abonnement Unibet Coolblue
pi_183683299
Ik ben lang ziek geweest door een combinatie van een ongeluk met ernstig letsel en een ziekte die in mijn jeugd over het hoofd is gezien. Door de ziekte herstelde ik niet goed van het ongeluk.

Door dit alles en gedwongen verhuizingen ben ik mijn baan, huis, vrouw en huisdier kwijtgeraakt. Ik was te ziek om zelfs maar de telefoon op te nemen. Na lang aandringen heb ik mijn artsen zover gekregen om in een andere richting te zoeken. Ik krijg andere medicatie, andere behandeling en injecties. Mijn situatie is met sprongen vooruitgegaan.

Echter, het is 3 jaar geleden dat ik voor het laatst een betaalde baan heb gehad en 2 jaar geleden dat ik vrijwilligerswerk gedaan heb. Ondanks mijn ietwat hoger IQ was mijn schoolcarrière een drama. Ik heb daarna ook nog wat wijncursussen gedaan. En studeer nu thuis voor Word en Excel. Dat gaat goed.

Van mijn ouders hoef ik niets meer. Ze vinden het wel prima zo. Maar ik wil graag weer aan het werk. Gezien mijn achtergrond is inkomen minder belangrijk. Dat erkennen ook mijn ouders.. Als ik mijn hoofd een uitdaging geef, gaat het zelf werk vanzelf. En dat creëert problemen voor mijn status naar anderen.

Ten aanzien van LinkedIn. Ik zie ze als noodzaak om leuk werk te vinden. Mijn CV (Word/PDF) kan ik vormgeven zoals ik zelf wil en blijft redelijk privé. Echter is het LinkedIn platform zo vormgegeven dat anderen kunnen zien wie ik echt ben. Dat wil ik niet

Mijn vragen:

- Hoe ga ik om de gaten op mijn CV?
- Ik heb geen enkele zakelijke connectie meer? Maar wil niet dat mensen uit mijn privé omgeving zien wat ik zoek.
- Mijn certificaten heb behaald door zelfstudie. LinkedIn gaat uit van gecentraliseerde opleidingen. Hoe daar mee om te gaan.

Alvast dank voor alle hulp!

[ Bericht 9% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:22:27 ]
pi_183683362
Zou je niet een recruiter contacten voor werk? Groot tekort aan programmeurs en je hebt een speciaal verhaal. Als iemand dan voor jou de eerste selectie en introductie kan doen, is dat veel makkelijker toch?
pi_183683383
- heb je facebook? je kan beginnen met een paar bekenden / vrienden toe te voegen. Dan sta je voor een recruiter of HR persoon van een bedrijf tenminste niet op die gekke 0 connecties.
- sluit je aan bij een paar interessegroepen of vakgroepen
- "like" een bedrijf of functie.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183683430
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:03 schreef Piles het volgende:
Zou je niet een recruiter contacten voor werk? Groot tekort aan programmeurs en je hebt een speciaal verhaal. Als iemand dan voor jou de eerste selectie en introductie kan doen, is dat veel makkelijker toch?
Ga ik proberen! Goed idee.
pi_183683535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:04 schreef Gripper het volgende:
- heb je facebook? je kan beginnen met een paar bekenden / vrienden toe te voegen. Dan sta je voor een recruiter of HR persoon van een bedrijf tenminste niet op die gekke 0 connecties.
- sluit je aan bij een paar interessegroepen of vakgroepen
- "like" een bedrijf of functie.
Ja ik heb Facebook (vooral om te leechen).

Een optie die ik altijd overwogen heb is om op een fake account random mensen als vriend uit te nodigen. Sommigen hebben 2000+ connecties. Die zullen ze echt niet allemaal (nog) kennen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:24:19 ]
pi_183683565
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:12 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Ja ik heb Facebook (vooral om te leechen). Maar ik kom niet verder dan een paar connecties (vader, broer, nichtje). Mensen uit mijn jeugd wil ik niet opzoeken. Door mijn lastige schooltijd had ik vooral connecties met moeilijke gevallen waarvan een groot deel ondertussen veroordeeld crimineel is.

