abonnement Unibet Coolblue
pi_183645476
Hallo,

De laatste tijd merk ik dat mijn RAM best vaak bijna vol zit. Nu is dit makkelijk op te lossen door even opnieuw op te starten maar ik vind het rete irritant.

Ik merk dan bijvoorbeeld als ik aan het typen ben dat de tekst er nog niet komt te staan, en dan ineens wel (met een aantal keystrokes die hij dan mist).
Ook alt+tab doet dan traag en werkt soms niet als ik het snel doe.

Nu zit ik te kijken om mijn RAM uit te breiden, maar is het wellicht slimmer om een nieuwe set van 4 te kopen (of 2 grotere, whatever).

Ik heb nu dit setje:
https://tweakers.net/pric(...)6gx4m2a2133c13r.html

Dus 2x8GB.

Ik heb dit moederbord:
https://tweakers.net/pric(...)-z170x-gaming-7.html

Wat is wijsheid?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_183645581
Je hebt zestien gigabyte ram en denkt dat je te weinig hebt voor je tekstverwerker? _O-

:')

Maar even serieus, zoek de oplossing in een andere hoek.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 10 december 2018 @ 18:05:39 #3
54408 Parzival
Where it happens
pi_183645714
denk dat je aan een her-install / cleanup meer hebt.. je memory zit echt niet zomaar vol hoor met 16Gb en een tekst verwerker...

quote:
Here are a couple of potential fixes:

Office 2016 Slow, Laggy - Outlook

Office 2016 - relatively laggy and slow. Is this expected?

FYI: My Outlook 2016 slowness issue was found to be due to the AVG addin. I've temporarily disabled it and the performance issue went away. Note I didn't have this performance issue with Outlook 2013 and the AVG addin.

You gave me the right direction. After removing the Cloudmark plugin Outlook 2016 speed returned to normal.

Same here. In my case, antispam was provided by BitDefender. I've disabled the addin and also disabled antispam in BitDefender's console.


Word 2016 Slow

<snip>

Hello Samuel [and previously Kay too],

I have 'solved' the problem but it requires some work. I figured it was to do with working in Word 2016 on a document that was created in Word 2013 or prior. So I created a brand new 2016 document and, in my case, fresh new tables in it, and then copied and pasted the text from the old pre-2016 version. It worked.

</snip>

A similar issue (same? I don't know) has been raised on UserVoice. You could add your vote, and a comment with a link back to this question. Every clue helps


2017 03 21- Solve the Word 365/2016 Slow Typing Issue 218 by votes Mar 2017

<snip>

Since Word 2016 was published, it has very serious performance issues on devices with high resolution displays like the Surface Book and Surface Pro. As soon as a document is longer than about 1000 words, there is a terrible typing lag, i.e. text appears on screen much slower than you type.

The typing lag is particularly bad in tables and when markup mode is used.

</snip>



Windows Safe Mode

Another shot in the dark is to start Windows in Safe Mode to see if any windows background tasks are causing this issue.

http://www.techrepublic.c(...)older-in-windows-10/

There are various ways to access the Windows 10 Startup folder--but this Shell command trick cuts to the chase.

http://pcsupport.about.co(...)ptions-windows-8.htm

http://pcsupport.about.co(...)-startup-options.htm

https://www.infopackets.c(...)s-10-f8-menu-missing

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx?

shows you what programs are configured to run during system bootup or login, and when you start various built-in Windows applications like Internet Explorer, Explorer and media players.

http://www.digitalcitizen(...)-all-its-awesomeness
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 10 december 2018 @ 18:49:27 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183646495
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:52 schreef bambino het volgende:
Wat is wijsheid?
Gewoon 2x8 erbij aanschaffen omdat de geheugenbanken toch redelijk onafhankelijk van elkaar zijn als ze dualchannel zijn.
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt zestien gigabyte ram en denkt dat je te weinig hebt voor je tekstverwerker? _O-

:')

Maar even serieus, zoek de oplossing in een andere hoek.
TS is een poweruser 8-) Ik heb zelf ook 32 GB hoor, lekker multitasken :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183650562
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:52 schreef bambino het volgende:
Hallo,

De laatste tijd merk ik dat mijn RAM best vaak bijna vol zit. Nu is dit makkelijk op te lossen door even opnieuw op te starten maar ik vind het rete irritant.

