abonnement Unibet Coolblue
pi_183942078
Rena die slaapproblemen zijn bekend. Hadden we maar niet aan kinderen moeten beginnen he. :{w

FF in een campingbedje gaat hij inderdaad niet slapen. In slaap voeden en dan wegleggen heeft een kleine kans van slagen. Dan wordt hij ook nog eens wakker van de kleinste geluiden, kan ik steeds heen en weer met wederom pogingen tot wegleggen.
Voor ons is 17:00 eten heel normaal. Sterker nog, ik herinner me andere jaren waarin kerstdiner om 17:00 prima was.
Kerst opsplitsen met je man lijkt me ook niet leuk. -O-

Stroop, Banaan drinkt nog best vaak ja. Altijd voordat hij in slaap valt, paar nachtvoedingen, kleine slokjes tussendoor als hij de kans krijgt. Hij trekt zich los, soms al na een slokje en raakt dan met zijn tandje de borst. Ik laat hem nou vooral links leegdrinken en als hij gaat klieren mag hij door met rechts.
Banaan is inderdaad eerste kleinkind.

Wat leuk al die babbeltjes Tolstoi. :D

Lemijn zoals jij dan kerst vierde, wanneer at Jacob dan? :{
Kerst vier ik toch het liefst met Banaan erbij, inclusief diner. Aangezien we alle maaltijden samen doen zou ik het heel gek vinden om dat juist met kerst anders te doen.

LDG zoals jij het doet ga ik het vanaf nu ook doen. Klinkt geweldig. _O_
Overigens is kerst bij mijn schoonmoeder zoiets waarvoor je niet uitgenodigd wordt, je wordt gewoon geacht te komen.

Ik heb zowaar zin in tweede kerstdag. Mijn zus en gezinnetje komen deze keer ook, voor het eerst in jaren weer kerst met onze hele familie bij elkaar. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183942476
Hmm het blijft altijd lastig om andere mensen mee te laten bewegen in jouw ritme. Tot op een zekere hoogte kan dat best maar ik denk niet dat de andere partij zich dan maar volledig moet voegen aan wat voor jullie het beste werkt. Je kunt er ook voor kiezen om een gedeelte aanwezig te zijn en je eigen plan te trekken.

Mijn vader is er niet met kerst en geeft een nieuwjaarsborrel. Vind ik altijd erg gezellig maar is ook super druk & rumoerig. Mijn kinderen trekken dat niet zo lang. Dus jammer voor mij, als ze er klaar mee zijn ga ik naar huis. Ik ga niet van hem verwachten dat hij zijn plannen wijzigt voor mijn kinderen. Er komt vanzelf weer een tijd dat de kinderen groter zijn en er meer vrijheid voor jezelf komt :)

Kroketje had net trouwens een mega driftbui. En wel op de fiets, handig :') . Ze hing op een gegeven moment half uit het stoeltje, en in mijn houdgreep. 1 schoen bleek verloren maar gelukkig op de terugweg weer gevonden. Heel volhardend wel hoor, 30 min krijsen. En waarom vraag ik me nog steeds af :+

