abonnement Unibet Coolblue
pi_183723565
Ja, teamknakworstbladerdeeg hier. Blik danerolles, blik partknaks, rollen en klaar. Caesar vindt het ook leuk om die te maken en hij lust ze graag. Verder kan ie nogal mutsen met eten en zo weet ik zeker dat er tenminste íets is wat hij graag lust :+
Bij z’n verjaardag vind ik het altijd wel leuk om iets te knutselen, maar nu vind ik het wel even prima zo.
pi_183723899
Dankzij dit topic was ik op tijd bij de inschrijflijst, en een bak ijs it is *O*
Zowel mama als kind heel gelukkig :+
pi_183730748


Vandaag deze bakjes gescoord. En dan komt er zelfgemaakte custard vla in en dan evt een plakje aardbei erop of iets dergelijks
pi_183743154
Team easy hier, ik had het briefje met de Danoontjes voor groep 1 :')
Iemand nog een goed idee hoe die kerstig te pimpen?
pi_183743435
Glitters er in gooien :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183744005
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:09 schreef BlueEyes het volgende:
Team easy hier, ik had het briefje met de Danoontjes voor groep 1 :')
Iemand nog een goed idee hoe die kerstig te pimpen?
Kerstboompjes op papier tekenen en uitknippen, evt. versieren. Daarop ondersteboven een danoontje opplakken.

Ik verzin maar wat hoor :)

Óf rendiergezichtjes tekenen ven uitknippen en een danoontje erop plakken dienend als zijn neus.
pi_183744091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:29 schreef pinquit het volgende:
Glitters er in gooien :P
Voor de extra crunch :Y)

Rendierhoofdjes met neus leuk idee, nu nog de uitvoering ervan bedenken
pi_183744151
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:18 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Voor de extra crunch :Y)

Rendierhoofdjes met neus leuk idee, nu nog de uitvoering ervan bedenken
https://www.google.com/se(...)imgrc=V6LY0dHnLs5xWM
pi_183747722
Zoonlief zit op een Islam.school. We hebben dus 3 keer per jaar feest (vreetfestijn) :') Er wordt wel met lijsten gewerkt, maar sinds de lijst ineens alleen nog maar uit gezond bestond (groente pannenkoekjes, groente/fruitspiesjes, groenteloempia`s en verder kwamen ze zelf ook niet) en niemand intekende waardoor het feest in het water dreigde te vallen, school een mail stuurde om alsjeblieft iets te maken, maakte niet meer uit wat, kijk ik niet eens meer op de lijst en doe ik waar ik zin in heb. Of niet.
Soms maak ik mini croissantjes met mini worstjes (zoon`s favo) maar de laatste keer had ik er geen zin in en heb ik manlief kipnuggets en in stukjes gesneden frikadellen laten meenemen van de zaak. Denk dat dit er maar in gaat blijven :+
Verder staat er standaard op het menu: mini bara`s, mini pasteitjes, mini gehakt of kipbroodjes, cupcakes en soms maakt juf nasi of bami.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_183762742
Drinkpakjes zo op tafel zetten vind ik nogal saai, dus ik wil ze wel een beetje versieren. Ik kom niet verder als dit:

https://www.google.com/se(...)imgrc=nt4JeiSe8BVCLM:

Vinden jullie dit geschikt voor een kerstdiner?
pi_183764504
Ik zou het teveel moeite vinden Sunshine. Maar als jij dat niet vindt dan zou ik het doen, ziet er leuk uit!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183764544
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:33 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou het teveel moeite vinden Sunshine. Maar als jij dat niet vindt dan zou ik het doen, ziet er leuk uit!
Ja, ik vind het ook best wat... Maar het is het enige wat ik tegenkom... Tenzij iemand hier een leuk ideetje heeft?
pi_183766585
Geen pakjes? :) Hier regelt school het drinken
pi_183767504
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook best wat... Maar het is het enige wat ik tegenkom... Tenzij iemand hier een leuk ideetje heeft?
Van die sliertjes die je gebruikt voor kadootjes in pakken? Stukje krullen en dan met een plakbandje aan de bovenkant plakken. Onderkant van een doos met aluminium papier beplakken, pakjes er in en klaar. Erg kersterig wel, toch?
Of de bovenkant van die slierterige cocktailprikkers? Of wat leuke stickers erop plakken? Geen idee, ben a-creatief en ik zou ze zo, in plastic en al bij juf op tafel dumpen :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_183767867
Knip n kerstboom uit en plak die aan de voorkant er tegenaan
pi_183768162
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 16:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Van die sliertjes die je gebruikt voor kadootjes in pakken? Stukje krullen en dan met een plakbandje aan de bovenkant plakken. Onderkant van een doos met aluminium papier beplakken, pakjes er in en klaar. Erg kersterig wel, toch?
Of de bovenkant van die slierterige cocktailprikkers? Of wat leuke stickers erop plakken? Geen idee, ben a-creatief en ik zou ze zo, in plastic en al bij juf op tafel dumpen :P
Ik ben ook zo vreselijk niet-creatief. Toen de juf voorstelde om te knutselen op school heb ik het snel weten om te buigen naar voorlezen :')

Ik denk dat ik inderdaad kerstboompjes uitknip en erop plak. Misschien kerstboompjes nog een beetje versieren met plakbolletjes en klaar.
pi_183769348
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben ook zo vreselijk niet-creatief. Toen de juf voorstelde om te knutselen op school heb ik het snel weten om te buigen naar voorlezen :')

Ik denk dat ik inderdaad kerstboompjes uitknip en erop plak. Misschien kerstboompjes nog een beetje versieren met plakbolletjes en klaar.
Ben zelfs onder het voorlezen uitgekomen wegens operatie. Zou het later doen, maar toen is juf het vergeten en dat vond ik heel niet erg :+ . Ben nu wel de luizenloeder en vaste zwemouder dus vind het wel goed. Laat anderen maar koken en knutselen :@

Er zijn ook van die goud en zilverstiften. Nog makkelijker om de boompjes dan bolletjes plakken. Succes met het versierselen :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_183779748
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 18:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ben zelfs onder het voorlezen uitgekomen wegens operatie. Zou het later doen, maar toen is juf het vergeten en dat vond ik heel niet erg :+ . Ben nu wel de luizenloeder en vaste zwemouder dus vind het wel goed. Laat anderen maar koken en knutselen :@

Er zijn ook van die goud en zilverstiften. Nog makkelijker om de boompjes dan bolletjes plakken. Succes met het versierselen :)
Ik ga gewoon morgen even na mijn werk naar de action. Hebben ze vast leuke dingetjes.

Ik keek trouwens vandaag naar de lijst met gerechtjes en bij redelijk wat staat er nog geen naam achter... Ik snap dat het niet verplicht is, maar ik vind het toch een beetje sneu voor de kids. Als ik denk aan mijn kerstdiner (wat toen heel anders ging, school regelde alles) heb ik daar leuke herinneringen aan. De spanning, het mooi aangekleed zijn,... En dan staat er haast niks op tafel :/ Zit te denken om ook de wraps erbij te doen.
pi_183790828
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon morgen even na mijn werk naar de action. Hebben ze vast leuke dingetjes.

Ik keek trouwens vandaag naar de lijst met gerechtjes en bij redelijk wat staat er nog geen naam achter... Ik snap dat het niet verplicht is, maar ik vind het toch een beetje sneu voor de kids. Als ik denk aan mijn kerstdiner (wat toen heel anders ging, school regelde alles) heb ik daar leuke herinneringen aan. De spanning, het mooi aangekleed zijn,... En dan staat er haast niks op tafel :/ Zit te denken om ook de wraps erbij te doen.
Action O+

Das wel sneu, dat er zo weinig ouders iets willen maken. Die van mij is altijd supertrots om iets mee te nemen. En daar doe je het ook eigenlijk voor: je eigen kind blij maken met iets lekkers voor de hele groep :)
Hoewel het per kind ook weer verschilt. Mijn zoon wil het graag, mijn dochter boeide het totaal niet dus met alle feesten van toen heb ik nooit iets gemaakt.

Knutsel en kookse dan maar :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_183791412
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Action O+

Das wel sneu, dat er zo weinig ouders iets willen maken. Die van mij is altijd supertrots om iets mee te nemen. En daar doe je het ook eigenlijk voor: je eigen kind blij maken met iets lekkers voor de hele groep :)
Hoewel het per kind ook weer verschilt. Mijn zoon wil het graag, mijn dochter boeide het totaal niet dus met alle feesten van toen heb ik nooit iets gemaakt.

Knutsel en kookse dan maar :)
Thanks! Wat maak jij?
  maandag 17 december 2018 @ 20:00:09 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183791623
Hier maak ik een grote "losbreek" kerstboom met pizzavulling (filodeeg) en minibroodjes zuurkool-met-worst. En kaas-koekjes.
(Tijd zat, heb toch vakantie. En twee buurtjes waren blij hun klusje 'over te dragen')
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183791890
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Thanks! Wat maak jij?
Zoonlief zit op een Islam.school, dus vieren ze geen kerst. Wel drie keer per jaar de islamitische feesten met eten en mooi aangekleed zijn. Laatste keer had ik dus de kipnuggets en frikadelstukjes (manlief op de zaak laten bakken) en ik denk dat dit het elke keer maar gaat worden. Viel in goede aarde :) en voor mij lekker makkelijk :@
De kerstboom staat in huis wel te stralen, btw. Kan het toch niet laten ~:)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_183792076
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 20:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Zoonlief zit op een Islam.school, dus vieren ze geen kerst. Wel drie keer per jaar de islamitische feesten met eten en mooi aangekleed zijn. Laatste keer had ik dus de kipnuggets en frikadelstukjes (manlief op de zaak laten bakken) en ik denk dat dit het elke keer maar gaat worden. Viel in goede aarde :) en voor mij lekker makkelijk :@
De kerstboom staat in huis wel te stralen, btw. Kan het toch niet laten ~:)
Ha, snackjes doen het altijd goed. Als het een de kinderen ligt, eten ze volgens mij elke dag snacks :D
pi_183792147
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 20:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ha, snackjes doen het altijd goed. Als het een de kinderen ligt, eten ze volgens mij elke dag snacks :D
Daarom voel ik me ook heel niet schuldig als ik daarmee kom aanzetten O-) :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 19 december 2018 @ 13:15:03 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_183826921
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons was het de afgelopen twee jaar ook zo dat iedereen wat maakte en mee gaf voor het kerstontbijt (en dat er een shitload overbleef waardoor alle ouders daarna mochten komen eten :+ ). Dit jaar hebben alle kinderen een lijstje gekregen om in te vullen wat ze wel en niet lekker vinden, en dan gaan ze over een paar dagen lootjes trekken en krijgen we dus het briefje van een kind mee naar huis. Daar maak je dan een kerst-broodtrommeltje voor.

Ik had vandaag deze nog gescreenshot: [ afbeelding ]

En idd wat brood uitsteken, leuk briefje erbij ofzo. Niet te overdreven en dat werd ook nadrukkelijk gezegd in de brief van school, dat het geen wedstrijd is wie het mooiste of het meeste maakt.
ik wil je nog even bedanken voor deze post trouwens, ik vond gisteren uitsteeksterren in 10 maten bij de appie en ik ga dit dus doen. Gemak dient de mens.




[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 19-12-2018 13:29:06 ]
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')