Wat betaal je gemiddeld bij een laadpunt per kWh? Neem aan dat dit thuis wel stuk goedkoper kan.quote:Op zondag 16 december 2018 12:56 schreef HugoSS het volgende:
[..]
Wij hebben 2 elektrische auto’s zonder oprit. Prima te doen mits er genoeg laadpalen in de woonplaats zijn. Hier in utrecht kan ik altijd laden als het nodig is en anders op m’n werk, maar nogmaals dat is nog nooit echt nodig geweest.
Enige nadeel is dat je allicht iets verder moet lopen met je kids/boodschappen etc.
Ach - voordat die laadpaal en zwaardere aansluiting zichzelf heeft terugverdiend ben je ook jaren verder. Ik lease onze gezinsauto overigens dus merk er niets van. Andere auto rijdt weinig KMs, dus zal ook het verschil niet maken.quote:Op zondag 16 december 2018 14:33 schreef Piger het volgende:
[..]
Wat betaal je gemiddeld bij een laadpunt per kWh? Neem aan dat dit thuis wel stuk goedkoper kan.
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 16 december 2018 18:59 schreef HugoSS het volgende:
[..]
Ach - voordat die laadpaal en zwaardere aansluiting zichzelf heeft terugverdiend ben je ook jaren verder. Ik lease onze gezinsauto overigens dus merk er niets van. Andere auto rijdt weinig KMs, dus zal ook het verschil niet maken.
Ik denk dat 95% van de mensen na hun werk oplaadt en in de ochtend weer vertrekt. Dan gaat niemand z’n auto verzetten (en huidge voorgestelde maatregelen zijn ook alleen voor overdag). Gewoon meer palen plaatsen is de beste oplossing aangezien een schaarste aan palen de overstap voor veel mensen tegenhoudt. In Utrecht waar het goed voor elkaar is zie je veel meer elektrische auto’s tov andere steden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 december 2018 20:44 schreef delano.888 het volgende:
Ik had laatst ergens gehoord dat er plannen zijn om niet-laden-wel-parkeren kosten te gaan berekenen. Bijvoorbeeld dat je 4 uur na het volladen weg moet zijn en zo niet 1 euro oid per uur gaat betalen voor de plek. Dan gaan mensen vanzelf wel weg.
heeft 1 paal dan niet meerdere aansluitingen? dat je zeg maar met een iets langere kabel ook 3 plekken verder kan staan om te laden? en dus niet steeds om hoeft te parkeren?quote:Op maandag 17 december 2018 10:51 schreef HugoSS het volgende:
[..]
Ik denk dat 95% van de mensen na hun werk oplaadt en in de ochtend weer vertrekt. Dan gaat niemand z’n auto verzetten (en huidge voorgestelde maatregelen zijn ook alleen voor overdag). Gewoon meer palen plaatsen is de beste oplossing aangezien een schaarste aan palen de overstap voor veel mensen tegenhoudt. In Utrecht waar het goed voor elkaar is zie je veel meer elektrische auto’s tov andere steden bijvoorbeeld.
Je subsidieert vooral het bedrijfsleven, particulieren kopen geen nieuwe auto's van meer dan ¤ 40.000quote:Op zondag 23 december 2018 20:22 schreef Piger het volgende:
Belachelijk dat ze alleen auto's boven 40k gaan subsidiëren. Dus de lui die t toch al kunnen betalen. Liever pak je grote mensen massa waarvoor elektrisch te duur is zodat je ze net wat sneller overhaalt.
Meestal 2 - 1 voor plek links en 1 rechts. Laadkabels kunnen niet te lang zijn ivm hoge vermogens, zeker bij de Tesla’s. Ook zou je dan wel zeker moeten weten dat diegene die aan het laden is wel afkoppelt - anders kom je alsnog niet op je werk dat dag erna. Dat is het probleem.quote:Op zondag 23 december 2018 20:03 schreef gateway het volgende:
[..]
heeft 1 paal dan niet meerdere aansluitingen? dat je zeg maar met een iets langere kabel ook 3 plekken verder kan staan om te laden? en dus niet steeds om hoeft te parkeren?
onzin van die kabels. je kan makkelijk een kabel van 20 m hebben. probleem is alleen dat die niet te hanteren zijn (en duur). ik heb er eentje van 8 m en voor een driefase kabel voor 32A is dat al op het randje. zou alleen niet meer zonder kunnenquote:Op zondag 23 december 2018 21:16 schreef HugoSS het volgende:
[..]
