quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:32 schreef Tailless het volgende:
Heeft website X belooft te leveren vandaag ?
quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:
Verdere info: zoals gezegd is de leverafspraak telefonisch overeen gekomen en ik heb als bewijs een screenshot van het scherm waarin transportbedrijf Y zegt het meubel vandaag voor 11:00 te leveren.
Hoe maak je een screenshot van een stem?quote:
Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe maak je een screenshot van een stem?
Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Jij hebt bij X gekocht, dus moet je bij X zijn. Zij kiezen voor Y als transporteur, dus enige financiële of andere schade die Y maakt, moet X dan maar op Y verhalen.
Maar het is nog maar de vraag of je ooit een cent gaat zien, want X en Y kunnen de boel natuurlijk zo lang heen en weer kaatsen dat je er óf geen zin meer in hebt, óf je eventueel naar de rechter zou moeten stappen, maar of het die laatste stap waard is...
Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:52 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?
Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:21 schreef Vocatala het volgende:
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.
Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
Dit idd.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.
Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.
Ik denk dat je dan een nóg lastiger vraagstuk krijgt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:39 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?
En wat zeggen de relevante voorwaarden van winkel X?quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:
Dit zeggen de algemene voorwaarden van Y:
https://www.mupload.nl/img/v7luo4mjnqbr.25.55.png
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:38 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.
Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
Het is wellicht een indicatie, geen garantie. Net als bij andere vervoerders.quote:Op woensdag 12 december 2018 00:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.
Ja je hebt misschien een kansje dat ze de transportkosten (deels) vergoeden.. meer niet verwacht ik.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:42 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
De webshop is momenteel inderdaad bezig om "schade" te verhalen bij het transport bedrijf. Goede service vind ik, ongeacht wat er uit komt.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:42 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:25 schreef lichtknopje het volgende:
Misschien kun je nu in ieder geval regelen dat de transporteur je een half uurtje voor aankomst belt. Dan hoef je geen dag vrij te nemen en kun je even snel heen er weer al je reistijd niet al te lang is.
Het meubel wordt morgen geleverd, ze bellen nu inderdaad een half uur van tevoren..quote:Op woensdag 12 december 2018 08:31 schreef Black-Death het volgende:
Kun je niet iets afspreken dat ze een X aantal minuten van te voren bellen als ze komen leveren? Dat je dán naar huis kan. Of de buurman inschakelen? Of familie etc?
Je gaat hier echt geen vergoeding oid voor krijgen. Probeer het praktisch op te lossen.. hoe vervelend het ook is!
Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:01 schreef Hallmark het volgende:
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.
Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
quote:Op woensdag 12 december 2018 09:59 schreef Vocatala het volgende:
[..]
[..]
Het meubel wordt morgen geleverd, ze bellen nu inderdaad een half uur van tevoren..
Gepland, ja, maar een planning kan wijzigen/uitlopen.quote:Op woensdag 12 december 2018 09:55 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.
Ik heb dus bewijs dat zij de afspraak bevestigen om op dat moment te leveren.
Mee eens, maar daarover zeggen zij zelf iets in de algemene voorwaarde, zie OP.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Gepland, ja, maar een planning kan wijzigen/uitlopen.
True, maar die gelden tussen winkel en transporteur.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:45 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Mee eens, maar daarover zeggen zij zelf iets in de algemene voorwaarde, zie OP.
Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:01 schreef Hallmark het volgende:
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.
Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
Ja succes daarmee, dan gaat zo’n bedrijf in no time failliet vanwege al die vinexwijk-pannekoeken die gecompenseerd moeten worden. Je kiest een plek om te leveren, dat het jou geld kost om daar vaker te zijn dan die ene window of oppurtunity is het gebrek van de klant, niet zo’n bedrijf. Als ze een alternatief moment proberen aan te bieden, dan hebben zij voldoende oplossing geboden, het moet niet gekker worden hoorquote:Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:
[..]
Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen? Hoe zou het andersom werken denk je? Zal de transporteur het gewoon kosteloos de volgende dag nog een keer proberen als TS niet huis zou zijn?
Daarbij, een dagje vrijnemen kost je al gauw zo'n 100 euro, gok ik.Bij een hoop bedrijven is het nu ook een nogal drukke periode, dus je moet maar afwachten of je op korte termijn nog een vrije dag kan opnemen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS niet zo blij is en graag een compensatie wil ontvangen.
Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja succes daarmee, dan gaat zo’n bedrijf in no time failliet vanwege al die vinexwijk-pannekoeken die gecompenseerd moeten worden. Je kiest een plek om te leveren, dat het jou geld kost om daar vaker te zijn dan die ene window of oppurtunity is het gebrek van de klant, niet zo’n bedrijf. Als ze een alternatief moment proberen aan te bieden, dan hebben zij voldoende oplossing geboden, het moet niet gekker worden hoor
Je hebt toch de mogelijkheid om de koop te annuleren, dan heb je toch voldoende opties?
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:45 schreef Travok het volgende:
[..]
Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.
Wat zou jij een passende compenserende oplossing vinden dan? Buiten het aanbieden van een ander levermoment?quote:Op woensdag 12 december 2018 11:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
Ik zeg ook niet dat ze gelijk maar een heel dagloon terug moeten betalen, dat kan nogal uit de klauwen lopen als je, ik noem maar wat, de Algemeen Directeur van Shell een dagje thuis laat zitten Mij lijkt een compensatie in de vorm van het terugbetalen van de leveringskosten wel schappelijk.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:48 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Wat zou jij een passende compenserende oplossing vinden dan? Buiten het aanbieden van een ander levermoment?
Oh dan zitten we wel op één lijn ja.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:57 schreef Travok het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze gelijk maar een heel dagloon terug moeten betalen, dat kan nogal uit de klauwen lopen als je, ik noem maar wat, de Algemeen Directeur van Shell een dagje thuis laat zitten Mij lijkt een compensatie in de vorm van het terugbetalen van de leveringskosten wel schappelijk.
Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?quote:Op woensdag 12 december 2018 12:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.
Die vrije dag is toch ook niet verloren? Ik zou het trapgat schilderen of al die rommellades opruimen ofzo.
Als de transporteur dan ook nog even op diezelfde lijn komt zitten zijn we eruitquote:Op woensdag 12 december 2018 12:01 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Oh dan zitten we wel op één lijn ja.
Nee zeker niet, dan annuleer ik m’n bestelling. Die optie heb je altijd nog.quote:Op woensdag 12 december 2018 12:11 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?
Als je in een restaurant zit en je besteld een biefstuk verwacht je toch ook dat die binnen, laten we zeggen een half uurtje voor je neus staat? Of neem je er dan genoegen mee wanneer ze zeggen, sorry Marsenal, we hebben niet helemaal lekker gepland in de keuken, uw biefstuk is er over 2 uur, wacht je even?
Waarom heb je de hele dag vrij genomen?quote:Op woensdag 12 december 2018 09:55 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.
Ik heb dus bewijs dat zij de afspraak bevestigen om op dat moment te leveren.
Wat doet dat er toe in dit verhaalquote:Op woensdag 12 december 2018 14:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom heb je de hele dag vrij genomen?
Jij hebt het over een extra vrije dag en vergoeding. Als het alleen om een ochtend zou gaan Waarom dan een hele dag claimen? Wat is de tijdslot van de nieuwe levering?quote:Op woensdag 12 december 2018 14:40 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe in dit verhaal
Omdat het nogal overkill is?quote:Op woensdag 12 december 2018 14:40 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe in dit verhaal
quote:Op woensdag 12 december 2018 14:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij hebt het over een extra vrije dag en vergoeding. Als het alleen om een ochtend zou gaan Waarom dan een hele dag claimen? Wat is de tijdslot van de nieuwe levering?
Nee, ik heb in eerste instantie een volledige dag vrij genomen (lees: dinsdag) deze was natuurlijk gewoon voor eigen rekening.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Omdat het nogal overkill is?
Probleem is alleen dat een web levering aan een particulier waarschijnlijk niet de core inkomstenbron. Dus bij drukte gaan de belangrijkste klanten voor en ook die met een boeteclausule. Daarna komen de minder belangrijke.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:11 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.
Wat ik je kan vertellen is dat webshop X geen cent krijgt van transporteur Y. Dit noemen ze consequential loss, oftewel alle schade geleden maar niet aan de geleverde goederen zelf.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:21 schreef Vocatala het volgende:
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.
Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
99% kans dat ze hun schade niet vergoed krijgen. Als dat de doorslaggevende factor is, dan zou ik er rekening mee houden dat jij niks krijgt.quote:Op woensdag 12 december 2018 09:56 schreef Vocatala het volgende:
[..]
De webshop is momenteel inderdaad bezig om "schade" te verhalen bij het transport bedrijf. Goede service vind ik, ongeacht wat er uit komt.
