abonnement Unibet Coolblue
pi_183659986
Vorige week hebben wij online een product gekocht dat vanochtend geleverd zou worden.

Het product is gekocht bij webshop X, zij hebben vervolgens partij Y ingeschakeld om te zorgen voor het transport naar ons adres. Het gaat om een groot tuinmeubel.

Het meubel zou vanochtend voor 11:00 geleverd worden en ik heb daarvoor een dag vrij genomen zodat ik dit in ontvangst zou kunnen nemen. De afspraak voor levering is telefonisch overeengekomen en tevens hebben wij ca. ¤60 betaald voor het transport.

Echter vandaag om 12:00 was het meubel nog niet geleverd en na contact met het betreffende transportbedrijf blijkt dat door "omstandigheden" het meubel met geen mogelijkheid vandaag geleverd kan worden. Ik moest niet zo lastig doen en gewoon maar een nieuwe afspraak maken voor later deze week was de strekking van het verhaal.

Conclusie: Vandaag voor niets een dag vrij genomen, geen meubel én ik moet donderdag of vrijdag opnieuw een dag vrij nemen omdat ze zeggen dan wél te kunnen leveren.

Gezien het feit dat een extra dag vrij nemen mij geld kost ben ik hier niet blij mee natuurlijk. Mijn vraag: kan ik de kosten van deze extra dag vrij verhalen op het transport bedrijf? of op welke andere manier kan ik hen in gebreke stellen?

Dit zeggen de algemene voorwaarden van Y:

https://www.mupload.nl/img/v7luo4mjnqbr.25.55.png

Ben ik hierin de opdrachtgever die de schade kan verhalen of is webshop X de opdrachtgever?

Verdere info: zoals gezegd is de leverafspraak telefonisch overeen gekomen en ik heb als bewijs een screenshot van het scherm waarin transportbedrijf Y zegt het meubel vandaag voor 11:00 te leveren.
pi_183660097
Heeft website X belooft te leveren vandaag ?
pi_183660173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:32 schreef Tailless het volgende:
Heeft website X belooft te leveren vandaag ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:

Verdere info: zoals gezegd is de leverafspraak telefonisch overeen gekomen en ik heb als bewijs een screenshot van het scherm waarin transportbedrijf Y zegt het meubel vandaag voor 11:00 te leveren.
pi_183660186
Jij hebt bij X gekocht, dus moet je bij X zijn. Zij kiezen voor Y als transporteur, dus enige financiële of andere schade die Y maakt, moet X dan maar op Y verhalen.

Maar het is nog maar de vraag of je ooit een cent gaat zien, want X en Y kunnen de boel natuurlijk zo lang heen en weer kaatsen dat je er óf geen zin meer in hebt, óf je eventueel naar de rechter zou moeten stappen, maar of het die laatste stap waard is...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:37:16 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183660190
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:36 schreef Vocatala het volgende:

[..]


[..]

Hoe maak je een screenshot van een stem?
And so is the past
pi_183660206
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe maak je een screenshot van een stem?
Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.
pi_183660431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Jij hebt bij X gekocht, dus moet je bij X zijn. Zij kiezen voor Y als transporteur, dus enige financiële of andere schade die Y maakt, moet X dan maar op Y verhalen.

Maar het is nog maar de vraag of je ooit een cent gaat zien, want X en Y kunnen de boel natuurlijk zo lang heen en weer kaatsen dat je er óf geen zin meer in hebt, óf je eventueel naar de rechter zou moeten stappen, maar of het die laatste stap waard is...
Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?
pi_183660566
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:52 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?
Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183660651
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.

Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
pi_183661034
Ik denk dat je de eerste niet bent bij wie dit gebeurt...
Somebody that I used to know
pi_183661057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:21 schreef Vocatala het volgende:
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.

Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.
pi_183661226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.
Dit idd.
Je moet bij X zijn, TS.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183661299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.
Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?
pi_183661395
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:39 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?
Ik denk dat je dan een nóg lastiger vraagstuk krijgt.
Als X Y aanwijst als transporteur en TS betaalt de transportkosten rechtstreeks aan Y.. dat gaat zo ver dat ik er geen antwoord op heb.

Maar dat is voor dit topic niet van toepassing.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183667972
Opdrachtgever = winkel

Nee, een schadeclaim zal je hiervoor niet kunnen krijgen. Zelfs bij een levertijd op een exacte datum/tijd moet jij de winkel extra tijd geven om alsnog te leveren voordat ze in gebreke zijn. Zij hebben jouw een nieuwe dag gegeven voor bezorging dus er is nog niets aan de hand.
pi_183669630
Denk alleen als je vooraf een boete hebt opgenomen in de overeenkomst.
.
pi_183669806
Als het product bij andere webwinkels ook prima te krijgen is aangeven dat ze dan in de avond of in het weekend langs mogen komen (ervan uitgaande dat je dan niet werkt), en je anders de order wil annuleren en dus het volledige bedrag (inc die 60 eu) retour wil.
pi_183669930
Je kan de koop annuleren ja, maar daar schaad je voornamelijk de winkel mee, terwijl het waarschijnlijk is dat het het ingehuurde transportbedrijf is dat heeft lopen klooien. :P
-nee-
pi_183669959
Misschien kun je nu in ieder geval regelen dat de transporteur je een half uurtje voor aankomst belt. Dan hoef je geen dag vrij te nemen en kun je even snel heen er weer al je reistijd niet al te lang is.
pi_183673531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:
Dit zeggen de algemene voorwaarden van Y:

https://www.mupload.nl/img/v7luo4mjnqbr.25.55.png
En wat zeggen de relevante voorwaarden van winkel X?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 11 december 2018 @ 23:55:34 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183673561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:38 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
And so is the past
pi_183674199
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183675375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.
Het is wellicht een indicatie, geen garantie. Net als bij andere vervoerders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 12 december 2018 @ 08:01:02 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183675533
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.

Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183675748
Kun je niet iets afspreken dat ze een X aantal minuten van te voren bellen als ze komen leveren? Dat je dán naar huis kan. Of de buurman inschakelen? Of familie etc?

Je gaat hier echt geen vergoeding oid voor krijgen. Probeer het praktisch op te lossen.. hoe vervelend het ook is! :(
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2018 @ 08:34:38 #26
70532 loveli
N
pi_183675766
DPD?
crap in = crap out
pi_183675840
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
pi_183675851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:42 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
Ja je hebt misschien een kansje dat ze de transportkosten (deels) vergoeden.. meer niet verwacht ik.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183676820
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.

Ik heb dus bewijs dat zij de afspraak bevestigen om op dat moment te leveren.
pi_183676828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:34 schreef loveli het volgende:
DPD?
nope.
pi_183676851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:42 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
De webshop is momenteel inderdaad bezig om "schade" te verhalen bij het transport bedrijf. Goede service vind ik, ongeacht wat er uit komt.
pi_183676884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 21:25 schreef lichtknopje het volgende:
Misschien kun je nu in ieder geval regelen dat de transporteur je een half uurtje voor aankomst belt. Dan hoef je geen dag vrij te nemen en kun je even snel heen er weer al je reistijd niet al te lang is.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:31 schreef Black-Death het volgende:
Kun je niet iets afspreken dat ze een X aantal minuten van te voren bellen als ze komen leveren? Dat je dán naar huis kan. Of de buurman inschakelen? Of familie etc?

