abonnement Unibet Coolblue
pi_183671936
Heb onlangs mijn auto theorie examen gehaald.
Nu ga ik volgende maand beginnen met lessen.
Ik heb afgesproken met die rijschool om het over 7 maanden uit te spreiden.
Is dit handig of denken jullie ‘in een ruk doorgaan’ ?
pi_183672492
Regelmatig lessen is het beste. Minimaal eens per week, liefst 2 of 3 keer.
Minder dan eens per week en je "vergeet" de vorige les.

Hoe lang je erover doet, is van minder belang. Al is het wel zo dat hoe meer lessen, hoe meer ervaring voor je alleen de weg op gaat. En meer ervaring is in het verkeer betekent meer inzicht en dus meer kans dat je een gevaarlijke situatie goed kan inschatten en voorkomen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183672574
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Regelmatig lessen is het beste. Minimaal eens per week, liefst 2 of 3 keer.
Minder dan eens per week en je "vergeet" de vorige les.

Hoe lang je erover doet, is van minder belang. Al is het wel zo dat hoe meer lessen, hoe meer ervaring voor je alleen de weg op gaat. En meer ervaring is in het verkeer betekent meer inzicht en dus meer kans dat je een gevaarlijke situatie goed kan inschatten en voorkomen.
Ja klinkt wel logisch. Waar ik nu dus voor sta is dat ik medio juli klaar ben.
Maarja dan reken je erop dat je eerste examen goed gaat. Ik maak me te druk denk ik...
pi_183674843
klinkt ook beetje ( maar weet niet zeker ) alsof je twijvelt of je er nu wel klaar voor bent om de weg op te gaan, en liever het op langzamer pitje gooit,, ?
pi_183675911
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 03:05 schreef possetje het volgende:
klinkt ook beetje ( maar weet niet zeker ) alsof je twijvelt of je er nu wel klaar voor bent om de weg op te gaan, en liever het op langzamer pitje gooit,, ?
Ik laat me mezelf denk ik bang maken door verhalen op internet.
Las hier op FOK! ook een verhaal over een vrouw die 2 jaar bezig was met haar rijbewijs.
Bij mijn proefles zei de rij-instructeur wel dat ik bovengemiddeld goed was met sturen.
Misschien maak ik mezelf te druk.
pi_183680315
dan heb je ook nog je week ritme van verplichtingen, en hoeveel vrije tijd je over houd,

je kan ook natuurlijk beginnen met 1 les per week of met 3 per week, en dan na twee weken kijken of dr frequentie je bevalt, en zo niet het aantal keer per week aanpassen,, Geloof dat dit je totaal vrij staat
pi_183691328
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:56 schreef possetje het volgende:
dan heb je ook nog je week ritme van verplichtingen, en hoeveel vrije tijd je over houd,

je kan ook natuurlijk beginnen met 1 les per week of met 3 per week, en dan na twee weken kijken of dr frequentie je bevalt, en zo niet het aantal keer per week aanpassen,, Geloof dat dit je totaal vrij staat
Zoveel mogelijk. Ik wil het voor het eind van 2019 gehaald hebben.
pi_183691438
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:08 schreef Pendule het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk. Ik wil het voor het eind van 2019 gehaald hebben.
je zou ook geen lessen kunnen nemen, en treinreis naar china kunnen pakken op en neer, is leuk, ga je via rusland,
pi_183693612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:13 schreef possetje het volgende:

[..]

je zou ook geen lessen kunnen nemen, en treinreis naar china kunnen pakken op en neer, is leuk, ga je via rusland,
Ik wil er gewoon voor doorzetten en er vanaf zijn.
pi_183710424
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 23:09 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik wil er gewoon voor doorzetten en er vanaf zijn.
Wat ga je doen als je het hebt? Ik ken veel mensen net rijbewijs, maar het merendeel heeft geen auto en rijdt bijna niet. Zonde en eigenlijk niet veilig als je maar enkele keren per jaar de weg op gaat. Ik heb geen rijbewijs (wel lessen gehad toen ik 18 was) maar kan prima zonder. Is het echt noodzakelijk?
pi_183717461
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat ga je doen als je het hebt? Ik ken veel mensen net rijbewijs, maar het merendeel heeft geen auto en rijdt bijna niet. Zonde en eigenlijk niet veilig als je maar enkele keren per jaar de weg op gaat. Ik heb geen rijbewijs (wel lessen gehad toen ik 18 was) maar kan prima zonder. Is het echt noodzakelijk?
Ik heb de auto van mijn moeder (die overleden is) en wil daar graag in gaan rijden.
Doe nu alles op de scooter. En ga straks waarschijnlijk buiten amsterdam studeren.
Dat is een beetje allemaal en OV vind ik kut.
Daarbij is het volgens veel mensen handig om uberhaupt een rijbewijs te hebben.
pi_183719479
Ik zou 2-3 keer per week doen als het kan, dan ben je na 3 maanden ofzo wel klaar.