Een optie die altijd overwogen heb ik om random mensen als vriend uit te nodigen. Sommigen hebben 2000+ connecties. Die zullen ze echt niet allemaal (nog) kennen.

edit: Nadeel daarvan is dat met random mensen privé en fictie door elkaar gaat lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:25:10 ]
pi_183683744
Mijn oud-teamleider en oud-manager hebben beide geen Linked, maar komen aan hele leuke functies. Staar je niet blind op social media...
Zeker tegenwoordig is geen social media hebben niet meer heel gek naar mijn idee.
pi_183684134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:58 schreef Opperbeer het volgende:
- Mijn certificaten heb behaald door zelfstudie. LinkedIn gaat uit van gecentraliseerde opleidingen. Hoe daar mee om te gaan.
Linkedin kent naast de Education-sectie ook een Accomplishments-sectie met daaronder Courses en Certifications. Zelfstudie zou ik als Course opgeven (er is geen koppeling met een onderwijsinstelling) en certificering spreekt voor zich.

Overigens ben ik geen geboren netwerker, heb ik 500+ connecties, maar hanteer ik wel het principe dat ik iedereen ken (en 95% ook ontmoet heb). Het aantal zegt niet per definitie iets over (gebrek aan) de kwaliteit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183684483
LinkedIn zonder connecties is hetzelfde als op Facebook zetten dat je werk zoekt. Er is geen hond die relevant is die het ziet. Als je dol bent op mail en contact van nietszeggende onkundige requiters dan is LinkedIn wel grappig ja. Die gaan dan aan de leur met jouw CV op dezelfde sollicitaties als waar jij zelf op kan reageren ... en strijken dan een premie op als je ergens blijft plakken.

Accepteer dat je ook werk kan gaan doen van dingen die jij niet jouw niveau vindt. En je bent zo aan de bak, en kan vanaf daar door eventueel.

Want als je een beetje kritisch kijkt naar 'jouw niveau' wat is dat dan? Geen afgeronde opleiding(?), geen (recente) werk ervaring. Wat certificaten. Recente? En dat hoge IQ is heul leuk, maar ik denk dat ze alleen hard moeten lachen als je dat op je CV zet.

Dus, ga gewoon solliciteren. Op wat jij op jouw niveau vindt, en ook op wat je niet op jouw niveau vindt. Dat is zo'n beetje hetzelfde als wat zo'n LinkedIn CV spaarder doet. Alleen die krijgt er premie voor als hij jou aanbrengt. Kan je prefect zelf.
Dum de dum
pi_183684539
Ik kan je wel helpen met hoe je je profiel interessant kan maken voor recruiters. Stuur maar even een DM/PM.
pi_183685470
afhankelijk van je skills en vaardigheden en belangrijk TALEN waarin je aan de bak kan, hoeft een groot gat -mits redelijkerwijs verklaarbaar- geen probleem te zijn. Ziekte lijkt me een goede verklaring tezamengaande met je misdiagnose.

Waar ik als werkgever/leiding gevende me druk om zou maken na 10 jaar ziekte is
Wat zijn de kansen van opnieuw langdurige ziekte
Wat zijn de kansen op "burn out", na 10 jaar weer vol aan de bak.... gaat dat wel?

Ik zou zeker die twee en / of soortgelijke vragen verwachten en dus een goed antwoord op willen hebben. Mogelijk dat je voor het tweede bij UWV kan aankloppen door in eerste instantie deeltijd of i.i.g. op basis van uitkering (en dus gratis voor het bedrijf) kan werken... waardoor het bedrijf ook geen risico's loopt v.w.b. die twee punten.

Ik weet overigens niet helemaal zeker hoe verantwoordelijkheden liggen, maar weet wel dat je kan gaan werken met behoud van uitkering, maar dat het UWV daaraan moet meewerken en dat om e.a. te regelen nogal wat tijd nodig is... dus vroeg mee beginnen.
  woensdag 12 december 2018 @ 17:56:28 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183685523
Met een hoog IQ lopen te leuren maar meteen ook het hoogste eisen zonder zelf ook maar iets toegevoegd te hebben :')


Als je zo een hoog IQ hebt, zou je met je ultrasuperduper programmeerskills zo overal aan de bak komen. Daar nemen ze complete introverte autisten voor aan. De vacatures liggen werkelijk overal, maar ik neem aan dat TS dat natuurlijk allang weet.
Ik zou daar niet direct Linkedin voor gebruiken overigens.
pi_183685709
Alsof Linkedin in doorslaggevend is of ook maar van enig belang bij een sollicitatie. Gewoon verwijderen dat profiel. Het siert je juist dat je niet aan dat soort onzin mee doet.
pi_183685921
De ceo van asr verzekeringen heeft geen Linkedin profiel en heeft het toch aardig ver geschopt.
Het lijkt me dat Linkedin op dit moment je minste zorg is bij sollicitaties.
Ik adviseer je minder zelfbeklag te tonen, te werken aan je overmatig narcisme (vermijd kreten als extreem hoog iq, zeer begeerde certificaten en zo ).
Ook je spelling goed controleren kan geen kwaad, want zeg nu zelf: een zinnetje als Gezien mijn IQ is werk onder mijn niveau geen optie. Dat is ook erkent door het UWV, dat komt niet erg snugger over
pi_183687100
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:56 schreef RickoKun het volgende:
Met een hoog IQ lopen te leuren maar meteen ook het hoogste eisen zonder zelf ook maar iets toegevoegd te hebben :')
Volgens mij zei ik "ietwat hoger IQ". Hoe dingen een eigen leven gaan lijden...

