abonnement Unibet Coolblue
pi_183683759
Wij zijn op zoek naar een vol automatische koffie machine waar koffiebonen in kunnen, dus geen nespresso cupjes of senseo's ofzo.

Het liefst moet hij ook melk opschuimer hebben en makkelijk reinigbaar etc. Ons budget is ongeveer 300 euro.

Bijvoorbeeld zoiets: https://www.coolblue.nl/p(...)-3000-hd8821-01.html

Wie heeft goede ervaring met een merk/type en tips?
Oja en hij moet zwart zijn (zegt mijn vrouw :P)

Alvast bedankt!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183683983
Ik heb zelf alleen ervaring met een inbouw Miele en een losse Jura.

Maar als het om espresso gaat, ga je best een ECHT espresso apparaat kopen.
pi_183684251
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:39 schreef J.Caesar het volgende:
Ik heb zelf alleen ervaring met een inbouw Miele en een losse Jura.

Maar als het om espresso gaat, ga je best een ECHT espresso apparaat kopen.
het gaat om espresso en koffie...ik hoef niet zo'n espresso apparaat die moet worden voorverwarmd etc. Moet dus een beetje klik en klaar zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 december 2018 @ 17:36:56 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183685152
Die Philips heb ik ook.
Erg fijn apparaat. Heb hem al een jaartje of 3 en nooit problemen mee gehad. Wel belangrijk dat je hem gaat ontkalken als de machine daar om vraagt. Een flesje ontkalker kost rond de ¤10 per stuk. Ik schat dat je dat een paar keer per jaar moet doen, het ligt er aan hoe vaak je hem gebruikt.

Ik gooi meestal Lavazza koffiebonen er in. Gewoon uit de supermarkt, en dat smaakt erg lekker. In elk geval veel lekkerder dan filterkoffie, Senseo of Nespresso cups. Maar beter koop je natuurlijk verse bonen van een goed merk.

Er zullen hier in CUL mensen zijn die je koffiemachines gaan aanraden vanaf minimaal ¤600 -¤800 :')

Tuurlijk zullen die machines misschien langer meegaan, hebben meerdere opties, en komt er misschien iets betere koffie uit, maar zo'n hoog bedrag voor een koffiemachine vind ik belachelijk. Volgens mij proef je er maar weinig verschil in.

Die Philips is een goede machine, vooral voor die prijs.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 12 december 2018 @ 17:45:03 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183685315
2 zakjes ontkalker bij de DM...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so is the past
pi_183685448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:36 schreef Harvest89 het volgende:
Die Philips heb ik ook.
Erg fijn apparaat. Heb hem al een jaartje of 3 en nooit problemen mee gehad. Wel belangrijk dat je hem gaat ontkalken als de machine daar om vraagt. Een flesje ontkalker kost rond de ¤10 per stuk. Ik schat dat je dat een paar keer per jaar moet doen, het ligt er aan hoe vaak je hem gebruikt.

Ik gooi meestal Lavazza koffiebonen er in. Gewoon uit de supermarkt, en dat smaakt erg lekker. In elk geval veel lekkerder dan filterkoffie, Senseo of Nespresso cups. Maar beter koop je natuurlijk verse bonen van een goed merk.

Er zullen hier in CUL mensen zijn die je koffiemachines gaan aanraden vanaf minimaal ¤600 -¤800 :')

Tuurlijk zullen die machines misschien langer meegaan, hebben meerdere opties, en komt er misschien iets betere koffie uit, maar zo'n hoog bedrag voor een koffiemachine vind ik belachelijk. Volgens mij proef je er maar weinig verschil in.