Meestal 2 - 1 voor plek links en 1 rechts. Laadkabels kunnen niet te lang zijn ivm hoge vermogens, zeker bij de Tesla’s. Ook zou je dan wel zeker moeten weten dat diegene die aan het laden is wel afkoppelt - anders kom je alsnog niet op je werk dat dag erna. Dat is het probleem.
quote:Op maandag 10 december 2018 12:24 schreef Apekoek het volgende:
Maar heel misschien is een elektrische car ook een mogelijkheid.
Wat een onzin vertel je hier allemaal zeg. Zeg dan gewoon niets als je t niet weet.quote:Op zondag 23 december 2018 21:16 schreef HugoSS het volgende:
[..]
Meestal 2 - 1 voor plek links en 1 rechts. Laadkabels kunnen niet te lang zijn ivm hoge vermogens, zeker bij de Tesla’s. Ook zou je dan wel zeker moeten weten dat diegene die aan het laden is wel afkoppelt - anders kom je alsnog niet op je werk dat dag erna. Dat is het probleem.
Dat is nou precies mijn punt.quote:Op zondag 23 december 2018 20:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
particulieren kopen geen nieuwe auto's van meer dan ¤ 40.000
als je lader ook met die 3680watt laad ja. Maar doen ze dat ook??quote:Op maandag 24 december 2018 00:26 schreef MaGNeT het volgende:
Als je 15.000km per jaar rijdt, ofwel gemiddeld 41km per dag, dan heb je maar 8,2kWh (¤1,80) nodig om je auto weer vol te laden.
Dat lukt op 1 fase (16A x 230V = 3680W) in ~2:15 uur. Dat valt wel mee.
Lekker vriendelijk weer.quote:Op zondag 23 december 2018 22:27 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Wat een onzin vertel je hier allemaal zeg. Zeg dan gewoon niets als je t niet weet.
Een laadkabel mag niet te lang zijn?? Hoe denk jij dat die stroom vanuit je meterkast naar de laadpaal komt? Of ga je straks zeggen dat laadpalen ook niet te ver vanaf de meterkast mogen staan?
Verder heb je geen zwaardere aansluiting nodig voor een electrische auto, je kan gewoon met 11kw laden op 3 fase. En op 1 fase kan je met 20a laden als je een fase vrij maakt voor het laden.
nee dus:quote:Op donderdag 27 december 2018 23:04 schreef gateway het volgende:
[..]
als je lader ook met die 3680watt laad ja. Maar doen ze dat ook??
gekopieerd van Deze websitequote:Opladen van uw elektrische auto thuis of op de zaak
Om uw auto thuis of op het werk op te kunnen laden heeft u in ieder geval een geschikte laadkabel nodig. Laadkabels zijn er in verschillende maten en soorten en de keus voor de juiste laadkabel is vaak ook de keus voor de snelheid waarmee u wilt dat uw auto is opgeladen. De meeste fabrikanten leveren een laadkabel bij de auto die geschikt is voor het laden via een standaard stopcontact (Schuko), de zogenaamde thuislader of mobiele lader. U kunt hiermee dus uw auto opladen via het normale stopcontact. Let op: dit laden is traag. U laadt hiermee maximaal 10 ampere en dat altijd 1 fasig. Elektrische auto’s kunnen minimaal geladen worden met 16A en vaak kan dit via 3 fase (dus dan 3 x 16A) en steeds vaker kunnen de auto’s ook geladen worden met 32A en dat dan ook soms 3 fasig (dus dan 3 x 32A). U zult begrijpen dat de auto vele malen sneller is geladen met 3 x 16A dan met 1 x 10A.
Er zijn ook genoeg laders die 13 of 16A kunnen laden via een stopcontact.quote:Op zondag 30 december 2018 11:34 schreef gateway het volgende:
[..]
nee dus:
[..]
gekopieerd van Deze website
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |