abonnement Unibet Coolblue
pi_183688999
Hoi! Vandaag de begravenis van mijn oma gehad blabla rip

Nou, enfin, mijn oma zat dus bij een of andere evanscehrie nog wat clupje, waar ze - volgens haarzelf- 80 (!) euro per maand aan moest betalen om daar te mogen bidden :')

Mijn vraag; waarom kost dat geld? Hoort een godsdienst dat niet gratis aan te bieden? Of is dat gewoon een ‘slechte variant’ om geld te krijgen van de zwakkere onder ons?
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 20:44:20 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183689070
Als ik het zo zie vrees ik dat laatste. Klinkt als oplichting, Al zullen er vast ook wel kerkgenootschappen zijn die op deze manier geld ophalen om zo de hulpbehoevende (en tot de kerk behorende) medemensen helpen.
pi_183689073
What would Jesus do?
  woensdag 12 december 2018 @ 20:46:46 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183689124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:44 schreef noodgang het volgende:
Als ik het zo zie vrees ik dat laatste. Klinkt als oplichting, Al zullen er vast ook wel kerkgenootschappen zijn die op deze manier geld ophalen om zo de hulpbehoevende (en tot de kerk behorende) medemensen helpen.

Misschien toch een keer aan je oma vragen wat voor clubje het precies is? :P
Oma is inmiddels in de hemel.
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 20:47:11 #5
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183689132
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oma is inmiddels in de hemel.
Oops, verkeerd gelezen :o
Gecondoleerd ts!
pi_183689183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:44 schreef noodgang het volgende:
Als ik het zo zie vrees ik dat laatste. Klinkt als oplichting, Al zullen er vast ook wel kerkgenootschappen zijn die op deze manier geld ophalen om zo de hulpbehoevende (en tot de kerk behorende) medemensen helpen.

Misschien toch een keer aan je oma vragen wat voor clubje het precies is? :P
Mijn oma is dood, maar zoas het klinkt en ik die mensen zag vandaag vond ik het amar een aparte bedoeling :'). Tevens had de ‘leidster’ een schraal boeketje naast de kist gezet, je zou denken dat je na 30 jaar 80 euro per maand wel iets groters krijgt :+


http://www.egdewerkplaats.nl Dit is de site van deze.. ding. Ik vind het maar een gekke wereld. En die ‘bestuursleden’ reden allemaal dikke mercedessen.. man man man

Bij een willekeurige verwniging moet je ook contributie betalen, maar 80 euro per maand klinkt wel veel
:+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 20:54:32 ]
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 21:15:54 #7
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183689915
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:49 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Mijn oma is dood, maar zoas het klinkt en ik die mensen zag vandaag vond ik het amar een aparte bedoeling :'). Tevens had de ‘leidster’ een schraal boeketje naast de kist gezet, je zou denken dat je na 30 jaar 80 euro per maand wel iets groters krijgt :+

http://www.egdewerkplaats.nl Dit is de site van deze.. ding. Ik vind het maar een gekke wereld. En die ‘bestuursleden’ reden allemaal dikke mercedessen.. man man man

Bij een willekeurige verwniging moet je ook contributie betalen, maar 80 euro per maand klinkt wel veel
:+
Ze hebben het geld in elk geval niet gebruikt om een fatsoenlijke website te laten maken :P
pi_183690115
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hoi! Vandaag de begravenis van mijn oma gehad blabla rip

Nou, enfin, mijn oma zat dus bij een of andere evanscehrie nog wat clupje, waar ze - volgens haarzelf- 80 (!) euro per maand aan moest betalen om daar te mogen bidden :')

Mijn vraag; waarom kost dat geld? Hoort een godsdienst dat niet gratis aan te bieden? Of is dat gewoon een ‘slechte variant’ om geld te krijgen van de zwakkere onder ons?
ik vraag ook 75 op avondje voor half uur piano

nou ja althans, al zou ik daar zin in hebben

bedoel je eigenlijk dat reli mensen geen schnabbeltje mogen doen ?
pi_183690187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:21 schreef possetje het volgende:

[..]

ik vraag ook 75 op avondje voor half uur piano

nou ja althans, al zou ik daar zin in hebben

bedoel je eigenlijk dat reli mensen geen schnabbeltje mogen doen ?
Nee, natuurlijk wel. Maar ik vond het een vreemde bedoeling om ergens te bidden(!), je daar 80 euro per maand (!) voor moet betalen.

Imo is godsdienst een vrij iets. Maar misschien ligt dat aan mij
pi_183690206
Evangelische kerk.
Tja.
pi_183690229
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:25 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk wel. Maar ik vond het een vreemde bedoeling om ergens te bidden(!), je daar 80 euro per maand (!) voor moet betalen.

