abonnement Unibet Coolblue
pi_183960872
Ik heb echt het gevoel dat we alweer aan de vooravond staan van de volgende economische crisis.

Wat bizar zou zijn, we zijn net een paar jaar uit de crisis.

Maar je merkt dat de economische groei alweer aan het afnemen is, de beurzen kelderen of zijn op z'n minst ernstig instabiel, dat de rentes weer oplopen wat ook gevolgen zal hebben, een heleboel banken staan er nog altijd niet goed voor (Deutsche Bank bijvoorbeeld), en zo vergeet ik ongetwijfeld nog een aantal indicatoren.

In dat geval is de economische "opleving" wel van erg korte duur geweest en zullen ongetwijfeld tal van mensen die net weer werk hadden gevonden de afgelopen jaren weer net zo hard werkloos raken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183967404
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:15 schreef Djeez het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk idd. We hebben hier anderhalf loon (vrouw werkt parttime) en hebben eerder dit jaar net een huisje kunnen kopen. We moeten er wat voor laten zoals vakantie en een wat oudere auto rijden, maar een eigen huis is ook heel wat waard
Lekker onder water staan over een jaar.
Extra jaartje huren was geen optie meer?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2018 21:35:18 ]
pi_183967625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 21:35 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Lekker onder water staan over een jaar.
Extra jaartje huren was geen optie meer?
Zo kun je alles wel uitstellen.
pi_183969779
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat we alweer aan de vooravond staan van de volgende economische crisis.

Wat bizar zou zijn, we zijn net een paar jaar uit de crisis.

Maar je merkt dat de economische groei alweer aan het afnemen is, de beurzen kelderen of zijn op z'n minst ernstig instabiel, dat de rentes weer oplopen wat ook gevolgen zal hebben, een heleboel banken staan er nog altijd niet goed voor (Deutsche Bank bijvoorbeeld), en zo vergeet ik ongetwijfeld nog een aantal indicatoren.

In dat geval is de economische "opleving" wel van erg korte duur geweest en zullen ongetwijfeld tal van mensen die net weer werk hadden gevonden de afgelopen jaren weer net zo hard werkloos raken.
De vorige is alweer tien jaar geleden. De onderliggende problemen (schulden) zijn nauwelijks aangepakt. Het dak is niet gerepareerd toen de zon even scheen. Aan de andere kant is het normaal, golfbeweging.

We gaan het zien.
Whatever...
pi_183969980
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De vorige is alweer tien jaar geleden. De onderliggende problemen (schulden) zijn nauwelijks aangepakt. Het dak is niet gerepareerd toen de zon even scheen. Aan de andere kant is het normaal, golfbeweging.

We gaan het zien.
Tien jaar geleden dat de crisis begon ja. Maar die was niet meteen in 2008 alweer afgelopen, integendeel.

Ik denk dat we goed en wel pas een jaar of 5 uit de crisis zijn, met niet eens hele vette jaren achter de rug.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 25 december 2018 @ 23:29:22 #81
286575 Roces18
Chef de party
pi_183970095
Ik ben Nederlander en mij is niets gevraagd.

1) onderzoek klopt niet
2) ik ben geen Nederlander
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183970103
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tien jaar geleden dat de crisis begon ja. Maar die was niet meteen in 2008 alweer afgelopen, integendeel.

Ik denk dat we goed en wel pas een jaar of 5 uit de crisis zijn, met niet eens hele vette jaren achter de rug.
Afgelopen 4 jaar waren aardig vet.

Objectief bezien dan. Economische groei waarvan niemand dacht dat het ooit nog zou gebeuren etc.

Niet iedereen heeft echt flink geprofiteerd, maar al land is Nederland er aardig uit gekomen. Alleen die staatsschuld, die mag nog Wat omlaag voor de rente stijgt.
Whatever...
pi_183971071
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Afgelopen 4 jaar waren aardig vet.

Objectief bezien dan. Economische groei waarvan niemand dacht dat het ooit nog zou gebeuren etc.