Je gaat hier echt geen vergoeding oid voor krijgen. Probeer het praktisch op te lossen.. hoe vervelend het ook is! :(
Het meubel wordt morgen geleverd, ze bellen nu inderdaad een half uur van tevoren..
pi_183677110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:01 schreef Hallmark het volgende:
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.

Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.
pi_183677471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:59 schreef Vocatala het volgende:

[..]

[..]

Het meubel wordt morgen geleverd, ze bellen nu inderdaad een half uur van tevoren..
^O^
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183677550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:55 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.

Ik heb dus bewijs dat zij de afspraak bevestigen om op dat moment te leveren.
Gepland, ja, maar een planning kan wijzigen/uitlopen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183677660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Gepland, ja, maar een planning kan wijzigen/uitlopen.
Mee eens, maar daarover zeggen zij zelf iets in de algemene voorwaarde, zie OP.
pi_183677674
Een half uur van tevoren bellen zegt ook niet altijd iets.

Ik had eens al een foto van mijn brievenbus in mijn mailbox zitten dat ze me gemist hadden voordat ik een sms kreeg dat ze er binnen een half uur waren. Voor 65 euro wilden ze wel terugkomen. :')

Volgens de klantenservice mocht ik blij zijn dat het om het ruilen van een beschadigd product ging. Nu had ik in ieder geval nog een kast, dat kan niet iedereen zeggen. Toen heb ik maar lachend en huilend opgehangen.
pi_183677715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:45 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Mee eens, maar daarover zeggen zij zelf iets in de algemene voorwaarde, zie OP.
True, maar die gelden tussen winkel en transporteur.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183678314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:01 schreef Hallmark het volgende:
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.

Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen? Hoe zou het andersom werken denk je? Zal de transporteur het gewoon kosteloos de volgende dag nog een keer proberen als TS niet huis zou zijn?
Daarbij, een dagje vrijnemen kost je al gauw zo'n 100 euro, gok ik.Bij een hoop bedrijven is het nu ook een nogal drukke periode, dus je moet maar afwachten of je op korte termijn nog een vrije dag kan opnemen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS niet zo blij is en graag een compensatie wil ontvangen.
pi_183678637
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:

[..]

Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen? Hoe zou het andersom werken denk je? Zal de transporteur het gewoon kosteloos de volgende dag nog een keer proberen als TS niet huis zou zijn?
Daarbij, een dagje vrijnemen kost je al gauw zo'n 100 euro, gok ik.Bij een hoop bedrijven is het nu ook een nogal drukke periode, dus je moet maar afwachten of je op korte termijn nog een vrije dag kan opnemen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS niet zo blij is en graag een compensatie wil ontvangen.
Ja succes daarmee, dan gaat zo’n bedrijf in no time failliet vanwege al die vinexwijk-pannekoeken die gecompenseerd moeten worden. Je kiest een plek om te leveren, dat het jou geld kost om daar vaker te zijn dan die ene window of oppurtunity is het gebrek van de klant, niet zo’n bedrijf. Als ze een alternatief moment proberen aan te bieden, dan hebben zij voldoende oplossing geboden, het moet niet gekker worden hoor :D

Je hebt toch de mogelijkheid om de koop te annuleren, dan heb je toch voldoende opties?
-nee-
pi_183678754
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja succes daarmee, dan gaat zo’n bedrijf in no time failliet vanwege al die vinexwijk-pannekoeken die gecompenseerd moeten worden. Je kiest een plek om te leveren, dat het jou geld kost om daar vaker te zijn dan die ene window of oppurtunity is het gebrek van de klant, niet zo’n bedrijf. Als ze een alternatief moment proberen aan te bieden, dan hebben zij voldoende oplossing geboden, het moet niet gekker worden hoor :D

Je hebt toch de mogelijkheid om de koop te annuleren, dan heb je toch voldoende opties?
Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.
pi_183678820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:45 schreef Travok het volgende:

[..]

Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
-nee-
pi_183678839
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
Wat zou jij een passende compenserende oplossing vinden dan? Buiten het aanbieden van een ander levermoment?
pi_183678852
Ik zou ze aanklagen voor elke cent die ze hebben!

Gekheid, ben benieuwd of er een soort tegemoetkoming mogelijk is. Je dagloon opgeven lijkt me wat overtrokken.
pi_183679010
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
Ik zeg ook niet dat ze gelijk maar een heel dagloon terug moeten betalen, dat kan nogal uit de klauwen lopen als je, ik noem maar wat, de Algemeen Directeur van Shell een dagje thuis laat zitten :) Mij lijkt een compensatie in de vorm van het terugbetalen van de leveringskosten wel schappelijk.
pi_183679085
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:48 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Wat zou jij een passende compenserende oplossing vinden dan? Buiten het aanbieden van een ander levermoment?
Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.

Die vrije dag is toch ook niet verloren? Ik zou het trapgat schilderen of al die rommellades opruimen ofzo. :P
-nee-
pi_183679104
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:57 schreef Travok het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze gelijk maar een heel dagloon terug moeten betalen, dat kan nogal uit de klauwen lopen als je, ik noem maar wat, de Algemeen Directeur van Shell een dagje thuis laat zitten :) Mij lijkt een compensatie in de vorm van het terugbetalen van de leveringskosten wel schappelijk.
Oh dan zitten we wel op één lijn ja. :P
-nee-
pi_183679322
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.

Die vrije dag is toch ook niet verloren? Ik zou het trapgat schilderen of al die rommellades opruimen ofzo. :P
Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?

Als je in een restaurant zit en je besteld een biefstuk verwacht je toch ook dat die binnen, laten we zeggen een half uurtje voor je neus staat? Of neem je er dan genoegen mee wanneer ze zeggen, sorry Marsenal, we hebben niet helemaal lekker gepland in de keuken, uw biefstuk is er over 2 uur, wacht je even?

Maar goed, de webshop is er mee bezig dus we wachten rustig af hoe het afloopt.
pi_183679430
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Oh dan zitten we wel op één lijn ja. :P
Als de transporteur dan ook nog even op diezelfde lijn komt zitten zijn we eruit :)
pi_183681009
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:11 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?

Als je in een restaurant zit en je besteld een biefstuk verwacht je toch ook dat die binnen, laten we zeggen een half uurtje voor je neus staat? Of neem je er dan genoegen mee wanneer ze zeggen, sorry Marsenal, we hebben niet helemaal lekker gepland in de keuken, uw biefstuk is er over 2 uur, wacht je even?

Nee zeker niet, dan annuleer ik m’n bestelling. Die optie heb je altijd nog. :P
-nee-
pi_183682029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:55 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.

