abonnement Unibet Coolblue
pi_183690903
Ik reis regelmatig met KLM, alleen zie ik nu voor mijn aankomende reis (morgen) dat ik en partner (zelfde boeking) los van elkaar een stoel hebben gekregen.

Uiteraard mag ik bijbetalen of miles inleveren als we naast elkaar wil zitten.
Er is overigens nog genoeg stoelkeuze.

Is dit nieuw? want heb dit bij KLM nooit eerder meegemaakt, was altijd gratis de laatste 24uur voor vertrek.
pi_183690962
Is al zeker 1 jaar

dit is tegenwoordig normaal bij bijna alle maatschappijen..
Ook hebben veel maatschappijen dat je tegenwoordig moet bij betalen voor ruimbagage als je naar en van de VS vliegt :')

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 21:56:00 ]
pi_183694176
Als je regelmatig reist heb je toch gewoon status om dit gratis te hebben?
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 23:42:08 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183694506
Dit soort vragen kun je beter stellen in het algemene vragen over vliegen topic: TRV / Vragen over vliegen #58 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_183694930
KLM met KLM prijzen en Ryanair praktijken. *O* _O_
pi_183697898
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 00:03 schreef Piva het volgende:
KLM met KLM prijzen en Ryanair praktijken. *O* _O_
Inderdaad, 12,50 neer leggen om naast elkaar te zitten. Dit is voor mij de laatste keer in iedergeval. Kan net zo goed met easyjet gaan. Betaal je een stuk minder en weet je tenminste van te voren dat je overal voor moet bij betalen...
pi_183698944
Bij het inchecken kan je toch gewoon je stoel kiezen?
pi_183699012
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:46 schreef Vieuw het volgende:
Bij het inchecken kan je toch gewoon je stoel kiezen?
in ruil voor geld ja
Of je moet al flying blue deelnemer zijn en een paar keer per jaar met KLM vliegen
pi_183699264
Ik ben wel flying blue deelnemer maar het laagste level (instap level) en kan gewoon altijd bij het inchecken gratis mijn stoelen kiezen.
pi_183702875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:03 schreef Vieuw het volgende:
Ik ben wel flying blue deelnemer maar het laagste level (instap level) en kan gewoon altijd bij het inchecken gratis mijn stoelen kiezen.
Ik ben ook het laagste level maar ik moet ook altijd betalen als ik mijn stoel al wil reserveren
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 14:11:47 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183703253
Volgens mij heb je standaard stoelen die gratis zijn en stoelen met meer comfort of beenruimte waar je wat extra voor moet betalen. Kan me in ieder geval niet herinneren dat ik voor de standaard stoelen extra moest betalen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183708147
Het verschilt per bestemming en hoe daar de concurrentie is.
Voor KLM-vluchten naar de VS/Canada betaal je voor alle stoelen (en bagage) bijvoorbeeld. Ook bij inchecken kan je niet meer gratis een stoel kiezen, ook niet meer met FlyingBlue. En ook binnen Europa zijn KLM-vluchten waar als je niet wil betalen voor een stoelreservering iedereen uit je reisgezelschap random een stoel krijgt.

Met het laagste level FlyingBlue krijg je standaard een paar euro korting en kan je met de miles die je in twintig vluchten bij elkaar spaarde één keer een betere stoel reserveren...
  vrijdag 14 december 2018 @ 00:18:10 #13
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_183718021
Als wij met Ryanair vliegen gaan wij appart zitten. Tot nu toe altijd kunnen switchen dat we toch naast elkaar zitten. Zeker al 5x gelukt.
pi_183720776
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:51 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik ben ook het laagste level maar ik moet ook altijd betalen als ik mijn stoel al wil reserveren
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:23 schreef DutchTrain het volgende:
Het verschilt per bestemming en hoe daar de concurrentie is.
Voor KLM-vluchten naar de VS/Canada betaal je voor alle stoelen (en bagage) bijvoorbeeld. Ook bij inchecken kan je niet meer gratis een stoel kiezen, ook niet meer met FlyingBlue. En ook binnen Europa zijn KLM-vluchten waar als je niet wil betalen voor een stoelreservering iedereen uit je reisgezelschap random een stoel krijgt.

