abonnement Unibet Coolblue
pi_183647145
In ons nieuwe huis gaan we vloerverwarming laten infrezen. We vinden een gietvloer mooi, en dat zou ook goed werken voor de warme-afgifte van de vloerverwarming. Probleem is dat een gietvloer (met name een PU-gietvloer) erg duur is.

Ik heb ooit een stukje vloer geėgaliseerd met Egaline in mijn vorige huis, en dat zag er verdomd strak uit. Nu heb ik inmiddels een egaliseermiddel gevonden wat ook als afwerkvloer te gebruiken is: https://www.nl.weber/vloe(...)rtels/weberfloor-ton
Na het gieten zou ik hem dan willen primeren en schilderen met slijtvaste vloerverf in een mooie kleur.

Alleen ik kan nergens vinden of dit een beetje samengaat met vloerverwarming.. De vloer zal toch enigszins werken.

Gaat dit lukken? Of zijn jullie bekend met andere egalisatiemiddelen die direct als afwerkvloer te gebruiken zijn? Of een andere low-budget oplossing als gietvloer?

Ik zou liefste naadloos afwerken aan de randen.
pi_183647459
Een gevlinderde betonvloer geen optie?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183647495
Ik vind dat je een extra vriendinnetje moet nemen, bijv een meisje in de uitkering of een studentje, en dan ipv van je geld in de verwarming te investeren, haar af en toe kadootje geeft
  maandag 10 december 2018 @ 19:56:20 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_183647919
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2018 19:20 schreef Hagelkaas het volgende:
slijtvaste vloerverf
Dit kun je vergeten, zeker in combi met egaliseer. Ik heb zelf een egaliseervloer ooit als afwerking in mijn kantoor gehad. Op de intensief gebruikte delen wel een kleed gelegd. Echter, op loopvlakken sleet de boel erg snel weg. Een egaliseermortel is eigenlijk niet geschikt als beloopbare afwerkvloer. Doordat hij wat zachter is, laat de verf ook sneller los.
Moraal van het verhaal: goedkoop is duurkoop, is mijn ervaring. Dus toch gaan voor een ander soort afwerking.

Overigens zijn er ook semi-prof vloerafwerkingen te krijgen die je zelf aan kunt brengen, die wel geschikt zijn voor intensief gebruik. Maar goed, die zijn wel wat prijziger.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_183649612
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:56 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dit kun je vergeten, zeker in combi met egaliseer. Ik heb zelf een egaliseervloer ooit als afwerking in mijn kantoor gehad. Op de intensief gebruikte delen wel een kleed gelegd. Echter, op loopvlakken sleet de boel erg snel weg. Een egaliseermortel is eigenlijk niet geschikt als beloopbare afwerkvloer. Doordat hij wat zachter is, laat de verf ook sneller los.
Moraal van het verhaal: goedkoop is duurkoop, is mijn ervaring. Dus toch gaan voor een ander soort afwerking.

Overigens zijn er ook semi-prof vloerafwerkingen te krijgen die je zelf aan kunt brengen, die wel geschikt zijn voor intensief gebruik. Maar goed, die zijn wel wat prijziger.
Als het goed is is dat spul wat ik heb gevonden dus wel geschikt als afwerkvloer!

Misschien is een epoxy-achtige coating inderdaad beter als afwerking.

Maar dan nog vraag ik me af hoe dat spul omgaat met vloerverming, scheurvorming e.d.
pi_183649679
Bij Forbo verkopen ze ook egalisatiemiddel met pigment. Als je op onderzoek uitgaat, zul je verschillende bedrijven tegenkomen die zo'n vloer voor je kunnen maken. En die vloer gaat samen met vloerverwarming. De prijzen lopen uiteen van veel goedkoper dan een gietvloer (maar dan heb je geen invloed op de kleur en is de structuur ruwer) tot iets goedkoper. Wat voor mij de doorslag gaf, was dat ik de vloer door wilde laten leggen in het toilet en de badkamer. Die moest daarom waterdicht zijn - sommige middelen vallen dan af.

Een epoxy coating is inderdaad ook een optie voor het bepalen van de kleur. Ik wilde geen egaal geverfde vloer omdat je een risico hebt op scheurvorming - in een egale vloer vallen scheuren meer op. Hoeveel risico je hebt op scheurvorming hangt van het type middel af en van het proces zelf (er mag bijv. geen felle zon op komen tijdens het aanbrengproces, heb ik begrepen). Er is altijd een klein risico.

Wij krijgen deze vloer:



[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 10-12-2018 21:22:46 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183649898
Bedoel je met 'naadloos afwerken aan de randen' dat je geen plinten wil? Dat is ons afgeraden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183651684
Dat Weber spul ziet er geschikt uit maar zal ook niet gratis zijn, rendement van niks lijkt me zo'n emmer.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')