1. Extra capaciteit is niet beschikbaar. In heel Europa is er sprake van een enorm chauffeurstekort.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:11 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.
Niet iedereen heeft de luxe "even" van het werk weg te kunnen.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Omdat het nogal overkill is?
Nee, een transporteur komt niet zonder meer kostenloos terug de volgende dag. Dat gaat in overleg tussen opdrachtgever en transporteur. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt een re-delivery in rekening gebracht naar de opdrachtgever.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:
[..]
Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen? Hoe zou het andersom werken denk je? Zal de transporteur het gewoon kosteloos de volgende dag nog een keer proberen als TS niet huis zou zijn?
Daarbij, een dagje vrijnemen kost je al gauw zo'n 100 euro, gok ik.Bij een hoop bedrijven is het nu ook een nogal drukke periode, dus je moet maar afwachten of je op korte termijn nog een vrije dag kan opnemen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS niet zo blij is en graag een compensatie wil ontvangen.
Gratis levering kun je niet zonder meer verwachten. Proberen kan altijd.quote:Op woensdag 12 december 2018 12:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.
Die vrije dag is toch ook niet verloren? Ik zou het trapgat schilderen of al die rommellades opruimen ofzo.
Wat sowieso had moeten gebeuren is 's morgens vroeg een belletje dat het niet zou gaan lukken.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:45 schreef Travok het volgende:
[..]
Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.
Wat had je dan verwacht? Heeft de transporteur uitgelegd wat het probleem precies was?quote:Op woensdag 12 december 2018 12:11 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?
Als je in een restaurant zit en je besteld een biefstuk verwacht je toch ook dat die binnen, laten we zeggen een half uurtje voor je neus staat? Of neem je er dan genoegen mee wanneer ze zeggen, sorry Marsenal, we hebben niet helemaal lekker gepland in de keuken, uw biefstuk is er over 2 uur, wacht je even?
Maar goed, de webshop is er mee bezig dus we wachten rustig af hoe het afloopt.
Vind ik wel relevant. De transporteur en de opdrachtgever hebben jou nooit gevraagd om de hele dag beschikbaar te zijn voor de levering.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:40 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe in dit verhaal
Die compensatie zal alleen mogelijk zijn als de opdrachtgever en de transporteur afspraken hebben over consequential loss, of als de opdrachtgever besluit jou te compenseren zonder dat zijzelf compensatie krijgen.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:48 schreef Vocatala het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik heb in eerste instantie een volledige dag vrij genomen (lees: dinsdag) deze was natuurlijk gewoon voor eigen rekening.
Nu ik een extra halve dag thuis moet blijven verwacht ik hiervoor wel enige compensatie. Het gaat dus inderdaad niet om een hele, maar een halve dag die ik morgen voor de levering op moet nemen.
Dat zeker! Opdrachtgevers die de meeste omzet genereren bij transporteurs, krijgen altijd voorrang. En die zijn vaak niet te beroerd om meer te betalen voor betere service.quote:Op woensdag 12 december 2018 18:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat een web levering aan een particulier waarschijnlijk niet de core inkomstenbron. Dus bij drukte gaan de belangrijkste klanten voor en ook die met een boeteclausule. Daarna komen de minder belangrijke.
Tja.. wat voor boodschap hebben de transporteur en opdrachtgever daar aan?quote:Op woensdag 12 december 2018 18:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de luxe "even" van het werk weg te kunnen.
Dat er veel werk verzet wordt om die zending op de bestemming te krijgen wordt hier toch nergens ontkend?quote:Op woensdag 12 december 2018 18:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat sowieso had moeten gebeuren is 's morgens vroeg een belletje dat het niet zou gaan lukken.
Verder lijk je geen idee te hebben hoe complex de logistieke sector werkt. Mensen zien dit niet en ze denken er niet over na maar achter de schermen is er een enorme berg (veelal handmatig) werk nodig om jouw zending van A naar B te krijgen. In zo'n proces zijn er letterlijk tientallen momenten waar het fout kan gaan.
Maar is niet relevant. Want TS wil geen compensatie voor de vrije uren van vandaag, maar compensatie voor de extra vrije uren die hij moet opnemen voor de tweede bezorgafspraak. De vrije uren van vandaag doen er derhalve verder niet toe.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik wel relevant. De transporteur en de opdrachtgever hebben jou nooit gevraagd om de hele dag beschikbaar te zijn voor de levering.
