abonnement Unibet Coolblue
pi_183634855
Welkom in het Dating topic.

In dit topic gaat het over daten, aanstaande dates, recente dates of verwant aan deze onderwerpen.

Wat willen we wel in dit topic:
✔ Discussie over een recente date en/of hoe nu verder
✔ Advies vragen of geven over hoe dingen aan te pakken m.b.t. daten
✔ Succesverhalen wat betreft dates
✔ Hoe benader ik iemand voor een date?
✔ Wat kan ik het beste doen op m'n eerste date?
✔ Bespreken waar je de fout in ging op je date
✔ Faal dates vertellen, met de billen bloot :9

Wat willen we niet in dit topic:
✖ Offtopic
✖ Slowchat
✖ Flamen
✖ Eisenlijstjes
✖ Het topic claimen
✖ Screenshots plaatsen van datingprofielen
✖ Algemene vragen over mannen en vrouwen
✖ Dates/uitjes met de persoon/personen die je als je vaste partner beschouwt

Houd het dus ontopic zodat het leuk blijft, we verwachten vooral posts over date ervaringen/aanstaande dates hier. Afwijken van bovenstaande punten mag, zolang het duidelijk te maken heeft met daten. Er zijn talloze andere topics waar je andere zaken kwijt kan wat niet over daten gaat, dus we verzoeken je het topic schoon te houden van deze zaken.
pi_183636338
Als ik op date ga en ik hoor dat ze diezelfde week nog 2 dates heeft, gaat mijn aandacht in ieder geval weer ergens anders heen. :D
pi_183636627
Waarom zou zeggen dat ze nog twee dates heeft die week?
  maandag 10 december 2018 @ 10:19:18 #4
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_183636727
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:13 schreef J94ST het volgende:
Waarom zou zeggen dat ze nog twee dates heeft die week?
Ja idd, dat is dan wel weer een beetje je eigen ruiten ingooien
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_183636784
Offtopic reacties opgeschoond. SC mag hier of hier.
pi_183637726
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:13 schreef J94ST het volgende:
Waarom zou zeggen dat ze nog twee dates heeft die week?
Eerlijk? Zou ik wel waarderen.

En ik zou ook overtuigd zijn dat ik toch de leukste ben.

Kijk, als dat na meerdere dates nog steeds zo is dat ze anderen blijft daten wordt het een patroon.
pi_183638178
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eerlijk? Zou ik wel waarderen.

En ik zou ook overtuigd zijn dat ik toch de leukste ben.

Kijk, als dat na meerdere dates nog steeds zo is dat ze anderen blijft daten wordt het een patroon.
Ik zou het ook willen weten én zelf zeggen ook.....
pi_183638346
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eerlijk? Zou ik wel waarderen.

En ik zou ook overtuigd zijn dat ik toch de leukste ben.

Kijk, als dat na meerdere dates nog steeds zo is dat ze anderen blijft daten wordt het een patroon.
Ik zou het ook wel waarderen, maar toch.. Voelt natuurlijk wel als een soort risicospreiding van de date (en dat is ook zijn/haar goed recht).

Stel: Wat zou je ervan vinden als de persoon in kwestie dezelfde avond nog een andere date heeft (later op de avond).
pi_183638404
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:55 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel waarderen, maar toch.. Voelt natuurlijk wel als een soort risicospreiding van de date (en dat is ook zijn/haar goed recht).

Stel: Wat zou je ervan vinden als de persoon in kwestie dezelfde avond nog een andere date heeft (later op de avond).
Dat vind ik dan zonde. Die tijd had ze beter met mij kunnen doorbrengen. ;)

Sowieso vind ik het altijd jammer om een date te hebben met een vaste eindtijd.
pi_183638486
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat vind ik dan zonde. Die tijd had ze beter met mij kunnen doorbrengen. ;)

Sowieso vind ik het altijd jammer om een date te hebben met een vaste eindtijd.
Nee joh met mij :Y

Heb gelukkig zelf nog nooit een date gehad met een eindtijd, gebeurd dat nog wel eens?
  maandag 10 december 2018 @ 12:04:37 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183638508
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 12:02 schreef Spijker83 het volgende:
Nee joh met mij :Y

Heb gelukkig zelf nog nooit een date gehad met een eindtijd, gebeurd dat nog wel eens?
Soms probeer ik dat juist te regelen / communiceer ik wel zo.
Zodat als het tegenzit / ellendig is, je een (makkelijke) reden hebt om weg te gaan, zonder gedoe.
  maandag 10 december 2018 @ 12:07:32 #12
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_183638554
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:55 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel waarderen, maar toch.. Voelt natuurlijk wel als een soort risicospreiding van de date (en dat is ook zijn/haar goed recht).

