abonnement Unibet Coolblue
pi_183649367
Hier moet ik me toch even stoom afblazen. :')

Ik vind Nederland een leuk land met vele leuke dorpen en steden. De enige waar ik echt, maar dan ook echt een probleem mee heb, dat is Zoetermeer.

Bereikbaarheid
Zoetermeer heeft drie NS-stations. Sinds gisteren zit nummer drie: Zoetermeer-Lansingerland erbij. Helaas stoppen bij de drie stations alleen Sprinters hier. Namelijk wel eens in het half uur. Ook zijn de stations totaal niet centraal gelegen. Op zich zijn ze wel handig voor bedrijven die naast de stations zijn gelegen, maar voor winkelen en uitgaan heb je er niet zoveel aan.
Het grote Station waar je als eerste binnenkomt als je vanuit Den Haag komt is ook verschrikkelijk lelijk. Er is altijd iemand herrie (muziek) aan het maken met een accordeon. Ik zie ook altijd tienermeiden met hun fiets op de roltrappen omdat ze via het station over de snelweg heen willen oversteken. :')
Er zijn ook bussen in Zoetermeer, die zijn op zich wel oké. Er staat wel een standbeeld van een vage sneeuwpop naast de grote bushalte bij Centrum-West.
Wat verder op het eerste gezicht positief lijkt, is de Randstadrail. Helaas is deze zo gebouwd dat geen enkele niet-Zoetermeerder snapt hoe je die moet gebruiken. Bij station Centrum-West rijdt de 3 die naar Den Haag gaat (richting Stadshuis) helemaal niet naar Den Haag, hij gaat eerst een rondje door de hele stad Zoetermeer heen maken. Dat is al jaren zo. Je moet weten welke tram naar Den Haag echt naar Den Haag gaat en niet eerst een lang rondje door heel Zoetermeer maakt. :')
Bij de Randstadrail-stations staan vaak ook veel tjappies met petje, capuchon en frikandelbroodje. :') Hebben die kinderen uit Zoetermeer niks beters te doen dan op straat rondhangen? _O-
Een keer stond ik bij een RRstation heel dicht bij het winkelcentrum (niet Palestein) en riep een moeder naar haar blonde kleuter die op het perron mensen met stokken aan het slaan was "dzjeei-laa-tsie-joo". :')
Die tram van hen ging trouwens NIET richting Den Haag. :')

Autorijden
Zoetermeer is zo gebouwd dat je het autoverkeer alleen snapt als je er zelf woont.
De wijken hebben nummers die de laatste twee cijfers van de postcode voorstellen. Dat moet je maar net weten.
Maar daar heb je nog niks aan want sommige wijken hebben meerdere nummers.
Je hebt nu ook een CBR in Zoetermeer omdat die in Rijswijk teveel praktijkexamens had.
Ik ben benieuwd wat het slaagpercentage van Zoetermeer bij de eerste keer examen doen wordt. :')

Architectuur
Zoetermeer is veelal nieuwbouw die niet meer zo nieuw is. Nu is het stuk bij Noordhove nog best wel leuk wonen. En sommige delen van Oosterheem, wat wel echt nieuwbouw is, ook. Als ze niet teveel op plastic lijken.
Verder heeft Zoetermeer veel vage blokkendozen, vaak met gele of blauwe stangen eraan. Het ziet er allemaal maar treurig uit.
Eigenlijk zou het voor iedereen beter zijn om hele delen van Zoetermeer plat te gooien en opnieuw te bouwen, maar dan wel zonder plastic-Oosterheemarchitectuur.

Scholen
De twee vmbo's in Zoetermeer zijn een grote grap. ONC en Stedelijk College staan beiden niet heel goed bekend. _O-
Je hebt ook nog scholen waar je havo of vwo kan doen.
Alfrink is zo massaal dat je er als een nummer wordt behandeld. :')
Picasso is nog wel nice maar daar zitten ook veel tjappies de hele dag met hun petje en frikandelbroodje in de klas. :')
Dan heb je nog Erasmus die verpest is omdat deze naast Randstadrailstation Palenstein, flats, Mbo Rijnland en Stedelijk College is gelegen.
Vanwege de slechte naam van Stedelijk College wordt die school volgend jaar opgesplitst in Beroepscollege Zoetermeer en Mavo Zoetermeer. :')
Je hebt ook nog Atrium Praktijkonderwijs wat nu met Stedelijk College in een gebouw gaat.
Het Mbo Rijnland was als ID College als niks, sinds de fusie met ROC Leiden is het drie keer niks. Google Reviews zegt genoeg over het publiek en ook over de school. :')