Ik heb dus bewijs dat zij de afspraak bevestigen om op dat moment te leveren.
Waarom heb je de hele dag vrij genomen?
pi_183682061
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom heb je de hele dag vrij genomen?
Wat doet dat er toe in dit verhaal
pi_183682126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:40 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe in dit verhaal
Jij hebt het over een extra vrije dag en vergoeding. Als het alleen om een ochtend zou gaan Waarom dan een hele dag claimen? Wat is de tijdslot van de nieuwe levering?
pi_183682130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:40 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe in dit verhaal
Omdat het nogal overkill is?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_183682160
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Jij hebt het over een extra vrije dag en vergoeding. Als het alleen om een ochtend zou gaan Waarom dan een hele dag claimen? Wat is de tijdslot van de nieuwe levering?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Omdat het nogal overkill is?
Nee, ik heb in eerste instantie een volledige dag vrij genomen (lees: dinsdag) deze was natuurlijk gewoon voor eigen rekening.

Nu ik een extra halve dag thuis moet blijven verwacht ik hiervoor wel enige compensatie. Het gaat dus inderdaad niet om een hele, maar een halve dag die ik morgen voor de levering op moet nemen.
pi_183685734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:11 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.
Probleem is alleen dat een web levering aan een particulier waarschijnlijk niet de core inkomstenbron. Dus bij drukte gaan de belangrijkste klanten voor en ook die met een boeteclausule. Daarna komen de minder belangrijke.
.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:38:58 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:21 schreef Vocatala het volgende:
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.

Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
Wat ik je kan vertellen is dat webshop X geen cent krijgt van transporteur Y. Dit noemen ze consequential loss, oftewel alle schade geleden maar niet aan de geleverde goederen zelf.

Dus als je gaat verhalen, hou er dan rekening mee dat webshop X dit puur uit coulance zou doen, want zelf zien ze er niks van terug.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:42:20 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:56 schreef Vocatala het volgende:

[..]

De webshop is momenteel inderdaad bezig om "schade" te verhalen bij het transport bedrijf. Goede service vind ik, ongeacht wat er uit komt.
99% kans dat ze hun schade niet vergoed krijgen. Als dat de doorslaggevende factor is, dan zou ik er rekening mee houden dat jij niks krijgt.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:47:23 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:11 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.
1. Extra capaciteit is niet beschikbaar. In heel Europa is er sprake van een enorm chauffeurstekort.

2. Het is de drukste tijd van het jaar. Transporteurs vervoeren in deze tijd van het jaar tot 20% meer volume en daarnaast is de logistieke industrie een 'low margin' industrie. Oftewel, in rustige tijden (juli/augustus) hebben ze al te weinig personeel en in drukke tijden (okt/nov/dec) loopt de pan gewoon over. Dat is een gevolg van marktwerking, consumenten en bedrijven kopen meer in deze maanden en dus raken de logistieke netwerken overbelast. Voor het chauffeurstekort is geen oplossing in zicht, ook niet met de komst van Oost-Europese chauffeurs.
Resistance is futile.
pi_183686375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Omdat het nogal overkill is?
Niet iedereen heeft de luxe "even" van het werk weg te kunnen.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:50:29 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:

[..]

Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen? Hoe zou het andersom werken denk je? Zal de transporteur het gewoon kosteloos de volgende dag nog een keer proberen als TS niet huis zou zijn?
Daarbij, een dagje vrijnemen kost je al gauw zo'n 100 euro, gok ik.Bij een hoop bedrijven is het nu ook een nogal drukke periode, dus je moet maar afwachten of je op korte termijn nog een vrije dag kan opnemen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS niet zo blij is en graag een compensatie wil ontvangen.
Nee, een transporteur komt niet zonder meer kostenloos terug de volgende dag. Dat gaat in overleg tussen opdrachtgever en transporteur. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt een re-delivery in rekening gebracht naar de opdrachtgever.

Ik snap niet hoe een dag vrij nemen 100 euro kost?
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:56:01 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686534
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.

Die vrije dag is toch ook niet verloren? Ik zou het trapgat schilderen of al die rommellades opruimen ofzo. :P
Gratis levering kun je niet zonder meer verwachten. Proberen kan altijd.

Het ligt eraan welke afspraken de opdrachtgever en de transporteur hebben over deze levering. Wat wel vaak gebeurt is dat een express levering afgesproken wordt voor de volgende dag. Als dat niet nagekomen wordt, dan is het niet meer dan normaal om het economy tarief voor 48-uurs levering te vragen voor de zending. Dat zal geen enkele transporteur weigeren. Zelfde met tijdafspraken, voor leveren om zeg.. 09:00 's morgens, betaal je een toeslag. Zo ook voor 08:00-12:00, levering op zaterdag, avondlevering etc. Als die afspraken niet nagekomen worden, dan wordt de toeslag op het basistarief vaak kwijtgescholden.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 18:59:34 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686628
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:45 schreef Travok het volgende:

[..]

Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.
Wat sowieso had moeten gebeuren is 's morgens vroeg een belletje dat het niet zou gaan lukken.

Verder lijk je geen idee te hebben hoe complex de logistieke sector werkt. Mensen zien dit niet en ze denken er niet over na maar achter de schermen is er een enorme berg (veelal handmatig) werk nodig om jouw zending van A naar B te krijgen. In zo'n proces zijn er letterlijk tientallen momenten waar het fout kan gaan.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:01:22 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:11 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?

Als je in een restaurant zit en je besteld een biefstuk verwacht je toch ook dat die binnen, laten we zeggen een half uurtje voor je neus staat? Of neem je er dan genoegen mee wanneer ze zeggen, sorry Marsenal, we hebben niet helemaal lekker gepland in de keuken, uw biefstuk is er over 2 uur, wacht je even?

Maar goed, de webshop is er mee bezig dus we wachten rustig af hoe het afloopt.
Wat had je dan verwacht? Heeft de transporteur uitgelegd wat het probleem precies was?
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:03:02 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:40 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe in dit verhaal
Vind ik wel relevant. De transporteur en de opdrachtgever hebben jou nooit gevraagd om de hele dag beschikbaar te zijn voor de levering.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:04:44 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:48 schreef Vocatala het volgende:

[..]


[..]

Nee, ik heb in eerste instantie een volledige dag vrij genomen (lees: dinsdag) deze was natuurlijk gewoon voor eigen rekening.

Nu ik een extra halve dag thuis moet blijven verwacht ik hiervoor wel enige compensatie. Het gaat dus inderdaad niet om een hele, maar een halve dag die ik morgen voor de levering op moet nemen.
Die compensatie zal alleen mogelijk zijn als de opdrachtgever en de transporteur afspraken hebben over consequential loss, of als de opdrachtgever besluit jou te compenseren zonder dat zijzelf compensatie krijgen.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:06:39 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686813
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat een web levering aan een particulier waarschijnlijk niet de core inkomstenbron. Dus bij drukte gaan de belangrijkste klanten voor en ook die met een boeteclausule. Daarna komen de minder belangrijke.
Dat zeker! Opdrachtgevers die de meeste omzet genereren bij transporteurs, krijgen altijd voorrang. En die zijn vaak niet te beroerd om meer te betalen voor betere service.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:08:19 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686858
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft de luxe "even" van het werk weg te kunnen.
Tja.. wat voor boodschap hebben de transporteur en opdrachtgever daar aan?
Resistance is futile.
pi_183686926
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat sowieso had moeten gebeuren is 's morgens vroeg een belletje dat het niet zou gaan lukken.