Imo is godsdienst een vrij iets. Maar misschien ligt dat aan mij
mmmm ja als je oma ofze niet meer helder kan nadenken zijn er wel veel geldwolven op de loer, ken daarintegen ook aardige mensen van de kerk,,
pi_183690572
Bij elke kerk moet je lappen.
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 21:45:39 #13
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183690722
Het kan zijn dat lidmaatschap van een kerk wat kost, maar 80 lijkt me dan sowieso al overdreven, maar als je geen lid bent zou je toch al gebruik moeten kunnen maken van een kerk lijkt me.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_183690806
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:45 schreef naatje_1 het volgende:
Het kan zijn dat lidmaatschap van een kerk wat kost, maar 80 lijkt me dan sowieso al overdreven, maar als je geen lid bent zou je toch al gebruik moeten kunnen maken van een kerk lijkt me.
80 klinkt ook heel veel

maar is net zo weinig als een keer per week avondje cafe

zou echter welleuk zijn als ze dan voor die 80 dan ook drank en disco muziek zouden leveren, maar ok een mens kan niet alles hebben
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 22:00:21 #15
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183691119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:49 schreef possetje het volgende:

[..]

80 klinkt ook heel veel

maar is net zo weinig als een keer per week avondje cafe

zou echter welleuk zijn als ze dan voor die 80 dan ook drank en disco muziek zouden leveren, maar ok een mens kan niet alles hebben
maar dat is dan wat jij krijgt? Entree voor iets als de Waterhole is slechts een euro of 2 en met biertjes drinken op een avond ben ik wellicht rond de 20 kwijt, maar meer ook niet
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 22:06:52 #16
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183691282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:04 schreef possetje het volgende:

[..]

ja maar ok stel jij bent reli

zou jij het leuk vinden als je geen schnabbeltje mag maken in weekend?

probeer je in hen te verplaatsen
Als je bij de PKN zit als dominee dan betaalt dat genootschap je onkosten (je krijgt dan zelfs een huis van de kerk) en een evangelische kerk probeert dmv lidmaatschap en collecte de boel drijvende te houden, maar er wordt nooit een bijdrage van 80 euro gevraagd om slechts te komen bidden in een kerk
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 12 december 2018 @ 22:49:52 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183692942
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hoi! Vandaag de begravenis van mijn oma gehad blabla rip

Nou, enfin, mijn oma zat dus bij een of andere evanscehrie nog wat clupje, waar ze - volgens haarzelf- 80 (!) euro per maand aan moest betalen om daar te mogen bidden :')

Mijn vraag; waarom kost dat geld? Hoort een godsdienst dat niet gratis aan te bieden? Of is dat gewoon een ‘slechte variant’ om geld te krijgen van de zwakkere onder ons?
gebouw, verwarming, koffie?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183693557
80 euro per maand is geen raar bedrag voor de kerk. Hoort er nou eenmaal bij, bedoel ze krijgen vast wel subsidie etc maar ja ze regelen ook wel kerkdiensten etc. Daar betaal je gewoon voor als je gelooft.
pi_183693650
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

gebouw, verwarming, koffie?
maffia kost ook geld. kogels enzo, kerk ligt erg onder vuur laatste tijd, iedereen wilt maagd enzo maar wel graag in kidnapp kelder style met pimp rap en crack,,
pi_183693841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 23:10 schreef possetje het volgende:

[..]

maffia kost ook geld. kogels enzo, kerk ligt erg onder vuur laatste tijd, iedereen wilt maagd enzo maar wel graag in kidnapp kelder style met pimp rap en crack,,
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
pi_183697196
Zijn voldoende kerken waar je heen kunt zonder lid te zijn of te betalen. Maarja, al die religekkies willen zich van elkaar onderscheiden zoals ze 500 jaar geleden deden. Het zijn allemaal gristenen..
  donderdag 13 december 2018 @ 08:28:55 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183697247
Je kunt natuurlijk helemaal gratis buiten in regen en kou gaan bidden en hopen dat die daarboven het weer verandert. Je kunt ook zijn zegeningen gebruiken om met je kerkgenootschapje een fijne verwarmde hut te huren met toilet en een pantry voor de koffie en stoelen om op te zitten en zo.
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:46:22 #23
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_183720967
Hoeveel is een AOW'tje tegenwoordig? Even vluchtig Googelen levert op dat dat als alleenstaande zo'n ¤1100 is en wanneer je een partner hebt ¤800. Is je opa nog in leven?