Hier ook steeds meer brabbelt & woordjes. Ja, nee, papa, mama, uit, op, NEE, boek, nijntje. Leuke ontwikkeling, ik hou van pratende dreumesen O+
  maandag 24 december 2018 @ 16:39:15 #153
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183942528
PKM, Jacob at halverwege de middag een boterham en om half 5 toen ik eigenlijk te laat zag dat hij instortte nog wat hapjes brood en wat yoghurt. Meer lukte niet. Dat is wel sneu, maar het gebeurt thuis ook wel eens en hij sliep vervolgens tot 7 uur vanmorgen en ontbeet normaal, dus hij lijkt er weinig last van te hebben gehad.
Kijk, als we nooit ergens anders zouden eten zijn dan thuis, dan was hij waarschijnlijk het allergelukkigste. Maar ik probeer wel een middenweg te zoeken tussen wat voor hem en voor mezelf fijn is. En hij heeft met zo'n happening nodig dat hij na aankomst heel lang (lees: meer dan een uur) aan me vastgeplakt mag zitten, dus dat mag dan ook gewoon. En hij kan nog vaak genoeg erbij aan tafel zitten. Maar ik denk dat we hierin allemaal een beetje anders zijn, hoofdzakelijk omdat onze kinderen allemaal een beetje anders zijn. Voor de familie van Jacobs vader was het heel waardevol dat hij en ik er allebei bij waren. Ik denk dat dat ook wel zo was geweest als we eerder waren vertrokken of met hem was gaan lopen of zo, maar dit was wel relaxter voor mezelf zo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183942973
Wij gaan morgen met de kaptein gourmetten bij mn ouders. Normaal betekent dat dat moeders zus en ik uren dingen snijden en voorbereiden, dit jaar zag ik dat niet gebeuren met el capitan erbij, dus mooi alles bij de slager besteld ^O^, kreeg net n foto dat alles was bezorgd. En mocht hij t snel zat worden om aan tafel te zitten dan mag hij even een filmpje kijken of lekker gaan spelen, we maken er wel wat van :Y

Hier gaat t kapiteintje ook rond 19/20 slapen en we kijken wel of we dan al op de terugweg zijn of niet. Gelukkig heeft hij niet veel last van inslapen in een ander bedje en later in de auto of bedje weer in slaap vallen. Als slapen een ding is zou ik daar zelf ook niet aan beginnen bij een ander. Dan zou ik me alleen maar opgelaten voelen omdat het lang duurt, omdat mensen daar wat van vinden ect.


Wij zijn drie jaar geleden een keer met kerst op vakantie geweest als combobreaker en sinds de kerst erna zijn we de families om en om gaan doen. Dus dit jaar dagje mijn ouders en een dagje met zn drietjes. Vorige jaar bij mn schoonouders en een dagje samen. Ik vind het vreselijk om zo geleefd te worden met kerst en twee dagen op te moeten draven ( we moeten voor beide families ook ruim n uur rijden). Dit is de fijnste oplossing voor ons O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183943146
Zo doen wij het hier ook LDG ^O^
Werkt tot nu toe prima.
Soms gaan we vroeg naar huis maar dat is dan maar zo, V is na zijn bedtijd echt niet te genieten en daar heeft niemand zin in :P
pi_183943224
Nee hier is het ook meteen groot drama als hij besluit dat hij moe is, hij kan rustig een uur langer spelen dan normaal als hij het ergens leuk heeft, maar klaar is daarna ook echt klaar (met een boel huilen en gillen)


Wat hij sinds kort ook doet als hij boos is is stampvoeten _O- te schattig _O- staat hij stampvoetend aan de andere kant van het traphekje als je weg gaat, stampvoetend aan de andere kant van de deur als je op de wc bent, kleine drift kikker is het :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183946501
PKM, even inbreken hoor ( - nog twee weken tot ik hiernaartoe mag O+!)..
..is het een idee om met Banaan in het bed van je schoonouders te kruipen als -ie moet slapen? Zo doen we het hier in elk geval want no way dat ik Günther ooit in een campingbedje in slaap kan krijgen. Aangezien ik 'm thuis ook in een donkere slaapkamer op een tweepersoonsbed in slaap voed is het verschil niet zo groot met de situatie bij mijn schoonouders thuis. Is bovendien een fijne manier om me zelf ook een poosje te onttrekken aan het feestgedruis. :7 Ik lig as we speak naast mijn snurkende korter in het schoonouderlijke bed en mijn zwager kwam me net heel zachtjes een rumcola brengen: prima geregeld zo. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 24 december 2018 @ 21:50:12 #158
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183948608
Tolstoi, lief dat je het vraagt. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fazz, je hebt gelijk hoor! Als de plannen ook maar enigszins werkbaar zijn, passen wij ons ook gewoon aan. Dus soms gaan we inderdaad korter oid. En soms gaan we niet of gaat een van ons alleen. Maar als je een kerstdiner organiseert en je weet dat er een baby/dreumes komt, is het m.i. ook niet gek om enigszins aan te passen aan dát schema - voor zover dat voor de rest ook werkbaar is natuurlijk.
pi_183949309
Mini die optie had ik overwogen. Slaapkamer ligt pal naast de keuken waar we zitten en schoonfamilie is luidruchtig, dan blijf ik heen en weer lopen.
Zelfs de slaapkamer van de inwonende zoon heb ik overwogen maar daar wordt geblowt. Slaapt hij wel gelijk lekker door. :X
Bedankt voor het meedenken, dat Gunther en jij maar snel mogen volgen. :*