Zie ook mijn vorige post.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:12 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar is niet relevant. Want TS wil geen compensatie voor de vrije uren van vandaag, maar compensatie voor de extra vrije uren die hij moet opnemen voor de tweede bezorgafspraak. De vrije uren van vandaag doen er derhalve verder niet toe.
Dus als de transporteur de gedupeerde is van het niet nakomen van de bezorgafspraak moet de transporteur gecompenseerd worden, maar als de ontvanger gedupeerd wordt door de transporteur, is het ineens absurd dat er over compensatie gesproken wordt? Nogal meten met twee maten.quote:Op woensdag 12 december 2018 18:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, een transporteur komt niet zonder meer kostenloos terug de volgende dag. Dat gaat in overleg tussen opdrachtgever en transporteur. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt een re-delivery in rekening gebracht naar de opdrachtgever.
Jouw werkuren worden betaald van gebakken lucht? Als ik een extra uur vrij wil, dan kost dat gewoon mijn uurloon. 100 euro voor een hele dag is dus nog niet eens veel.quote:Ik snap niet hoe een dag vrij nemen 100 euro kost?
Met B2B afspreken uit de logistieke wereld heeft TS dan ook helemaal niets te maken.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:13 schreef Seven. het volgende:
Het lijkt erop dat webshop Y de algemene voorwaarden gewoon door google translate gehaald heeft .
Er staat feitelijk dat zij opdraaien voor eventuele extra kosten met een max van 681 eurootjes. Dat is een fijne garantie aan jou en daar kun je ze gewoon aan houden, maar ik acht de kans redelijk groot dat zij dit zelf niet kunnen verhalen want het is absoluut geen standaard afspraak in de logistieke industrie.
TS lijdt geen financiële schade natuurlijk. Het is wel knap lullig van de halve vrije dag maar er zijn veel andere oplossingen.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat er veel werk verzet wordt om die zending op de bestemming te krijgen wordt hier toch nergens ontkend?
Wat hier ter discussie staat is dat ondanks alles er twee tekortkomingen zijn aan de zijde van de transporteur, die er samen voor zorgen dat TS extra vrije uren moet opnemen en dus financiële schade lijdt.
De eerste tekortkoming is dat de levering niet binnen het afgesproken tijdvenster geleverd kon worden. Kan gebeuren. Vervelend, maar niet direct wat aan de hand.
De tweede tekortkoming is dat de ontvanger niet tijdig op de hoogte gesteld is van de problemen met de levering. Er is door de transporteur geen moeite gedaan om eventuele schade te beperken. Dat is toch echt verwijtbaar.
Twee maten... Ligt aan je zienswijze, ik kan uren met je debatteren vanuit mijn ervaring in de logistieke sector. Ik snap wel waarom deze werkwijze weerstand oproept, maar zonder gedegen sectorkennis is het een onbegonnen discussie. Ik vraag niet of je het van me aan wil nemen, ik deel alleen hoe het er aan toegaat. Dat jij het oneerlijk vind, is je goed recht en ik reken het je niet aan.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus als de transporteur de gedupeerde is van het niet nakomen van de bezorgafspraak moet de transporteur gecompenseerd worden, maar als de ontvanger gedupeerd wordt door de transporteur, is het ineens absurd dat er over compensatie gesproken wordt? Nogal meten met twee maten.
[..]
Jouw werkuren worden betaald van gebakken lucht? Als ik een extra uur vrij wil, dan kost dat gewoon mijn uurloon. 100 euro voor een hele dag is dus nog niet eens veel.
Het gaat in dit geval om een halve dag, dus een schadepostje van 50-75 euro is heel realistisch.
TS heeft dan ook maar 1 optie en dat is in gesprek gaan met de opdrachtgever. Zij zoeken maar uit hoe ze het regelen met de transporteur.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met B2B afspreken uit de logistieke wereld heeft TS dan ook helemaal niets te maken.
Dat het schappelijk zou zijn om een compensatie te bieden, staat niet ter discussie. Of het wel of niet op zijn plaats zou zijn staat ook niet ter discussie. Ik geef slechts aan wat de gangbare manier van doen is en wat normale afspraken zijn.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef Travok het volgende:
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
Leuk, een vervoerstopic! Je kunt er van alles van vinden en vinden dat je recht hebt op vergoeding maar een NL vervoerder werkt onder de AVC condities. Te vinden op internet.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef Travok het volgende:
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
Ik zeg ook niet dat TS een compensatie voor z'n opgenomen uren moet krijgen toch?quote:Op woensdag 12 december 2018 20:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat het schappelijk zou zijn om een compensatie te bieden, staat niet ter discussie. Of het wel of niet op zijn plaats zou zijn staat ook niet ter discussie. Ik geef slechts aan wat de gangbare manier van doen is en wat normale afspraken zijn.
