme mogelijkheid je zelf verder te ontwikkelen en dus in de toekomst je bijdrage aan de samenleving te geven.

Dus mijn tip: pak die baan en de ontwikkelmogelijkheid. Toeslagen zijn voor mensen die niet zonder kunnen.
pi_183698150
Alleen op loon ga je er in feite al op achteruit, want met je huidige salaris en 28uur zou je met 40 uur zo’n ¤2300,- moeten verdienen.

Daarnaast neem ik aan dat je met 10 minuten nauwelijks reiskosten hebt en met een nieuwe baan zal dit aanzienlijk omhoog gaan. Dit zou je uit moeten rekenen. Zoals je zelf al zegt is er ook de optie dat je verhuisd, maar ook daar komen maandelijks weer meer kosten bij kijken.

De vraag is een beetje hoe graag ze jou willen hebben en in hoeverre je in kan schatten wat deze overstap je in de toekomst in ervaring en extra salaris op gaat leveren.

Als ik jou was had ik uitgerekend welke bijkomende kosten met zich meebrengt. Dit moet je onder elkaar noteren en uiteindelijk optellen bij de ¤2300,- (¤2286,-) die je op basis van je huidige loon en 40 uur eigenlijk zou moeten verdienen. Vervolgens trek je daar ¤2200,- (wat je zou gaan verdienen) vanaf. Dat is uiteindelijk het financiële gat waarover je zou kunnen onderhandelen.

Met deze lijst was ik naar het bedrijf gegaan en had ik benadrukt dat je dankbaar bent voor het aanbod en erg gemotiveerd bent om ze van dienst te zijn, maar vervolgens uitgelegd dat je er financiëel op achteruit gaat en her bedrag genoemd. Vervolgens had ik ze gevraagd of ze mee willen denken over een oplossing en of ze bereid zijn dit gat te compenseren door een beter aanbod.

Netjes, degelijk, duidelijk en goed onderbouwd. Vervolgens leg je de bal dus bij hun neer. Op basis van het aanbod wat je wel of niet krijgt kun je uiteindelijk beoordelen in hoeverre ze je op waarde inschatten en of de extra voordelen het tegenover de financiële nadelen waard zijn.

Overigens moet je in het lijstje de subsidie buiten beschouwing laten, maar eventueel mondeling wel aankaarten als een randzaak die op de achtergrond ook meespeelt. Dit moet je alleen niet meenemen in je onderhandelingen, want het is iets van jou persoonlijk waar zij in principe niets mee te maken hebben

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 10:03:40 ]
pi_183698166
Lijkt me duidelijk toch gwn tranquilo in groningen blijven
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_183698177
4 uur reistijd er bij, 12 uur meer werken, voor netto nauwelijks wat erbij (door verlies subsidies etc). Ik zou daarmee wachten tot die kans in Groningen zich voor doet. Je schiet jezelf enorm in de voet als je hier mee akkoord gaat.

Laat je niet gek maken door mensen die vinden dat je zo veel mogelijk moet terug betalen aan de maatschappij. De maatschappij biedt deze mogelijkheden om mensen verder te helpen. Niet om ze vervolgens kapot te maken.

Niet doen.
pi_183698200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
4 uur reistijd er bij, 12 uur meer werken, voor netto nauwelijks wat erbij (door verlies subsidies etc). Ik zou daarmee wachten tot die kans in Groningen zich voor doet. Je schiet jezelf enorm in de voet als je hier mee akkoord gaat.

Laat je niet gek maken door mensen die vinden dat je zo veel mogelijk moet terug betalen aan de maatschappij. De maatschappij biedt deze mogelijkheden om mensen verder te helpen. Niet om ze vervolgens kapot te maken.

Niet doen.
je kunt ook gewoon verhuizen
En het levert niet alleen financieel op maar ook qua kansen
pi_183698223
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:04 schreef Allures het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon verhuizen
En het levert niet alleen financieel op maar ook qua kansen
Oh, gewoon verhuizen. Want het is heel makkelijk om een huis te krijgen in de Randstad. En die zijn nauwelijks duurder dan een huis in Groningen :')

Even niet gelezen dat z'n vriendin studeert in Groningen? Moet die dan maar naar de VU gaan of zo?

Kansen heb je in Groningen stad ook best wel. Minder opties dan in de Randstad, maar daarom niet minder interessante opties.
  donderdag 13 december 2018 @ 10:06:45 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183698227
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:04 schreef Allures het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon verhuizen
En het levert niet alleen financieel op maar ook qua kansen
Lekker man, netto er flink op achteruit gaan, van het gemoedelijke Groningen naar de Randstad verhuizen, anderhalve dag extra werk moeten verrichten op wekelijkse basis en uren van je wijf vandaan zitten _O_

KANSEN _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183698237
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oh, gewoon verhuizen. Want het is heel makkelijk om een huis te krijgen in de Randstad. En die zijn nauwelijks duurder dan een huis in Groningen :')

Even niet gelezen dat z'n vriendin studeert in Groningen? Moet die dan maar naar de VU gaan of zo?

