abonnement Unibet Coolblue
pi_183654793
Voor volgend jaar het niet zo ver laten komen. Nu zou je nog een jaarvoorraad aan koffie en drank kunnen kopen, en nieuwe kleren en schoenen, en alles met een brandstoftank (kettingzaag) vol kunnen gooien, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Contant geld opnemen en bewaren ben ik niet echt een voorstander van, maar als je dat wil kan je dat beter gespreid doen, bv. iedere week ¤300,-
Dat valt niet zo op, en ik wens je een goede nachtrust met ¤15.000,- in de kluis ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_183654936
Je zou de rente van je hypotheek een half jaar vooruit kunnen betalen.
pi_183655135
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 23:57 schreef Piger het volgende:

[..]

Doen genoeg mensen en denk ook dat het mag, maar in principe is het een vooruitbetaling. De enige reden dat het dan zou mogen is omdat het een schuld is welke je bent aangegaan?

Dan zou een 'schuld' van sportschool abonnement opnemen ook mogen, als je bijvoorbeeld nog een opzegtermijn van één jaar hebt. Of een telefoonabonnement, etc.

En schulden vallen onder drempel van 3k. Zorgverzekering dan ook?
Ik snap wat je bedoeld, maar zover trekken ze het niet door.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_183658237
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 00:10 schreef Coelho het volgende:

[..]

Leg uit? Voor elke hypotheek is het voordeliger om 'm af te lossen. Over geld wat je niet leent hoef je tenslotte ook geen rente te betalen. Dat er manieren zijn waarbij de kans groter is dat het je meer oplevert dan aflossen beaam ik meteen, maar daarmee voorkom je over het algemeen niet dat je er alsnog VRH over betaalt. Tenzij, wellicht, je investeert in kunst, een oldtimer, zeldzame lego, wijn, whiskey of iets soortgelijks.
Reken maar eens uit hoelang het duurt voordat je de rentewinst hebt terugverdiend. Inclusief verlies credit-rente en winst op VRH (en ik betaal veel VRH), zou dat in mijn specifieke geval ongeveer 96 jaar duren.

Probleem is dat je het geld dat je aflost nooit, maar dan ook nooit, meer terugziet.
Je gaat toch geen 10.000 aflossen om daar 100 per jaar rentewinst te behalen?

Bij een hypotheek waarbij je moet aflossen, kan het wel een optie zijn. Simpelweg omdat je nou eenmaal toch moet aflossen.
Bij een aflossingsvrije hypotheek zijn de banken doorgaans prima bereid om bij het aflopen van het contract, mits voldoende inkomen, een nieuwe hypotheek af te sluiten. Ook al is de rente daarvan niet meer aftrekbaar, het is nog steeds veel gunstiger om die rente te betalen dan af te lossen.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_183658583
Gewoon cashen... aflossen op hyp zou ik niet doen vooral niet als je maar een lage rente hebt.
Ik was hier...
pi_183658630
a. Contant opnemen én dat vervolgens niet aangeven bij de BD levert fraude op. Om een schamele 200 euro te besparen, geen verstandig traject. Ik heb overigens geen flauw idee hoe groot de kans is dat de BD hierachter komt, maar voor 200 euro heb ik betere dingen te doen.
b. De risico's van 17.000 in contanten (verlies door brand of diefstal) neem je voor lief om 200 euro vermogensbelasting te besparen? Serieus? Je bent wel echt een koele kikker als je nachtrust er niet onder lijdt.
pi_183658680
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:10 schreef Justinn het volgende:
a. Contant opnemen én dat vervolgens niet aangeven bij de BD levert fraude op. Om een schamele 200 euro te besparen, geen verstandig traject. Ik heb overigens geen flauw idee hoe groot de kans is dat de BD hierachter komt, maar voor 200 euro heb ik betere dingen te doen.
b. De risico's van 17.000 in contanten (verlies door brand of diefstal) neem je voor lief om 200 euro vermogensbelasting te besparen? Serieus? Je bent wel echt een koele kikker als je nachtrust er niet onder lijdt.
Voor punt b zijn wel simpele en goedkope maatregelen te nemen. Betreft diefstal vooral belangrijk dat alleen jijzelf weet dat het geld er is.