Die Philips is een goede machine, vooral voor die prijs.
thnx! En werkt die melkopschuimer een beetje fijn?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 december 2018 @ 18:16:54 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183685775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

thnx! En werkt die melkopschuimer een beetje fijn?
Ja, maar let er op dat je een wat groter glas gebruikt voor de melk, en dat het stoompijpje ook in de melk gaat en niet erboven want anders krijg je een melkvulkaan als je begrijpt wat ik bedoel . Het spat dan alle kanten op.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_183685830
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja, maar let er op dat je een wat groter glas gebruikt voor de melk, en dat het stoompijpje ook in de melk gaat en niet erboven want anders krijg je een melkvulkaan als je begrijpt wat ik bedoel . Het spat dan alle kanten op.
haha een melkvulkaan :P Je hebt ze ook met een melk reservoir, maar dat lijkt mij ook weer veel schoonmaken etc. Zoveel cappuccino's zullen er niet gedronken worden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183685970
Mijn ervaring is dat een Saeco doorgaans het beste smaakt en ik kom op best veel plaatsen waar zo’n formaat machine staat.
.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:31:22 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183686021
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

haha een melkvulkaan :P Je hebt ze ook met een melk reservoir, maar dat lijkt mij ook weer veel schoonmaken etc. Zoveel cappuccino's zullen er niet gedronken worden.
Ik drink mijn koffie meestal zwart dus die melk in dat reservoir zou bij mij al snel slecht worden. :P

Maar dat is wel wat ik bedoel in mijn eerdere post. Als je van die geavanceerde culinaire koffievarianten zoals Latte machiato, cappuchino, wiener melange wil hebben met geavanceerde instellingen (zoveel % melk, zoveel % koffie in een kopje) dan moet je de duurdere modellen hebben. Die hebben displays waar je dat allemaal mee kunt instellen.

Maar als je gewoon een standaard koffie of espresso wil hebben van koffiebonen, is die Phillips uitstekend. De (opgeschuimde) melk kun je er gewoon later aan toevoegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_183686305
Goede ervaring met Seaco, zeker toen er na een aantal jaren wat gerepareerd moest worden. Ze zijn bereikbaar en sturen zo een reserve-onderdeel op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183687078
En als we die Philips nu vergelijken met De'Longhi?

https://www.coolblue.nl/p(...)m-22-110b-zwart.html

Dat aparte vakje voor gemalen koffie (decafe) is wel nice. Mijn vrouw wil avonds wel eens decafe drinken, dat is niet mogelijk als je daar geen apart vakje voor hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183687245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

haha een melkvulkaan :P Je hebt ze ook met een melk reservoir, maar dat lijkt mij ook weer veel schoonmaken etc. Zoveel cappuccino's zullen er niet gedronken worden.
Correct, zonde van de extra kosten en hoop werk. Een stoompijpje werkt perfect. Ik heb nu een Siemens en die heft een pijpje die steek je in een melkpak. Dan zuigt de machine de melk zelf op. Werkt ook prima.

Paar zaken om op te letten:
1. Keramische maalschijven slijten niet, stalen schijven wel.
2. De zetgroep moet uitneembaar en afwasbaar zijn. Daarom zou ik nooit een Jura kopen. Gore schimmeldodend worden dat.
3. Het is fijn als je maalgraad, koffiehoeveelheid, koffietemperatuur, kopgrootte en sterkte kunt instellen.

Een halfautomatische machine geeft in theorie betere koffie. Maar ook ik ga voor klik en klaar. Ik kan je wel aanraden om echt goede koffie te kopen. Er zijn diverse winkeltjes waar je online versgebrande bonen kunt kopen zoals Fascino. Je krijgt dan bonen die de dag daarvoor zij gebrand en het zijn mij de extra kosten meer dan waard. Supermarktbonen gaan je nooit een geweldige kop koffie geven, die zijn vaak veel te lang geleden gebrand.
Whatever...
pi_183687282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:17 schreef Patroon het volgende:
En als we die Philips nu vergelijken met De'Longhi?