Verder lijk je geen idee te hebben hoe complex de logistieke sector werkt. Mensen zien dit niet en ze denken er niet over na maar achter de schermen is er een enorme berg (veelal handmatig) werk nodig om jouw zending van A naar B te krijgen. In zo'n proces zijn er letterlijk tientallen momenten waar het fout kan gaan.
Dat er veel werk verzet wordt om die zending op de bestemming te krijgen wordt hier toch nergens ontkend?

Wat hier ter discussie staat is dat ondanks alles er twee tekortkomingen zijn aan de zijde van de transporteur, die er samen voor zorgen dat TS extra vrije uren moet opnemen en dus financiële schade lijdt.

De eerste tekortkoming is dat de levering niet binnen het afgesproken tijdvenster geleverd kon worden. Kan gebeuren. Vervelend, maar niet direct wat aan de hand.

De tweede tekortkoming is dat de ontvanger niet tijdig op de hoogte gesteld is van de problemen met de levering. Er is door de transporteur geen moeite gedaan om eventuele schade te beperken. Dat is toch echt verwijtbaar.
pi_183686963
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind ik wel relevant. De transporteur en de opdrachtgever hebben jou nooit gevraagd om de hele dag beschikbaar te zijn voor de levering.
Maar is niet relevant. Want TS wil geen compensatie voor de vrije uren van vandaag, maar compensatie voor de extra vrije uren die hij moet opnemen voor de tweede bezorgafspraak. De vrije uren van vandaag doen er derhalve verder niet toe.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:13:08 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686965
Het lijkt erop dat webshop Y de algemene voorwaarden gewoon door google translate gehaald heeft ;).

Er staat feitelijk dat zij opdraaien voor eventuele extra kosten met een max van 681 eurootjes. Dat is een fijne garantie aan jou en daar kun je ze gewoon aan houden, maar ik acht de kans redelijk groot dat zij dit zelf niet kunnen verhalen want het is absoluut geen standaard afspraak in de logistieke industrie.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:13:36 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183686980
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Maar is niet relevant. Want TS wil geen compensatie voor de vrije uren van vandaag, maar compensatie voor de extra vrije uren die hij moet opnemen voor de tweede bezorgafspraak. De vrije uren van vandaag doen er derhalve verder niet toe.
Zie ook mijn vorige post. :)
Resistance is futile.
pi_183687097
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, een transporteur komt niet zonder meer kostenloos terug de volgende dag. Dat gaat in overleg tussen opdrachtgever en transporteur. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt een re-delivery in rekening gebracht naar de opdrachtgever.
Dus als de transporteur de gedupeerde is van het niet nakomen van de bezorgafspraak moet de transporteur gecompenseerd worden, maar als de ontvanger gedupeerd wordt door de transporteur, is het ineens absurd dat er over compensatie gesproken wordt? Nogal meten met twee maten.

quote:
Ik snap niet hoe een dag vrij nemen 100 euro kost?
Jouw werkuren worden betaald van gebakken lucht? Als ik een extra uur vrij wil, dan kost dat gewoon mijn uurloon. 100 euro voor een hele dag is dus nog niet eens veel.

Het gaat in dit geval om een halve dag, dus een schadepostje van 50-75 euro is heel realistisch.
pi_183687119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:13 schreef Seven. het volgende:
Het lijkt erop dat webshop Y de algemene voorwaarden gewoon door google translate gehaald heeft ;).

Er staat feitelijk dat zij opdraaien voor eventuele extra kosten met een max van 681 eurootjes. Dat is een fijne garantie aan jou en daar kun je ze gewoon aan houden, maar ik acht de kans redelijk groot dat zij dit zelf niet kunnen verhalen want het is absoluut geen standaard afspraak in de logistieke industrie.
Met B2B afspreken uit de logistieke wereld heeft TS dan ook helemaal niets te maken.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:19:46 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183687129
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat er veel werk verzet wordt om die zending op de bestemming te krijgen wordt hier toch nergens ontkend?

Wat hier ter discussie staat is dat ondanks alles er twee tekortkomingen zijn aan de zijde van de transporteur, die er samen voor zorgen dat TS extra vrije uren moet opnemen en dus financiële schade lijdt.

De eerste tekortkoming is dat de levering niet binnen het afgesproken tijdvenster geleverd kon worden. Kan gebeuren. Vervelend, maar niet direct wat aan de hand.

De tweede tekortkoming is dat de ontvanger niet tijdig op de hoogte gesteld is van de problemen met de levering. Er is door de transporteur geen moeite gedaan om eventuele schade te beperken. Dat is toch echt verwijtbaar.
TS lijdt geen financiële schade natuurlijk. Het is wel knap lullig van de halve vrije dag maar er zijn veel andere oplossingen.

De tekortkomingen ontken ik niet, maar als side note kun je wel stellen dat een transporteur niet verplicht is om te laten weten dat een zending niet komt als dat niet afgesproken is. Dus dat is niet verwijtbaar.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:25:22 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183687257
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dus als de transporteur de gedupeerde is van het niet nakomen van de bezorgafspraak moet de transporteur gecompenseerd worden, maar als de ontvanger gedupeerd wordt door de transporteur, is het ineens absurd dat er over compensatie gesproken wordt? Nogal meten met twee maten.

[..]

Jouw werkuren worden betaald van gebakken lucht? Als ik een extra uur vrij wil, dan kost dat gewoon mijn uurloon. 100 euro voor een hele dag is dus nog niet eens veel.

Het gaat in dit geval om een halve dag, dus een schadepostje van 50-75 euro is heel realistisch.
Twee maten... Ligt aan je zienswijze, ik kan uren met je debatteren vanuit mijn ervaring in de logistieke sector. Ik snap wel waarom deze werkwijze weerstand oproept, maar zonder gedegen sectorkennis is het een onbegonnen discussie. Ik vraag niet of je het van me aan wil nemen, ik deel alleen hoe het er aan toegaat. Dat jij het oneerlijk vind, is je goed recht en ik reken het je niet aan.

En je kunt zeggen wat je wil, maar TS voelt er financieel helemaal niets van. TS is alleen een halve dag kwijt, dat is knap lullig maar het maakt geen schadepost.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:26:46 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183687291
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:19 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met B2B afspreken uit de logistieke wereld heeft TS dan ook helemaal niets te maken.
TS heeft dan ook maar 1 optie en dat is in gesprek gaan met de opdrachtgever. Zij zoeken maar uit hoe ze het regelen met de transporteur.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:38:13 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183687560
Wat ik trouwens ronduit dom vind van de transporteur in deze, is de laconieke houding. Als je al eens begint met excuses, een gedegen uitleg en vervolgens heldere vervolgafspraken, dan is de kans dat je ontvanger verhaal gaat halen ineens veel kleiner. Iets met azijn, stroop en vliegen.
Resistance is futile.
pi_183687920
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
pi_183688407
En Seven zijn tijd is kennelijk gratis. Hij mag gerust voortaan maandelijks een dag vrij nemen om mijn tuin te doen.
  woensdag 12 december 2018 @ 20:30:39 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183688773
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef Travok het volgende:
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
Dat het schappelijk zou zijn om een compensatie te bieden, staat niet ter discussie. Of het wel of niet op zijn plaats zou zijn staat ook niet ter discussie. Ik geef slechts aan wat de gangbare manier van doen is en wat normale afspraken zijn.