Stel: Wat zou je ervan vinden als de persoon in kwestie dezelfde avond nog een andere date heeft (later op de avond).
Dat zou ik wel weer raar vinden. Gek gepland.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_183638598
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 12:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Soms probeer ik dat juist te regelen / communiceer ik wel zo.
Zodat als het tegenzit / ellendig is, je een (makkelijke) reden hebt om weg te gaan, zonder gedoe.
Kun je dan niet beter gewoon aangeven dat je niet het gevoel hebt dat het klikt tussen jullie beide? Ook een vorm van eerlijkheid toch. Want wat als het wel klikt, ga je dan de andere date afzeggen? Of neem je dan positief afscheid en ga je toch op de andere date?

Ik zou me persoonlijk lullig voelen als ik er nog een date op naast heb. Dan zit je de hele tijd op de klok te kijken (voor mijn gevoel)..
  maandag 10 december 2018 @ 12:11:55 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183638621
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 12:10 schreef Spijker83 het volgende:

Kun je dan niet beter gewoon aangeven dat je niet het gevoel hebt dat het klikt tussen jullie beide? Ook een vorm van eerlijkheid toch. Want wat als het wel klikt, ga je dan de andere date afzeggen? Of neem je dan positief afscheid en ga je toch op de andere date?

Ik zou me persoonlijk lullig voelen als ik er nog een date op naast heb. Dan zit je de hele tijd op de klok te kijken (voor mijn gevoel)..
Ik ging puur in om een date met een eindtijd. Stond los van eventuele date plannen of andere plannen erna.
Ik zou sowieso nooit 2 dates achter elkaar plannen.
pi_183638642
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:55 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel waarderen, maar toch.. Voelt natuurlijk wel als een soort risicospreiding van de date (en dat is ook zijn/haar goed recht).

Stel: Wat zou je ervan vinden als de persoon in kwestie dezelfde avond nog een andere date heeft (later op de avond).
Ik zou er geen problemen mee hebben, maar ik ben misschien een uitzondering. Poly en ik heb totaal geen gevoel dat het een competitie is, of dat een date/relatie iemands 'territorium' is.

Als ze naast mij dezelfde avond nog een date heeft, have fun, ik hoop voor je dat dat ook succes heeft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_183638645
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 12:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ging puur in om een date met een eindtijd. Stond los van eventuele date plannen of andere plannen erna.
Ik zou sowieso nooit 2 dates achter elkaar plannen.
Ah op die wijze.. Verkeerd begrepen (heb ik wel vaker bij vrouwen :P ).
pi_183644069
Daten met een eindtijd , is al ❌
Heb dat ook nog nooit meegemaakt, klinkt een beetje autistisch ofzo. Als het klikt blijf je langer en als het niet klikt kan je dat toch gewoon zeggen?

Met iemand die met eindtijd wil daten omdat hij/ zij het al te “zwaar” vindt om aan te geven dat het niet klikt en zo een gemakkelijk einde wil, wil je toch geen date, want die eigenschap zegt me al genoeg over een ( onzekere/ niet assertieve ) persoonlijkheid die je niet zoekt eigenlijk. Dus wat dat betreft is het wel een aardige voorselectie :)
pi_183644105
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:44 schreef Pleaserr het volgende:
Daten met een eindtijd , is al ❌
Heb dat ook nog nooit meegemaakt, klinkt een beetje autistisch ofzo. Als het klikt blijf je langer en als het niet klikt kan je dat toch gewoon zeggen?

Met iemand die met eindtijd wil daten omdat hij/ zij het al te “zwaar” vindt om aan te geven dat het niet klikt en zo een gemakkelijk einde wil, wil je toch geen date, want die eigenschap zegt me al genoeg over een ( onzekere/ niet assertieve ) persoonlijkheid die je niet zoekt eigenlijk. Dus wat dat betreft is het wel een aardige voorselectie :)
Nou ja.....als je buiten je eigen woonplaats gaat daten en je bent afhankelijk van de laatste trein dan kun je wel aangeven dat dát je eindtijd is..... :)
  maandag 10 december 2018 @ 16:48:25 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183644164
En soms heb je gewoon andere plannen als je een date tussendoor doetet beiden drukke agenda's.
pi_183644179
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Nou ja.....als je buiten je eigen woonplaats gaat daten en je bent afhankelijk van de laatste trein dan kun je wel aangeven dat dát je eindtijd is..... :)
Tuurlijk ! Logisch, maar dat is dan gewoon een eindtijd bepaald door externe factoren :) en niet waar ik op doelde. En dan is dat het uiterste tijdstip tot je eventueel kan blijven , als het niet loopt zou je dan ook gewoon al een paar treinen vroeger kunnen nemen toch ?

