abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:49:24 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183667707
quote:
Greenpeace geeft grove fout toe
Rainbow Warrior wordt gesloopt op sloopstrand in Bangladesh
De voorbije weken publiceerde MO* een reeks artikels over scheepssloop. Daarin werd duidelijk dat sloopstranden in India, Bangladesh en Pakistan een bijzonder slechte reputatie hebben vanwege de levensgevaarlijke arbeidsomstandigheden en de onvermijdelijke milieuvervuiling bij sloop in een getijdenzone. We toonden ook aan dat de Vlaamse OVAM en politici van met name Open VLD opmerkelijke stappen gezet hadden in het verleden om “verbeterde sloopstranden” een kans te geven binnen de nieuwe scheepsrecyclage-aanpak van de Europese Unie – vooralsnog zonder succes.

OVAM reageerde dat de positie van de organisatie altijd geweest is dat ‘beaching oftewel de sloop van een schip zonder bescherming voor het milieu en de werknemers niet kan’ en dat de organisatie ‘nooit heeft gepleit om de “beaching ondernemingen” met de gekende wantoestanden toe te laten op de Europese lijst’. Volgens OVAM waren de tussenkomsten van Gudrun Janssens er op gericht ‘enkel locaties toe te laten op de EU-lijst die voldoen aan de criteria zoals voorzien in de Europese Ship Recycling Regulation. Pas wanneer de sloopondernemingen in Azië (of elders) de nodige aanpassingen doen en dus voldoen aan alle criteria inzake milieu- en arbeidsbescherming kunnen ze toegelaten worden tot de Europese lijst.’ De VN-Speciaal Rapporteur over toxisch afval gaat er alvast van uit dat OVAM minstens zichzelf een rad voor de ogen draait, want dat schone scheepssloop op stranden per definitie een contradictio in terminis is. linUitgerekend op de dag dat wij het eerste artikel uit ons dossier publiceerden, 15 november, plaatste Greenpeace International een opmerkelijke mededeling op zijn website. ‘Wij hebben een vergissing gemaakt en we hebben geprobeerd die te corrigeren’, opent de mededeling.

De fout van Greenpeace

De vergissing blijkt geen kleine rekenfout of een overhaaste sociale mediacampagne, maar: ‘Wij hebben toegestaan dat de Rongdhonu – voorheen de Rainbow Warrior II – ontmanteld zal worden op een sloopstrand in Bangladesh.’ En, vervolgt Greenpeace, die scheepssloop zal gebeuren ‘op een manier die niet in overeenstemming is met de standaarden die we voor onszelf hanteren en waarvoor we samen met bondgenoten campagne gevoerd hebben, opdat ze over de hele wereld toegepast zouden worden.’

Greenpeace was, samen met de ngo Shipbreaking Platform, een van de eerste organisaties om te ageren tegen strandsloop. Hoe is het dan mogelijk dat zijn eigen iconische Rainbow Warrior II (*) toch op zo’n strandwerf terechtkomt
Artikel gaat verder op
https://www.mo.be/nieuws/(...)oopstrand-bangladesh


Tja, Greenpeace die zo tegen het afzinken van olieplatforms was maar de Rainbow warrior 1 af liet zinken geeft geen veto op het slopen op het strand van de Rainbowwarrior 2.

Altijd leuk te lezen hoe zelfbenoemde idealisten en wereldverbeteraars in de werkelijkheid zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183667776
Heerlijk hypocriet dit.

Daarom nooit geld aan geven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183667832
Werkschuwe geitenwollensokkers met stug schaamhaar, allemaal.
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:57:20 #4
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_183667922
En het is enkel een vergissing omdat ze betrapt zijn anders had je ze nooit gehoord
pi_183667993
Niet alleen Westerse NGO's als Greenpeace. Westerse landen dumpen hun vuilnis ook gretig aan tweede- en derdewereldlanden terwijl ze hun mond vol hebben van recycling. Al met al als ze 10% van hun vuilnis zelf verwerken dan is dat al een hele prestatie: 80 - 90% van het vuilnis wordt gewoon afgescheept richting armere landen. De smeerlapperij.
  dinsdag 11 december 2018 @ 20:01:07 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183668022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:59 schreef Jellereppe het volgende:
Niet alleen Westerse NGO's als Greenpeace. Westerse landen dumpen hun vuilnis ook gretig hun vuilnis aan tweede- en derdewereldlanden terwijl ze hun mond vol hebben van recycling.
Zo komt jouw en mijn plastic afval waar wij flink geld voor betalen om het te laten recyclen in zee terecht.
Veel beter het gewoon te verbranden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183668139
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo komt jouw en mijn plastic afval waar wij flink geld voor betalen om het te laten recyclen in zee terecht.
Veel beter het gewoon te verbranden.
Niet alleen dat maar ook nog hypocriet zijn over de 'gevaarlijke' arbeidsomstandigheden. Als landen groeien dan gaan ze daar vanzelf rekening mee houden als ze een bepaald ontwikkelingsniveau bereiken. De landen met een gemiddeld jaarinkomen van 2000 E houden zich niet bezig met arbeidsomstandigheden. Ze doen gaar en vies werk om aan hun brood te komen. Mijn ervaring is dat het bewustzijn voor betere arbeidsomstandigheden pas begint te groeien als ze de treshold bereiken van 9.000 / 10.000 aan jaarloon. En dan ook nog niet eens altijd. Kijk maar naar Zuid-Amerikaanse landen die op dat middeninkomensniveau zitten en haast niet meer groeien. Pakistan, Bangladesh en India zitten rond 2.000 E aan gemiddeld jaarinkomen. India iets boven, Pakistan en Bangladesh zelfs onder.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 11-12-2018 20:15:58 ]
pi_183669478
LOL, verrassend.
U MAD?
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 december 2018 @ 21:09:55 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_183669560
_O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_183670250
Als dat bootje de naam Rongdhonu heeft. Mag je toch aannemem dat Greenpeace dat ding verkocht heeft. Dan is daar voor hun toch geen zeggenschap meer over.