Klinkt leuk LDG dat stampvoeten. :D
Volgend jaar gaan we ook voor je om en om systeem. Als het nou alleen om morgen zou gaan zou ik het nog best vinden wat meer te rekken maar tweede kerstdag is een zelfde tijdsplanning en dan komt er ook nog reistijd bovenop.

Lemijn, dat plakken doet Banaan ook graag. Aan je been hangen, opgetild worden en spul van het aanrecht pakken, enz. Morgen is al het snijwerk voor ons, we nemen de de draagzak dan maar mee want geen idee hoe we dat anders voor elkaar gaan krijgen. :{

Fazz, leuk die woordjes. :D
Ik vind het niet erg om me aan te passen hoor. We komen dus ook echt (veel) korter dan de rest.
Er is voor zover ik weet geen goede reden waarom 17:00 te vroeg is. Ze willen zich niet haasten vanaf schoonvader, die overigens ook aangaf om 16:00 ergens anders te willen zijn. Dan snap ik dus echt het probleem niet.

Banaan is met praten terug naar "mamamamama" en "nejnejnej". Eten is geloof ik "ajah". Drinken is een wapperend handje.
Hij doet wel "heeeeee" mee met Alive van Pearl Jam. Of als hij slapen moet een lange harde "aaaaaa" terwijl hij zijn armpje voor zijn mond langs wappert, zodat het geluid vervormt. :D

Hij liep vandaag kriskras de kamer door. Volgens mij heeft hij nou, na twee maanden losse stapjes oefenen, steeds meer het vertrouwen in zichzelf dat hij het kan. Als een zombie trouwens, met handjes vooruit en een lach van oor tot oor. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183949879
LDG, stampvoetende kapitein _O-

PKM, kan me voorstellen dat het nog lastiger is al Banaan niet in een campingbedje wil slapen. Gelukkig kijk je wel uit naar 2e Kerstdag :D
Leuk dat Banaan steeds meer vertrouwen krijgt in zijn loopkunsten O+

Mini, ik heb een heel beeld erbij hoe jij in het schoonouderlijke bed met een rumcola ligt, samen met een slapende Günther :D .

Stroop,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaan jullie om met zout in het eten van jullie dreumesen?
Ik merk dat ik het best lastig vind en er soms wat teveel in doordraaf wellicht. Het valt me sinds Simon mee-eet ook op hoeveel zout er wel niet in producten zit. Voor nu proberen we zo weinig mogelijk zout te gebruiken, komt ook deels doordat we in de eerste week na zijn geboorte al een echo van zijn niertjes moesten laten maken vanwege een mogelijke afwijking, die uiteindelijk heel erg meeviel/niet aanwezig was.
pi_183950493
Stroop, ik vond de tweede zwangerschap ook veel pittiger en dat kwam vooral doordat er al eentje rond liep. Je komt dan gewoon amper aan de broodnodige rust toe. En wat betreft twee onder de twee, dat is even bikkelen soms maar wordt al snel extra leuk ook. De tweede is veel leuker omdat je dan ook de relatie tussen nr 1 en 2 (/3) ziet ontstaan. En het scheelt enorm als je je straks fysiek weer goed voelt, dan volgt geestelijk vaak ook.