https://www.coolblue.nl/p(...)m-22-110b-zwart.html

Dat aparte vakje voor gemalen koffie (decafe) is wel nice. Mijn vrouw wil avonds wel eens decafe drinken, dat is niet mogelijk als je daar geen apart vakje voor hebt.
Saeco, delonghi, Philips, Gaggia komen allemaal uit dezelfde. Italiaanse fabriek. Siemens/ bosch/ Mieke komt uit een andere

Ik geloof niet dat er in Europa veel andere smaken zijn in jouw budget.
Whatever...
pi_183687537
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Saeco, delonghi, Philips, Gaggia komen allemaal uit dezelfde. Italiaanse fabriek. Siemens/ bosch/ Mieke komt uit een andere

Ik geloof niet dat er in Europa veel andere smaken zijn in jouw budget.
Oke thnx.

Weet iemand ook of je bij die Philips ook de sterkte per kopje kunt aanpassen? Dat lijkt bij die DeLonghi wel te kunnen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183704623
Denk dat ik voor deze ga:
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183705111
En anders kan je het voor alle zekerheid nog even vragen aan de deskundigen die in dit topic te vinden zijn:
CUL / Koffie voor de fijnproever: Barista spelen is niet altijd makkelijk #9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Vis een optie? dinsdag 18 december 2018 @ 08:45:11 #18
70532 loveli
N
pi_183802143
M'n zwager heeft een Siemens die indertijd vrij goed uit de tests kwam. Zit ook alles op wat je wilt. Als ik zelf nog eens een apparaat aanschaf wil ik een Quickmill 820, maar die is flink duurder en kan niet alles zelf.
crap in = crap out
pi_183802341
quote:
Inmiddels deze binnen en in gebruik en moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. Onderhoud/schoonmaak is vrij simpel en het bonen malen maakt weinig geluid. De smaak is erg lekker. Een vriend van mij heeft zo'n echte koffiemachine en moet zeggen dat ik niet echt een smaak verschil ervaar. Voor cappuccino's wordt de melk goed opgeschuimd, alleen moet ik de hoeveelheid melkschuim nog even afstellen, het werd nu meer een Latte Macchiato. Je kan per soort koffie (espresso, coffee of cappuccino) de hoeveelheid melk en koffie in het geheugen zetten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:52:12 #20
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_183804693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Inmiddels deze binnen en in gebruik en moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. Onderhoud/schoonmaak is vrij simpel en het bonen malen maakt weinig geluid. De smaak is erg lekker. Een vriend van mij heeft zo'n echte koffiemachine en moet zeggen dat ik niet echt een smaak verschil ervaar. Voor cappuccino's wordt de melk goed opgeschuimd, alleen moet ik de hoeveelheid melkschuim nog even afstellen, het werd nu meer een Latte Macchiato. Je kan per soort koffie (espresso, coffee of cappuccino) de hoeveelheid melk en koffie in het geheugen zetten.
Klinkt goed! Chill dat je alles goed in het geheugen kan zetten. Met die uit de OP kan dat alleen bij espresso.

Ik wil voor future reference nog even een shout out uitbrengen naar de simpelere variant in de OP. Perfect apparaatje!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 18 december 2018 @ 13:24:28 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183806162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Inmiddels deze binnen en in gebruik en moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. Onderhoud/schoonmaak is vrij simpel en het bonen malen maakt weinig geluid. De smaak is erg lekker. Een vriend van mij heeft zo'n echte koffiemachine en moet zeggen dat ik niet echt een smaak verschil ervaar. Voor cappuccino's wordt de melk goed opgeschuimd, alleen moet ik de hoeveelheid melkschuim nog even afstellen, het werd nu meer een Latte Macchiato. Je kan per soort koffie (espresso, coffee of cappuccino) de hoeveelheid melk en koffie in het geheugen zetten.
Nice!
Leuk dat je nog even een update komt brengen. _O_

Veel plezier er mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_183806240
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 13:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nice!
Leuk dat je nog even een update komt brengen. _O_

Veel plezier er mee.
Bedankt! Jij ook voor je advies! ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')