abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 december 2018 @ 21:53:06 #1
482336 Charlie76
A-technisch, maar lerende
pi_183690905
Goedenavond allen. Ben nieuw hier en zit met een kleine uitdaging.

Heb onlangs een Honeywell set gekocht en afgelopen weekend geīnstalleerd. Set bestond uit Evotouch, een rf module en 4x HR92(radiatorknop). De HR92 heb ik gebruikt om van elke slaapkamer een afzonderlijke zone te maken. Met succes.

Beneden gekozen om de hal niet te voorzien van een HR92, daar we over de hele begane grond vloerverwarming(VVW) hebben. Advies was ook om in huis een radiator zonder HR92 te hebben, zodat overtollige warmte altijd weg kan. Woonkamer en keuken betreft 1 open ruimte voorzien dus van VVW en aan de tuinzijde 2 designradiatoren. Zowel de VVW als de radiatoren heb ik ongemoeid gelaten, maar de Evotouch (thermostaat aan de muur) wel ingesteld als sensor. Zodat deze de temperatuur beneden monitort en desgewenst een signaal afgeeft richting de CV om te gaan stoken, begin ochtend en eind middag.

Echter vandaag, overdags, stond de temperatuur ingesteld op 18 graden, maar bij thuiskomst was het 21 graden en branden de radiatoren. Alle zones zaten op de ingestelde temperatuur standen, dus daar kwam geen warmtevraag vandaan. Uitlezen van de Remeha Calenta ketel, zag ik status 3, 6 en 8 voorbij komen, dus stoken, stop, einde stoken zeg maar.

Gezocht op internet, Honeywell (website) adviseerde om te bellen. Daar situatie uitgelegd en men gaf aan dat ik een regelaar voor mijn VVW ā ¤300 nodig zou hebben. Te meer omdat de radiatoren water van 60/70 graden aan kan en de VVW max 50 graden. Echter mijn VVW is voorzien van een IMIT buis thermostaat en voeler, dus bij water warmer dan 50 graden, stopt de pomp er gelijk mee, ter voorkoming van evt schade aan de leidingen.

Nu wil ik, net als boven, beneden alles beter ingesteld hebben, maar vooralsnog vind ik ¤300 een leuk bedrag. Gekocht setje was ook al kleine ¤500. Ik lees op internet dat je bij de VVW ook een HR92 tussen kan zetten, echter Honeywell raad dit af(HR92 heb je al vanaf ¤63). Dus 1/5 van die regelaar.

Nu krijg ik nog een gratis HR92, dus als ik er nog een aanschaf en deze verbind met de radiatoren, dan hou ik alleen de VVW over, welke dus niet aangestuurd wordt door de Evotouch. Maar ga ik hiermee de temperatuur beneden beter reguleren? Zijn er nog andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb? Iemand met tips?

Ik hoop de situatie een beetje duidelijk te hebben uitgelegd.
pi_183692703
Wat ik er zo van begrijp is, dat als de Evotouch warmtevraag geeft, de cv gaat stoken en de vloer en radiatoren worden verwarmd. So for so good. Maar als 1 vd 4 Hr92 warmtevraag heeft, de vloer en radiatoren van beneden ook warm worden.

De verdeler van de vloerverarming zal toch ook een thermostaat hebben? Hoe hoog staat deze.
.
pi_183701049
Misschien kun je hier nog wat mee..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')