Verder ben ik het hartgrondig met je oneens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Dan kun je dat ook toepassen als je een half uur moet wachten omdat de slagboom bij het uitrijden van de garage niet open ging op je vrije dag. Of als je dokter last minute een afspraak moet cancelen terwijl jij daar uren voor opgenomen hebt. Of je gaat de garage wachttijd aanrekenen voor de tijd die je daar zit. Buiten dat het juridisch gezien waarschijnlijk niet als steekhoudend argument gezien wordt, vind ik persoonlijk dat je je kapot moet schamen dat vragen om een vergoeding voor je verloren tijd zelfs maar in je op komt. Maar hey, wie ben ik.
Resistance is futile.
pi_183689140
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef Travok het volgende:
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
Leuk, een vervoerstopic! Je kunt er van alles van vinden en vinden dat je recht hebt op vergoeding maar een NL vervoerder werkt onder de AVC condities. Te vinden op internet.

Artikel 13
Schadevergoeding
1. De schadevergoeding die de vervoerder wegens het niet nakomen van de op hem uit hoofde van artikel 9 ( verplichtingen ten aanzien van het leveren)
lid 2 rustende verplichting is verschuldigd, is beperkt tot een bedrag van ¤ 3,40 per kilogram; voor andere schade dan schade ten gevolge van verlies van of schade aan de zaken, zoals gevolgschade, bedrijfsstilstand of immateriële schade, is de vervoerder uit hoofde van de vervoerovereenkomst niet aansprakelijk.

Niet mee eens? Koop dan zelf een vrachtwagen om je pakket af te halen. Ik hoor je al denken “ ga toch geen vrachtwagen aanschaffen voor 1 pakket”? Precies en daarom steekt een vervoerder zn nek uit door te investeren in een pand, trekkers, opleggers, chauffeurs, opleidingen om voor jou te vervoeren tegen een geringe vergoeding.
pi_183689416
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat het schappelijk zou zijn om een compensatie te bieden, staat niet ter discussie. Of het wel of niet op zijn plaats zou zijn staat ook niet ter discussie. Ik geef slechts aan wat de gangbare manier van doen is en wat normale afspraken zijn.

Verder ben ik het hartgrondig met je oneens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Dan kun je dat ook toepassen als je een half uur moet wachten omdat de slagboom bij het uitrijden van de garage niet open ging op je vrije dag. Of als je dokter last minute een afspraak moet cancelen terwijl jij daar uren voor opgenomen hebt. Of je gaat de garage wachttijd aanrekenen voor de tijd die je daar zit. Buiten dat het juridisch gezien waarschijnlijk niet als steekhoudend argument gezien wordt, vind ik persoonlijk dat je je kapot moet schamen dat vragen om een vergoeding voor je verloren tijd zelfs maar in je op komt. Maar hey, wie ben ik.
Ik zeg ook niet dat TS een compensatie voor z'n opgenomen uren moet krijgen toch?
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik kan begrijpen dat TS een compensatie wil, te meer omdat hij uren op heeft moeten nemen. Ik kan me voorstellen dat als je toch wel thuis zou zijn, bijvoorbeeld als je thuis kan werken of werkloos bent, je misschien eerder geneigd bent te zeggen dat een compensatie niet nodig is.
pi_183689615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:38 schreef Seven. het volgende:
Wat ik trouwens ronduit dom vind van de transporteur in deze, is de laconieke houding. Als je al eens begint met excuses, een gedegen uitleg en vervolgens heldere vervolgafspraken, dan is de kans dat je ontvanger verhaal gaat halen ineens veel kleiner. Iets met azijn, stroop en vliegen.
Maar je weet toch niet wat de afspraak was tussen webshop X en transporteur Y?

Wie weet is de afspraak wel: laat onze klant weten wanneer jullie de bezorging in de planning hebben staan. Mocht dit in de 24u voor levering wijzigen, geef dat dan door met ons, dan stellen wij onze klant zelf op de hoogte. Idem voor problemen bij de bevoorrading wat hier ook het geval geweest kan zijn.

Ook al is dat onwaarschijnlijk, hoe het precies zit blijft hoe dan ook een aanname, want dit is een overeenkomst waar jij als klant niet bij betrokken bent. De 1 op 1 conclusie dat de tekortkoming dus bij de transporteur ligt kan je zelf niet trekken.

Ik zou dus bij de webshop aangeven dat je graag even telefonisch op de hoogte was gesteld van de gewijzigde planning.
  woensdag 12 december 2018 @ 21:27:47 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183690291
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:59 schreef Travok het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat TS een compensatie voor z'n opgenomen uren moet krijgen toch?
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik kan begrijpen dat TS een compensatie wil, te meer omdat hij uren op heeft moeten nemen. Ik kan me voorstellen dat als je toch wel thuis zou zijn, bijvoorbeeld als je thuis kan werken of werkloos bent, je misschien eerder geneigd bent te zeggen dat een compensatie niet nodig is.
Ik kan begrijpen dat TS ervan baalt. En ik kan zelfs begrijpen dat TS niet de volle mep wil betalen. Maar ik ben het er domweg niet mee eens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Niet in de transportsector want de industriestandaard steekt heel anders in elkaar. En ook niet in de meeste andere situaties.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 21:36:41 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183690502
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:06 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar je weet toch niet wat de afspraak was tussen webshop X en transporteur Y?

Wie weet is de afspraak wel: laat onze klant weten wanneer jullie de bezorging in de planning hebben staan. Mocht dit in de 24u voor levering wijzigen, geef dat dan door met ons, dan stellen wij onze klant zelf op de hoogte. Idem voor problemen bij de bevoorrading wat hier ook het geval geweest kan zijn.

Ook al is dat onwaarschijnlijk, hoe het precies zit blijft hoe dan ook een aanname, want dit is een overeenkomst waar jij als klant niet bij betrokken bent. De 1 op 1 conclusie dat de tekortkoming dus bij de transporteur ligt kan je zelf niet trekken.

Ik zou dus bij de webshop aangeven dat je graag even telefonisch op de hoogte was gesteld van de gewijzigde planning.
Er is een minimale kans dat de opdrachtgever en transporteur afwijkende afspraken hebben, dat klopt.

De afspraak tussen opdrachtgevers en transporteurs om met de ontvanger afspraken te maken omtrent levering, heet inboeken. Ook hierop rust doorgaans een toeslag. Maar hieraan worden in de regel geen harde conclusies aan verbonden als het vervolgens niet gebeurt volgens afspraak.