Klinkt als een leuk fietstochtje Fazz :')

En die taalontwikkeling is mooi om te zien idd. Hier is het ook continu klanken herhalen en ze kunnen nu ook (onduidelijk) de naam van grote broer zeggen. En als je het weet kun je ook appel, aardappel, eten, vlees, auto en schaap verstaan, maar alleen vanwege de context. Maar sowieso zijn ze al veel verder dan grote broer, die zei net papa/mama met 1,5 jaar.

Pkm, wij wilden niet los kerst vieren hoor, alleen dat de helft al vooruit zou reizen omdat we anders bij familie binnen komen, al snel gaan eten en gelijk weer vertrekken. We gaan nu juist extra vroeg (12 uur) zodat we daar lunchen, ze naar bed kunnen, we een poging kunnen doen om een spelletje te spelen voor het eten, en dan na het eten gelijk weg kunnen. Op goed geluk dus, en dan woensdag hetzelfde maar ergens anders. We hebben met sinterklaas al gemerkt dat Em ook prima zonder slaapje functioneert, zolang er maar genoeg te doen is :')

En je mag ook best voor jezelf opkomen. Spullen snijden terwijl je met een plakdreumes zit kunnen anderen zonder kinderen ook doen. Of anders voorgesneden spul halen volgende keer. Je moet het jezelf niet lastiger maken dan nodig. Maar goed, ik ben gezegend met familie die met liefde alles voorbereid dus ik heb makkelijk praten.

Is overigens zo'n deryan tentje geen optie? Dan kan hij veilig 'op de grond' liggen en jij kan daarnaast liggen tijdens het voeden. Alleen de rits dichtritsen als hij slaapt maakt dan veel lawaai (vind ik). Voor nu niet meer haalbaar, maar wellicht iets om eens uit te proberen? Mocht je in de buurt van Zoetermeer komen kun je er een van me lenen om te testen, wij hebben er drie (1 peuter variant, 2 baby) maar gebruiken er nog maar twee omdat peuter tegenwoordig in een gewoon bed slaapt.

Lopen als zombie O+
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183954044
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 22:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Of als hij slapen moet een lange harde "aaaaaa" terwijl hij zijn armpje voor zijn mond langs wappert, zodat het geluid vervormt.
Dat doet Kees echt precies zo! Ik vind het zo'n random moeheidssignaal, maar schijnbaar dus logisch. En jeej voor het loslopen! Hoe leuk!

En Stroop, klinkt pittig zo! Hoor het ook zoveel om mij heen, hoe moeilijk het is om te genieten van zo'n 2e zwangerschap.

Kerstperikelen: hier bijzonder rustig. Alleen vanavond lekker eten en kadootjes met schoonmoeder bij ons thuis. Met mijn familie geen kersttraditie. Ik vind het wel lekker zo.

Kees begint langzaam weer goed te slapen nu zijn oorontsteking weer over is. Vannacht maar 1x gevoed en hij is direct weer gaann slapen. Ik sliep vervolgens zelf niet goed, schijnbaar zit ik inmiddels vast in het meerdere malen en lang wakker zijn ritme }:|

En wat heb ik toch een blij kind O+ Hij lacht zoveel en is de hele tijd bezig met interactie met je. En verder is het nieuwste dat hij de hele tijd dingen aan het verplaatsen is in huis. Dingen rondschuiven is echt z'n favoriete bezigheid. Maar ook de portemonnee van papa verstoppen is top :+
  dinsdag 25 december 2018 @ 09:26:44 #163
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183954110
Ik had het stampvoeten helemaal gemist. Wat zijn het toch af en toe net heel kleine, grote mensen, hè O+

Tolstoi: ik let er eigenlijk bijna niet op. We voegen geen zout toe als Muppet het nog gaat eten en we gebruiken zoutarme bouillon. Maar wat er al aan zout toe is gevoegd aan wat ze verder eet, hou ik niet zo in de gaten eigenlijk.. Wat natuurlijk ook niet perse een goede benadering is O-)

En man is geweldig, die doet al heel veel hoor! Het is meer: als ik de hele dag op mijn kantoorbaan heb gewerkt en ik loop naar de metro, dan waggel ik omdat m'n banden al trekken. Fietsen naar het station duurt bijna 10 in plaats van 5 minuten, etc. Dingen die man niet echt over kán nemen ;) En overal zit die buik al in de weg, kan m'n veters niet meer normaal strikken.
Wat FF zegt: je komt gewoon veel minder aan rusten toe. En er is veel meer huishouden te doen. En nu er geklust moet worden, moet dat dus ook in de dutjes van dochter, waardoor er nog minder tijd over blijft om te rusten, etc. En vooral mentaal: man ziet het allemaal wel loslopen, ik vind dat deze baby net zo'n mooie babykamer verdient als dochter had - al weet ik dat baby's het prima doen met alleen een plek om te slapen.
Ik ben nu trouwens ruim 25 weken en reken er zelf op dat deze zich ook bij 37 meldt, dus nog maar 3 maanden te gaan. En nog maar iets meer dan 2 maanden werken *O*

Fijne kerst allemaal! >:O Mijn dreumes heeft zich heerlijk volgestopt met scones, kerstbrood en loopt non-stop met haar pop door de kamer O+ zelfs m'n man kreeg klapperende eierstokken O+ O+
pi_183954299
Hier letten we eigenlijk niet heel erg meer op zout, behalve bij dingen die we zelf koken waarbij we zelf zout toe moeten voegen, dan hou ik voor hem n portie apart. Maar verder eet ie gewoon met ons mee uit doosjes en potjes :') :D

Lievelingseten, pasta, poffertjes, curry madras, noodles, stokbrood en bananen :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183954991
Ik heb nooit op zout gelet, alleen als ik in de winkel twijfel tussen twee soorten kijk ik naar de ingrediënten. Zoals bij kindersmerrkaas, waar meer zout in zat dan in gewone smeerkaas :? Maar ik gooi nooit ergens (extra) zout in. Mijn zoutvaatje is dan ook al 10 jaar oud denk ik en nog minimaal half vol.

Mooi dat de pop zo'n hit is LDG!

Wij werden getrakteerd op uitslapen tot 8:45!! En daarna was het vooral veel vrolijk geklets tot ze om 9 uur pas mama begonnen te roepen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183955006
Tolstoi wij koken alles nog zonder pakjes/zakjes en zonder zout. Bouillon gebruik ik dan weer wel, in minder zout variant.
Ik vind ook wel dat er veel zout in van alles en nog wat zit, maar relativeer dat door me te bedenken in wat voor kleine porties Banaan eet. Dan zal het vast zo'n vaart niet lopen. Hoop ik dan maar. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je man met klapperende eierstokken. _O-

FF dat grenzen aangeven is al niet mijn hobby en als ik het doe dan blijf ik het maar horen. Zo krijgen we al een jaar lang sneren omdat we contact zouden hebben verbroken met schoonvader (was echt zijn eigen keuze). Niemand die ooit gevraagd heeft om de andere kant van dat verhaal. :')
Maar onze manier van opvoeden is dus dat Banaan in een glazen bubbel leeft. :Y ^O^

Wat grappig Ellie dat Kees precies datzelfde doet als hij moe is. :D
Rondschuiven is Banaan ook zo gek op. Gisteren had hij een mandje op zijn kop gezet en ging als een malle ermee rond. Hij heeft twee kleine plekjes van toen het mandje omviel en hij er bovenop. :{

Fijne kerst allemaal. ~:) :Y)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 25 december 2018 @ 10:26:06 #167
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183955229
Wen maar aan de plekjes, pkm :') sinds muppet loopt zitten haar benen altijd onder de blauwe plekken en ook op haar hoofd zit regelmatig een kras of schaafwond. Gelukkig is ze niet van glas ;)
En thanks voor je lieve woorden :* 's avonds stilstaan bij baby lukt wel hoor, maar dan is het vooralsnog dus ook veel gestress over alles regelen enzo. Maar hopelijk is dat aan het eind van de vakantie een heel eind opgeschoten, ben ik iets meer uitgerust en kan ik dus ook iets meer genieten O+