Verder ben ik het hartgrondig met je oneens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Dan kun je dat ook toepassen als je een half uur moet wachten omdat de slagboom bij het uitrijden van de garage niet open ging op je vrije dag. Of als je dokter last minute een afspraak moet cancelen terwijl jij daar uren voor opgenomen hebt. Of je gaat de garage wachttijd aanrekenen voor de tijd die je daar zit. Buiten dat het juridisch gezien waarschijnlijk niet als steekhoudend argument gezien wordt, vind ik persoonlijk dat je je kapot moet schamen dat vragen om een vergoeding voor je verloren tijd zelfs maar in je op komt. Maar hey, wie ben ik.
Maar je weet toch niet wat de afspraak was tussen webshop X en transporteur Y?quote:Op woensdag 12 december 2018 19:38 schreef Seven. het volgende:
Wat ik trouwens ronduit dom vind van de transporteur in deze, is de laconieke houding. Als je al eens begint met excuses, een gedegen uitleg en vervolgens heldere vervolgafspraken, dan is de kans dat je ontvanger verhaal gaat halen ineens veel kleiner. Iets met azijn, stroop en vliegen.
Ik kan begrijpen dat TS ervan baalt. En ik kan zelfs begrijpen dat TS niet de volle mep wil betalen. Maar ik ben het er domweg niet mee eens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Niet in de transportsector want de industriestandaard steekt heel anders in elkaar. En ook niet in de meeste andere situaties.quote:Op woensdag 12 december 2018 20:59 schreef Travok het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat TS een compensatie voor z'n opgenomen uren moet krijgen toch?
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik kan begrijpen dat TS een compensatie wil, te meer omdat hij uren op heeft moeten nemen. Ik kan me voorstellen dat als je toch wel thuis zou zijn, bijvoorbeeld als je thuis kan werken of werkloos bent, je misschien eerder geneigd bent te zeggen dat een compensatie niet nodig is.
Er is een minimale kans dat de opdrachtgever en transporteur afwijkende afspraken hebben, dat klopt.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar je weet toch niet wat de afspraak was tussen webshop X en transporteur Y?
Wie weet is de afspraak wel: laat onze klant weten wanneer jullie de bezorging in de planning hebben staan. Mocht dit in de 24u voor levering wijzigen, geef dat dan door met ons, dan stellen wij onze klant zelf op de hoogte. Idem voor problemen bij de bevoorrading wat hier ook het geval geweest kan zijn.
Ook al is dat onwaarschijnlijk, hoe het precies zit blijft hoe dan ook een aanname, want dit is een overeenkomst waar jij als klant niet bij betrokken bent. De 1 op 1 conclusie dat de tekortkoming dus bij de transporteur ligt kan je zelf niet trekken.
Ik zou dus bij de webshop aangeven dat je graag even telefonisch op de hoogte was gesteld van de gewijzigde planning.
Als er aan die tijd geen waarde gehangen kan worden, hoe kan er dan een waarde gehangen worden aan de tijd die de transporteur extra kwijt is wanneer de ontvanger op het afgesproken moment niet thuis is?quote:Op woensdag 12 december 2018 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat TS ervan baalt. En ik kan zelfs begrijpen dat TS niet de volle mep wil betalen. Maar ik ben het er domweg niet mee eens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Niet in de transportsector want de industriestandaard steekt heel anders in elkaar. En ook niet in de meeste andere situaties.
Niet qua vergoeding toch? Of het nou EXW of DDP is; de veevoeder blijft onder bepaalde vervoerscondities qua aansprakelijkheid voor je rijden.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:37 schreef Seven. het volgende:
TS, staat er een incoterm vermeld op je factuur? Die is ook van invloed in deze.
Dat is mijn hele punt, maar hier wordt telkens enkel naar de vervoerder gewezen.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
De tekortkoming had ook bij de webshop kunnen liggen. Heel plausibel scenario is dat de webshop het zelf niet op tijd klaar had toen de vervoerder het af kwam halen, bijvoorbeeld. Ik kan je vertellen dat dit in de praktijk zeer regelmatig voorkomt.
Maar je verlofuren vertegenwoordigen toch per definitie gewoon wel een waarde? Laten we zeggen, je uurloon?quote:Op woensdag 12 december 2018 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat TS ervan baalt. En ik kan zelfs begrijpen dat TS niet de volle mep wil betalen. Maar ik ben het er domweg niet mee eens dat je een waarde kunt hangen aan je uren in dergelijke gevallen. Niet in de transportsector want de industriestandaard steekt heel anders in elkaar. En ook niet in de meeste andere situaties.
Het gaat mij om de simplistische opmerking van de ander. De transporteur 0, maar daar heb ik ook 0 mee te maken.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tja.. wat voor boodschap hebben de transporteur en opdrachtgever daar aan?
TS heeft hier 0.0 mee te maken want TS heeft geen overeenkomst met de vervoerder. Dat is lekker een probleem van de webshop. Dat er voor webshop geen vergoeding mogelijk is, dont care. Als webshop bijdehand gaat doen kunnen ze kiezen tussen een ingebrekestelling of het annuleren van de overeenkomst. Beiden zijn kosten voor hen. Een tegemoetkoming is niet meer dan redelijk, niet voor iedereen is een dag vrij gratis. Wat de vervoerder hier van vind kan mij echt gestolen worden, daar heb ik, of ts natuurlijk, niets mee te maken.quote:Op woensdag 12 december 2018 20:47 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Leuk, een vervoerstopic! Je kunt er van alles van vinden en vinden dat je recht hebt op vergoeding maar een NL vervoerder werkt onder de AVC condities. Te vinden op internet.
Artikel 13
Schadevergoeding
1. De schadevergoeding die de vervoerder wegens het niet nakomen van de op hem uit hoofde van artikel 9 ( verplichtingen ten aanzien van het leveren)
lid 2 rustende verplichting is verschuldigd, is beperkt tot een bedrag van ¤ 3,40 per kilogram; voor andere schade dan schade ten gevolge van verlies van of schade aan de zaken, zoals gevolgschade, bedrijfsstilstand of immateriële schade, is de vervoerder uit hoofde van de vervoerovereenkomst niet aansprakelijk.
Niet mee eens? Koop dan zelf een vrachtwagen om je pakket af te halen. Ik hoor je al denken “ ga toch geen vrachtwagen aanschaffen voor 1 pakket”? Precies en daarom steekt een vervoerder zn nek uit door te investeren in een pand, trekkers, opleggers, chauffeurs, opleidingen om voor jou te vervoeren tegen een geringe vergoeding.
Betekent dat dat jij verder ook niet meer gaat zeiken over de transporteur?quote:Op woensdag 12 december 2018 21:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als er aan die tijd geen waarde gehangen kan worden, hoe kan er dan een waarde gehangen worden aan de tijd die de transporteur extra kwijt is wanneer de ontvanger op het afgesproken moment niet thuis is?
Je blijft recht lullen wat krom is.
Nogmaals: Wat in de sector voor B2B overeenkomsten waar jij telkens naar refereert gebruikelijk is, is niet relevant.
Heb ik ook weleens moeten doen, toen ik een tijdje monteurs plande.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat zeker! Opdrachtgevers die de meeste omzet genereren bij transporteurs, krijgen altijd voorrang. En die zijn vaak niet te beroerd om meer te betalen voor betere service.
Wat Seven verteld is hoe het werkt in de logistiek. Transportbedrijven garanderen geen levertijden, het is allemaal best effort. Dat zal ook ongetwijfeld in de voorwaarden vermeld staan en daarmee is er van compensatie geen sprake. Dit is ook de enige manier om transport betaalbaar te houden.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef Travok het volgende:
Seven komt hier volgens mij om de logistieke sector te verdedigen 🙂
Er zijn hier door de transporteur dus een fouten gemaakt en deze zijn niet adequaat opgelost. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat TS op de één of andere manier compensatie mag verwachten. Zoals gezegd is een teruggave van de transportkosten hier schappelijk.
Dat het bezorgen van een product kennelijk nogal een complexe onderneming is en dat de transporteur met drukte te maken heeft doet hier niks aan af, dan hadden ze een andere planning door moeten geven.
En hoe ik erbij kom dat een vrije dag nemen zomaar 100 euro kan kosten? Uiteindelijk vertegenwoordigd een vrije dag toch gewoon een zekere waarde? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je op een gegeven moment geen verlofdagen meer hebt en misschien onbetaald verlof op moet nemen, dit kost geld. Of je hebt de mogelijkheid om overgebleven dagen uit te laten betalen (dit is bij mij bijvoorbeeld het geval), dan is dat nu dus 1 dag minder. Kost dus geld.