De tekortkoming had ook bij de webshop kunnen liggen. Heel plausibel scenario is dat de webshop het zelf niet op tijd klaar had toen de vervoerder het af kwam halen, bijvoorbeeld. Ik kan je vertellen dat dit in de praktijk zeer regelmatig voorkomt.
Resistance is futile.
  woensdag 12 december 2018 @ 21:37:42 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183690531
TS, staat er een incoterm vermeld op je factuur? Die is ook van invloed in deze.
Resistance is futile.
pi_183690631
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat TS ervan baalt. En ik kan zelfs begrijpen dat TS niet de volle mep wil betalen. Maar ik ben het er domweg niet mee eens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Niet in de transportsector want de industriestandaard steekt heel anders in elkaar. En ook niet in de meeste andere situaties.
Als er aan die tijd geen waarde gehangen kan worden, hoe kan er dan een waarde gehangen worden aan de tijd die de transporteur extra kwijt is wanneer de ontvanger op het afgesproken moment niet thuis is?

Je blijft recht lullen wat krom is.

Nogmaals: Wat in de sector voor B2B overeenkomsten waar jij telkens naar refereert gebruikelijk is, is niet relevant.
pi_183690849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:37 schreef Seven. het volgende:
TS, staat er een incoterm vermeld op je factuur? Die is ook van invloed in deze.
Niet qua vergoeding toch? Of het nou EXW of DDP is; de veevoeder blijft onder bepaalde vervoerscondities qua aansprakelijkheid voor je rijden.
pi_183691391
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

De tekortkoming had ook bij de webshop kunnen liggen. Heel plausibel scenario is dat de webshop het zelf niet op tijd klaar had toen de vervoerder het af kwam halen, bijvoorbeeld. Ik kan je vertellen dat dit in de praktijk zeer regelmatig voorkomt.
Dat is mijn hele punt, maar hier wordt telkens enkel naar de vervoerder gewezen.

Terwijl
1. De tekortkoming daar niet per definitie ligt
2. Ook als die daar wel ligt moet TS bij de webshop zijn
pi_183694321
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat TS ervan baalt. En ik kan zelfs begrijpen dat TS niet de volle mep wil betalen. Maar ik ben het er domweg niet mee eens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Niet in de transportsector want de industriestandaard steekt heel anders in elkaar. En ook niet in de meeste andere situaties.
Maar je verlofuren vertegenwoordigen toch per definitie gewoon wel een waarde? Laten we zeggen, je uurloon?

Maarja, niet om t laatste woord te willen hebben ofzo, maar misschien moeten we de discussie over verlofuren hier niet voeren, is denk ik iets te offtopic.

[ Bericht 8% gewijzigd door Travok op 12-12-2018 23:37:01 (Toevoeging) ]
pi_183695118
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tja.. wat voor boodschap hebben de transporteur en opdrachtgever daar aan?
Het gaat mij om de simplistische opmerking van de ander. De transporteur 0, maar daar heb ik ook 0 mee te maken.
pi_183695755
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:47 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Leuk, een vervoerstopic! Je kunt er van alles van vinden en vinden dat je recht hebt op vergoeding maar een NL vervoerder werkt onder de AVC condities. Te vinden op internet.

Artikel 13
Schadevergoeding
1. De schadevergoeding die de vervoerder wegens het niet nakomen van de op hem uit hoofde van artikel 9 ( verplichtingen ten aanzien van het leveren)
lid 2 rustende verplichting is verschuldigd, is beperkt tot een bedrag van ¤ 3,40 per kilogram; voor andere schade dan schade ten gevolge van verlies van of schade aan de zaken, zoals gevolgschade, bedrijfsstilstand of immateriële schade, is de vervoerder uit hoofde van de vervoerovereenkomst niet aansprakelijk.

Niet mee eens? Koop dan zelf een vrachtwagen om je pakket af te halen. Ik hoor je al denken “ ga toch geen vrachtwagen aanschaffen voor 1 pakket”? Precies en daarom steekt een vervoerder zn nek uit door te investeren in een pand, trekkers, opleggers, chauffeurs, opleidingen om voor jou te vervoeren tegen een geringe vergoeding.
TS heeft hier 0.0 mee te maken want TS heeft geen overeenkomst met de vervoerder. Dat is lekker een probleem van de webshop. Dat er voor webshop geen vergoeding mogelijk is, dont care. Als webshop bijdehand gaat doen kunnen ze kiezen tussen een ingebrekestelling of het annuleren van de overeenkomst. Beiden zijn kosten voor hen. Een tegemoetkoming is niet meer dan redelijk, niet voor iedereen is een dag vrij gratis. Wat de vervoerder hier van vind kan mij echt gestolen worden, daar heb ik, of ts natuurlijk, niets mee te maken.
pi_183697402
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als er aan die tijd geen waarde gehangen kan worden, hoe kan er dan een waarde gehangen worden aan de tijd die de transporteur extra kwijt is wanneer de ontvanger op het afgesproken moment niet thuis is?

Je blijft recht lullen wat krom is.

Nogmaals: Wat in de sector voor B2B overeenkomsten waar jij telkens naar refereert gebruikelijk is, is niet relevant.
Betekent dat dat jij verder ook niet meer gaat zeiken over de transporteur?
Resistance is futile.
pi_183706737
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zeker! Opdrachtgevers die de meeste omzet genereren bij transporteurs, krijgen altijd voorrang. En die zijn vaak niet te beroerd om meer te betalen voor betere service.
Heb ik ook weleens moeten doen, toen ik een tijdje monteurs plande.

Een klus was een via een opdrachtgever (computer fabrikant), die per bezoek een paar tientjes vergoeding voor de werkzaamheden betaalde. De ander was een direct klant van ons, met een serviceovereenkomst. Die betaalde honderden per maand en had ook een boeteclausule, als we te laat kwamen.

1x raden welke ik moest afbellen, die particulier natuurlijk. Boos dat hij was.... :@
.
pi_183710595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef Travok het volgende:
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
Wat Seven verteld is hoe het werkt in de logistiek. Transportbedrijven garanderen geen levertijden, het is allemaal best effort. Dat zal ook ongetwijfeld in de voorwaarden vermeld staan en daarmee is er van compensatie geen sprake. Dit is ook de enige manier om transport betaalbaar te houden.

Dit is puur pech voor TS en het voelt idd onterecht
pi_183710660
Ik heb dit ook een keer gehad en toen mijn rechtbijstandsverzekering erop gezet. Zij zeiden mij dat er jurispundentie is van de hoge raad dat mensen in loondienst geen schadevergoeding kunnen eisen omdat het loon gewoon wordt doorbetaald ivm vakantieuren. Vakantieuren zijn geen geld volgens die uitspraak en daarom is er geen vergoeding.
Ik heb dat vonnis gekregen en helaas klopt het.
Ben je ZZP-er dan kan je wel je verloren inkomsten eisen.

Ben je in loondienst dan is het helaas pindakaas.....
Ik kan het vonnis niet meer terugvinden, dus ik kan het hier niet posten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183711302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb dit ook een keer gehad en toen mijn rechtbijstandsverzekering erop gezet. Zij zeiden mij dat er jurispundentie is van de hoge raad dat mensen in loondienst geen schadevergoeding kunnen eisen omdat het loon gewoon wordt doorbetaald ivm vakantieuren. Vakantieuren zijn geen geld volgens die uitspraak en daarom is er geen vergoeding.
Ik heb dat vonnis gekregen en helaas klopt het.
Ben je ZZP-er dan kan je wel je verloren inkomsten eisen.