En FF uitslapen! Wat een heerlijk cadeau! Daar kan niets meer aan tippen, denk ik :P
pi_183973621
Volgens mij zou genieten van iets los moeten staan aan voorwaarden als wat er nog voor moet gebeuren. Niet om je een lelijk gevoel te geven, maar meer uit eigen ervaring. En niet genieten van je zwangerschap is ook okee hè. Het is geen verplichting en zeker geen voorwaarde... Ik word altijd een beetje verdrietig als ik daarover lees, want iedereen gaf mij altijd het gevoel dat ik iets verkeerd deed en mijn baby tekort deed omdat ik er niet van kon genieten. Soms is het niet anders dan het is en dat is dan ook okee. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_183978085
Hoe doen jullie dreumessen het aan de kersttafel _O-?

Hier werd gisteren n half uur gekeken naar het gourmetspektakel en daarna naar dribbelfilmpjes omdat hij het zat was :P eindscore, 1.5 uur ^O^. Eten was echter geen optie _O- het was allemaal veel te boeiend

Mijn ouders hebben zon soort van nephaard :') vond ie toch mooi joh, kleine tokkkie _O- ach t gaf wel n kerstig plaatje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door littledrummergirl op 26-12-2018 12:22:14 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183978465
Hier ging het prima. Oma was er, dus feest. :P

Goed om te weten dat ik een tokkie ben met nephaard O+
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 26 december 2018 @ 12:41:27 #171
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183978641
Vrolijk kerstfeest iedereen! ~:)

Leuke foto Ldg O+

Ella heeft het super gedaan :) Alleen de heenweg 45min geslapen en verder zonder drama volgehouden van 12.00u tot 20.00u!
Wel rond het avondeten een filmpje ingezet, want ze was wel erg moe en door alle hapjes gedurende de dag had ze niet veel honger meer waardoor het eten net iets te lang duurde.
Dus even een half uurtje een filmpje gekeken op de bank en bij het toetje schoof ze weer aan voor ijs :Y)

Vanochtend was ze wel erg moe, maar vandaag een lekker rustig dagje met alleen het gezin, dus kan ze weer opladen.

Hoe ging het gisteren, pkm? Hopelijk is het toch nog een gezellige dag geworden.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183980000
Eigenlijk verrassend goed, als dat kind maar te eten krijgt :D
Voor de rest moest natuurlijk iedereen hem aan de hand pakken zodat hij kon stappen door de kamer.
Heeft even een half uurtje gechilled met de Teletubbies en toen het voorbij bedtijd was zijn we toch maar huiswaarts gekeerd. Moeders was ook moe :P
pi_183980660
Leuk en herkenbaar zijn jullie verhalen van kerst met een dreumes. Wat doen ze het goed hè?!

Hier zit in ieder geval een reuze trotse dreumesmama! De neven en nichten van mijn man kookten een kerstdiner. Super lekker, alleen duurde het wel erg lang. Kevin heeft het geweldig gedaan. Veel gegeten, lief gespeeld en zelfs mee helpen koken. Hij deed de tomaat en de ui op de hamburgers. Met nog twee gangen te gaan was het al ver over bedtijd heen en gingen we naar huis, maar dat was allemaal prima.



Dadelijk gaan we uit eten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_183981836
Knappe kerstdreumesjes! O+. Bob heeft het ook geweldig gedaan. Ze heeft aan het begin van de middag geslapen in de auto op weg naar mijn zus (waar de hele familie kwam, 15 man sterk) en aan het einde van de middag nog even, tijdens het koken. Daarna heeft ze het tot 20.30 uur volgehouden (en ze sliep vervolgens tot 8.30 uur vanochtend :D). Ze heeft ontzettend gesmuld van de stoofpeertjes van beppe én ze liep gisteren voor het eerst echt! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183981879
Stroop fijn vooruitzicht die blauwe plekken enzo. :D

Genieten op commando is ook lastig Nanuke. Met Banaan duurde het toch best lang tot ik echt van hem kon genieten. Nou hij groter is geniet ik wel echt van hem, maar nou is er niemand meer die maar blijft zeggen dat dat moet. :P

Leuk om te lezen hoe jullie eerste kerstdag was. :)

Ik was blij dat we toch zijn gegaan gisteren maar was ook heel blij toen het gedaan was. :D

Eten ging redelijk. Banaan propte er lekker wat stokbrood in en at van alles een beetje. Lekker babbelen, spelen met zijn eten, contact maken, leuk om te zien. O+
Daarna moest hij poepen, dan gaat hij altijd staan. En ondanks alle verzoeken om een stoeltje met (werkend) tuigje, klom hij er moeiteloos uit. Hij ging door het huis kruipen/lopen/schuiven, toen was het wel gedaan met rustig zitten.

Om zeven uur was hij helemaal hyper kiekeboe aan het doen en kneep met zijn ogen van moeheid. Volgens schoonmoeder was hij overigens nog helemaal niet moe. :{w
Aangezien we ons toch al niet populair hadden gemaakt heb ik gelijk maar aangegeven dat we kerst om en om met mijn/zijn familie gaan vieren. :p

Hij was trouwens heel druk met naar spulletjes wijzen, vooral lampen, en dan weer gebaren dat het licht aan was. Het was me nooit opgevallen hoeveel lampen er eigenlijk staan. :D
Vandaag wijst hij ook dingen aan en zegt dan "die" waarna ik zeg wat het is. Leuk dat hij daar spontaan weer interesse in krijgt nou het los lopen lukt.

Ik ben wel trots op hoe goed Banaan het volgehouden heeft en vond het zelf ook gezellig. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183982647
Precies ja, pkm. Ik kan nu ook echt heel erg genieten van Dirk, maar dat heeft wel tijd nodig gehad. En nog langer om te accepteren dat dat niet erg is en ook níets zegt over hoe blij je bent dat hij er is(of komt- mbt zwangerschap) of hoeveel je van hem houdt. Ik waak dus ook erg voor uitspraken mbt genieten want van buiten kan je niet zien hoe het van binnen voelt, maar je kan een ander er wel een rotgevoel van geven. :@

Dirk deed een slaapweiger-dag gisteren. Slechts 30min in de auto. Dus we hebben vroeg de cadeaus gedaan en met hapjes en voorgerecht hem al flink laten snoepen. Na een paar hapjes hoofdgerecht stortte hij volledig in dus hij lag om 1900 al te knorren. Gelukkig hadden we ruime gangen dus het kon prima tussendoor zonder dat er koud eten was voor ons.
Hij heeft wel heerlijk zijn eigen cadeaus kunnen uitpakken en lekker lopen spelen met alles. Fantastisch kind is het, ik heb er echt van genoten. O+
alleen jammer dat toen wij naar bed gingen, hij begon te spoken en pas 2u later weer ging slapen. Maar goed, eigen schuld, ik had het ook eigenlijk gewoon niet zo laat moeten maken. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_183987754
S nachts spokende/krijsende kinderen, check! Maar afgezien van een meltdown van Lala na afloop van het hoofdgerecht vandaag hebben ze zich heel erg goed gedragen dus die nacht accepteer ik dan maar. Ik vrees ook voor vannacht, ik ga er vanuit dat ze morgen lekker lang zullen slapen s middags en we dan weer een normaal ritme hebben. Ze vonden het iig heel erg leuk!

Fijn dat jullie kerst bij schoonmoeder uiteindelijk heel geslaagd was pkm! En slim van je dat je nu vast duidelijk hebt gemaakt dat jullie om het jaar komen. Willen jullie ook een dag voor jezelf?