Verder is het volgens mij ook meer een principekwestie.
  dinsdag 11 december 2018 @ 12:22:45 #58
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_183658854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:44 schreef tsagld het volgende:

[..]

Reken maar eens uit hoelang het duurt voordat je de rentewinst hebt terugverdiend. Inclusief verlies credit-rente en winst op VRH (en ik betaal veel VRH), zou dat in mijn specifieke geval ongeveer 96 jaar duren.

Probleem is dat je het geld dat je aflost nooit, maar dan ook nooit, meer terugziet.
Je gaat toch geen 10.000 aflossen om daar 100 per jaar rentewinst te behalen?

Bij een hypotheek waarbij je moet aflossen, kan het wel een optie zijn. Simpelweg omdat je nou eenmaal toch moet aflossen.
Bij een aflossingsvrije hypotheek zijn de banken doorgaans prima bereid om bij het aflopen van het contract, mits voldoende inkomen, een nieuwe hypotheek af te sluiten. Ook al is de rente daarvan niet meer aftrekbaar, het is nog steeds veel gunstiger om die rente te betalen dan af te lossen.
Serieus? Ik zit er ook sterk aan te denken om af te lossen op mijn aflossingsvrije hypotheek. Moet namelijk ook vermogensbelasting gaan betalen -O-
  dinsdag 11 december 2018 @ 12:29:39 #59
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183658981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:44 schreef tsagld het volgende:
Bij een hypotheek waarbij je moet aflossen, kan het wel een optie zijn. Simpelweg omdat je nou eenmaal toch moet aflossen.
Zo kan je het zien ja. Maar als je structureel aflost kan je op de lange termijn prima je maandlasten op die manier drukken

Ik zie het liever zo; nu betaal je alleen maar rente en ziet er niets van terug; de schuld staat er nog steeds en je hebt alleen maar rente naar je bank gebracht.

Het is maar net wat je liever doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gunner op 11-12-2018 12:35:20 ]
pi_183659231
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:22 schreef ShaoKing het volgende:

[..]

Serieus? Ik zit er ook sterk aan te denken om af te lossen op mijn aflossingsvrije hypotheek. Moet namelijk ook vermogensbelasting gaan betalen -O-
Gewoon doen. Iedereen die zegt dat aflossen niet slim is kan niet rekenen.
Zeker als het een aflossingsvrije hypotheek is én het je ook nog VRH kan besparen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_183659325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:27 schreef Roces18 het volgende:
Je kan dikke pre-orders plaatsen (levering half januari) en vervolgens in het nieuwe jaar alles cancelen. Zo staat je geld tijdelijk bij andere bedrijven _O_
En dan gaat zo'n bedrijf failliet.
Sta je achteraan in de rij voor je centen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 december 2018 @ 12:57:30 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183659451
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

En dan gaat zo'n bedrijf failliet.
Sta je achteraan in de rij voor je centen.
Ze zijn zo slim in dit topic :)

Wat je dacht ik wel kan doen is een bv opzetten en je geld daaronder brengen. Hoe precies; geen idee.
pi_183659496
Wat ik mij dan weer afvraag. Wij moeten wat laten repareren aan de woning en hebben de offerte al binnen. Ik betaal liever niet vooraf (ivm faillissement etc). Waarschijnlijk worden de werkzaamheden in januari/februari uitgevoerd. Gaat om een bedrag van 2350 euro. Als ik dit nou gewoon contant opneem met het idee het straks te gebruiken om die rekening te betalen...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183659510
Oja nog een idee, koop er zonnepanelen voor of andere isolerende maatregelen. Levert je volgend jaar gelijk geld op en je vermogen zakt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:00:55 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183659516
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:59 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij dan weer afvraag. Wij moeten wat laten repareren aan de woning en hebben de offerte al binnen. Ik betaal liever niet vooraf (ivm faillissement etc). Waarschijnlijk worden de werkzaamheden in januari/februari uitgevoerd. Gaat om een bedrag van 2350 euro. Als ik dit nou gewoon contant opneem met het idee het straks te gebruiken om die rekening te betalen...
Ook contant geld moet je opgeven.
pi_183659520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ook contant geld moet je opgeven.
Ja true.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:02:32 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183659537
Je zoekt eigenlijk een manier om aan minder vermogen te komen zonder het uit te geven.