Ik merk dan bijvoorbeeld als ik aan het typen ben dat de tekst er nog niet komt te staan, en dan ineens wel (met een aantal keystrokes die hij dan mist).
Ook alt+tab doet dan traag en werkt soms niet als ik het snel doe.

Nu zit ik te kijken om mijn RAM uit te breiden, maar is het wellicht slimmer om een nieuwe set van 4 te kopen (of 2 grotere, whatever).

Ik heb nu dit setje:
https://tweakers.net/pric(...)6gx4m2a2133c13r.html

Dus 2x8GB.

Ik heb dit moederbord:
https://tweakers.net/pric(...)-z170x-gaming-7.html

Wat is wijsheid?
jouw ram *lijkt* niet het probleem te zijn, maar voor een betere analyse daarvan is meer info vereist.

wat voor hardware heb je, waarom denk je dat je ram volraakt? etc etc etc.
pi_183651850
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:52 schreef bambino het volgende:

Wat is wijsheid?
De resource manager nauwkeurig monitoren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_183657166
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:40 schreef mschol het volgende:

[..]

jouw ram *lijkt* niet het probleem te zijn, maar voor een betere analyse daarvan is meer info vereist.

wat voor hardware heb je, waarom denk je dat je ram volraakt? etc etc etc.
Ik had ook niet verwacht dat de issue RAM was. Maar na broncontrole te checken zag ik dat ik nog 900mb RAM "vrij" had. Er stond iets van 2GB standby en de rest was in gebruik.
Dat vind ik vrij fors, voor een 16gb installatie.

En voor de mensen die denken dat ik alleen word gebruik, nee. Maar daar merk ik het direct aan.
Ik typ veel, en in mijn mening best snel. Als ik dan zie dat de pc het niet bij kan houden dan is het probleem weer aan de orde.
En dan ga ik niet even gamen om te kijken of dat wel werkt, dan wil ik op dat moment een oplossing. En naar wat blijkt, lijkt het probleem toch ergens in ram te liggen.

Nu kan het best zijn dat er een of meerdere programmas zijn, die simpelweg het ram volpompen met crap, maar dan is het in mijn ogen nog steeds een ram probleem.
In dat geval is extra ram niet de oplossing, maar software ben ik gewoon helemaal niet bekend mee. Ik zou niet weten hoe ik dat fix. Extra ram kopen kost 100 euro, en als dat er voor zorgt dat ik niet 1 keer in de 2 weken maar 1 keer per jaar dit geneuzel heb dan is dat het waard.

Maar goed, ik ben zeker bereid andere dingen te checken.

Eerst je vraag:
Moederbord GA Z170X
i7-6700K
16GB ram 2133 DDR4 Vengeance
GTX 980Ti
Samsung Evo 512GB M2
Zowel GPU als CPU watergekoeld met NZXT Kraken.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

De resource manager nauwkeurig monitoren.
Daar kwam ik alleen tegen dat Firefox, whatsapp (desktop) en ctfmon veel ram aan het opslokken waren.

Ctfmon is iets van office dus dat zou bij mij niet heel raar zijn. Al had ik op dat moment niks van office open staan. Na wat google werk zou dat ook een virus kunnen zijn maar dan hadden er meer dingen moest moeten zijn dan eens in de 2 weken een ietwat trage pc.
Ik denk dat die zo vol staat omdat ik dagelijks honderden keren word en excel open.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 11 december 2018 @ 10:55:23 #8
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_183657319
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt zestien gigabyte ram en denkt dat je te weinig hebt voor je tekstverwerker? _O-

:')