[ Bericht 47% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:26:50 ]
pi_183687183
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:27 schreef Piles het volgende:
Mijn oud-teamleider en oud-manager hebben beide geen Linked, maar komen aan hele leuke functies. Staar je niet blind op social media...
Zeker tegenwoordig is geen social media hebben niet meer heel gek naar mijn idee.
Mee eens. Het is denk zelfs vooruitstrevend om geen social media meer te hebben. Ik denk er zelf ook al een tijdje over na om mijn Facebook account op te doeken. Maar in mijn geval sluit ik dan misschien de laatste kleine raampjes die ik nog heb. Vandaar dat ik het nog niet gedaan heb.
pi_183687202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Linkedin kent naast de Education-sectie ook een Accomplishments-sectie met daaronder Courses en Certifications. Zelfstudie zou ik als Course opgeven (er is geen koppeling met een onderwijsinstelling) en certificering spreekt voor zich.

Overigens ben ik geen geboren netwerker, heb ik 500+ connecties, maar hanteer ik wel het principe dat ik iedereen ken (en 95% ook ontmoet heb). Het aantal zegt niet per definitie iets over (gebrek aan) de kwaliteit.
Bedankt! Goede tip!
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 19:23:34 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183687209
Er zijn diverse traineeships te vinden. Beter zonder linkedin dan met. Tijdens trsineeship kan je het gaan opstarten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 12 december 2018 @ 19:25:03 #19
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_183687246
Zzpen? Maakt het risico voor een opdrachtgever ook wat minder groot.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:26:32 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183687287
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:18 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Dit soort reacties had ik wel verwacht hoor. Mensen scheppen er graag over op. Maar iedereen met een hoog IQ zal je zeggen dat het eerder een nadeel is dan een voordeel. Het is dan ook geen opscheppen maar eerder iets om rekening mee te houden. Ik denk anders dan 99% van de mensen. Ik kan uit beleefdheid met mensen mee kletsen en ze hebben niets door. Maar als ik praat over mijn wereldbeleving, dan haken mensen binnen 2 zinnen af. Ook dat maakt netwerken heel erg moeilijk. Ik fake de communicatie zeg maar. Maar de passie ontbreekt.

Ik ben getest op autisme en scoor op bepaalde punten heel sterk. Echter, ik kan me ook goed inleven in andere mensen en emoties herkennen. Om die reden heb ik geen autisme. Maar er is wel een duidelijk overlap tussen autisme en ADD. Ook heb ik klachten die regelmatig gerelateerd worden aan autisme (RLS).

...

In ieder geval, lager werk (magazijn/chauffeur/bezorger/technische dienst) heb ik geprobeerd. Maar binnen 3 dagen kom ik serieuze problemen tegen. Het probleem ontstaat als ik niets meer kan leren en/of puzzels kan oplossen. Dat is erkent door het UVW. Ik mag onder mijn intellectuele niveau geen werk meer doen. Daar mag je van alles van vinden. Maar het feit blijft.
Nee dat snap ik. Dacht dat je met “lager” werk bepaalde traineeships bedoelde.
Kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om daar te werken. Lijkt je inderdaad zo een traineeship niet wat? Vooral in de IT sector. Begin je wel “laag”. Maar als jij dat snel kan oppikken ben je over een (x aantal) jaar wel binnen hoor!

ICT is zwaar onderbezet en ze willen zelfs ( :') ) mij aannemen met mijn hbo studie ‘maatschappelijk werk en dienstverlening’.
Ik mag zelf dan mensen gaan inleren omdat ik wat socialer ben ingesteld; maar zou mij voor kunnen stellen dat jij juist prima zou passen als een programmeur (zou helemaal op industrieel gebied goed betalen, overigens. Al heb je dan soms wel weer met paupers te maken in je naaste omgeving).