Dit kan: https://www.alfa.nl/actue(...)sgeld-bv-interessant
pi_183659557
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:02 schreef xzaz het volgende:
Je zoekt eigenlijk een manier om aan minder vermogen te komen zonder het uit te geven.
Een manier is dan om schulden op te voeren...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183659571
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:22 schreef ShaoKing het volgende:

[..]

Serieus? Ik zit er ook sterk aan te denken om af te lossen op mijn aflossingsvrije hypotheek. Moet namelijk ook vermogensbelasting gaan betalen -O-
Aflossen loont eigenlijk altijd wel hoor, je moet ook niet kijken hoelang het duurt voordat je het terug hebt verdiend want dat duurt wel ff ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:04:57 #70
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183659581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Een manier is dan om schulden op te voeren...
Over een schuld betaal je normaal gesproken rente. Niet echt voordelig lijkt me.
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:05:21 #71
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_183659588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Aflossen loont eigenlijk altijd wel hoor, je moet ook niet kijken hoelang het duurt voordat je het terug hebt verdiend want dat duurt wel ff ja.
Ja idd, zojuist nog even gebeld met de hypotheekadviseur, die zegt ook "aflossen die handel". En spaarrente levert ook helemaal niets op tegenwoordig.
pi_183659591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Een manier is dan om schulden op te voeren...
Bij schulden heb je wel een drempel en om nu een schuld aan te gaan om minder VRH te betalen is ook weer zoiets.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_183659704
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:05 schreef ShaoKing het volgende:

[..]

Ja idd, zojuist nog even gebeld met de hypotheekadviseur, die zegt ook "aflossen die handel". En spaarrente levert ook helemaal niets op tegenwoordig.
Heb dit jaar ook iets van 25k extra afgelost. Niks mis mee. :)

Maandelijkse lasten dalen maar een beetje, maar dat boeit me niet.
  Moderator dinsdag 11 december 2018 @ 14:01:29 #74
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183660578
Alle illegale en semi illegale adviezen heb ik even weggehaald. Dat is niet de bedoeling.
pi_183661506
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Aflossen loont eigenlijk altijd wel hoor, je moet ook niet kijken hoelang het duurt voordat je het terug hebt verdiend want dat duurt wel ff ja.
De enigen die blij worden van een afgelost huis zijn je erfgenamen...

Stel, ik betaal 2% rente, en krijg 38% terug van de fiscus. Netto betaal ik dus 1,24%.
Stel, ik betaal 0,58% VRH, en ontvang 0,25% rente op mijn spaarrekening.

¤ 100 aflossen levert dus 1,24 + 0,58 = 1,82% = ¤ 1,82 jaarlijks op.
¤ 100 aflossen kost me jaarlijks 0,25%, oftewel ¤ 0,25 (rente-op-rente is verwaarloosbaar)

¤ 100 aflossen levert jaarlijks derhalve 1,82 - 0,25 = ¤ 1,57 op.

In dit zeer reële rekenvoorbeeld duurt het bijna 64 jaar voordat ik mijn ¤ 100,- terug heb,
(En nu niet zeggen dat het bij grotere bedragen harder gaat, want dan heb je niet goed opgelet op school).

Die ¤ 100 krijg ik nooit meer terug. Ja, bij verkoop van je huis. Maar ja...je moet toch ergens wonen, nietwaar. Bij een nieuw koophuis moet je die ¤ 100 weer in je hypotheek stoppen, en huren is veel duurder. Die ¤ 100 ben je hoe dan ook gewoon kwijt.

M.a.w. ik geef ¤ 100 uit om jaarlijks ¤ 1,57 te besparen. Geen haar op mijn hoofd.

Degene die roepen dat aflossen wel gunstig is, daag ik uit om de fout uit mijn voorbeeld te halen.

(Ik zei eerder dat de terugverdientijd bij mij 96 jaar is. Dat komt omdat ik minder rente betaal en meer rente ontvang dan in het voorbeeld).
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')