abonnement Unibet Coolblue
pi_183635805
Hoi beste mede forum gebuikers.

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Nefit Ecomline HRC23V uit 2001. Aangezien de kids er nogal een handjevan hebben lekker lang te douchen (30 min.) zou een ketel met een douchetimer een uitkomst zijn (zeker ook gezien de besparingen op gas / water).

Ben al even aan het rondneuzen en kwam op het volgende ;

1.) Nefit: een groot aantal ketels van Nefit kunnen gebruik maken van een douchetimer wanneer de easy-thermostaat + app wordt gebruikt. Nu heeft deze combi niet de beste recenties, de app met name krijgt extreem slechte beoordelingen. Een negatief punt is hier o.a. dat je de douchetimer per keer moet instellen. Niet echt gebruikersvriendelijk en mist daarom zijn doel.

2) Remeha. Op de nieuwe Tzerra en Calenta ACE modellen kun je een douchetimer instellen op de ketel zelf (dus onafhankelijk van een app en/of thermostaat. hierover is verder vrij weinig info te vinden (anders dan hoe je het op de ketel zelf moet instellen). raar dat dit door Remeha niet actief wordt gepromoot (zou een mooie zijn voor besparingen)

Mijn vraag is eigenlijk: heeft er iemand ervaringen met douchetimers functionaliteit op CV ketels?

Dank alvast maar.

mvg

patrick
pi_183636017
30 minuten douchen? Je maakt een grap toch.?
pi_183636075
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:24 schreef aloa het volgende:
30 minuten douchen? Je maakt een grap toch.?
Nee hoor dat is geen grap. Onze dochter heeft daar absoluut geen moeite mee ;). Ik hoop dan ook met de nieuwe ketel (en hopelijk iets van een technisch afgedwongen douchetimer) flink op de gasrekening te gaan besparen. (hoewel dit door de overheid wel weer teniet wordt gedaan door de extra belastingen )
pi_183636093
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:30 schreef patjepat het volgende:
Nee hoor dat is geen grap. Onze dochter heeft daar absoluut geen moeite mee ;). Ik hoop dan ook met de nieuwe ketel (en hopelijk iets van een technisch afgedwongen douchetimer) flink op de gasrekening te gaan besparen. (hoewel dit door de overheid wel weer teniet wordt gedaan door de extra belastingen )
Je kan toch de stekker uit het stopcontact trekken?

Overigens, ik heb in de gebruiksaanwijzing van de Calenta gebladerd, en op blz 86 staat exact hoe je de douchetimer kunt instellen, tussen de 0 en 180 min. En wat de tapwatertemperatuur daarna wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door blomke op 10-12-2018 09:42:35 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183636118
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:30 schreef patjepat het volgende:

[..]

Nee hoor dat is geen grap. Onze dochter heeft daar absoluut geen moeite mee ;). Ik hoop dan ook met de nieuwe ketel (en hopelijk iets van een technisch afgedwongen douchetimer) flink op de gasrekening te gaan besparen. (hoewel dit door de overheid wel weer teniet wordt gedaan door de extra belastingen )
Hier is het na 5 minuten echt gebeurd :D
Scheelt een hoop geld.
  maandag 10 december 2018 @ 09:36:09 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183636130
Ik zou mijn ketel niet uitzoeken op het wel en niet hebben van een douchetimer.
Je hebt veel meer ketels tot je beschikking als je die douchetijden een onderdeel van je opvoeding maakt.
Tot nooit .......
pi_183636367
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:30 schreef patjepat het volgende:

[..]

Nee hoor dat is geen grap. Onze dochter heeft daar absoluut geen moeite mee ;). Ik hoop dan ook met de nieuwe ketel (en hopelijk iets van een technisch afgedwongen douchetimer) flink op de gasrekening te gaan besparen.
Je zou ook kunnen gaan beginnen met de opvoeding...
pi_183636391
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:02 schreef patjepat het volgende:
Hoi beste mede forum gebuikers.

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Nefit Ecomline HRC23V uit 2001. Aangezien de kids er nogal een handjevan hebben lekker lang te douchen (30 min.) zou een ketel met een douchetimer een uitkomst zijn (zeker ook gezien de besparingen op gas / water).

Ben al even aan het rondneuzen en kwam op het volgende ;

1.) Nefit: een groot aantal ketels van Nefit kunnen gebruik maken van een douchetimer wanneer de easy-thermostaat + app wordt gebruikt. Nu heeft deze combi niet de beste recenties, de app met name krijgt extreem slechte beoordelingen. Een negatief punt is hier o.a. dat je de douchetimer per keer moet instellen. Niet echt gebruikersvriendelijk en mist daarom zijn doel.

2) Remeha. Op de nieuwe Tzerra en Calenta ACE modellen kun je een douchetimer instellen op de ketel zelf (dus onafhankelijk van een app en/of thermostaat. hierover is verder vrij weinig info te vinden (anders dan hoe je het op de ketel zelf moet instellen). raar dat dit door Remeha niet actief wordt gepromoot (zou een mooie zijn voor besparingen)

Mijn vraag is eigenlijk: heeft er iemand ervaringen met douchetimers functionaliteit op CV ketels?

Dank alvast maar.

mvg

patrick
Heb een nefit cw5 met zo'n timer... valt in te stellen via app...

Weet niet of die werkt want ben altijd in 5 min klaar.
pi_183637044
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:51 schreef GereDathan het volgende:
Je zou ook kunnen gaan beginnen met de opvoeding...
Daar is vast een ander forum voor. Ik stel een vraag m.b.t. wat technische zaken en hoop daar op de ervaringen van andere gebruikers.
  maandag 10 december 2018 @ 12:36:48 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183638984
ergens een buiten de badkamer een drukknop maken die een magneet ventiel aanstuurt?
Dan kan je verder gewoon elke ketel kopen die je mooi vind.

https://magneetventielsho(...)oten/functie-2_2_weg

eventueel met muntschakelaar zodat ze douchetijd bij kan kopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 10-12-2018 13:13:15 ]
Tot nooit .......
pi_183639473
30 min douchen als vrouw? Iedereen weet wat je dan aan het doen bent :9~
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 14:33:36 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183641187
Vermoedelijk is ts niet op zoek naar opvoedkundig advies, dat mag dan ook gewoon weg blijven :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')