Ligt dan dus aan de bestemming. Afgelopen zomer met KLM naar Havana en Praag gevlogen en bij beide bij het inchecken gratis stoelen kunnen selecteren.

Maakt het wel ingewikkeld als t per vlucht verschilt.
pi_183720808
Geniet er juist van, je moet heel het weekend naast je partner zitten.
pi_183740249
Ben wel benieuwd hoe die stoeltoewijzingen tegenwoordig werken bij KLM. Van Ryanair weten we dat die je expres uit elkaar zetten, maar ik kan mij niet voorstellen dat KLM zich ook tot dat niveau verlaagt?
pi_183778806
Gewoon op het laatste moment dat het nog kan inchecken, dan zit je altijd naast elkaar. Geen idee of dit werkt als de vlucht maar halfvol is.
pi_183779235
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 06:32 schreef Reageurs het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die stoeltoewijzingen tegenwoordig werken bij KLM. Van Ryanair weten we dat die je expres uit elkaar zetten, maar ik kan mij niet voorstellen dat KLM zich ook tot dat niveau verlaagt?
KLM is ook maar een commercieel bedrijf, dus lijkt me dat ze dat ook wel doen ja.
pi_183779237
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 06:13 schreef MCH het volgende:
Gewoon op het laatste moment dat het nog kan inchecken, dan zit je altijd naast elkaar. Geen idee of dit werkt als de vlucht maar halfvol is.
grote kans dat er geen 2 vrije stoelen naast elkaar zijn natuurlijk
  maandag 17 december 2018 @ 21:09:01 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_183793704
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:23 schreef DutchTrain het volgende:
Het verschilt per bestemming en hoe daar de concurrentie is.
Voor KLM-vluchten naar de VS/Canada betaal je voor alle stoelen (en bagage) bijvoorbeeld. Ook bij inchecken kan je niet meer gratis een stoel kiezen, ook niet meer met FlyingBlue. En ook binnen Europa zijn KLM-vluchten waar als je niet wil betalen voor een stoelreservering iedereen uit je reisgezelschap random een stoel krijgt.
Op de KLM website lees ik dat je een standaardstoel op het moment van inchecken altijd kosteloos zou moeten kunnen kiezen.

https://www.klm.com/trave(...)osts_and_refunds.htm

Nu heb ik hier zelf geen last van, ik kan altijd op elk moment elke stoel kosteloos kiezen, maar kan me niet voorstellen dat de standaardstoelen bij het inchecken ook betaald moeten worden.
Wat ik wel vaak hoor is de klacht van de 'gold' en 'silver' passagiers van KLM die dus niet kosteloos de economy comfort of exit row stoelen kunnen kiezen en dus bij Europese vluchten op rij 7, 8 of 9 zitten en vervolgens voorin dus allemaal 'first time flyers' gratis op die stoelen gezet zien worden op drukke vluchten... Je zou denken dat KLM eigenlijk eerst de frequent flyers daar neer gaat zetten maar men doet dat dus heel bewust niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_183799965
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de KLM website lees ik dat je een standaardstoel op het moment van inchecken altijd kosteloos zou moeten kunnen kiezen.

https://www.klm.com/trave(...)osts_and_refunds.htm

Vreemd. De voorwaarden lijken dan wel elke paar maanden te wijzigen... Ik heb geprobeerd bij te houden wat de voor mij 'vaste' bijkomende kosten bij wat verschillende maatschappijen zijn, maar na gisteren weer een rondje vliegtickets zoeken lijkt daar al weer niets meer van te kloppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')