-edit-

Desnoods wat op codecademy opstarten zodat je dat kan meenemen bij solli gesprek.
pi_183687332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:04 schreef Fe2O3 het volgende:
LinkedIn zonder connecties is hetzelfde als op Facebook zetten dat je werk zoekt. Er is geen hond die relevant is die het ziet. Als je dol bent op mail en contact van nietszeggende onkundige requiters dan is LinkedIn wel grappig ja. Die gaan dan aan de leur met jouw CV op dezelfde sollicitaties als waar jij zelf op kan reageren ... en strijken dan een premie op als je ergens blijft plakken.

Snap ik, maar ik vind het niet zo erg als het een ingang creëert (investering). Zo'n recruiter kan een succes- en vertrouwensrelatie hebben met een bedrijf. En dan kan dat voor een werkgever een extra zetje zijn.
pi_183687666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:53 schreef namliam het volgende:

Waar ik als werkgever/leiding gevende me druk om zou maken na 10 jaar ziekte is
Wat zijn de kansen van opnieuw langdurige ziekte
Wat zijn de kansen op "burn out", na 10 jaar weer vol aan de bak.... gaat dat wel?

...

Ik weet overigens niet helemaal zeker hoe verantwoordelijkheden liggen, maar weet wel dat je kan gaan werken met behoud van uitkering, maar dat het UWV daaraan moet meewerken en dat om e.a. te regelen nogal wat tijd nodig is... dus vroeg mee beginnen.
Dat zijn zeer relevante vragen. Er is altijd een kans dat de klachten (deels) terugkomen. Maar mensen zonder medische geschiedenis kunnen ook ziek worden. Ik ben fysiek nu misschien wel fitter dan de meeste leeftijdsgenoten. Ik leef/eet gezond, sport elke dag en slaap 8 uur. Juist door mijn achtergrond weet ik hoe belangrijk het is om goed voor mezelf te zorgen.

Het UWV zorgt er de eerste jaren voor dat bedrijven weinig financieel risico lopen als ik weer ziek word. Ik weet dat de meeste bedrijven (uitgezonderd misschien klein MKB) dat weinig interesseert. Productiviteit en continuïteit zijn meestal prioriteit boven klein financieel risico in te toekomst.

Daarnaast sta onder goede begeleiding van artsen die me regelmatig zien en bereid zijn te handelen.
pi_183687966
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:26 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee dat snap ik. Dacht dat je met “lager” werk bepaalde traineeships bedoelde.
Kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om daar te werken. Lijkt je inderdaad zo een traineeship niet wat? Vooral in de IT sector. Begin je wel “laag”. Maar als jij dat snel kan oppikken ben je over een (x aantal) jaar wel binnen hoor!

ICT is zwaar onderbezet en ze willen zelfs ( :') ) mij aannemen met mijn hbo studie ‘maatschappelijk werk en dienstverlening’.
Ik mag zelf dan mensen gaan inleren omdat ik wat socialer ben ingesteld; maar zou mij voor kunnen stellen dat jij juist prima zou passen als een programmeur (zou helemaal op industrieel gebied goed betalen, overigens. Al heb je dan soms wel weer met paupers te maken in je naaste omgeving).

-edit-

Desnoods wat op codecademy opstarten zodat je dat kan meenemen bij solli gesprek.
Dat is zeker een mogelijkheid die ik opnieuw ga onderzoeken.

Ik had dit eigenlijk een tijd naast me neer gelegd vanwege een slechte ervaring. Ik droeg het risico van de opleidingskosten (20k) als ik ziek zou worden, de proeftijd niet doorkwam of als zij mij zouden ontslaan. Ik was de hele 'sollicitatieprocedure' al door. Maar ik heb geweigerd te tekenen vanwege de kleine letters die ze niet aan wilde passen.
pi_183688148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:54 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Dat is zeker een mogelijkheid die ik opnieuw ga onderzoeken.

Ik had dit eigenlijk een tijd naast me neer gelegd vanwege een slechte ervaring. Ik droeg het risico van de opleidingskosten (20k) als ik ziek zou worden, de proeftijd niet doorkwam of als zij mij zouden ontslaan. Ik was de hele 'sollicitatieprocedure' al door. Maar ik heb geweigerd te tekenen vanwege de kleine letters die ze niet aan wilde passen.
Ik zou maar eens inbinden, in jouw positie kun je 0.0 dingen eisen en mag je blij zijn met elke kans die je krijgt.
pi_183688335
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:25 schreef ShaoliN het volgende:
Zzpen? Maakt het risico voor een opdrachtgever ook wat minder groot.
Naar mijn idee is het belangrijkste van een goede ZZP-er dat hij/zij goed kan netwerken. Dat is niet mijn sterkste punt. Ik heb moeite met het onthouden van gezichten en praat voornamelijk functioneel.
pi_183688404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zou maar eens inbinden, in jouw positie kun je 0.0 dingen eisen en mag je blij zijn met elke kans die je krijgt.
LMAO

