abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7663994
Hmtja, een rare vraag misschien. Een stukje uitleg:

ik heb nu zo'n 4 gesprekken gehad bij AMW waarbij ik steeds meer dingen/emoties in mezelf ontdek die ik 20 jaar of langer weggesloten heb. En in (vooral het laatste) gesprek is dat soms behoorlijk beangstigend. Nu ben ik zo'n type die zichzelf altijd heeft weggecijferd voor een ander (en dat is al moeilijk genoeg om me dat te realiseren en hier zwart op wit te zien). Daardoor kan ik me ook heel goed in een ander persoon inleven en die persoon (vaak) helpen; zowel met (af en toe wijze) raad als materieel.
Als "opdracht" kreeg ik mee om, als ik een ander help of een goed gevoel geef, ik mezelf ook "moet" belonen. Toen ik voor de grap zei dat ik dan een snoepje mocht pakken ofzo kreeg ik als respons dat ik dat belonen niet "materialistisch" moest zien.
Tja, een beetje vaag dus. We zouden het er de volgende keer ook over hebben, maar mijn MW-ster zei dat ik dat "mezelf belonen" eerst maar eens zelf moest proberen te ontdekken. Ik ben daar nu al bijna 2 weken over aan het denken, maar ik kom er niet uit. Dus, na een lang verhaal mijn vraag:

Hoe beloon je jezelf/ik mezelf? En dan niet met dingen ofzo?

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  donderdag 2 januari 2003 @ 13:18:05 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_7664011
Door de goede dingen van jezelf te erkennen, hoe moeilijk dat ook klinkt.

Succes .

pi_7664021
Tijd voor jezelf nemen.

Lekker sporten of zo.
Vind ik altijd heerlijk als ik hard heb geleerd voor een tentamen.

<@Koekepan> Ik vind die nickname enforcement echt de beste slapstick die er is, mensen die klagen over hun verbinding krijgen zo altijd nog een trap na.
pi_7664071
jezelf realiseren dat je iets gedaan hebt waardoor jij je ook goed voelt.hierdoor besef je dat het niet vanzelfsprekend dat je iets voor een ander doet.
phol ende uuodan uorun zi holza, du uuar demo balderes uolun sin uos birenkit
pi_7664185
Als ik mezelf wil belonen ga ik dingen doen waar ik op dat moment zin in heb ook al heb ik er misschien geen tijd voor.
Dus ik ga een uur relaxen of zwemmen of een oliebol eten (ook al mag dat niet van je mw-er het is wel lekker ).
Of vreselijk lang onder een lekker warme douche staan.
Maar misschien moet je jezelf ook realiseren waarom je jezelf mag belonen, want als je jezelf beloont betekent dat dus ook dat je iets goed gedaan hebt.
  † In Memoriam † donderdag 2 januari 2003 @ 13:26:16 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7664192
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 13:16 schreef jacko het volgende:

Hoe beloon je jezelf/ik mezelf? En dan niet met dingen ofzo?

Aandacht voor jezelf hebben. Speel (in gedachten) de rol van een oudere die het jou naar de zin wil maken. dat is de clou
  donderdag 2 januari 2003 @ 13:26:55 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7664202
Een theetje naar keus voor mezelf maken, iets leuks voor mezelf kopen, mezelf een innerlijk schouderklopje geven, zoiets..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 2 januari 2003 @ 13:28:34 #8
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_7664236
Als ik iets hebt afgerond of bereikt heb, of na een week hard werken "verwen" ik mezelf met extra lekker eten, iets lekkers bij de koffie of zo. Of zoals anderen al gesuggereerd hebben door een dagje iets te doen wat je fijn vind, ik neem dan in het weekend lekker rust, lui ontbijtje met alles erop en eraan, lekker lezen in het zonnetje en zo.
Wat ik ook wel eens doe is iets kopen voor mezelf wat ik al lang wil hebben, in de trant van "dit heb ik verdiend nu".
Op deze manieren "verwen" in mezelf.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_7664323
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 13:18 schreef the_real_MoD het volgende:
Tijd voor jezelf nemen.

Lekker sporten of zo.
Vind ik altijd heerlijk als ik hard heb geleerd voor een tentamen.

klopt wel en dan ben je weer heel relaxed
046
Dank aan Yeahinho
  donderdag 2 januari 2003 @ 13:39:47 #10
14827 Kogando
Modelprutser
pi_7664418
Jezelf onbezorgd durven voelen..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  FOK!fotograaf donderdag 2 januari 2003 @ 14:45:01 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7665635
Eens die afwas laten staan, stofzuigen overslaan, je ziekmelden op een mooie dag, je rechterhand, etc?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7665741
Bewust stilstaan bij bepaalde dingen. Trots zijn op jezelf. Ook op dingen die voor een ander vanzelfsprekend zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:53:14 #13
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7665811
Ik denk dat zij bedoelt dat je jezelf net zo goed gaat helpen als je anderen helpt (want vaak ontbreekt dat er maar aan bij mensen die graag anderen helpen: voor zichzelf hebben ze niets over... )

Zelf beloon ik mezelf met een leuk muziekje in de cd speler, een lekker glaasje wijn,
een goed boek en de kat op schoot en dan komt dat "niet materiele" belonen ook vanzelf wel: je gedachten worden vanzelf rustiger en milder als je jezelf deze omstandigheden creëert.