Niet iedereen heeft echt flink geprofiteerd, maar al land is Nederland er aardig uit gekomen. Alleen die staatsschuld, die mag nog Wat omlaag voor de rente stijgt.
Voor werkgevers waren de jaren vet, niet voor consumenten. Die gaan er nog steeds op achteruit. Met een nieuwe crisis krijgen consumenten het wederom zwaar te verduren waarschijnlijk.
pi_183971171
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:12 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Voor werkgevers waren de jaren vet, niet voor consumenten. Die gaan er nog steeds op achteruit. Met een nieuwe crisis krijgen consumenten het wederom zwaar te verduren waarschijnlijk.
Voor velen waren het goede jaren, mijzelf inclusief. Echter ben ik niet meer gaan uitgeven, heb geïnvesteerd in lagere vaste lasten en hoger inkomen. Dit i.p.v. die jubelvakanties in Thailand of meerdere keren per week buiten de deur eten.

Helaas, zal wel weer mogen dokken voor deze decadente sukkels zodra het mis gaat.
Whatever...
  Redactie Frontpage woensdag 26 december 2018 @ 00:18:15 #85
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_183971174
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:12 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Voor werkgevers waren de jaren vet, niet voor consumenten. Die gaan er nog steeds op achteruit. Met een nieuwe crisis krijgen consumenten het wederom zwaar te verduren waarschijnlijk.
Klopt. Voor mijn werkgever kon en kan het geld niet. Grote en soms zinloze verbouwingen, managers aannemen die geen flikker uitvoeren etc. Maar een loonsverhoging, hoe klein dan ook, is onmogelijk
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_183971456
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor velen waren het goede jaren, mijzelf inclusief. Echter ben ik niet meer gaan uitgeven, heb geïnvesteerd in lagere vaste lasten en hoger inkomen. Dit i.p.v. die jubelvakanties in Thailand of meerdere keren per week buiten de deur eten.

Helaas, zal wel weer mogen dokken voor deze decadente sukkels zodra het mis gaat.
Lekker generaliserend stukje.

Feit blijft dat veel mensen nu minder te besteden hebben dan vijf jaar terug. De netto koopkracht stijgt al jaren niet of neemt in sommige jaren zelfs af. Nu er per 1 januari een netto loonstijging aan komt zien ondernemers hun kans schoon om er prijsverhogingen door te drukken.

Veel mensen hebben überhaupt nooit de kans gehad om jubel vakanties te maken.
pi_183975257
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:30 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Lekker generaliserend stukje.

Feit blijft dat veel mensen nu minder te besteden hebben dan vijf jaar terug. De netto koopkracht stijgt al jaren niet of neemt in sommige jaren zelfs af. Nu er per 1 januari een netto loonstijging aan komt zien ondernemers hun kans schoon om er prijsverhogingen door te drukken.

Veel mensen hebben überhaupt nooit de kans gehad om jubel vakanties te maken.
Schiphol is anders niet gekrompen. Er zijn altijd mensen die minder hebben, maar voor velen geldt dat het prima ging en gaat.
Whatever...
pi_183975352
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor velen waren het goede jaren, mijzelf inclusief. Echter ben ik niet meer gaan uitgeven, heb geïnvesteerd in lagere vaste lasten en hoger inkomen. Dit i.p.v. die jubelvakanties in Thailand of meerdere keren per week buiten de deur eten.

Helaas, zal wel weer mogen dokken voor deze decadente sukkels zodra het mis gaat.
Geld niet besteden of heel beperkt remt de economie juist, spaargeld is gewoon net als ander geld, krediet.. krediet wat stilligt verliest waarde qua economische waarde.

Anyway, met die honderden miljarden bijna eindeloze QE bedragen is het goedgegaan voor de economie, kwam voornamelijk op de beurzen terecht.
Rente laten stijgen? Betekent ook minder QE en dus minder gratiezzzz geld voor de grotere beurshonden.
Want daar kwam en komt het op neer, dus geld uit de beurs, wat je dus ook ziet gebeuren.

Te grote stijging rente betekent ook wereldwijd onbetaalbare schulden, dat is nu al niet eens meer op te hoesten uiteraard na weet ik veel hoeveel miljard QE wereldwijd.

50% hogere schuldenlast sinds 2008.. kwestie van tijd voor het klapt.
pi_183975559
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geld niet besteden of heel beperkt remt de economie juist, spaargeld is gewoon net als ander geld, krediet.. krediet wat stilligt verliest waarde qua economische waarde.

Anyway, met die honderden miljarden bijna eindeloze QE bedragen is het goedgegaan voor de economie, kwam voornamelijk op de beurzen terecht.
Rente laten stijgen? Betekent ook minder QE en dus minder gratiezzzz geld voor de grotere beurshonden.
Want daar kwam en komt het op neer, dus geld uit de beurs, wat je dus ook ziet gebeuren.

Te grote stijging rente betekent ook wereldwijd onbetaalbare schulden, dat is nu al niet eens meer op te hoesten uiteraard na weet ik veel hoeveel miljard QE wereldwijd.

50% hogere schuldenlast sinds 2008.. kwestie van tijd voor het klapt.
De economie wel, maar mij situatie wordt er niet slechter van. Tenminste voorlopig. Zodra de rentes gaan stijgen kun ie maar beter wat spaargeld hebben.

Overigens gaat er wel iets mis, rentes zijn al laag. Ze moeten eigenlijk eerst stijgen om de klap straks op te vangen. De centrale banken hebben straks een instrumenten minder om mee te sturen.

En het is zonder al die QE snel klaar met bonds buy back. Dat zie je al op de beurzen.
Whatever...
  woensdag 26 december 2018 @ 10:27:44 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183976063
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De economie wel, maar mij situatie wordt er niet slechter van. Tenminste voorlopig. Zodra de rentes gaan stijgen kun ie maar beter wat spaargeld hebben.

Overigens gaat er wel iets mis, rentes zijn al laag. Ze moeten eigenlijk eerst stijgen om de klap straks op te vangen. De centrale banken hebben straks een instrumenten minder om mee te sturen.

En het is zonder al die QE snel klaar met bonds buy back. Dat zie je al op de beurzen.
grote beleggers vrezen de Deflatie
Die is er al alleen de overheid maakt kunstmatig wat inflatie door alle lasten fors te verhogen en nu geven ze wat belastinggeld terug om iets te compenseren

Maar Deflatie is er al negatieve rente dat helpt niet
die 1000 miljard QE is terecht gekomen in vaste waarden , niet in de economie , als men inflatie wil dan moet men iedere inwoner 1000 euro geven

In de USA heeft men dat gedaan in 2008
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183976171
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

grote beleggers vrezen de Deflatie
Die is er al alleen de overheid maakt kunstmatig wat inflatie door alle lasten fors te verhogen en nu geven ze wat belastinggeld terug om iets te compenseren

Maar Deflatie is er al negatieve rente dat helpt niet
die 1000 miljard QE is terecht gekomen in vaste waarden , niet in de economie , als men inflatie wil dan moet men iedere inwoner 1000 euro geven

In de USA heeft men dat gedaan in 2008
De lucht moet er toch een keer uit. Men hoopte dat dit langzaam gebeurt i.p.v. met een knal.
Whatever...
  woensdag 26 december 2018 @ 10:44:59 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183976372
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De lucht moet er toch een keer uit. Men hoopte dat dit langzaam gebeurt i.p.v. met een knal.

Waarom de Banken , Nederlandse overheid en Brussel doodsbang zijn voor Deflatie
De overheid creëert nu al 5 jaar kunstmatige inflatie, dit heeft verarming tot gevolg van huurders, middenklasse en ZZP ers

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-12-2018 11:30:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183976823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:29 schreef Schaapje1987 het volgende:
Eens kijken of de banken nu wel overeind kunnen blijven. Ze zouden sinds de laatste financiële crisis zeer streng getest worden, niet waar.

Wedden dat exact hetzelfde gaat gebeuren.
Tja, zolang de meeste mensen op de partij blijven stemmen, dat flexcontracten en ZZPers als het grootste goed ziet, dikke maatjes ismet banken en vol financiele schandaaltjes zit dankzij de vele dubieuze netwerkjes van zijn leden... Dan snap ik dat hetzelfde gaat gebeuren.
Want oh jee, migranten en drugs, daar willen ze graag streng tegen zijn :')
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')