Lang verhaal kort, bedrijf X of TS neemt dienst af, bedrijf Y levert dienst niet dus compensatie is op zijn plaats.
Helder! Wat ik al dacht dus.quote:Op donderdag 13 december 2018 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb dit ook een keer gehad en toen mijn rechtbijstandsverzekering erop gezet. Zij zeiden mij dat er jurispundentie is van de hoge raad dat mensen in loondienst geen schadevergoeding kunnen eisen omdat het loon gewoon wordt doorbetaald ivm vakantieuren. Vakantieuren zijn geen geld volgens die uitspraak en daarom is er geen vergoeding.
Ik heb dat vonnis gekregen en helaas klopt het.
Ben je ZZP-er dan kan je wel je verloren inkomsten eisen.
Ben je in loondienst dan is het helaas pindakaas.....
Ik kan het vonnis niet meer terugvinden, dus ik kan het hier niet posten.
Het antwoord hierop is inmiddels gegeven.quote:Op woensdag 12 december 2018 23:35 schreef Travok het volgende:
[..]
Maar je verlofuren vertegenwoordigen toch per definitie gewoon wel een waarde? Laten we zeggen, je uurloon?
Maarja, niet om t laatste woord te willen hebben ofzo, maar misschien moeten we de discussie over verlofuren hier niet voeren, is denk ik iets te offtopic.
Jawel, maar het verdeelt de kosten en de risico's tussen koper en verkoper. En we kwamen tot de conclusie dat TS alleen verhaal kan halen bij de verkoper dus als TS écht zijn gram wil halen, dan moet hij niet alleen de algemene voorwaarden maar ook de incoterms onder de loep nemen.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:51 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Niet qua vergoeding toch? Of het nou EXW of DDP is; de veevoeder blijft onder bepaalde vervoerscondities qua aansprakelijkheid voor je rijden.
Je vergelijkt appels met peren.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als er aan die tijd geen waarde gehangen kan worden, hoe kan er dan een waarde gehangen worden aan de tijd die de transporteur extra kwijt is wanneer de ontvanger op het afgesproken moment niet thuis is?
Je blijft recht lullen wat krom is.
Nogmaals: Wat in de sector voor B2B overeenkomsten waar jij telkens naar refereert gebruikelijk is, is niet relevant.
voor mij kwam het al verrasing, omdat verlofuren wel degelijk een financiele waarde hebben, maar zo dacht een hoge raad rechter er niet over.quote:
Heb jij al een bron gezien dan? Ik twijfel hier nog steeds aan, zeker omdat ik aantoonbaar kan maken dat mijn vakantiedagen wel degelijk een waarde vertegenwoordigen. Ik kan overgebleven dagen namelijk uit laten betalen. Ik zeg niet dat het niet waar is wat Sjors schrijft, maar zonder bron kan ik precies hetzelfde verhaal schrijven met als conclusie dat een rechter heeft bepaald dat vakantiedagen wèl een waarde vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 13 december 2018 20:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het antwoord hierop is inmiddels gegeven.
Dus eigenlijk zeg je dat je Sjors niet gelooft.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:13 schreef Travok het volgende:
[..]
Heb jij al een bron gezien dan? Ik twijfel hier nog steeds aan, zeker omdat ik aantoonbaar kan maken dat mijn vakantiedagen wel degelijk een waarde vertegenwoordigen. Ik kan overgebleven dagen namelijk uit laten betalen. Ik zeg niet dat het niet waar is wat Sjors schrijft, maar zonder bron kan ik precies hetzelfde verhaal schrijven met als conclusie dat een rechter heeft bepaald dat vakantiedagen wèl een waarde vertegenwoordigen.
Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat wat hij schrijft niks zegt zonder bron en dat er dus nog helemaal geen duidelijkheid is.quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat je Sjors niet gelooft.
Ik geloof hem wel, ook omdat ik dit al eerder begrepen heb. Ik hoop dat TS ons nog update over de uiteindelijke compensatie.
Ik kan alleen maar uitspraken en jurisprudentie vinden die het volstrekt tegenovergestelde aangeven, bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat je Sjors niet gelooft.
quote:Dit verlies van vakantiedagen kan volgens hem als vermogensschade worden aangemerkt. De arbiter volgt met deze uitspraak de al eerder door de Hoge Raad ingezette lijn op het gebied van vergoeding van verloren vakantiedagen. In zijn arrest van 28 mei 1999 (NJ 1999, 564) merkte hij dit verlies aan als vermogenschade en dus als in aanmerking komend voor vergoeding.