Hadden ze van Greenpeace dat ding zelf maar moeten slopen.

Maar ja boten die in Europa niet meer goed bevonden worden, Total bv wil geen tankers meer van 15 jaar of ouder (in europa dan) niks mis met 15 jarige boten. Dua verkopen naar een iemand die er niet mee in Europa vaart. Normaalste zaak van de wereld.

Tja dat de nieuwe eigenaar die boot dan naar een sloopstrand doet, heb je als voormalige eigenaar niks over te zeggen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 11 december 2018 @ 21:48:46 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183670521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 21:38 schreef Tikbalang het volgende:
Als dat bootje de naam Rongdhonu heeft. Mag je toch aannemem dat Greenpeace dat ding verkocht heeft. Dan is daar voor hun toch geen zeggenschap meer over.

Hadden ze van Greenpeace dat ding zelf maar moeten slopen.

Maar ja boten die in Europa niet meer goed bevonden worden, Total bv wil geen tankers meer van 15 jaar of ouder (in europa dan) niks mis met 15 jarige boten. Dua verkopen naar een iemand die er niet mee in Europa vaart. Normaalste zaak van de wereld.

Tja dat de nieuwe eigenaar die boot dan naar een sloopstrand doet, heb je als voormalige eigenaar niks over te zeggen.
Artikel zeker niet helemaal gelezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 december 2018 @ 21:49:21 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183670542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 21:38 schreef Tikbalang het volgende:
Als dat bootje de naam Rongdhonu heeft. Mag je toch aannemem dat Greenpeace dat ding verkocht heeft. Dan is daar voor hun toch geen zeggenschap meer over.

Hadden ze van Greenpeace dat ding zelf maar moeten slopen.

Maar ja boten die in Europa niet meer goed bevonden worden, Total bv wil geen tankers meer van 15 jaar of ouder (in europa dan) niks mis met 15 jarige boten. Dua verkopen naar een iemand die er niet mee in Europa vaart. Normaalste zaak van de wereld.

Tja dat de nieuwe eigenaar die boot dan naar een sloopstrand doet, heb je als voormalige eigenaar niks over te zeggen.
Artikel zeker niet helemaal gelezen

quote:
In de overeenkomst die Greenpeace afsloot met Friendship, stond een clausule die Greenpeace International vetorecht gaf over voorstellen voor de sloop van het schip, als het uit de vaart genomen zou worden. Toen Friendship voorstelde om het schip te laten slopen op de PHP-werf in Chittagong, Bangladesh, had GPI dus neen kunnen zeggen. Maar dat gebeurde niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183671172
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Artikel zeker niet helemaal gelezen

[..]

Artikel werd geblocked door mijn bedrijfsnetwerk. Maar idd dan is het een slechte zaak.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_183672674
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:59 schreef Jellereppe het volgende:
Niet alleen Westerse NGO's als Greenpeace. Westerse landen dumpen hun vuilnis ook gretig aan tweede- en derdewereldlanden terwijl ze hun mond vol hebben van recycling. Al met al als ze 10% van hun vuilnis zelf verwerken dan is dat al een hele prestatie: 80 - 90% van het vuilnis wordt gewoon afgescheept richting armere landen. De smeerlapperij.
Laat daar eerst maar eens een bron van zien dan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 14 december 2018 @ 22:37:44 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183735976
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183741223
Ach, Rainbow Warrior I was gesloopt in Auckland, Nieuw Zeeland, midden in de haven. Dan is een afgelegen plek in Bangladesh niet eens zo verkeerd.
Racist
  zaterdag 15 december 2018 @ 10:31:50 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183741336
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:20 schreef Toga het volgende:
Ach, Rainbow Warrior I was gesloopt in Auckland, Nieuw Zeeland, midden in de haven. Dan is een afgelegen plek in Bangladesh niet eens zo verkeerd.
Ahum
Greenpeace was heel erg boos over het afzinken van boorplatforms (een gebruikelijke praktijk, men maakt er kunstmatige riffen mee die vervolgens een heel ecosysteem worden). Men vertelde dat dit verkeerd was.
Toen werd de Rainbowwarrior 1 door de Franse geheime dienst opgeblazen en het wrak daarna in de pacific afgezonken...
De actie van Greenpeace tegen shell diende vooral om funding te krijgen, zichzelf als helden neer te zetten en Shell als het grote boze bedrijf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 december 2018 @ 12:33:34 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183742665
quote:
om het schip te laten slopen op de PHP-werf in Chittagong, Bangladesh
Chittagong, daar ben ik geweest.
Wat een shithole is dat
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183742692
Wat een hypocriet tering tuig zijn die slinkse mensen
pi_183753733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:20 schreef Toga het volgende:
Ach, Rainbow Warrior I was gesloopt in Auckland, Nieuw Zeeland, midden in de haven. Dan is een afgelegen plek in Bangladesh niet eens zo verkeerd.
Tja, Bangladesh afgelegen. Niet voor de mensen die er wonen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')