abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183686415
Ze wint het wel.
En dat maakt haar deal alleen maar sterker.
Definitely not CIA
  woensdag 12 december 2018 @ 18:54:27 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183686497
Deze stemming overleeft ze wel. En misschien, met een beetje geluk, sleept ze er morgen nog wat minimale toezeggingen over de backstop uit bij de EU om de deal er in het parlement door te slepen.
pi_183686541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:54 schreef beantherio het volgende:
Deze stemming overleeft ze wel. En misschien, met een beetje geluk, sleept ze er morgen nog wat minimale toezeggingen over de backstop uit bij de EU om de deal er in het parlement door te slepen.
Er komen geen nieuwe toezeggingen. Hooguit een niet-bindend inlegvel met wat goede intenties.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:57:29 #104
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183686575
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:56 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Er komen geen nieuwe toezeggingen. Hooguit een niet-bindend inlegvel met wat goede intenties.
Da's eigenlijk wat ik bedoelde. Er gaat niet meer onderhandeld worden.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:58:52 #105
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183686610
De stemming gaat zo beginnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 19:03:18 #106
408813 crew  trein2000
pi_183686733
Het scenario lijkt als volgt te zijn:
May wint vanavond en blijft aan tot de brexit ordentelijk is afgerond, dan stapt ze op om plaats te maken voor een opvolger met wie de tory's de verkiezingen in gaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183686766
ik vind het maar raar dat ze in groot brittannië op deze manier de leider van het land kunnen vervangen.

is niet een erg democratische manier vind ik. als een premier wordt afgezet dan zouden er wat mij betreft verkiezingen moeten zijn.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_183686797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Don Quichot was ook strijdvaardig. Mooi voor haar dat ze ook zo strijdvaardig is maar op mij komt dit nog steeds over als een wanhoopsoffensief.
Don Quichot was een fantasiefiguur.
Of je het nu wel of niet eens bent met May, ze heeft meer ballen dan dat hele zooitje brexiters die allemaal hard weg renden toen er beslissingen genomen moesten worden.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 19:07:57 #109
408813 crew  trein2000
pi_183686850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:04 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het maar raar dat ze in groot brittannië op deze manier de leider van het land kunnen vervangen.

is niet een erg democratische manier vind ik. als een premier wordt afgezet dan zouden er wat mij betreft verkiezingen moeten zijn.
Er valt wel iets voor te zeggen, maar ik ben het met je eens. Wel kan het parlement altijd een premier wegsturen en daarmee alsnog een GE triggeren...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2018 @ 19:09:01 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183686876
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat May een val heeft gezet voor haar tegenstanders en dat ze het geklungel van de laatste paar dagen (met die stemming intrekken e.d.) expres heeft gedaan om die no confidence vote nu af te dwingen.

Het was een beetje een gok maar waarschijnlijk wint ze en dan is ze af van die mensen die in haar nek lopen te hijgen en dreigen de boel op te blazen. Ze heeft dan veel meer bewegingsruimte. Slim gespeeld.

Zelfs haar toezegging (als het gerucht waar is) dat ze niet de volgende verkiezingen gaat leiden kan puur tactisch zijn. Want sowieso zag niemand haar zitten om de volgende verkiezingen te leiden (dus ze geeft niet echt iets weg door dat nu te zeggen) maar er is altijd de kans dat ze haar zelf gaan vragen als er geen beter alternatief boven water komt voor die tijd. Als ze deze shitshow uiteindelijk op een redelijke manier afrond dan zal de perceptie rond haar ook opeens veel beter zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 december 2018 @ 19:10:39 #111
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183686918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:04 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het maar raar dat ze in groot brittannië op deze manier de leider van het land kunnen vervangen.

is niet een erg democratische manier vind ik. als een premier wordt afgezet dan zouden er wat mij betreft verkiezingen moeten zijn.
De zitting waar het werd besproken zojuist was ook niet openbaar. Maar werd wel in het parlement gehouden.