Hetgeen ik beschrijf was waarschijnlijk een oplichtingstruc. Mensen laten tekenen en dan binnen de proefperiode weer laten gaan met een schuld van 20k. Maar goed. Teken jij lekker dan.
  woensdag 12 december 2018 @ 20:22:14 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183688597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:13 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

LMAO

Hetgeen ik beschrijf was waarschijnlijk een oplichtingstruc. Mensen laten tekenen en dan binnen de proefperiode weer laten gaan met een schuld van 20k. Maar goed. Teken jij lekker dan.
Die traineeships die ik heb gezien hebben niks van dat. Maar goed, ik keek dan alleen in de omgeving van Groningen.
pi_183688622
Het is niet, dat ze je met een gat in cv niet uitnodigen, maar ze zullen er wel nieuwsgierig naar zijn. Ze verwachten op zijn minst een begrijpelijke verklaring, anders vertrouwen ze het niet.

Wat zet je eigenlijk bij je huidige functie? Die komt onder je naam en dat ia het eerste waar ze naar kijken.
.
pi_183688724
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:22 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Die traineeships die ik heb gezien hebben niks van dat. Maar goed, ik keek dan alleen in de omgeving van Groningen.
Nee daarom geef ik het nog een kans. Bedankt dat je het weer onder mijn aandacht hebt gebracht.

Dat contract waar ik het over had was zo verdacht. Iets van 15 pagina's in punt 8 letter grote. De verdachte tekst stond ergens verstopt op pagina 12. Misschien was het legitiem en dekte dat bedrijf zich in. Maar ik kon dat risico niet nemen. Zelfs een kleine aanpassing van de tekst was niet mogelijk.
pi_183688860
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
Het is niet, dat ze je met een gat in cv niet uitnodigen, maar ze zullen er wel nieuwsgierig naar zijn. Ze verwachten op zijn minst een begrijpelijke verklaring, anders vertrouwen ze het niet.

Wat zet je eigenlijk bij je huidige functie? Die komt onder je naam en dat ia het eerste waar ze naar kijken.
Suggesties zijn welkom.

Tegen het advies van veel websites in wil ik vooral eerlijk (maar optimistisch) zijn. Met eerlijkheid stoot ik misschien bedrijven af. Maar anderen zullen juist de eerlijkheid en diversiteit aan levenservaring waarderen. Dat is mijn gedachte tenminste.

edit: Vraag is alleen hoe mijn familie ermee omgaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:30:19 ]
  woensdag 12 december 2018 @ 20:43:17 #31
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_183689049
Misschien is een IT trainee programma wat voor je.

Zoiets als dit dus. https://www.werkenbijcalco.nl/starters/it-traineeship
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 december 2018 @ 20:53:31 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183689272
Wat versta je onder "zeer begeerde certificaten"?
pi_183689274
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Misschien is een IT trainee programma wat voor je.

Zoiets als dit dus. https://www.werkenbijcalco.nl/starters/it-traineeship
Bedankt. Ik heb net al gezien dat er best wel keuze is op dat vlak. Morgen maak ik een eerste selectie en zal eens contact zoeken. Wordt er zeker enthousiast van. Dat ik met zo'n traineeship concessies moet doen aan het initiële salaris en een tijdje vast zit vind ik niet erg. Een ingang met toekomstperspectief is wat ik zoek.
pi_183689341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:53 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Bedankt. Ik heb net al gezien dat er best wel keuze is op dat vlak. Morgen maak ik een eerste selectie en zal eens contact zoeken. Wordt er zeker enthousiast van. Dat ik met zo'n traineeship concessies moet doen aan het initiële salaris en een tijdje vast zit vind ik niet erg. Een ingang met toekomstperspectief is wat ik zoek.
In welke regio ben je op zoek?
pi_183689449
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:53 schreef Kreator het volgende:
Wat versta je onder "zeer begeerde certificaten"?
Dat heb ik bewust achter gehouden in de thread vanwege het geheimhouden van mijn identiteit. Maar het gaat om het creëren van een neus voor wijn. Ik was/ben er erg goed in.