Het leven na 6 uur
Zoetermeer is na 6 uur echt dood, behalve op vrijdag koopavond. Nou ja, het gespuis loopt her en der wel massaal rond op straat. Overal hangen tjappies van alle leeftijden.
Een keer liep ik op de Dorpsstraat, fietste een man me voorbij, en liet hij daarna scheten. :')

Winkels
Het is wel nice dat de Albert Heijn in de stad groot is en zo lang open blijft. Zelfs als koopavond voorbij is.
Maar verder is het allemaal maar niets.
De grote namen stellen veelal niets voor. De echt goede filialen ervan zitten in andere steden.
Parkeren en zo is wel nice maar als het je daarom gaat kan je beter naar Hoofddorp gaan. Wat trouwens ook echt een treurige plaats is. :')

Sociale voorzieningen
Hoewel je zou denken dat Zoetermeer voor gezinnen gebouwd is, valt dat tegen.
Het buitenbad (de Keerpunt) is al jaren een discussiepunt.
Je hebt nog twee andere zwembaden maar dat is meer voor lessen, niet om lekker een middagje (of ochtendje) te zwemmen.
Je hebt er Snowworld maar dat is helemaal niet op Zoetermeer zelf gericht. Maar op mensen die alleen komen voor Snowworld en de rest van Zoetermeer links laten liggen.
De kartbaan is ook niet op mensen in Zoetermeer gericht. Je hebt hoogtens dat mensen na afloop naar de Macdonalds ernaast gaan. En dat zijn niet mensen die in Zoetermeer wonen.
Verder heb je wel een CKC die via-via wat lessen aanbiedt, een basic fit, een fit for free en wat kleine, vage namen. Maar het is het allemaal net niet. Zowel voor kinderen niet als voor volwassenen.
Verder heb je wel op een paar plaatsen een buurthuis.

De zorg
Het Langelandziekenhuis valt behoorlijk tegen. Advies: ga naar Bronovo of Alrijne. ;) In andere ziekenhuizen hoor ik in de wachtkamer mensen vaak hysterisch klagen over hoe verschrikkelijk Langeland is. :')

Iedereen klaagt wel over Almere (veel tjappies) en Lelystad (saai, dood), maar niets is zo erg als Zoetermeer. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2018 21:06:23 ]
pi_183649504
Sweet Lake City _O_ _O_ _O_
  maandag 10 december 2018 @ 21:01:40 #3
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_183649518
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:56 schreef paalballet het volgende:
Hier moet ik me toch even stoom afblazen. :')

Ik vind Nederland een leuk land met vele leuke dorpen en steden. De enige waar ik echt, maar dan ook echt een probleem mee heb, dat is Zoetermeer.

Bereikbaarheid
Zoetermeer heeft twee NS-stations.
:') Hier gaat het al mis, Zoetermeer heeft drie NS-stations
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_183649585
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:01 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

:') Hier gaat het al mis, Zoetermeer heeft drie NS-stations
Ik denk dat ik wat heb gemist? Of valt Ypenburg ineens ook onder Zoetermeer?
pi_183649651
Oh ik zie het al, het is aangepast!
  maandag 10 december 2018 @ 21:07:22 #6
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_183649670
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:04 schreef paalballet het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wat heb gemist? Of valt Ypenburg ineens ook onder Zoetermeer?
Dat zal je wel denken als je daar rondloopt
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  maandag 10 december 2018 @ 21:11:13 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_183649749
Daar kwam haan33 toch vandaan?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_183649757
Klagen over tokkies op zoetermeer station is als klagen over kou in de winter
pi_183649766
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 21:11 schreef MichaelScott het volgende:
Daar kwam haan33 toch vandaan?
Waddie
  maandag 10 december 2018 @ 21:21:38 #10
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183650028
Zoetje _O_

Niet zo’n grote mond over SLC graag. Ben hier geboren en heb hier 12 jaar lang een leuke tijd gehad
#KICKOUTZP
pi_183650134
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:21 schreef wollah het volgende:
Zoetje _O_

Niet zo’n grote mond over SLC graag. Ben hier geboren en heb hier 12 jaar lang een leuke tijd gehad
Zat je bij Laura in de klas die in Syrie was met haar man en kinderen? Ik las dat zij daar op school zat en aandacht kreeg van de Marokkaanse jongens. _O-
  maandag 10 december 2018 @ 21:40:22 #12
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183650563
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:24 schreef paalballet het volgende:

[..]