80 is 10% van 800, dus het zou best weleens kunnen dat dit zo'n geloofsgemeenschap is die heel strak vasthoudt aan het geven van tienden. Dat wordt vaak gebaseerd op dit soort teksten (uit het Oude Testament):

Zou een mens God beroven? Werkelijk, u berooft Mij! En dan zegt u: Waarvan beroven wij U? Van de tienden en het hefoffer! U bent door de vloek getroffen, omdat u Mij berooft, als volk in zijn geheel. Breng al de tienden naar het voorraadhuis, zodat er voedsel in Mijn huis is. (Maleachi 3:8-9)

Het is in de evangelische wereld helaas heel gebruikelijk dat kerken vergeten dat we ook op het gebied van geld niet langer onder de wet, maar onder de genade leven. Het is voor hen ook heel verleidelijk om dat te vergeten, want meer geld geven voor de gelovigen = meer geld krijgen voor de kerken. Allemaal hebzucht dus.

Voor de volledigheid, de juiste manier om met geven om te gaan vanuit het nieuwe verbond is als volgt:

“Laat ieder doen zoals hij in zijn hart voorgenomen heeft, niet met tegenzin of uit dwang, want God heeft een blijmoedige gever lief”.
(2 Korinthe 9:7)

Je oma is er helaas ingetrapt. Mijn gebed is dat kerken in de westerse wereld leren om hun inhaligheid opzij te zetten en te stoppen met het vragen van tienden :)
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:48:12 #24
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_183720990
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 08:28 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt natuurlijk helemaal gratis buiten in regen en kou gaan bidden en hopen dat die daarboven het weer verandert. Je kunt ook zijn zegeningen gebruiken om met je kerkgenootschapje een fijne verwarmde hut te huren met toilet en een pantry voor de koffie en stoelen om op te zitten en zo.
Een verwarmde hut? Als iedereen tienden zou geven zou je een kasteel kunnen bouwen joh. Waarom denk je dat oude kerken er allemaal zo chic uitzien?

En misschien wil God ook wel dat we in een kasteel bidden, dat is prima, maar je kan mensen niet dwingen om een bijdrage te leveren daaraan.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hoi! Vandaag de begravenis van mijn oma gehad blabla rip
En oh ja, gecondoleerd. ;( Sorry, ik werd zo fanatiek over dat tienden-gebeuren dat ik dit bijna vergat..
  maandag 17 december 2018 @ 00:11:06 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183777470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Een verwarmde hut? Als iedereen tienden zou geven zou je een kasteel kunnen bouwen joh. Waarom denk je dat oude kerken er allemaal zo chic uitzien?

En misschien wil God ook wel dat we in een kasteel bidden, dat is prima, maar je kan mensen niet dwingen om een bijdrage te leveren daaraan.
Met de maandelijkse bijdrage van een klein kerkgenootschap kun je geen hendig sjieke kerk kopen/huren, dat is eerder de kantine van de plaatselijk ijsclub of een hok boven de kroeg. Vaak ook met kosten voor het huren van een dominee, op zijn minst een reiskostenvergoeding.
  woensdag 19 december 2018 @ 00:38:31 #26
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_183821476
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:46 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoeveel is een AOW'tje tegenwoordig? Even vluchtig Googelen levert op dat dat als alleenstaande zo'n ¤1100 is en wanneer je een partner hebt ¤800. Is je opa nog in leven?

80 is 10% van 800, dus het zou best weleens kunnen dat dit zo'n geloofsgemeenschap is die heel strak vasthoudt aan het geven van tienden. Dat wordt vaak gebaseerd op dit soort teksten (uit het Oude Testament):
Dit zou wel eens het geval kunnen zijn ja.

Als je per maand 3000 netto binnenharkt is 80 p/m helemaal geen vreemd bedrag om aan de kerk te geven, maar bij een AOW'tje is dat wel veel.

Bij de mainstreamkerken wordt ook wel een bijdrage verwacht van de actieve leden, maar daarin is men veel vrijer. En betalen is ab-so-luut geen voorwaarde om te komen bidden in de kerk. Een kerkdienst is een openbare gelegenheid en iedereen mag daar binnenkomen, binnen de grenzen van het fatsoen uiteraard.
  maandag 24 december 2018 @ 13:57:31 #27
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_183939860
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:49 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Mijn oma is dood, maar zoas het klinkt en ik die mensen zag vandaag vond ik het amar een aparte bedoeling :'). Tevens had de ‘leidster’ een schraal boeketje naast de kist gezet, je zou denken dat je na 30 jaar 80 euro per maand wel iets groters krijgt :+

http://www.egdewerkplaats.nl Dit is de site van deze.. ding. Ik vind het maar een gekke wereld. En die ‘bestuursleden’ reden allemaal dikke mercedessen.. man man man

Bij een willekeurige verwniging moet je ook contributie betalen, maar 80 euro per maand klinkt wel veel
:+
De penningmeester woont gewoon in een rijtjeshuis. De dikke Mercedes heb ik niet zien staan maar misschien weet jij meer dan ik.

De jaarrekening is op verzoek gewoon in te zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')