[ Bericht 9% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:31:26 ]
pi_183689542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:56 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

In welke regio ben je op zoek?
Ken je regio Zutphen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:32:04 ]
pi_183689592
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:18 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Dit soort reacties had ik wel verwacht hoor. Mensen scheppen er graag over op. Maar iedereen met een hoog IQ zal je zeggen dat het eerder een nadeel is dan een voordeel. Het is dan ook geen opscheppen maar eerder iets om rekening mee te houden. Ik denk anders dan 99% van de mensen. Ik kan uit beleefdheid met mensen mee kletsen en ze hebben niets door. Maar als ik praat over mijn wereldbeleving, dan haken mensen binnen 2 zinnen af. Ook dat maakt netwerken heel erg moeilijk. Ik fake de communicatie zeg maar. Maar de passie ontbreekt.

Ik ben getest op autisme en scoor op bepaalde punten heel sterk. Echter, ik kan me ook goed inleven in andere mensen en emoties herkennen. Om die reden heb ik geen autisme. Maar er is wel een duidelijk overlap tussen autisme en ADD. Ook heb ik klachten die regelmatig gerelateerd worden aan autisme (RLS).

...

In ieder geval, lager werk (magazijn/chauffeur/bezorger/technische dienst) heb ik geprobeerd. Maar binnen 3 dagen kom ik serieuze problemen tegen. Het probleem ontstaat als ik niets meer kan leren en/of puzzels kan oplossen. Dat is erkent door het UVW. Ik mag onder mijn intellectuele niveau geen werk meer doen. Daar mag je van alles van vinden. Maar het feit blijft.
Nee. Het is heerlijk om intelligent te zijn. Ik zou niet weten hoe dat op welke manier dan ook nadelig zou kunnen zijn.

Denk wel dat jij nog heel veel moet leren over hoe de wereld, het leven en de maatschappij er uit zien.
pi_183689642
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:25 schreef ShaoliN het volgende:
Zzpen? Maakt het risico voor een opdrachtgever ook wat minder groot.
Denk niet dat hij geschikt is om ondernemer te zijn. Bovendien als 1 opdrachtgever al moeilijk te vinden is, dan is meerdere opdrachtgevers bijna onmogelijk. En dat is wel vereist voor het ondernemerschap.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 december 2018 @ 21:11:33 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183689737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee. Het is heerlijk om intelligent te zijn. Ik zou niet weten hoe dat op welke manier dan ook nadelig zou kunnen zijn.

Denk wel dat jij nog heel veel moet leren over hoe de wereld, het leven en de maatschappij er uit zien.
Een hoog iq zegt niet zoveel over sociale vaardigheden.
pi_183689751
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:10 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Naar mijn idee is het belangrijkste van een goede ZZP-er dat hij/zij goed kan netwerken. Dat is niet mijn sterkste punt. Ik heb moeite met het onthouden van gezichten en praat voornamelijk functioneel.
Eh nee. Het belangrijkste van een ondernemer (want dat is een ZZP-er) is dat hij kwalitatief goed werk verricht. Netwerken is totaal niet belangrijk. Ik heb nog nooit genetwerkt en zit al jaren zo vol dat er niet of nauwelijks nieuwe klanten of opdrachten bij kunnen. Omdat mijn werk kwalitatief goed is en dat vertelt zich vanzelf door.
pi_183689777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Denk niet dat hij geschikt is om ondernemer te zijn. Bovendien als 1 opdrachtgever al moeilijk te vinden is, dan is meerdere opdrachtgevers bijna onmogelijk. En dat is wel vereist voor het ondernemerschap.
Dat denk ik ook!
pi_183689838
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een hoog iq zegt niet zoveel over sociale vaardigheden.
Nee dat zegt daar helemaal niets over. En dat blijkt wel.
pi_183689858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Eh nee. Het belangrijkste van een ondernemer (want dat is een ZZP-er) is dat hij kwalitatief goed werk verricht. Netwerken is totaal niet belangrijk. Ik heb nog nooit genetwerkt en zit al jaren zo vol dat er niet of nauwelijks nieuwe klanten of opdrachten bij kunnen. Omdat mijn werk kwalitatief goed is en dat vertelt zich vanzelf door.
Dat denk ik niet! :) Er zijn zoveel succesvolle ZZP-ers die volledig prutswerk leveren maar dankzij hun netwerk en babbel werk binnenhalen. Vooral belastingadviseurs en tegelzetters. Breek me de bek niet open.