Half jaar vind ik erg lang
There are only 151 Pokémon.
pi_183719573
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:50 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik laat me mezelf denk ik bang maken door verhalen op internet.
Las hier op FOK! ook een verhaal over een vrouw die 2 jaar bezig was met haar rijbewijs.
Bij mijn proefles zei de rij-instructeur wel dat ik bovengemiddeld goed was met sturen.
Misschien maak ik mezelf te druk.
Was ik dat? :P

Ik denk dat je jezelf te druk maakt. Ik ben inderdaad 2 jaar bezig geweest en dat is alles behalve standaard, maar hetgeen wat er bij mij is gebeurd is ook niet standaard. Ik zie maar met 1 oog (handig met auto rijden joh ;) ), kreeg op een gegeven moment rijangst en het was zo druk bij het CBR dat ik minimaal 3 maanden moest wachten op een herexamen. Achteraf had ik hem beter 13 jaar geleden kunnen halen, ik denk dat ik het op mijn 18e ook een stuk makkelijker had opgepakt dan nu. Maar aan mijn doorzettingsvermogen heeft het niet gelegen.

Maar dat doet er niet toe. Gewoon lekker gaan lessen in een tempo dat voor jou goed voelt en wellicht ben jij degene die na 20 lessen zijn examen in 1x haalt joh ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 14-12-2018 07:32:54 ]
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:14:12 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183719623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:47 schreef Eenskijken het volgende:
Ik zou 2-3 keer per week doen als het kan, dan ben je na 3 maanden ofzo wel klaar.

Half jaar vind ik erg lang
Voordeel is dat je zo verschillende weersomstandigheden meekrijgt. Zeker als je in deze periode start.
pi_183719717
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voordeel is dat je zo verschillende weersomstandigheden meekrijgt. Zeker als je in deze periode start.
Dat. En les ook op verschillende tijden zodat je ook in de spits hebt gereden en in het donker.
pi_183719736
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:50 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik laat me mezelf denk ik bang maken door verhalen op internet.
Las hier op FOK! ook een verhaal over een vrouw die 2 jaar bezig was met haar rijbewijs.
Bij mijn proefles zei de rij-instructeur wel dat ik bovengemiddeld goed was met sturen.
Misschien maak ik mezelf te druk.
Op FOK was ook een jongen die mensen uitlachte die lang over hun examen deden. Vervolgens deed hij er zelf ruim 3 jaar over.
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:42:11 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183719790
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat. En les ook op verschillende tijden zodat je ook in de spits hebt gereden en in het donker.
De keer dat ik mijn rijles van een uur in de spits deed, ben ik niet veel verder dan 200 meter van de rijschool gekomen :'( het zat helemaal vast.
pi_183719926
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De keer dat ik mijn rijles van een uur in de spits deed, ben ik niet veel verder dan 200 meter van de rijschool gekomen :'( het zat helemaal vast.
Om te bewijzen dat ik echt van mijn rijangst af was mocht ik lekker tijdens de spits in/om Amsterdam rijden :')
pi_183720125
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Was ik dat? :P

Ik denk dat je jezelf te druk maakt. Ik ben inderdaad 2 jaar bezig geweest en dat is alles behalve standaard, maar hetgeen wat er bij mij is gebeurd is ook niet standaard. Ik zie maar met 1 oog (handig met auto rijden joh ;) ), kreeg op een gegeven moment rijangst en het was zo druk bij het CBR dat ik minimaal 3 maanden moest wachten op een herexamen. Achteraf had ik hem beter 13 jaar geleden kunnen halen, ik denk dat ik het op mijn 18e ook een stuk makkelijker had opgepakt dan nu. Maar aan mijn doorzettingsvermogen heeft het niet gelegen.

Maar dat doet er niet toe. Gewoon lekker gaan lessen in een tempo dat voor jou goed voelt en wellicht ben jij degene die na 20 lessen zijn examen in 1x haalt joh ^O^
Ik weet niet of jij dat was. Diegene vertelde dat zn oude rij-instructeur overleden was en de nieuwe niet zo leuk was.
pi_183720133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:47 schreef Eenskijken het volgende:
Ik zou 2-3 keer per week doen als het kan, dan ben je na 3 maanden ofzo wel klaar.

Half jaar vind ik erg lang
Dat is sowieso mn streefing om 3 x per week.
pi_183720246
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:27 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij dat was. Diegene vertelde dat zn oude rij-instructeur overleden was en de nieuwe niet zo leuk was.
Nee dat ben ik niet. Maar ben ook 2 jaar bezig geweest.
pi_183721403
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet. Maar ben ook 2 jaar bezig geweest.
Toch wel knap van je dat je met slecht zicht je rijbewijs gehaald hebt. En ik me maar drukmaken.
pi_183721961
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef Pendule het volgende:

[..]