Edit : zelfde geldt voor wat Cue_zegt , doelde ( dacht dat het er ook wel duidelijk staat ) op een kunstmatig geplande eindtijd die je uit gaat zitten omdat je het anders niet af durft te kappen...
pi_183644221
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:49 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Tuurlijk ! Logisch, maar dat is dan gewoon een eindtijd bepaald door externe factoren :) en niet waar ik op doelde. En dan is dat het uiterste tijdstip tot je eventueel kan blijven , als het niet loopt zou je dan ook gewoon al een paar treinen vroeger kunnen nemen toch ?
Ja, ik snap ook wel wat je bedoelt hoor :)
pi_183644256
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:44 schreef Pleaserr het volgende:
Daten met een eindtijd , is al ❌
Heb dat ook nog nooit meegemaakt, klinkt een beetje autistisch ofzo. Als het klikt blijf je langer en als het niet klikt kan je dat toch gewoon zeggen?

Met iemand die met eindtijd wil daten omdat hij/ zij het al te “zwaar” vindt om aan te geven dat het niet klikt en zo een gemakkelijk einde wil, wil je toch geen date, want die eigenschap zegt me al genoeg over een ( onzekere/ niet assertieve ) persoonlijkheid die je niet zoekt eigenlijk. Dus wat dat betreft is het wel een aardige voorselectie :)
Ja, daten met een eindtijd :')
Zat ooit eens met een bijna date te praten over onze date, toen zei ze "ja, het is niet erg dat je hier heen komt hoor, maar het kan zijn dat ik na een half uur al wil dat je weggaat omdat ik het misschien ongemakkelijk vind" toen is het nooit meer van een date gekomen :')

Vind dat een date gewoon leuk moet zijn en geen eind tijd moet hebben. Als het gezellig is merk je dat gauw genoeg en vliegen er uren voorbij, en als het ongemakkelijk is dan duren 10 minuten vaak in je gedachten 2-3 uur, naja. So Be It.
pi_183644449
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 16:52 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ja, daten met een eindtijd :')
Zat ooit eens met een bijna date te praten over onze date, toen zei ze "ja, het is niet erg dat je hier heen komt hoor, maar het kan zijn dat ik na een half uur al wil dat je weggaat omdat ik het misschien ongemakkelijk vind" toen is het nooit meer van een date gekomen :')
Spreek dan niet bij iemand thuis af maar ga lekker de kroeg in bijvoorbeeld.
Zijn er serieus mensen die op een 1e date thuis afspreken?
Ik zou dat zelf nooit doen.

quote:
Vind dat een date gewoon leuk moet zijn en geen eind tijd moet hebben. Als het gezellig is merk je dat gauw genoeg en vliegen er uren voorbij, en als het ongemakkelijk is dan duren 10 minuten vaak in je gedachten 2-3 uur, naja. So Be It.
Helemaal mee eens!
pi_183644567
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:00 schreef RockBabe het volgende:

[..]

Spreek dan niet bij iemand thuis af maar ga lekker de kroeg in bijvoorbeeld.
Zijn er serieus mensen die op een 1e date thuis afspreken?
Ik zou dat zelf nooit doen.
Gebeurd vaak zat, ik heb meer dates gehad bij diegene thuis dan in de stad of zo.
Puur omdat je bij iemand thuis afspreekt wil dat niet zeggen dat er meteen wat gebeurd.

Het is 2x voor gekomen dat ik met iemand thuis afsprak en dat er meteen wat meer gebeurde, maar de rest van de dates hebben we gewoon wat gedronken, gepraat, serie/film gekeken en dat was het en later geplanned of er een vervolg kwam of niet.
pi_183644682
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 17:05 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Gebeurd vaak zat, ik heb meer dates gehad bij diegene thuis dan in de stad of zo.
Puur omdat je bij iemand thuis afspreekt wil dat niet zeggen dat er meteen wat gebeurd.

Het is 2x voor gekomen dat ik met iemand thuis afsprak en dat er meteen wat meer gebeurde, maar de rest van de dates hebben we gewoon wat gedronken, gepraat, serie/film gekeken en dat was het en later geplanned of er een vervolg kwam of niet.
Het is wel meteen heel persoonlijk natuurlijk. Goed van vertrouwen. Knap vind ik dat.

Ik prefereer zo'n 1e ontmoeting liever in een publieke omgeving.
Even aftasten en kijken hoe het klikt, vind ik toch wel belangrijker dan dat ik meteen iemand mijn adres geef.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')