[ Bericht 3% gewijzigd door Opperbeer op 13-12-2018 09:33:15 ]
pi_183689906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:14 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Dat denk ik niet! :) Er zijn zoveel succesvolle ZZP-ers die volledig prutswerk leveren maar dankzij hun netwerk en babbel werk binnenhalen.
Nee hoor. Dat werkt misschien even, maar meestal vallen ze heel snel door de mand. Degenen waar dat soms wat langer bij duurt zijn degenen die daar zelf heel gevoelig voor zijn.
pi_183689932
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een hoog iq zegt niet zoveel over sociale vaardigheden.
Klopt ook. Met een hoog IQ kan je een gebrek aan EQ camoufleren. Maar het is absoluut geen vervanging. Ik spreek uit ervaring.
pi_183689967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat werkt misschien even, maar meestal vallen ze heel snel door de mand. Degenen waar dat soms wat langer bij duurt zijn degenen die daar zelf heel gevoelig voor zijn.
Agree to disagree dan...
pi_183690021
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:17 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Agree to disagree dan...
Mwah, ik durf wel te zeggen dat ik daar meer kijk op heb dan jij. Ben al 25 jaar belastingadviseur waarbij ik dagelijks met ondernemers te maken heb en deze op vele vlakken begeleid.
  woensdag 12 december 2018 @ 21:25:32 #48
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_183690199
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:16 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Klopt ook. Met een hoog IQ kan je een gebrek aan EQ camoufleren. Maar het is absoluut geen vervanging. Ik spreek uit ervaring.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:18 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Dit soort reacties had ik wel verwacht hoor. Mensen scheppen er graag over op. Maar iedereen met een hoog IQ zal je zeggen dat het eerder een nadeel is dan een voordeel. Het is dan ook geen opscheppen maar eerder iets om rekening mee te houden. Ik denk anders dan 99% van de mensen. Ik kan uit beleefdheid met mensen mee kletsen en ze hebben niets door. Maar als ik praat over mijn wereldbeleving, dan haken mensen binnen 2 zinnen af. Ook dat maakt netwerken heel erg moeilijk. Ik fake de communicatie zeg maar. Maar de passie ontbreekt.

In ieder geval, lager werk (magazijn/chauffeur/bezorger/technische dienst) heb ik geprobeerd. Maar binnen 3 dagen kom ik serieuze problemen tegen. Het probleem ontstaat als ik niets meer kan leren en/of puzzels kan oplossen. Dat is erkent door het UVW. Ik mag onder mijn intellectuele niveau geen werk meer doen. Daar mag je van alles van vinden. Maar het feit blijft.
Je lijkt jezelf een erg uniek persoon te vinden. Daar heb ik mijn twijfels bij. Ik zie in jouw berichten een patroon van hele normale dingen die je bij jezelf erg uniek lijkt te vinden.

- Denk je dat jij de enige bent die geen zin heeft in hersendodend werk? Denk je buschauffeurs elke dag enorm staan te springen om weer 100x hetzelfde rondje te rijden? Nee, dat is voor iedereen even vervelend.
- Hoe weet je dat jij anders denkt dan 99% van de mensen? Hoe weet jij hoe andere mensen denken?
- Je doet onnodig geheimzinnig over zogenaamd hele speciale certificaten. Hiermee kom je weer erg speciaal over, maar verder voegt die informatie niks toe.
- Jij 'faket' communicatie. Echter, dat doet iedereen in bepaalde mate.
- Het is een fabel dat 'iedereen met een hoog IQ dat als een nadeel ervaart'. Bepaalde nadelige gebreken die jij hebt zijn niet 1:1 verbonden met jouw intelligentie. Als jij moeite hebt met sociale aangelegenheden, komt het gewoon omdat je sociaal onderontwikkeld bent. Het is geen neveneffect van een hoog IQ.

Ik raad je sterk aan wat een wat meer down-to-earth houding aan te nemen in plaats van alles te relateren aan je oh zo bijzondere persoonlijkheid. Even de feiten: je hebt 10 jaar lang geen relevante werkervaring opgedaan. Er zit maar één ding op: onderaan de ladder beginnen.