Maar even serieus, zoek de oplossing in een andere hoek.
Ligt eraan hoe goed TS kan schrijven. Ik schrijf weleens een zin. Zo mooi. Dat slaat mijn i7 met 32 GB ook direct vast.
  dinsdag 11 december 2018 @ 11:12:02 #9
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_183657642
Ik zou eens kijken wat precies je geheugen gebruikt op het moment dat het traag is. Ik zou daarvoor taakbeheer gebruiken. (rechtsklik op taakbalk) Er geheugen bij stoppen kan altijd nog.
pi_183658166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:12 schreef versterker het volgende:
Ik zou eens kijken wat precies je geheugen gebruikt op het moment dat het traag is. Ik zou daarvoor taakbeheer gebruiken. (rechtsklik op taakbalk) Er geheugen bij stoppen kan altijd nog.
Zie mijn laatste post, onderste stukje.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_183658174
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:55 schreef borbit het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe goed TS kan schrijven. Ik schrijf weleens een zin. Zo mooi. Dat slaat mijn i7 met 32 GB ook direct vast.
Volgens mij moet jij hier zijn: http://forum.fok.nl/forum/onz
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_183658470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:47 schreef bambino het volgende:

Daar kwam ik alleen tegen dat Firefox, whatsapp (desktop) en ctfmon veel ram aan het opslokken waren.
Mijn vermoeden is dat de harddisk rare allocatie-achtige dingen aan het doen is en niet het geheugen/cpu het probleem is. Dat moet ook met de resource manager te controleren zijn.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_183658505
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:55 schreef borbit het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe goed TS kan schrijven. Ik schrijf weleens een zin. Zo mooi. Dat slaat mijn i7 met 32 GB ook direct vast.
:') (y)
pi_183658729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat de harddisk rare allocatie-achtige dingen aan het doen is en niet het geheugen/cpu het probleem is. Dat moet ook met de resource manager te controleren zijn.
Ok, dit gaat mij dus net te ver. Hoe check ik dat. Want ik heb geen idee.

Ik heb gisteren sinds dat voor de zoveelste keer gebeurde ook virtueel geheugen opgekrikt. Dit stond op 8-16gb en nu op 80-160gb (want fuck it, heb ruimte zat op die SSD). Alleen doet dat geen ene fuck vrees ik :D
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_183658838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:17 schreef bambino het volgende:

[..]

Ok, dit gaat mij dus net te ver. Hoe check ik dat. Want ik heb geen idee.

Ik heb gisteren sinds dat voor de zoveelste keer gebeurde ook virtueel geheugen opgekrikt. Dit stond op 8-16gb en nu op 80-160gb (want fuck it, heb ruimte zat op die SSD). Alleen doet dat geen ene fuck vrees ik :D
Viruteel geheugen moet je gewoon aan Windows overlaten. Dat kan meestal geen kwaad.

Hmm. Als je geen encryptie op de SSD hebt is dit misschien een idee:

Download eens Minitool Partition Wizard (Kijk uit met 3rd party crap die het probeert te installeren). Start het programma op en kies voor align all partitions.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 11 december 2018 @ 12:56:48 #16
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_183659440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:41 schreef bambino het volgende:

[..]

Zie mijn laatste post, onderste stukje.
Ik zei taakmanager, van windows ;)
pi_183659678
Het is in Windows 10 heel normaal dat het geheugen benut wordt met prefetch enzo. Ongebruikt geheugen is loos geheugen.

Heb je toevallig energiebeheer in gebalanceerde stand staan, ofzo?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183660462
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:12 schreef Jordy-B het volgende:
Het is in Windows 10 heel normaal dat het geheugen benut wordt met prefetch enzo. Ongebruikt geheugen is loos geheugen.

Heb je toevallig energiebeheer in gebalanceerde stand staan, ofzo?
Nee, staat op hoog.

En ik heb (als het goed is) prefetch disabled.
Ik had ooit zo'n guide gevonden voor SSD optimising en dat was een van de dingen die uit gezet werd. Gebruik ik al jaren en dat werkt als een tierelier.

Ik zal zo even checken of dat echt uit staat.

Edit:
Verdomd, zowel prefecht als superfetch stonden aan. Dit hoort in win10 automatisch uit te staan bij SSD detectie. Wellicht dat win10 dit niet automatisch doet omdat het een M2 SSD is?

Heb het nu uitgezet, kijken of dit het probleem was.

Muchas gracias!
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_183662281
Ik bedoelde meer prefetch door de browser, maar okee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183664403
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:13 schreef Jordy-B het volgende:
Ik bedoelde meer prefetch door de browser, maar okee.
Alsin firefox? Nooit van gehoord dat een browser dat doet.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')