abonnement Unibet Coolblue
pi_183683330
Goedemiddag allen,

ik weet niet zeker of dit het juiste subforum hier voor is, maar als het niet goed is verhuis maar :)

De situatie is dit:
Ik kreeg gisteren een brief uit Italie, helemaal verrast aangezien ik niks heb met Italie en al ruim 3 jaar geleden ook niet meer in Italie ben geweest.

Nog specifieker, de brief is van de politie uit Venetie.
Tot mijn grote verbazing stond er in de brief dat het een herinnering is van een boete die ik op 13-08-2015 gereden zou hebben, en of ik even bijna 200 euro wil af tikken.

Ik weet wel dat ik toen daar ben geweest, dus de boete zal vast wel terrecht zijn. En nou ben ik niet de beroerdste als het gaat om betalen van boetes, maar ik heb hier nooit eerder bericht van gehad. Wat volgens de brief wel zo is.

Na wat speurwerk op het internet kwam ik al snel dit tegen op de site van de ANWB
https://www.anwb.nl/exper(...)b87/nivi-incasso-nib
En het blijkt dus dat er meerdere mensen zijn die recent een vergelijkbare brief uit Italie hebben ontvangen om boetes die ze ergens in 2015 hebben gereden.

Omdat ik wil weten hoe dit nu precies zit ben ik begonnen met het bellen naar het nummer op de brief, waar ik in het Engels te woord werd gestaan.
Zij wist mij te vertellen dat ze op 4-12-2015 een aangetekende brief hebben verstuurd en dat die 5-1-2016 terug is gestuurd omdat die niet geaccepteerd is.

Aangezien ik me daar absoluut niks van kan herinneren, heb ik even met PostNL gebeld om te kijken of zij mij daar meer over konden vertellen. Helaas wordt die informatie maar 1 jaar bewaard dus geeft dat geen uitsluiting of er idd een brief is geweest in die periode.
De mevrouw van PostNL wist mij wel te vertellen dat bij een aangetekende brief de postbode 2 keer langs komt, als je niet thuis bent een briefje achter laat en na de 2e keer de brief bij een afhaalpunt af geeft.
Dus zou ik iig 3 briefjes gehad moeten hebben om iets op te halen, maar dat heb ik dus niet.

Voor mijn gevoel zijn ze in Italie gewoon op een stapel niet afgehandelde boetes gestuit en zijn die maar als herinnering gaan versturen om nog wat te kunnen cashen, want 1 ding is zeker, dit zaakje stinkt.

Ik ga iig nog even de italiaanse politie mailen of ze mij meer informatie over de betreffende boete kunnen geven, geen idee of ik er iets mee kan maar kan ze iig maar even aan het werk zetten.

Zijn er hier toevallig ook mensen die een soortgelijke brief hebben ontvangen?
Of heeft iemand enig idee of ik nog iets kan doen?
pi_183683513
Aller eerste moet je even goed gaan kijken of je in deze periode daadwerkelijk heeft gereden. of niet.
Bovendien zou ik een foto bijvoorbeeld opvragen.

Eventueel zou ik ook even via de juridische loket advies vragen voor de verdere stappen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 12 december 2018 @ 16:12:43 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183683538
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 december 2018 @ 16:13:48 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183683560
Als je niet betwist dat je daar toen reed en er wel vanuitgaat dat de boete terecht is, waarom is het dan nog van belang of ze je eerder wel of niet een aangetekende brief hebben gestuurd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183683575
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Als je niet betwist dat je daar toen reed en er wel vanuitgaat dat de boete terecht is, waarom is het dan nog van belang of ze je eerder wel of niet een aangetekende brief hebben gestuurd?
Omdat het bedrag hoger is dan de boete eigenlijk was en zij claimen mij eerder iets gestuurd te hebben wat niet klopt.
  woensdag 12 december 2018 @ 16:16:04 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183683586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:14 schreef Feddd het volgende:

[..]