Kansen heb je in Groningen stad ook best wel. Minder opties dan in de Randstad, maar daarom niet minder interessante opties.
nee zijn vriendin kan toch prima daar blijven
pi_183698243
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:07 schreef Allures het volgende:

[..]

nee zijn vriendin kan toch prima daar blijven
:')^ :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 10:07:45 ]
  donderdag 13 december 2018 @ 10:09:56 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183698285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

:')^ :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183698302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:02 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Lijkt me duidelijk toch gwn tranquilo in groningen blijven
Ja toch
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 13 december 2018 @ 10:13:05 #14
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_183698329
Is er geen optie om meer uren bij je huidige baan te maken? Dan kan je als je vriendin is afgestudeerd eventueel samen in de randstad iets zoeken en samen verhuizen. Dat je op een gegeven moment je studieschuld moet gaan afbetalen zou ik me maar gewoon over heen zetten als ik jou was. Je wil toch niet 15 (of 30...) jaar zó weinig verdienen dat je niets hoeft af te betalen? Maar in dit geval ga je er financieel en privé zo op achteruit dat ik het (nu) niet zou doen. (Maar ik zou dus wel proberen meer uren bij je huidige baan te werken.)
pi_183698342
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:04 schreef Allures het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon verhuizen
En het levert niet alleen financieel op maar ook qua kansen
Wat een simplistisch gelul zeg. Woonruimte vinden is heel lastig en daarnaast laat je niet zomaar je hele sociale netwerk achter
pi_183698399
Het gaat mij overigens meer om de hele houding dan over het wel of niet perse deze baan aan nemen
Ik snap het ook wel dat dit hem misschien net niet is, maar niet dat je op deze manier kunt denken
pi_183698432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:16 schreef Allures het volgende:
Het gaat mij overigens meer om de hele houding dan over het wel of niet perse deze baan aan nemen
Ik snap het ook wel dat dit hem misschien net niet is, maar niet dat je op deze manier kunt denken
Waarom niet?
pi_183698519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:16 schreef Allures het volgende:
Het gaat mij overigens meer om de hele houding dan over het wel of niet perse deze baan aan nemen
Ik snap het ook wel dat dit hem misschien net niet is, maar niet dat je op deze manier kunt denken
De houding waarin hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de Nederlandse staat hem biedt? Als die mogelijkheden je niet aan staan, moet je bij je volksvertegenwoordiger zijn.
pi_183698557
Ik zou het niet doen. Maar de redenen die je noemt mbt je studieschuld en subsidies vind ik wel om te janken :')

Ga solliciteren in en rondom Groningen. Of je moet in gesprek gaan en kijken of er thuiswerkdagen bij kunnen. Dan wordt het wellicht wel interessant.
pi_183698770
Gewoon lekker in Groningen blijven, als je je daar happy voelt. Leuke stad, kom er graag.
En je niet op deze ene kans fixeren. De randstad is echt helemaal verkloot, woonruimte vind je niet en vrijwel alle nieuw te bouwen sociale huurwoningen gaan naar onze Nieuwe Nederlanders.
pi_183698909
Weinig werken, toeslagen vangen en daarmee 800 euro in de maand sparen en dan blijven weigeren je studieschuld af te lossen... Ben je trots op jezelf?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183699008
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:13 schreef Gentianella het volgende:
Is er geen optie om meer uren bij je huidige baan te maken? Dan kan je als je vriendin is afgestudeerd eventueel samen in de randstad iets zoeken en samen verhuizen.
Hoe verklaar je deze redenatie?
pi_183699087
ik zat ook in zo'n treintje
kon een stuk meer verdienen maar moest dan reizen, 5 dagen werken ipv 4, auto kopen enz
alles bij elkaar zou ik van het geld dat ik meer ging verdienen zo'n 250 euro overhouden
dus lekker bij de oude baas gebleven:)
pies on joe toe
  donderdag 13 december 2018 @ 11:17:22 #24
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_183699638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:50 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe verklaar je deze redenatie?
:O dat zijn 2 op zichzelf los staande zinnen.

Als hij meer uren bij zijn huidige baan gaat werken, is er financieel al helemaal geen reden om voor een andere baan te verhuizen want dan gaat hij er al net zo veel (waarschijnlijk meer) op vooruit qua salaris.

Als zijn vriendin op een gegeven moment is afgestudeerd, dán kan hij eventueel alsnog samen met zijn vriendin een baan in de randstad zoeken, als dat betere doorgroeimogelijkheden heeft. En dan hoeft hij niet nu zijn privéleven over hoop te gooien.

Waarom ga ik hier op in, enculeur de mouches 8)7
pi_183699712
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
4 uur reistijd er bij, 12 uur meer werken, voor netto nauwelijks wat erbij (door verlies subsidies etc). Ik zou daarmee wachten tot die kans in Groningen zich voor doet. Je schiet jezelf enorm in de voet als je hier mee akkoord gaat.

Laat je niet gek maken door mensen die vinden dat je zo veel mogelijk moet terug betalen aan de maatschappij. De maatschappij biedt deze mogelijkheden om mensen verder te helpen. Niet om ze vervolgens kapot te maken.

Niet doen.
En laat je niet gek maken door mensen die denken dat het niets met je (carrière) wordt als je niet minstens bij een grote organisatie in de randstad met doorgroeimogelijkheden werkt. Misschien is je huidige positie wel iets te comfortabel voor je en zou je op zoek kunnen naar een nieuwe uitdaging, maar dan wel eentje die wat meer past bij de overige omstandigheden. Dus wat hierboven staat : wacht tot de kans zich voordoet in Groningen (of ga ernaar op zoek).
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')