abonnement Unibet Coolblue
pi_183649561
We zijn de zolder aan het opruimen en komen verzamelboeken van opa tegen
Er zitten (bank) biljetten uit het oude duitsland in.
Wat zijn dit voor biljetten?
En hebben ze nog enige waarde?







pi_183650075
ik zou ze inruilen voor geld en het geld op een joods museum storten :)
pi_183650097
of incashen een een joodse vrouw versieren met dat geld,
pi_183650560
ze zeggen trouwens wel eens dat duitsland de baas is van de eu,

maar aangezien ik dit geld mooier vind als de huidige euro, zal dat wel niet het geval zijn,

ps hollands geld vond ik ook altijde wel ergggg mooi, mis het blauwe tientje nog steeds
pi_183650977
Volgens mij zijn die Reichsmarkbiljetten nog best talrijk, dus je zal er waarschijnlijk niet veel voor krijgen. Maar vraag eens op verzamelaarswebsites of -beurzen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183651051
pi_183651083
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij zijn die Reichsmarkbiljetten nog best talrijk, dus je zal er waarschijnlijk niet veel voor krijgen. Maar vraag eens op verzamelaarswebsites of -beurzen.
Thx, ik zal het proberen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 december 2018 @ 22:52:43 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183797235
Hoi, dit zijn biljetten uit de tijd van de Weimar-republiek, jaren '20 vorige eeuw. Er zijn er werkelijk onsmakelijk veel van gedrukt, en het is dan ook niet veel waard. Als curiosa zou ik ze gewoon houden ^O^ of als begin van een verzameling Duits Noodgeld. Er is namelijk nog veel meer (in de orde grootte van tienduizenden) van dit spul te vinden, verreweg het meeste ook voor weinig geld. Als je het leuk of interessant vindt heb je hier een goudmijn aan O+ Als je denkt er goed geld voor te beuren, denk dan nog een keer. Dat gaat niet gebeuren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')