Omdat het bedrag hoger is dan de boete eigenlijk was en zij claimen mij eerder iets gestuurd te hebben wat niet klopt.
Of het is naar een verkeerd adres gestuurd en dus retour gegaan omdat niemand het uiteindelijk ophaalde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183683632
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of het is naar een verkeerd adres gestuurd en dus retour gegaan omdat niemand het uiteindelijk ophaalde.
Was een optie geweest, maar als je die berichten leest in de link die in mijn eerste post heb gezet zie je dat er meerdere Nederlanders de afgelopen weken vergelijkbare brieven krijgen.
Plus, nu weten ze het adres blijkbaar wel, dus denk dat we dat wel kunnen uitsluiten.
pi_183683648
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of het is naar een verkeerd adres gestuurd en dus retour gegaan omdat niemand het uiteindelijk ophaalde.
Zolang de TS gewoon woont op het adres waar hij ingeschreven staat en er niet naar dat adres is verstuurd is dat niet de schuld van de TS, en is de verhoging waar het om gaat ook niet terecht.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  woensdag 12 december 2018 @ 16:23:10 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183683700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:18 schreef Feddd het volgende:

[..]

Was een optie geweest, maar als je die berichten leest in de link die in mijn eerste post heb gezet zie je dat er meerdere Nederlanders de afgelopen weken vergelijkbare brieven krijgen.
Plus, nu weten ze het adres blijkbaar wel, dus denk dat we dat wel kunnen uitsluiten.
Heb ik inmiddels gelezen en de reactie van de ANWB van enkele dagen gelden lijkt me toch vrij helder en uitgebreid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183683761
Goh, wat een verhaal. Vraag me toch altijd af hoe dat dan gaat op op een bureau in Italië. Iemand die zegt: he, de kas raakt bijna leeg, hoe kunnen we die vullen? Waarop iemand anders zegt: ik heb hier nog een batch ongeïnde boetes van Nederlanders in omgeving Florence liggen. Zal ik die er eens uit gooien?
Somebody that I used to know
pi_183683798
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:28 schreef Postbus100 het volgende:
Goh, wat een verhaal. Vraag me toch altijd af hoe dat dan gaat op op een bureau in Italië. Iemand die zegt: he, de kas raakt bijna leeg, hoe kunnen we die vullen? Waarop iemand anders zegt: ik heb hier nog een batch ongeïnde boetes van Nederlanders in omgeving Florence liggen. Zal ik die er eens uit gooien?
Haha, ja dat beeld heb ik er idd ook bij :)
  woensdag 12 december 2018 @ 16:39:05 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183683986
Autorijden in Italië
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183684993
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb ik inmiddels gelezen en de reactie van de ANWB van enkele dagen gelden lijkt me toch vrij helder en uitgebreid.
Waarop ene Vrimbi het volgende reageert:

quote:
Hallo allemaal.
Annemieke bedankt voor de uitgebreide reactie op ons probleem. Heb alleen nog een vraagje over dat aangetekend versturen. Wat wordt verstaan onder "Bericht van ontvangst"? Wij hebben net als vele anderen niemand aan de deur gezien, geen briefje van PostNL ontvangen, maar van NIB wel een kopie dat het weer retour is gegaan. Blijft toch raar. Is mijn handtekening het bewijs of gaan ze er vanuit, dat PostNL 100% betrouwbaar is?
Wat dus ook TS' situatie lijkt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 12 december 2018 @ 17:29:45 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183685022
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarop ene Vrimbi het volgende reageert:

[..]

Wat dus ook TS' situatie lijkt.
Ja, dat heb ik ook gelezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183685146
Carabinieri komt je haalie.
pi_183685339
Wat is de verjaringstermijn voor verkeersboetes uit Italië?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183685575
Ik heb voor nu iig een mail die kant op gestuurd met het verzoek voor de originele boete, bewijs van verzending, en de specificatie van het huidige bedrag.
pi_183685585
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat is de verjaringstermijn voor verkeersboetes uit Italië?
Binnen 360 dagen moet de boete verzonden zijn, maar dat claimen ze dus ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')