Ook dit hele topic slaat eigenlijk nergens op. Een heel levensverhaal als achtergrondinformatie met als doel om antwoord te krijgen op de vraag 'hoe vul ik mijn LinkedIn-profiel in'. Enorm veel ruis voor iets wat heel simpel is:
- CV maken
- LinkedIn invullen
- Solliciteren
- Onderaan de ladder beginnen

[ Bericht 2% gewijzigd door TC03 op 12-12-2018 21:31:51 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_183690720
Wat voor ICT ervaring heb je? Misschien dat ik je kan helpen.
pi_183690861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]
- Onderaan de ladder beginnen
Vooral dat laatste.
Zelfs relatieve simpele baantjes zijn een uitdaging

Ik heb zelf na wat mislukte studies ook gekozen om te gaan werken, met collega's 'onder mijn niveau'. Helemaal niet erg, was uitdagend genoeg. Alleen wisselde ik wel elke 3-9 maanden van werkplek (detachering is daarin wel fijn).
Na 3 jaar wat verschillende werkplekken te hebben gezien, ziet je CV er gelijk weer goed uit.
pi_183690880


[ Bericht 100% gewijzigd door Opperbeer op 12-12-2018 21:52:32 ]
pi_183691113
De laatste paar posts zeggen mij ongeveer net zoveel als mijn vorige. Bedankt aan iedereen die heeft meegedacht en inspiratie heeft gegeven. Daar ga ik mee aan de gang.

Voor alle betweters. Misschien eerst eens leren lezen...
pi_183692858
Net je topic doorgelezen. Maar aangezien je nu bij het UWV zit en niet hoef te soliciteren (?), is het niet wat om aan een open source project te werken?

Ik denk dat het een van de betere manieren is om kennis te maken met software ontwikkeling. Je kan er achter komen of het iets voor je is. Het staat goed op je cv zeker als je betekenisvolle bijdragen hebt geleverd. Je moet samenwerken en volgens bepaalde afspraken werken. En er is oneindig aantal van problemen die op te lossen zijn.

Ik heb vaak het idee dat de mensen die adviseren om programmeur te worden zelf totaal geen idee hebben wat het inhoudt.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 december 2018 @ 22:51:01 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183692967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:48 schreef Adapter het volgende:
Net je topic doorgelezen.
Alsof het een prestatie was. :').
pi_183694215
Jezus wat een lulhannes , heb je ook spiegels thuis? Advies: kijk er even dagelijks in. Bereik je meer mee
Zie!
pi_183694684
Kijk anders of je op zzp-platformen klussen kun aannemen?
dag
pi_183696815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Wat voor ICT ervaring heb je? Misschien dat ik je kan helpen.
Vergeet het maar.
pi_183697837
Zodra je al begint over je extreem hoge iq en dat je daarom ABSOLUUT geen werk onder je niveau kunt accepteren heb je sowieso nog een lange weg te gaan voordat je kunt functioneren op de werkvloer.

Leuk je hoge iq, maar op basis daarvan ga je geen werk vinden en al helemaal niet op hoog niveau. Dan gaat het om je diploma's en je ervaring, en die heb je niet. Vergeet het dus maar. Gewoon onderaan en onder je niveau beginnen en proberen op te klimmen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183700964
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 06:53 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Vergeet het maar.
Excel & Word lees ik in de OP ... overige certificaten worden niet bij naam genoemd. Kan dus van alles zijn.
  donderdag 13 december 2018 @ 14:01:27 #60
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_183703058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:20 schreef descon het volgende:

[..]

Excel & Word lees ik in de OP ... overige certificaten worden niet bij naam genoemd. Kan dus van alles zijn.
Daarvoor studerend zelfs :')
pi_183706187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:20 schreef descon het volgende:

[..]

Excel & Word lees ik in de OP ... overige certificaten worden niet bij naam genoemd. Kan dus van alles zijn.
Hij heeft sowieso z'n kans verkloot. Hij had ook een pm kunnen sturen. Helaas, peanut butter.
pi_183708138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:18 schreef Opperbeer het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik "ietwat hoger IQ". Hoe dingen een eigen leven gaan lijden leiden...
In je oorspronkelijke topicstart stond "extreem hoog iq". Dit heb je later veranderd in "ietwat hoger IQ". Dat is verder prima, maar ga dan niet hier net doen of dat laatste er altijd gestaan heeft. Dat is nml. niet straight.
pi_183716557


Oftewel...pak nog een zelfstudie hoe verkoop ik mezelf. Dr zijn genoeg bullshit termen om dit soort zaken te verbergen.

Genoeg mensen die om verschillende redenen op hun bek zijn gegaan. Houd er alleen wel rekening mee dat Linkedin een middel is en geen doel.

In jou geval vermoed dat er belangrijkere zaken zijn. Met een wijncurcus en excel/word getraind zou je misschien een goede secretaresse zijn bij een wijnboer.

Pak een duidelijke richting waar je heen wil en zorg dat je dit doel kan houden

[ Bericht 34% gewijzigd door descon op 13-12-2018 23:17:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')