abonnement Unibet Coolblue
pi_183681296
Naar aanleiding van een intern leerprogramma voor een bepaalde machine in het bedrijf is me gevraagd om al mijn bevindingen te documenteren en te verwerken tot een naslagwerk. Dit is handig voor werknemers die na mij ook met de machine overweg moeten leren gaan, zodat ze zich kunnen inlezen en wat hebben om op terug te vallen als ze vastlopen. Ook problemen en storingen moeten er in de loop der tijd in bijgehouden worden met eventuele oplossingen.

Aan de ene kant vind ik het wel leuk om te doen, maar aan de andere kant; wat is het fucking saai zeg. Ik loop liever lekker buiten actief bezig te zijn dan een hele dag stil te zitten.

Afijn, ik weet nu in ieder geval wat ik niet zou willen.

Klacht; stilzitten en computerwerk moeten doen
  woensdag 12 december 2018 @ 13:52:45 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183681348
Goed punt en mooi dat je daar niet achterkomt door 5 jaar achter een pc te hebben zitten werken. Ik heb dat ook met verantwoordelijk werk. Ik roep liever "Dan moet je bij hem zijn!" dan dat je allerlei gezeik aan je kop hebt. Ik heb andere dingen om m'n ego op te vijzelen
pi_183681360
Maar hoe lang ga je daar mee bezig zijn dan, is toch max een paar daagjes werk?
pi_183681525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:52 schreef the-eye het volgende:
Goed punt en mooi dat je daar niet achterkomt door 5 jaar achter een pc te hebben zitten werken. Ik heb dat ook met verantwoordelijk werk. Ik roep liever "Dan moet je bij hem zijn!" dan dat je allerlei gezeik aan je kop hebt. Ik heb andere dingen om m'n ego op te vijzelen
Dat is inderdaad wel een pluspunt aan het verneuken van mijn studie(s). :')

En dat laatste kan ik wel begrijpen. Ik ga het zelf wel krijgen uiteindelijk, maar als ik daar ook naar betaald krijg dan vind ik het (denk ik) wel een leuke uitdaging.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:53 schreef LurkJeRot het volgende:
Maar hoe lang ga je daar mee bezig zijn dan, is toch max een paar daagjes werk?
Naja dat is het punt een beetje. Het moet namelijk een soort van leer-/introductieboekwerk worden, maar daarnaast ook een naslagwerk voor bepaalde productiemethodes die voor reguliere gebruikers dient om dingen in terug te vinden. Het handboek van de machine zelf is al meer dan 200 pagina’s en verwacht wordt van mij is dat ik in dit verslag foto’s maak en toevoeg ter verduidelijking. Het is echt gigantisch veel werk :')

Ik had gelijk toegezegd toen mij de vraag gesteld werd of ik dit wilde doen, maar dit was voordat ik de machine leerde kennen. Nu pas weet ik hoeveel er bij die machine komt kijken. Maargoed, eenmaal begonnen is afmaken dus ik probeer volgende week de basis af te hebben. In de loop der tijd zal hij dan met input van collega’s aangevuld en/of gewijzigd moeten worden.
pi_183681587
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:49 schreef -mosrednA het volgende:
Naar aanleiding van een intern leerprogramma voor een bepaalde machine in het bedrijf is me gevraagd om al mijn bevindingen te documenteren en te verwerken tot een naslagwerk. Dit is handig voor werknemers die na mij ook met de machine overweg moeten leren gaan, zodat ze zich kunnen inlezen en wat hebben om op terug te vallen als ze vastlopen. Ook problemen en storingen moeten er in de loop der tijd in bijgehouden worden met eventuele oplossingen.

Aan de ene kant vind ik het wel leuk om te doen, maar aan de andere kant; wat is het fucking saai zeg. Ik loop liever lekker buiten actief bezig te zijn dan een hele dag stil te zitten.

Afijn, ik weet nu in ieder geval wat ik niet zou willen.

Klacht; stilzitten en computerwerk moeten doen
klinkt alsof je op een sabatical moet,, vakantietje zorgt er wel eens voor dat je nieuwe ideeen in je hoofd krijgt, en je meer zicht krijgt op wat je nu werkelijk wilt..
pi_183681685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:05 schreef possetje het volgende:

[..]

klinkt alsof je op een sabatical moet,, vakantietje zorgt er wel eens voor dat je nieuwe ideeen in je hoofd krijgt, en je meer zicht krijgt op wat je nu werkelijk wilt..
Ik heb zojuist 4 weken vakantie achter de rug, dus dat zit er helaas niet meer in :P

