abonnement Unibet Coolblue
pi_183692277
Ik ben op zoek naar een data feed met de producten van Nederlandse supermarkten, bijv AH of Jumbo. Liefst met productafbeeldingen en omschrijving. Ik kan echter niets vinden, ook niet op de sites van de supermarkten of affiliate netwerken. Weet iemand of dergelijkse feeds bestaan en zo ja waar?
pi_183692382
Ik draai die vraag even om: waarom zouden die feeds bestaan? :+ Welk baat hebben de supermarkten daarbij?

Die zullen niet bestaan. Je zou eventueel een soort webcrawler kunnen schrijven die de sites van de appie afgaan ofzo misschien?
pi_183692499
Dankjewel en een goed punt...ik zat me hetzelfde te bedenken .
Mijn follow-up vraag zou dan zijn: is het toegstaan om de productafbeelding en de korte omschrijving te crawlen en over te nemen?
pi_183692515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:38 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik draai die vraag even om: waarom zouden die feeds bestaan? :+ Welk baat hebben de supermarkten daarbij?

Die zullen niet bestaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Data_feed
quote:
Product feeds play increasingly important role in e-commerce and internet marketing, as well as news distribution, financial markets, and cybersecurity
pi_183692600
quote:
Ja ik weet wat het is.

Dankjewel voor het linkje naar een wikipedia-artikel. Heb je dan misschien ook een linkje naar zo'n feed? ;)
pi_183692645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:41 schreef startertje1980 het volgende:
Dankjewel en een goed punt...ik zat me hetzelfde te bedenken .
Mijn follow-up vraag zou dan zijn: is het toegstaan om de productafbeelding en de korte omschrijving te crawlen en over te nemen?
quote:
Hier een app ervoor. De legale kwestie eromheen heb ik geen idee van.
pi_183692826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:43 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja ik weet wat het is.

Dankjewel voor het linkje naar een wikipedia-artikel. Heb je dan misschien ook een linkje naar zo'n feed? ;)
Dat niet. Maar reageerde vooral op je omdat je vroeg waarom zulke feeds zouden bestaan. Wikipedia vertelt mij dat ze er een dergelijke baat bij hebben dat het zelfs, en ik quote 'increasingly important' wordt. Dus voor mij is het niet direct logisch dat de AH of jumbo niet zo'n feed hebben, ook al weet ik niet of ze het hebben.
pi_183692900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:44 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Jij wel blijkbaar _O-
Je moet nog wel enige moeite doen om de data te verkrijgen; supermarkt heeft er geen baat bij als iemand een app maakt waarmee je je boodschappenlijstje in kan voeren en dan ziet dat je naar de AH of Jumbo toe moet voor de goedkoopste boodschappen.

Zijn ook geen API's die ze zelf publiceren, maar die gebruikt worden in hun apps.
pi_183692902
pi_183693087
quote:
Citizin.Erased legt het goed uit in de post boven je ;)
pi_183693610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Citizin.Erased legt het goed uit in de post boven je ;)
Ja klopt, goede toevoeging ;)
pi_183693713
Maak zelf zo een feed moet je wel wat werk voor doen maar tis niet zo moeilijk hoor
als ik meer moet voorkouwen dan gil je maar dan trek ik even een blikje open en kouw ik erop
pi_183858873
Wow, thanks iedereen. Schijnt nogal wat te zijn :-) Maar gebruik maken van deze publieke APIs is wel een risico, aangezien jumbo/ah die zo dicht kunnen zetten.
Is er misschien een feed van product leveranciers als Unilever/Nestle etc om zo direct naar de bron te gaan? Iets andere vraag maar wel in verlengde van dit topic...weet iemand dat? Zag helaas niks bij Unilever in ieder geval.
pi_183860792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:49 schreef startertje1980 het volgende:
Wow, thanks iedereen. Schijnt nogal wat te zijn :-) Maar gebruik maken van deze publieke APIs is wel een risico, aangezien jumbo/ah die zo dicht kunnen zetten.
Is er misschien een feed van product leveranciers als Unilever/Nestle etc om zo direct naar de bron te gaan? Iets andere vraag maar wel in verlengde van dit topic...weet iemand dat? Zag helaas niks bij Unilever in ieder geval.
als die er zijn, zullen ze vast niet publiekelijk beschikbaar zijn, gemiddeld genomen zullen datafeeds "gepersonaliseerd" worden (maw: prijzen ed wordt aangepast aan de afnemer; de url kan dus hetzelfde zijn, maar afhankelijk van de gebruikte credentials kunnen prijzen/kortingspercentages verschillen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')