En dan hebben ze ook nog eens een hogerhuis dat niet verkozen is. Voor een land waar zoveel mensen zich beklagen over de "ondemocratische EU" hebben ze in GB zelf ook wel wat dingetjes die democratischer kunnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 19:10:57 #112
408813 crew  trein2000
pi_183686925
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:09 schreef SeLang het volgende:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat May een val heeft gezet voor haar tegenstanders en dat ze het geklungel van de laatste paar dagen (met die stemming intrekken e.d.) expres heeft gedaan om die no confidence vote nu af te dwingen.

Het was een beetje een gok maar waarschijnlijk wint ze en dan is ze af van die mensen die in haar nek lopen te hijgen en dreigen de boel op te blazen. Ze heeft dan veel meer bewegingsruimte. Slim gespeeld.

Zelfs haar toezegging (als het gerucht waar is) dat ze niet de volgende verkiezingen gaat leiden kan puur tactisch zijn. Want sowieso zag niemand haar zitten om de volgende verkiezingen te leiden (dus ze geeft niet echt iets weg door dat nu te zeggen) maar er is altijd de kans dat ze haar zelf gaan vragen als er geen beter alternatief boven water komt voor die tijd.
Ik denk dat je in de goede richting zit...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183686933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:04 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het maar raar dat ze in groot brittannië op deze manier de leider van het land kunnen vervangen.

is niet een erg democratische manier vind ik. als een premier wordt afgezet dan zouden er wat mij betreft verkiezingen moeten zijn.
Waarom niet? Het is het parlement dat verkozen wordt en vervolgens een premier benoemt. Ik zie niet in waarom het ondemocratisch zou zijn als datzelfde verkozen parlement de premier weer de laan uit zou kunnen sturen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2018 @ 19:13:18 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183686968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de goede richting zit...
Ik vond het ook opvallend hoe relaxed ze was tijdens o.a. PMQ. Zag er niet uit als iemand die in de stress zit of in het nauw. Things are going her way...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183687074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is het parlement dat verkozen wordt en vervolgens een premier benoemt. Ik zie niet in waarom het ondemocratisch zou zijn als datzelfde verkozen parlement de premier weer de laan uit zou kunnen sturen.
misschien maar een premier staat wat mij betreft voor een beleid waar de keizers over hebben gestemd. als zij weg wordt gestuurd dan vervalt wat mij betreft het mandaat en zou er om een nieuw mandaat gevraagd moeten worden (dat betekent verkiezingen) ook zou dat in een openbare stemming door het hele parlement moeten gebeuren. niet alleen binnen een partij. want je bent premier van het hele land.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 19:18:17 #116
408813 crew  trein2000
pi_183687096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:17 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

misschien maar een premier staat wat mij betreft voor een beleid waar de keizers over hebben gestemd. als zij weg wordt gestuurd dan vervalt wat mij betreft het mandaat en zou er om een nieuw mandaat gevraagd moeten worden (dat betekent verkiezingen) ook zou dat in een openbare stemming door het hele parlement moeten gebeuren. niet alleen binnen een partij. want je bent premier van het hele land.
De premier kan gewoon aftreden he? Wat denk je dat er gebeurd als Rutte het vertrouwen van de VVD fractie verliest?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183687184
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:09 schreef SeLang het volgende:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat May een val heeft gezet voor haar tegenstanders en dat ze het geklungel van de laatste paar dagen (met die stemming intrekken e.d.) expres heeft gedaan om die no confidence vote nu af te dwingen.

Het was een beetje een gok maar waarschijnlijk wint ze en dan is ze af van die mensen die in haar nek lopen te hijgen en dreigen de boel op te blazen. Ze heeft dan veel meer bewegingsruimte. Slim gespeeld.