Dat mag je, maar dat is iets heel anders dan verwachten dat je een vergoeding krijgt als het niet lukt.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen?
De kosten bestaan uit misgelopen inkomsten, wat dus feitelijk kosten zijn.quote:Op woensdag 12 december 2018 18:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, een transporteur komt niet zonder meer kostenloos terug de volgende dag. Dat gaat in overleg tussen opdrachtgever en transporteur. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt een re-delivery in rekening gebracht naar de opdrachtgever.
Ik snap niet hoe een dag vrij nemen 100 euro kost?
lees even terug..quote:Op woensdag 12 december 2018 19:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik wel relevant. De transporteur en de opdrachtgever hebben jou nooit gevraagd om de hele dag beschikbaar te zijn voor de levering.
Wanneer je als zzper werkt en 4 uur thuis moet zitten wachten tot er een bank geleverd wordt lijdt je geen schade? In die 4 uur had ik toch echt geld kunnen verdienen wat nu niet mogelijk was.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
TS lijdt geen financiële schade natuurlijk. Het is wel knap lullig van de halve vrije dag maar er zijn veel andere oplossingen.
De tekortkomingen ontken ik niet, maar als side note kun je wel stellen dat een transporteur niet verplicht is om te laten weten dat een zending niet komt als dat niet afgesproken is. Dus dat is niet verwijtbaar.
quote:Op woensdag 12 december 2018 21:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er is een minimale kans dat de opdrachtgever en transporteur afwijkende afspraken hebben, dat klopt.
De afspraak tussen opdrachtgevers en transporteurs om met de ontvanger afspraken te maken omtrent levering, heet inboeken. Ook hierop rust doorgaans een toeslag. Maar hieraan worden in de regel geen harde conclusies aan verbonden als het vervolgens niet gebeurt volgens afspraak.
De tekortkoming had ook bij de webshop kunnen liggen. Heel plausibel scenario is dat de webshop het zelf niet op tijd klaar had toen de vervoerder het af kwam halen, bijvoorbeeld. Ik kan je vertellen dat dit in de praktijk zeer regelmatig voorkomt.
Ik zou bijna denken dat je bij het transportbedrijf werkt waar ik nu een kritische mening over heb, zou niet weten waarom je de transport sector anders zo verdedigd.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:37 schreef Seven. het volgende:
TS, staat er een incoterm vermeld op je factuur? Die is ook van invloed in deze.
Je spreekt jezelf enorm tegen. Wat je zegt is eigenlijk; tijd is geld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat mag je, maar dat is iets heel anders dan verwachten dat je een vergoeding krijgt als het niet lukt.
Bij de meesta aannemers kunnen klanten een dakkapel bestellen, en die bouwen ze dan. Dat kan op twee manieren:
1) inschatting en project op basis van nacalculatie
2) vaste prijs, vaste datum
Denk je dat optie 1 en 2 even duur zijn? Natuurlijk niet.
Maar jij verbindt er een conclusie aan, namelijk: bedrijf moet mij betalen als het niet lukt. Dat kan natuurlijk, maar dat is een ongebruikelijke afspraak en daar hangt een prijskaartje aan vast.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:58 schreef Vocatala het volgende:
Er was een vaste prijs, er stond een vaste afspraak. Transportbedrijf heeft daar niet aan voldaan. Zo simpel is het.
Je neemt zelf een hele dag vrij voor een uurtje afwezigheid.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:27 schreef Vocatala het volgende:
[..]
De kosten bestaan uit misgelopen inkomsten, wat dus feitelijk kosten zijn.
Dit kan zowel voorkomen voor iemand in loondienst waarbij de plek van diegene bij afwezigheid ingevuld moet worden door een ander en bij zelfstandigen die simpelweg geen geld verdienen als ze niet aan het werk zijn. Dat laatste is bij mij aan de orde.
Nee, lees even terug.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:03 schreef rival het volgende:
[..]
Je neemt zelf een hele dag vrij voor een uurtje afwezigheid.
Volgens de algemene voorwaarden van de webshop heb je recht op een vergoeding. En het is hoogst onwaarschijnlijk dat zij hun geld terugkrijgen van de transporteur maar dat zoeken ze zelf maar uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:06 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Nee, lees even terug.
Ik wil vergoeding voor de extra halve dag (ochtend) die ik vrij heb moeten nemen doordat de leverafspraak op dinsdag niet is nagekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |