abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183649535
Beste fokkers,

Ik heb een Piaggio New Fly 4t4v en deze heeft al rond de 35 duizend kilometer erop zitten. Hij heeft het altijd door wind en weer gedaan, totdat hij uitviel bij een regenbui. Ik zal het zo goed mogelijk omschrijven. Als ik de scooter start rijd ik rustig en na 30 seconden kan ik geen gas meer geven. Hij valt een soort van dood. Ik kan dan nog een heel klein beetje gasgeven maar hij komt niet meer voorruit ( hij sputtert ) en ik ga stil staan. Soms valt hij bij het stilstaan helemaal uit. Ik wacht een paar seconden en start hem weer opnieuw en ik probeer om hem warm te laten worden door wat gas te geven tot hij genoeg kracht heeft om weg te rijden. Als hij warm is kan ik gewoon door de plassen en regen blijven rijden zonder dat de scooter uitvalt. De scooter is helemaal natgespoten met water aan de voor, onder en achterkant en zelfs van binnen in om te testen of hij zal uitvallen. Met gasgeven en alleen maar stationair lopen gebeurt er helemaal niets. Hij valt dus alleen uit tijdens het rijden en na net starten. Ik weet echt niet wat het kan zijn en heb echt julllie hulp nodig.
pi_183649641
Zitten de accupolen nog goed vast ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_183650908
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:06 schreef Geerd het volgende:
Zitten de accupolen nog goed vast ?
Ja deze zijn vanavond nagekeken !
pi_183650958
Kan het zijn dat er water in de benzine lekt ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_183651169
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:56 schreef Geerd het volgende:
Kan het zijn dat er water in de benzine lekt ?
Ja het is misschien mogelijk, alleen dan zou hij het toch helemaal niet meer moeten doen? Ik heb trouwens een scheurtje in de luchtbuis die vastzit aan het luchtfilter getaped, met water spuiten nog steeds geen effect, maar zal ik deze vervangen of is het een nutteloze investering? Vind het zo apart nadat de scooter warm is dat er niets meer aan de hand lijkt te zijn.
pi_183651571
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:05 schreef Kilojoule het volgende:

[..]

Ja het is misschien mogelijk, alleen dan zou hij het toch helemaal niet meer moeten doen? Ik heb trouwens een scheurtje in de luchtbuis die vastzit aan het luchtfilter getaped, met water spuiten nog steeds geen effect, maar zal ik deze vervangen of is het een nutteloze investering? Vind het zo apart nadat de scooter warm is dat er niets meer aan de hand lijkt te zijn.
Uh wat denk je zelf.... :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_183651809
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uh wat denk je zelf.... :D
Scooter deed al raar voordat dit scheurtje er was en zelfs een nieuwe gekocht maar tevergeefs geen progressie.
pi_183653610
dit had ik met mijn scooter ook, dit heb ik opgelost door een nieuwe bougiedop erop te draaien... als de motor nog koud en nat ,is en de bougiedop is niet 100% waterdicht meer gaat hij dit soort dingen doen, als de motor eenmaal op temperatuur is verdampt het water door de warmte van de motor en dus ook geen problemen meer.
pi_183653642
Klinkt als ontstekingsprobleem, check bougie, bobine en massa.
  dinsdag 11 december 2018 @ 00:30:50 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183653715
Je wielen spatten water op.. misschien komt het daardoor net op een bepaalde plek terecht waar je met een waterstraal niet komt..

Een missend rubbertje kan de oorzaak zijn.. Maar heb je het luchtfilter al los gehad om te kijken of daar water in komt?
Ook kan er natuurlijk gewoon een scheur in de brandstofpomp of leiding zitten die tijdens het rijden open gaat door rijwind of water..

Maargoed ik weet niet hoe versleuteld het ding is.. dus is het allemaal speculatie
pi_183657307
Heb last gehad van een soortgelijk probleem. Mijn bougie vervangen en dop inderdaad weer goed vastgezet. Geen problemen meer gehad.
pi_183657663
quote:
4takt scooter stopt bij nat wegdek of regen
Ik zou er niks aan doen. Ideaal toch; hoef je nooit in de regen te rijden O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183658624
vroeger spoten we de bougiekabel en de dop van de kabel in met haarlak als we zulke problemen hadden kan je altijd eens proberen als dan het probleem weg is weet je wat je moet vervangen
  dinsdag 11 december 2018 @ 20:35:03 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183668764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 00:22 schreef johnnyboy0186 het volgende:
dit had ik met mijn scooter ook, dit heb ik opgelost door een nieuwe bougiedop erop te draaien... als de motor nog koud en nat ,is en de bougiedop is niet 100% waterdicht meer gaat hij dit soort dingen doen, als de motor eenmaal op temperatuur is verdampt het water door de warmte van de motor en dus ook geen problemen meer.
Dit.

Heb ik ook gehad. Scheurtje in de bougiedop, dat bijna niet te zien was. Kwam alleen opspattend water bij.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 december 2018 @ 08:28:19 #15
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_183675716
Zou ook beginnen met een nieuwe bougiedop, bougiekabel en bougie.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_183842312
Ik ga waarschijnlijk een nieuwe bougiedop of ergens in die richting kopen om het probleem te verhelpen. Bedankt voor de reacties en als je nog iets te binnen schiet laat het maar weten! Ik zal wel een bericht sturen als het probleem eindelijk weg is😉
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')