Zelfs haar toezegging (als het gerucht waar is) dat ze niet de volgende verkiezingen gaat leiden kan puur tactisch zijn. Want sowieso zag niemand haar zitten om de volgende verkiezingen te leiden (dus ze geeft niet echt iets weg door dat nu te zeggen) maar er is altijd de kans dat ze haar zelf gaan vragen als er geen beter alternatief boven water komt voor die tijd. Als ze deze shitshow uiteindelijk op een redelijke manier afrond dan zal de perceptie rond haar ook opeens veel beter zijn.
Matthew Parris nu op CNN is van mening dat de opstandelingen tegen May een vergissing hebben begaan.
pi_183687530
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:22 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Matthew Parris nu op CNN is van mening dat de opstandelingen tegen May een vergissing hebben begaan.
Ja.
May overleeft dit. En heeft meer slagkracht voor haar deal.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 19:44:58 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_183687733
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:03 schreef trein2000 het volgende:
Het scenario lijkt als volgt te zijn:
May wint vanavond en blijft aan tot de brexit ordentelijk is afgerond, dan stapt ze op om plaats te maken voor een opvolger met wie de tory's de verkiezingen in gaan.
May was sowieso niet levensvatbaar voor nieuwe verkiezingen dus dat was een makkelijke toezegging om te doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 19:46:04 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_183687762
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:09 schreef SeLang het volgende:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat May een val heeft gezet voor haar tegenstanders en dat ze het geklungel van de laatste paar dagen (met die stemming intrekken e.d.) expres heeft gedaan om die no confidence vote nu af te dwingen.

Het was een beetje een gok maar waarschijnlijk wint ze en dan is ze af van die mensen die in haar nek lopen te hijgen en dreigen de boel op te blazen. Ze heeft dan veel meer bewegingsruimte. Slim gespeeld.

Zelfs haar toezegging (als het gerucht waar is) dat ze niet de volgende verkiezingen gaat leiden kan puur tactisch zijn. Want sowieso zag niemand haar zitten om de volgende verkiezingen te leiden (dus ze geeft niet echt iets weg door dat nu te zeggen) maar er is altijd de kans dat ze haar zelf gaan vragen als er geen beter alternatief boven water komt voor die tijd. Als ze deze shitshow uiteindelijk op een redelijke manier afrond dan zal de perceptie rond haar ook opeens veel beter zijn.
Altijd wel lachen hoe alles bij de Brexiteers een samenzwering is ipv gewoon eigen onkunde en niet kunnen tellen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_183687830
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Altijd wel lachen hoe alles bij de Brexiteers een samenzwering is ipv gewoon eigen onkunde en niet kunnen tellen.
Ja. Ook dat ‘niemand ziet haar zitten’. Maar ondertussen is ze na Churchill wel de belangrijkste leider van de afgelopen 100 jaar daar.
Maakt me niet uit hoe je over haar en haar deal denkt. Er is gewoon niemand die het over kan nemen.
Die vote vanavond ook: er zijn gewoon geen geschikte kandidaten om haar rol over te nemen.
Definitely not CIA
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 december 2018 @ 19:50:10 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183687860
Marietje Schaake live op CNN over dit hele gebeuren, voor de liefhebber.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183687952
Is May al dood?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 12 december 2018 @ 19:54:16 #124
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183687971
Is Rees-Mogg al afgevoerd naar de Tower voor zijn verraad?
  woensdag 12 december 2018 @ 19:57:06 #125
1234 HiZ
Istanbullu
pi_183688019
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:09 schreef SeLang het volgende:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat May een val heeft gezet voor haar tegenstanders en dat ze het geklungel van de laatste paar dagen (met die stemming intrekken e.d.) expres heeft gedaan om die no confidence vote nu af te dwingen.

Het was een beetje een gok maar waarschijnlijk wint ze en dan is ze af van die mensen die in haar nek lopen te hijgen en dreigen de boel op te blazen. Ze heeft dan veel meer bewegingsruimte. Slim gespeeld.

Zelfs haar toezegging (als het gerucht waar is) dat ze niet de volgende verkiezingen gaat leiden kan puur tactisch zijn. Want sowieso zag niemand haar zitten om de volgende verkiezingen te leiden (dus ze geeft niet echt iets weg door dat nu te zeggen) maar er is altijd de kans dat ze haar zelf gaan vragen als er geen beter alternatief boven water komt voor die tijd. Als ze deze shitshow uiteindelijk op een redelijke manier afrond dan zal de perceptie rond haar ook opeens veel beter zijn.
En daar kom je nu achter?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')