Ben je in loondienst dan is het helaas pindakaas.....
Ik kan het vonnis niet meer terugvinden, dus ik kan het hier niet posten.
Helder! Wat ik al dacht dus.
Resistance is futile.
pi_183711345
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 23:35 schreef Travok het volgende:

[..]

Maar je verlofuren vertegenwoordigen toch per definitie gewoon wel een waarde? Laten we zeggen, je uurloon?

Maarja, niet om t laatste woord te willen hebben ofzo, maar misschien moeten we de discussie over verlofuren hier niet voeren, is denk ik iets te offtopic.
Het antwoord hierop is inmiddels gegeven.
Resistance is futile.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:34:11 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183711437
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:51 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Niet qua vergoeding toch? Of het nou EXW of DDP is; de veevoeder blijft onder bepaalde vervoerscondities qua aansprakelijkheid voor je rijden.
Jawel, maar het verdeelt de kosten en de risico's tussen koper en verkoper. En we kwamen tot de conclusie dat TS alleen verhaal kan halen bij de verkoper dus als TS écht zijn gram wil halen, dan moet hij niet alleen de algemene voorwaarden maar ook de incoterms onder de loep nemen.
Resistance is futile.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:39:33 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183711665
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als er aan die tijd geen waarde gehangen kan worden, hoe kan er dan een waarde gehangen worden aan de tijd die de transporteur extra kwijt is wanneer de ontvanger op het afgesproken moment niet thuis is?

Je blijft recht lullen wat krom is.

Nogmaals: Wat in de sector voor B2B overeenkomsten waar jij telkens naar refereert gebruikelijk is, is niet relevant.
Je vergelijkt appels met peren.

Bij mensen in loondienst concludeert de hoge raad dat tijd geen geld is. Bij ondernemers worden over tijd van tevoren afspraken gemaakt.

Of vind je dat de hoge raad ook recht probeert te lullen wat krom is ;) .
Resistance is futile.
pi_183712159
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Helder! Wat ik al dacht dus.
voor mij kwam het al verrasing, omdat verlofuren wel degelijk een financiele waarde hebben, maar zo dacht een hoge raad rechter er niet over.
Je kan hooguit hopen op coulance, maar tot op heden heb ik dat nog nooit gekregen. Ik heb het namelijk vaker gehad dat bedrijven niet langskomen op de afgesproken tijd.
Bij aannemers/installateurs/etc maak ik tegenwoordig altijd de afspraak direct om half 8 in de ochtend. Ik heb het weleens gevraagd aan zo iemand wat er gebeurd als werkzaamheden uitlopen. Bijna allemaal zeggen ze dat de afspraak later op de dag dan wordt verschoven naar een andere dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183716227
Beetje webshop heeft toch een standaard disclaimer in hun voordeel voor dit soort gevallen en heb je geen poot om op te staan.

Stukje coulance kan je op hopen, niet eisen.
pi_183721277
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het antwoord hierop is inmiddels gegeven.
Heb jij al een bron gezien dan? Ik twijfel hier nog steeds aan, zeker omdat ik aantoonbaar kan maken dat mijn vakantiedagen wel degelijk een waarde vertegenwoordigen. Ik kan overgebleven dagen namelijk uit laten betalen. Ik zeg niet dat het niet waar is wat Sjors schrijft, maar zonder bron kan ik precies hetzelfde verhaal schrijven met als conclusie dat een rechter heeft bepaald dat vakantiedagen wèl een waarde vertegenwoordigen.

Maar dit alles wijkt zoals ik al eerder schreef af van het hele punt over compensatie van die transportkosten. Ik beweer nog steeds niet dat TS zn vakantiedagen vergoed moet krijgen van bedrijf X of Y, ik zeg alleen dat ik vind dat hij recht heeft op een compensatie in verband met een niet geleverde dienst.

[ Bericht 24% gewijzigd door Travok op 14-12-2018 10:23:22 ( ) ]
  vrijdag 14 december 2018 @ 13:09:44 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183724041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:13 schreef Travok het volgende:

[..]

Heb jij al een bron gezien dan? Ik twijfel hier nog steeds aan, zeker omdat ik aantoonbaar kan maken dat mijn vakantiedagen wel degelijk een waarde vertegenwoordigen. Ik kan overgebleven dagen namelijk uit laten betalen. Ik zeg niet dat het niet waar is wat Sjors schrijft, maar zonder bron kan ik precies hetzelfde verhaal schrijven met als conclusie dat een rechter heeft bepaald dat vakantiedagen wèl een waarde vertegenwoordigen.
Dus eigenlijk zeg je dat je Sjors niet gelooft.

Ik geloof hem wel, ook omdat ik dit al eerder begrepen heb. Ik hoop dat TS ons nog update over de uiteindelijke compensatie.
Resistance is futile.
pi_183724242
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je Sjors niet gelooft.

Ik geloof hem wel, ook omdat ik dit al eerder begrepen heb. Ik hoop dat TS ons nog update over de uiteindelijke compensatie.
Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat wat hij schrijft niks zegt zonder bron en dat er dus nog helemaal geen duidelijkheid is.
Maar tot zover mijn bijdrage in een discussie over verlofuren in een topic over een niet op tijd geleverd tuinmeubel, ik vind t mooi geweest.
  vrijdag 14 december 2018 @ 15:44:48 #107
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_183727096
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je Sjors niet gelooft.
Ik kan alleen maar uitspraken en jurisprudentie vinden die het volstrekt tegenovergestelde aangeven, bijvoorbeeld:

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBZLY:2007:BA8627
http://www.juridischkenni(...)-vermogensschade.htm

https://www.cobouw.nl/bou(...)et-approve-cookies=1

Uit die laatste:

quote:
Dit verlies van vakantiedagen kan volgens hem als vermogensschade worden aangemerkt. De arbiter volgt met deze uitspraak de al eerder door de Hoge Raad ingezette lijn op het gebied van vergoeding van verloren vakantiedagen. In zijn arrest van 28 mei 1999 (NJ 1999, 564) merkte hij dit verlies aan als vermogenschade en dus als in aanmerking komend voor vergoeding.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:11:38 #108
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183802383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen?
Dat mag je, maar dat is iets heel anders dan verwachten dat je een vergoeding krijgt als het niet lukt.

Bij de meesta aannemers kunnen klanten een dakkapel bestellen, en die bouwen ze dan. Dat kan op twee manieren:
1) inschatting en project op basis van nacalculatie
2) vaste prijs, vaste datum

Denk je dat optie 1 en 2 even duur zijn? Natuurlijk niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183803367
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, een transporteur komt niet zonder meer kostenloos terug de volgende dag. Dat gaat in overleg tussen opdrachtgever en transporteur. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt een re-delivery in rekening gebracht naar de opdrachtgever.

Ik snap niet hoe een dag vrij nemen 100 euro kost?
De kosten bestaan uit misgelopen inkomsten, wat dus feitelijk kosten zijn.