Jezelf meer lief gaan hebben, en dan bedoel ik onvoorwaardelijk, dat is de beste beloning!

donderdag 2 januari 2003 @ 14:53:51 #14
1687 poep
praat geen poep
pi_7665829
neucken?
houdt van spannend...
pi_7665876
zoals al regelmatig genoemd is: lekker rust, boek erbij, wat te drinken, muziek aan. Of de tijd nemen voor zoiets simpels als een masker voor mijn haar etc, rust is iig voor mij belangrijk en idd komen dan vanzelf goede gedachtes naar boven.......... dingen waar ik om kan lachen, herinneringen aan bepaalde mooie momenten, ook dat voelt soms als een beloning, je komt daar te weinig aan toe door de stress en drukte van het normale leven.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7666003
Door je hoofd omhoog te gooien.. je schouders naar achter...
en jezelf te realiseren dat je iets goeds hebt gedaan....

tijd nemen voor jezelf is ook héérlijk... alles uit je hoofd zetten.. geef jezelf ene uur of een half uur waarin je niets hoeft te doen.. nergens over hoeft te denken of op hoeft te broeden..
JOUW tijd.. verban al je gedachten.. luister naar jezelf.. maak jezelf een kop thee/ koffie/ warme chocolademelk en neem de tijd voor JOU.

wees trots ! en zorg goed voor jezelf !

je verdient het.... en wéét dat je het verdient...

Dikke KUS en veel succes.

Als je er zelf uit bent, krijgen we het dan te horen ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7666663
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:45 schreef freud het volgende:
Eens die afwas laten staan, stofzuigen overslaan, je ziekmelden op een mooie dag, je rechterhand, etc?
Hehe, die laatste opmerking had ik wel een beetje verwacht, maar ik ben links

Ziekmelden hoef ik niet, ik zit in de WW en dingen niet doen doe ik juist als ik me kl*te voel.

donderdag 2 januari 2003 @ 15:36:28 #18
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7666742
Wat bedoeld freud nou met "je rechterhand"?
Is dat je werkhand die moet rusten?
pi_7666764
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:36 schreef Anemoon het volgende:
Wat bedoeld freud nou met "je rechterhand"?
Is dat je werkhand die moet rusten?
denk es na
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7666807
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:05 schreef Mirage het volgende:
je verdient het.... en wéét dat je het verdient...
Is dat zo? Als ik zie dat iemand hulp nodig heeft dan help je toch? Ik heb er altijd een beetje een schuldig gevoel bij dat ik me dan fijn of blij mag voelen? Ik doe het toch niet voor mezelf?
quote:
Dikke KUS en veel succes
quote:
Als je er zelf uit bent, krijgen we het dan te horen ?
Yep.

En ik begrijp de reacties over jezelf goed mogen vinden enzo. Zou ik ook tegen een ander zeggen en menen. Maar waarom mag ik dat dan van mezelf niet?

Nah ja, een hoop werk voor de boeg merk ik al. Maar wie weet zal het me lukken...

donderdag 2 januari 2003 @ 15:42:11 #21
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7666889
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:37 schreef DarkElf het volgende:

[..]

denk es na

Een nogal cryptisch antwoord.... is het iets vunzigs dus? ....

Freud doet zijn naam wel eer aan dan!

donderdag 2 januari 2003 @ 15:48:33 #22
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7667039
Heb het ook moeilijk gehad om toe te geven dat ik iets goed heb gedaan, nog steeds met bepaalde dingen. Zit nu beetje in zo'n fase dat ik heen en weer jojo waardoor ik de ene keer mezelf wegcijfer, de andere keer teveel aan mezelf denk. Het lukt gelukkig nu steeds beter om en trots om mezelf te kunnen zijn en om rekening te houden met anderen.

'Belonen' doe ik door iets leuks te gaan doen, wat te gaan drinken, dvd-tje te kijken, even een dagje geen afwas te doen, etc. Als ik weet dat het verdiend is is het in ene ook een stuk leuker.

Succes met uitvinden.

pi_7667965
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:38 schreef jacko het volgende:
Is dat zo? Als ik zie dat iemand hulp nodig heeft dan help je toch? Ik heb er altijd een beetje een schuldig gevoel bij dat ik me dan fijn of blij mag voelen? Ik doe het toch niet voor mezelf?

En ik begrijp de reacties over jezelf goed mogen vinden enzo. Zou ik ook tegen een ander zeggen en menen. Maar waarom mag ik dat dan van mezelf niet?

Theorietje: mensen hebben erkenning en waardering nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren. Als ze dat niet krijgen, voelen ze zich niet serieus genomen, alleen, eenzaam, nutteloos. Dat is ook een reden waarom mensen in een relatie zo intens gelukkig kunnen zijn want dat is bijna de ultieme vorm van erkenning maar dat is ook de reden dat mensen zo opgewonden raken van complimentjes. Mensen zijn ook mentaal vrij materialistisch ingesteld.

Je hebt een groot deel van je leven voor je familie gezorgd en op dit forum doe je niets anders dan mensen steunen maar ergens heb je jezelf verteld of laten vertellen dat een dergelijk inzet voor anderen volledig gratis en voor niets is en dat zou ook zo moeten zijn als je het mij vraagt er zit alleen één maar aan: als je aan het einde van de dag de balans opmaakt en je bent niet gelukkig dan is er ergens iets fout gegaan en misschien heeft dat iets te maken met je onvoorwaardelijke inzet (hoe bewonderendswaardig die ook is). Heb je jezelf niet helemaal voor anderen ingezet ten koste van wie jij bent?

Daarom: de niet materialistische beloning, jezelf vertellen dat je goed bezig bent en dank jezelf voor de steun die je anderen geeft EN geloof dat het wel degelijk iets is wat de moeite waard is en waar je voor beloond mag worden dan wel niet door anderen dan zeker wel door jezelf.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')