abonnement Unibet Coolblue
pi_183646919
Deze maand tegen het einde van de maand krijg ik een auto van het werk.

Nu gaat er daardoor ook bijtelling bijkomen waardoor mijn salaris netto lager wordt.

Omdat ik de auto pas richting het einde van de maand krijg vraag ik me af of dit voor deze maand naar rato berekend wordt? Of geld gelijk het volledige bedrag voor deze paar dagen?
pi_183646965
Dat hangt van de werkgever af, ik zou het daar zeker checken.
Ik heb toen naar rato mogen betalen. Let wel, misschien kan je bijtelling ook per 1 januari in laten gaan als je dit jaar niet privé gaat rijden
All management is Strategic Management.
pi_183647325
Waarom zou die niet prive mogen rijden? Noteert ie de km stand de laatste paar dagen toch en vanaf 1 januari gewoon bijtelling :)
pi_183647381
Uiteindelijk wordt op je jaaropgave/aangifte de exacte datum gebruikt en bijgeteld vanaf die datum.
.
  maandag 10 december 2018 @ 19:54:29 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183647866
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:29 schreef BadderAapje het volgende:
Waarom zou die niet prive mogen rijden? Noteert ie de km stand de laatste paar dagen toch en vanaf 1 januari gewoon bijtelling :)
Ja, maar zonder bijtelling moet je je kilometers wel zakelijk kunnen verantwoorden. En die 500 prive gaan ook naar rato van de tijd die dit jaar nog resteert, dus daar blijven er een stuk of 30 van over.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183648269
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:09 schreef Zolder het volgende:
Deze maand tegen het einde van de maand krijg ik een auto van het werk.
Is dit een nieuwe auto of neem je een auto over van een collega. In het eerste geval kan het idee van GodsSon wel eens voordelig uitpakken.

quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 19:54 schreef JDude het volgende:
Ja, maar zonder bijtelling moet je je kilometers wel zakelijk kunnen verantwoorden. En die 500 prive gaan ook naar rato van de tijd die dit jaar nog resteert, dus daar blijven er een stuk of 30 van over.
Nee, dat is niet naar rato.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_183650940
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:10 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Is dit een nieuwe auto of neem je een auto over van een collega. In het eerste geval kan het idee van GodsSon wel eens voordelig uitpakken.

[..]

Nee, dat is niet naar rato.
Dat is wel zo. Als je bijvoorbeeld in januari 400 km privé rijdt en je krijgt controle, dan kan het al zijn dat je een naheffing krijgt. Als dit anders is, dan is de regeling ergens in de laatste 4 jaar gewijzigd.

Zie de 500 km maar voor een noodgeval en om fouten op te vangen.

@TS
Bij mijn werkgever betaal je gewoon bijtelling vanaf de dag dat je je auto ter beschikking hebt. Niet voor het stuk maand dat ervoor zit.
pi_183651190
Bij mijn werkgever betaal je alleen de belasting over de bijtelling, nog beter.
.
pi_183652746
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:56 schreef noutie het volgende:
Dat is wel zo. Als je bijvoorbeeld in januari 400 km privé rijdt en je krijgt controle, dan kan het al zijn dat je een naheffing krijgt. Als dit anders is, dan is de regeling ergens in de laatste 4 jaar gewijzigd.

Zie de 500 km maar voor een noodgeval en om fouten op te vangen.
Bron?

quote:
De auto wordt in ieder geval geacht ook voor privédoeleinden ter beschikking te zijn gesteld tenzij blijkt dat de auto op kalenderjaarbasis voor niet meer dan 500 kilometer voor privédoeleinden wordt gebruikt.
Artikel 13bis Wet op de loonbelasting 1964
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')