Zat je bij Laura in de klas die in Syrie was met haar man en kinderen? Ik las dat zij daar op school zat en aandacht kreeg van de Marokkaanse jongens. _O-
Nee :') Maar ben daar ook al 10 jaar weg
#KICKOUTZP
  maandag 10 december 2018 @ 21:54:33 #13
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_183650903
Nooit gesnapt wat mensen leuk vinden aan Zoetermeer, of Almere, of Groningen en Friesland :')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_183651044
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 21:54 schreef Rozevla het volgende:
Nooit gesnapt wat mensen leuk vinden aan Zoetermeer, of Almere, of Groningen en Friesland :')
Almere is saai. Het enige goede is gescheiden fietspaden van de autoweg.
Verder hoor ik alleen maar verhalen over dat het een "negerhol" ( :') ) zou zijn.

Maar nog altijd verkies ik Almere boven Zoetermeer. :W
pi_183651096
Je hebt dat kleine station, in de buurt van de Macdonalds, maar niet die mac van de kartbaan, die andere dus. Nou, naast dat station heb je zo’n tunnel onder de A12 door. Maar als daaruit komt, is steevast de slagboom omlaag, omdat de trein op het station stilstaat 8)7

Dan een snackbar, in de woonwijk in de buurt van Lansinghage, waar die mongool altijd patat flip zegt, als je oorlog besteld en veel te kleine broodjes verkocht.

Enige wat vet was, als je vanaf Den Haag de afslag neemt en dan rechts, die lange doordraaier, die onder het station door gaat. Dat het Nelson Mandela toch? Die doordraaier reed ik altijd 80-100 en dan beetje driften bij het stoplicht. 8-)
.
  maandag 10 december 2018 @ 22:03:36 #16
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_183651108
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:00 schreef paalballet het volgende:

[..]

Almere is saai. Het enige goede is gescheiden fietspaden van de autoweg.
Verder hoor ik alleen maar verhalen over dat het een "negerhol" ( :') ) zou zijn.

Maar nog altijd verkies ik Almere boven Zoetermeer. :W
Het is ook net of je in t buitenland bent als je daar loopt.

Ik zou er nooit willen wonen :r
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_183651182
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 22:03 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Het is ook net of je in t buitenland bent als je daar loopt.

Ik zou er nooit willen wonen :r
Het voordeel van Zoetermeer en Almere is dat de huizen daar zo goedkoop zijn.

Maar ja, dan woon je, zeker in Zoetermeer, echt niet op een plek waar veel mensen gelukkig van worden. :')
pi_183652709
Leisure City _O_
-nee-
  maandag 10 december 2018 @ 23:28:03 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183652756
Randstad, terechte klacht.
And so is the past
pi_183652954
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 23:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Randstad, terechte klacht.
In Rotterdam heb je de prachtige skyline
In Den Haag heb je normale OV-verbindingen
In Amsterdam ook
In Delft is er een mooie binnenstad waar het rustig is
In Leiden heb je rustige plekken waar niet iedere avond tjappies rondhangen
In Utrecht is het heel gezellig in de stad
In Alphen a/d Rijn heb je een station voor de intercitytrein
In Haarlem kunnen je kinderen naar normale scholen

Misschien is het, op dat er teveel mensen op een te klein oppervlakte zijn na, het in de Randstad zo slecht nog niet.
  maandag 10 december 2018 @ 23:52:58 #21
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_183653161
WTF is er moeilijk aan dat op spoor 1 lijn 3/4 beide rechtstreeks naar Den Haag gaan.
Spoor 2 gaat 4 naar oosterheem en 3 maakt een rondje krakeling om op Centrum West te eindigen.
Vanaf spoor 4/6 vertrekt lijn 3 weer rechtsom de krakeling door richting Den Haag (na een rondje Zoetermeer)

Retard.... terecht dat je in Zoetermeer bent komt wonen..
pi_183653270
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:52 schreef Lidl het volgende:
WTF is er moeilijk aan dat op spoor 1 lijn 3/4 beide rechtstreeks naar Den Haag gaan.
Spoor 2 gaat 4 naar oosterheem en 3 maakt een rondje krakeling om op Centrum West te eindigen.
Vanaf spoor 4/6 vertrekt lijn 3 weer rechtsom de krakeling door richting Den Haag (na een rondje Zoetermeer)

:’)
  dinsdag 11 december 2018 @ 00:02:20 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183653278
Zoeterwie?
And so is the past
  dinsdag 11 december 2018 @ 00:02:34 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183653281
Zoeterwat?
And so is the past
pi_183653483
Zoeterwaar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')