Dit kan zowel voorkomen voor iemand in loondienst waarbij de plek van diegene bij afwezigheid ingevuld moet worden door een ander en bij zelfstandigen die simpelweg geen geld verdienen als ze niet aan het werk zijn. Dat laatste is bij mij aan de orde.
pi_183803394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind ik wel relevant. De transporteur en de opdrachtgever hebben jou nooit gevraagd om de hele dag beschikbaar te zijn voor de levering.
lees even terug..
pi_183803430
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

TS lijdt geen financiële schade natuurlijk. Het is wel knap lullig van de halve vrije dag maar er zijn veel andere oplossingen.

De tekortkomingen ontken ik niet, maar als side note kun je wel stellen dat een transporteur niet verplicht is om te laten weten dat een zending niet komt als dat niet afgesproken is. Dus dat is niet verwijtbaar.
Wanneer je als zzper werkt en 4 uur thuis moet zitten wachten tot er een bank geleverd wordt lijdt je geen schade? In die 4 uur had ik toch echt geld kunnen verdienen wat nu niet mogelijk was.
pi_183803720
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is een minimale kans dat de opdrachtgever en transporteur afwijkende afspraken hebben, dat klopt.

De afspraak tussen opdrachtgevers en transporteurs om met de ontvanger afspraken te maken omtrent levering, heet inboeken. Ook hierop rust doorgaans een toeslag. Maar hieraan worden in de regel geen harde conclusies aan verbonden als het vervolgens niet gebeurt volgens afspraak.

De tekortkoming had ook bij de webshop kunnen liggen. Heel plausibel scenario is dat de webshop het zelf niet op tijd klaar had toen de vervoerder het af kwam halen, bijvoorbeeld. Ik kan je vertellen dat dit in de praktijk zeer regelmatig voorkomt.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:37 schreef Seven. het volgende:
TS, staat er een incoterm vermeld op je factuur? Die is ook van invloed in deze.
Ik zou bijna denken dat je bij het transportbedrijf werkt waar ik nu een kritische mening over heb, zou niet weten waarom je de transport sector anders zo verdedigd.

Het argument dat deze sector heel anders in elkaar zit slaat natuurlijk nergens op. Elke sector zit anders in elkaar en daar zijn dan ook de voorwaarden en handelswijze op aangepast. Als transportbedrijven het in deze tijd van het jaar zo druk hebben dan moeten ze de levertijden aanpassen. Wanneer ik telefonisch een afspraak maak waarin mij wordt toegezegd dat ze kunnen leveren op dinsdag ochtend dan ga ik er van uit dat ze dit waar kunnen maken. Als ze dit niet kunnen dan hadden ze het op voorhand kenbaar moeten maken en het levermoment naar een later tijdstip moeten verplaatsen.

We hoeven echt geen medelijden te hebben met de transport sector, er komen bakken met geld binnen en als ik jou moet geloven komt het niet zo nauw met de afspraken.

Tevens moet je niet vergeten dat ieder bedrijf in elke branche zélf hun voorwaarden bepaald. Ze hebben dus zelf in de hand wat ze de klant beloven tegen welke voorwaarden. Dat ze deze voorwaarden zo specifiek omschrijven en levertijden zo strak maken doen ze puur om concurrerend te zijn in de markt. Dat is prima, maar dan moet je het wel waar kunnen maken. Wanneer ze dit niet doen is het helemaal niet raar om ze vervolgens aan te spreken op hun zelfgeschreven voorwaarden.

Een vergoeding is gewoon op zijn plaats, tijd is geld, niet alleen voor mij maar voor iedereen.

nb: het meubel is al op vrijdag (4 dagen voor leverafspraak) opgehaald bij webshop X door de transporteur. De webshop had zijn zaakjes dus keurig op orde.
pi_183803831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat mag je, maar dat is iets heel anders dan verwachten dat je een vergoeding krijgt als het niet lukt.

Bij de meesta aannemers kunnen klanten een dakkapel bestellen, en die bouwen ze dan. Dat kan op twee manieren:
1) inschatting en project op basis van nacalculatie
2) vaste prijs, vaste datum

Denk je dat optie 1 en 2 even duur zijn? Natuurlijk niet.
Je spreekt jezelf enorm tegen. Wat je zegt is eigenlijk; tijd is geld.

Er was een vaste prijs, er stond een vaste afspraak. Transportbedrijf heeft daar niet aan voldaan. Zo simpel is het.
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:02:52 #114
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183803899
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:58 schreef Vocatala het volgende:
Er was een vaste prijs, er stond een vaste afspraak. Transportbedrijf heeft daar niet aan voldaan. Zo simpel is het.
Maar jij verbindt er een conclusie aan, namelijk: bedrijf moet mij betalen als het niet lukt. Dat kan natuurlijk, maar dat is een ongebruikelijke afspraak en daar hangt een prijskaartje aan vast.

In de IT heb je bij fixed-price/fixed-date contracten een boete-clausule; die zegt: als de leverancier te laat oplevert, dan kost hem dit bedrag X. Zoals je zal begrijpen, is dat een risico en de leverancier drukt dat uit in een hogere prijs.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183803907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:27 schreef Vocatala het volgende:

[..]

De kosten bestaan uit misgelopen inkomsten, wat dus feitelijk kosten zijn.

Dit kan zowel voorkomen voor iemand in loondienst waarbij de plek van diegene bij afwezigheid ingevuld moet worden door een ander en bij zelfstandigen die simpelweg geen geld verdienen als ze niet aan het werk zijn. Dat laatste is bij mij aan de orde.
Je neemt zelf een hele dag vrij voor een uurtje afwezigheid.
pi_183803952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:03 schreef rival het volgende:

[..]

Je neemt zelf een hele dag vrij voor een uurtje afwezigheid.
Nee, lees even terug.

Ik wil vergoeding voor de extra halve dag (ochtend) die ik vrij heb moeten nemen doordat de leverafspraak op dinsdag niet is nagekomen.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:36:50 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183829825
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:06 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Nee, lees even terug.

Ik wil vergoeding voor de extra halve dag (ochtend) die ik vrij heb moeten nemen doordat de leverafspraak op dinsdag niet is nagekomen.
Volgens de algemene voorwaarden van de webshop heb je recht op een vergoeding. En het is hoogst onwaarschijnlijk dat zij hun geld terugkrijgen van de transporteur maar dat zoeken ze zelf maar uit.

Ik verdedig de transportsector niet, maar ik heb er wel meer dan 10 jaar in meegedraaid en dus is het voor mij normaal. Ik kan je inzichten verschaffen en dat heb ik dan ook gepoogd. Je kunt de industriestandaard onredelijk vinden en dat is je goed recht. Ik persoonlijk vind jouw eis dan weer onredelijk. Mensen maken fouten, het is lullig van je misgelopen inkomsten. En de transporteur had begrip moeten tonen in plaats van de schouders ophalen. Ze hebben voor de webshop een hoop gezeik veroorzaakt.

Hou je ons op de hoogte?
Resistance is futile.
pi_183922950
Ik heb zelf ook een webshop en dit gebeurt bij ons ook wel eens.
Ter compensatie zou ik de transportkosten terugbetalen, dat is wel netjes.
Verder is het pure overmacht, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal.

Als er geen transportkosten betaald zijn dan wellicht een kortingsbon oid, maar meer ook niet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')