Toch wel knap van je dat je met slecht zicht je rijbewijs gehaald hebt. En ik me maar drukmaken.
Moet je niet doen, als je dat doet duurt het juist langer. Gewoon lekker leren rijden en als je je rijbewijs hebt veel kilometers maken en er plezier in blijven houden.
pi_183723543
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:45 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik heb de auto van mijn moeder (die overleden is) en wil daar graag in gaan rijden.
Doe nu alles op de scooter. En ga straks waarschijnlijk buiten amsterdam studeren.
Dat is een beetje allemaal en OV vind ik kut.
Daarbij is het volgens veel mensen handig om uberhaupt een rijbewijs te hebben.
Kan me voorstellen dat je graag de auto van je moeder pakt. Maar als je gaat studeren heb je toch gratis OV? Dat het handig is ben ik het in veel gevallen niet mee eens. Als je er eentje hebt en je gebruikt hem bijna nooit (want geen auto en OV verbinding is goed) is het zonde en bovendien ga je dan niet veilig de weg op als je wel rijdt. Kun je het beter bij OV en fiets houden. Helemaal als student met gratis OV, dan heb je echt je rijbewijs niet nodig.

Ik snap wel dat je de auto van j moeder niet weg wil doen/weg wil laten roesten, maar Amsterdam is megadruk dus wil je echt elke dag filerijden? Voor de tijdswinst hoef je het in ieder geval niet te doen.

Zelf kom ik makkelijk met OV op het werk en inmiddels ben ik er achter dat je met de trein sneller bent dan met de auto. Als je dan ook nog eens vlakbij de bus en/of trein woont kun je die auto beter laten staan.
pi_183723673
Pendule; het hebben van een rijbewijs is altijd een goede investering. Sowieso doen, ook omdat sommige werkgevers verwachten of zelfs eisen dat je een rijbewijs hebt. Heb je die niet, dan kan het zomaar eens zijn dat je naast de pot pist. Uiteindelijk heb je hem toch nodig, dus als je hhet geld hebt gewoon halen. Afhankelijk zijn van andere vervoersmiddelen kan ook heel onpraktisch zijn.

Wat betreft de frequentie van de lessen; ik zou zeggen minimaal 1x per week, liefst 2 keer. Dit kun je toch aanpassen als je dat wilt.

Succes
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:49:57 #26
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184310537
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Op FOK was ook een jongen die mensen uitlachte die lang over hun examen deden. Vervolgens deed hij er zelf ruim 3 jaar over.
Moet nu dit topic teruglezen. _O-

Waarom heet je trouwens geen Chai meer?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:05:23 #27
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_184348447
Lekker in een tempo lessen. Zelf had ik aanleg, mocht met 20-25 lessen afrijden ondanks bepaalde beperkingen.
Ik deed 1 of anderhalf uur per week, maar wel zonder week ertussen. Ook een tussentijdse toets heeft mij geholpen (naast de rijtest). Hierdoor kwam ik met veel meer vertrouwen op het echte examen. Zorg dat je een tussentijdse toets/examen inplant en daarheen gaat lessen, scheelt stress. Zeker met een goede rijdocent ga je dan relaxed het examen in.
pi_184361011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:05 schreef Shittieboy het volgende:
Lekker in een tempo lessen. Zelf had ik aanleg, mocht met 20-25 lessen afrijden ondanks bepaalde beperkingen.
Zorg dat je een tussentijdse toets/examen inplant en daarheen gaat lessen, scheelt stress. Zeker met een goede rijdocent ga je dan relaxed het examen in.
Dit
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:59:16 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184437312
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Was ik dat? :P

Ik denk dat je jezelf te druk maakt. Ik ben inderdaad 2 jaar bezig geweest en dat is alles behalve standaard, maar hetgeen wat er bij mij is gebeurd is ook niet standaard. Ik zie maar met 1 oog (handig met auto rijden joh ;) ), kreeg op een gegeven moment rijangst en het was zo druk bij het CBR dat ik minimaal 3 maanden moest wachten op een herexamen. Achteraf had ik hem beter 13 jaar geleden kunnen halen, ik denk dat ik het op mijn 18e ook een stuk makkelijker had opgepakt dan nu. Maar aan mijn doorzettingsvermogen heeft het niet gelegen.

Maar dat doet er niet toe. Gewoon lekker gaan lessen in een tempo dat voor jou goed voelt en wellicht ben jij degene die na 20 lessen zijn examen in 1x haalt joh ^O^
Is dat dan niet gevaarlijk op de weg met 1 oog? Moest je het melden bij het CBR?
pi_184439446
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Is dat dan niet gevaarlijk op de weg met 1 oog? Moest je het melden bij het CBR?
Ik heb nooit met 2 ogen kunnen zien, ik denk dat als je van vandaag op morgen ineens spontaan blind bent aan 1 oog dat het wel een ander verhaal is. En ja, dit moet je melden op je eigen verklaring, maar ben medisch gewoon rijgeschikt verklaard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')