Maar verder heb ik het prima naar Mn zin hoor, ook dit is verder wel leuk om te doen. Alleen heb ik me heel erg vergist in de hoeveelheid werk waardoor ik veel langer stilzit dan ik gewend ben. Had verwacht 3-4 dagen ofzo, maar dat valt tegen :P
pi_183681724
Overigens heb je wel gelijk possetje, mijn vakantie heeft wel echt gezorgd dat ik anders ben gas nadenken over dingen en inderdaad een aantal dingen drastisch ga veranderen. Alleen is dit vooral op privé gebied. Werk zit wel goed opzich, alhoewel er altijd ruimte is voor verbetering (en minder irritaties)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 14:15:01 ]
pi_183681843
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:02 schreef -mosrednA het volgende:
Naja dat is het punt een beetje. Het moet namelijk een soort van leer-/introductieboekwerk worden, maar daarnaast ook een naslagwerk voor bepaalde productiemethodes die voor reguliere gebruikers dient om dingen in terug te vinden. Het handboek van de machine zelf is al meer dan 200 pagina’s en verwacht wordt van mij is dat ik in dit verslag foto’s maak en toevoeg ter verduidelijking. Het is echt gigantisch veel werk

Ik had gelijk toegezegd toen mij de vraag gesteld werd of ik dit wilde doen, maar dit was voordat ik de machine leerde kennen. Nu pas weet ik hoeveel er bij die machine komt kijken. Maargoed, eenmaal begonnen is afmaken dus ik probeer volgende week de basis af te hebben. In de loop der tijd zal hij dan met input van collega’s aangevuld en/of gewijzigd moeten worden.
Dan heb je in elk geval de waardevolle les geleerd dat je nooit ergens ja op zegt of jezelf vrijwillig aanbiedt voor iets :P
pi_183681876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:22 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dan heb je in elk geval de waardevolle les geleerd dat je nooit ergens ja op zegt of jezelf vrijwillig aanbiedt voor iets :P
Ja dat wel inderdaad :P of iets genuanceerder misschien; in ieder geval niet als ik nog geen inschatting heb kunnen maken van de hoeveelheid werk.

Maargoed, de waardering is er wel altijd en dat geeft me dan wel weer een goed gevoel
  Forum Admin woensdag 12 december 2018 @ 14:52:46 #10
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183682222
Nog even en je bent manager, heel de dag outlooken en problemen doorschuiven.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183682830
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:52 schreef Pharkus het volgende:
Nog even en je bent manager, heel de dag outlooken en problemen doorschuiven.
Ik ben bang dat dat nog wel even een tijd gaat duren.. of ik daar blij mee moet zijn of niet; geen idee :P
pi_183686265
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:49 schreef -mosrednA het volgende:
Naar aanleiding van een intern leerprogramma voor een bepaalde machine in het bedrijf is me gevraagd om al mijn bevindingen te documenteren en te verwerken tot een naslagwerk. Dit is handig voor werknemers die na mij ook met de machine overweg moeten leren gaan, zodat ze zich kunnen inlezen en wat hebben om op terug te vallen als ze vastlopen. Ook problemen en storingen moeten er in de loop der tijd in bijgehouden worden met eventuele oplossingen.

Aan de ene kant vind ik het wel leuk om te doen, maar aan de andere kant; wat is het fucking saai zeg. Ik loop liever lekker buiten actief bezig te zijn dan een hele dag stil te zitten.

Afijn, ik weet nu in ieder geval wat ik niet zou willen.

Klacht; stilzitten en computerwerk moeten doen
Je kan gaan koerieren dan heb je een klein computertje (handterminal) in je hand en kan je buiten bewegen etc.
pi_183686318
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:30 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat nog wel even een tijd gaat duren.. of ik daar blij mee moet zijn of niet; geen idee :P
Waaom zo veel moeite doen voor een soort van hoge berg te beklimmen, je kan ook nu lager gaan en bijv baas worden van sociale werkplaats, heb je zo 10 mensen onder je,
pi_183686360
Als je het al saai vind om te schrijven, denk je dat iemand ooit zin krijgt om het te lezen?

Op zich is een goede werkintructie wel een kunst. Ik geef weleens een uitleg, met een document van een ander erbij, dan zitten er na afloop per pagina 5-10 extra aantekekingen. Dat document is dus niet duidelijk genoeg.
.
pi_183686762
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:47 schreef Fer het volgende:
Als je het al saai vind om te schrijven, denk je dat iemand ooit zin krijgt om het te lezen?

Op zich is een goede werkintructie wel een kunst. Ik geef weleens een uitleg, met een document van een ander erbij, dan zitten er na afloop per pagina 5-10 extra aantekekingen. Dat document is dus niet duidelijk genoeg.
Heel goed punt, en ik ben je oprecht dankbaar dat je het aankaart. Ik weet nu hoe ik op een betere manier verder kan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 19:17:44 ]
pi_183686893
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:44 schreef possetje het volgende:

[..]

Waaom zo veel moeite doen voor een soort van hoge berg te beklimmen, je kan ook nu lager gaan en bijv baas worden van sociale werkplaats, heb je zo 10 mensen onder je,
Omdat ik van klimmen houdt. Het houdt me in dit geval mentaal fit, gemotiveerd en geeft me structuur.

Daarnaast ga ik stabiel, dus liever behouden en koesteren wat ik heb opgebouwd dan gretig zijn naar beter.
pi_183686906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:42 schreef stokj het volgende:

[..]

Je kan gaan koerieren dan heb je een klein computertje (handterminal) in je hand en kan je buiten bewegen etc.
Creatieve oplossing :P thx
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')