En ik vond het hele 1e jaar afzien. Niet continu, maar wel 90%. De genietmomentjes waren duidelijk zwaar in de minderheid, maar bij een tweeling heeft vreemd genoeg vrijwel iedereen daar wel begrip voor, zelfs wildvreemden wensen je sterkte. En genieten vind ik sowieso een vreemde term voor een zwangerschap, het is niet dat je dan standaard op standje 'ultiem vrolijk' staat ofzo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183988077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:14 schreef FlyingFish het volgende:
En ik vond het hele 1e jaar afzien. Niet continu, maar wel 90%. De genietmomentjes waren duidelijk zwaar in de minderheid, maar bij een tweeling heeft vreemd genoeg vrijwel iedereen daar wel begrip voor, zelfs wildvreemden wensen je sterkte. En genieten vind ik sowieso een vreemde term voor een zwangerschap, het is niet dat je dan standaard op standje 'ultiem vrolijk' staat ofzo.
Dit dus, en ik had er dan maar 1, ik vond het echt heel pittig, ik merk dat ik zelf nu pas weer wat relaxter word. Het wordt je vanuit allerlei kanten haast opgedrongen om maar vooral te genieten, terwijl dat in het begin best wel tegenvalt :@ Ik vind het nu echt zo leuk worden O+

Leuk om over jullie kerstdagen te lezen!

Kerst hier was ook best gezellig, gisteren bij mijn ouders ging ze prima slapen, ‘s avonds weer gezellig mee terug in de auto en na thuis nog een klein flesje melk gelurkt te hebben weer zo slapen tot mijn grote verbazing :o Vandaag zou ze eigenlijk bij mijn schoonouders blijven slapen, maar daar waren we al zo bijtijds klaar met eten dat we haar weer lekker mee naar huis hebben genomen, ze deed het verder prima maar was erg overprikkeld tegen het einde dus ik wilde haar ook gewoon liever in haar eigen bedje leggen vanavond na 2 drukke dagen. Grote zus is lekker bij ons van vandaag tot zaterdag dus het is dubbel genieten :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183988186
Leuk om al jullie kerstverhalen te lezen! ~:) Wat fijn dat ze het allemaal zo goed doen.
Hier ook een dreumes die alles geweldig vindt, als het haar uitkomt. :D
Ze heeft iig genoten van alle aandacht en is continu vrolijk geweest. Over ritme zullen we het maar niet hebben, dat ligt compleet overhoop. Maar ze slaapt s nachts prima en doordat ze later sliep hebben we lekker 2 dagen uitgeslapen tot 9:30.

Ik begin steeds harder te rammelen voor een tweede. Afgelopen week de box opgeruimd en maxicosi bekleding gewassen en opgeruimd. Hopelijk is het over anderhalf jaar ongeveer weer in gebruik. O+
pi_183988846
'Genieten' tegen mij zeggen is net zo iets als 'ontspannen'. Ik weet heus wel dat er dan niks fijns volgt en het heeft een averechts effect. :P
Ik geloof niet dat ik toen Banaan nog heel klein was doorhad dat ik aan het overleven was in plaats van genieten.

FF ik wil inderdaad ook een eigen dag. :) Voor Banaan er was kookte ik tweede kerstdag altijd met mijn man een kerstdiner bij mijn ouders thuis.
Thuis koken we sowieso heel divers, eigenlijk elke dag wel een recept om uit te proberen. Geen culinaire hoogstandjes hoor maar wel afwisselend. Dan is eerste en tweede gourmetdag niet iets waar ik blij van word. :@

Vanavond was echt gezellig. O+
Hij heeft zijn buik vol met geraspte kaas. Geen idee of hij verder nog wat op heeft. De hond ziet hem ook graag terugkomen. :D
Op de terugweg heb ik Banaan filmpjes laten kijken op mijn telefoon zodat hij niet zou huilen en krijsen. Prima. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183989050
Ik leerde vandaag trouwens een wijze les. Verschoon een poepluier niet terwijl je kindje achter iets wat verschuifbaar is staat.

Blijkbaar viel er wat op de grond, ging hij met het krukje schuiven en ineens had ik een plakkerige knie. ;(

Gelukkig was mijn zwager zo lief ook te vertellen dat het hem ook weleens gebeurd was. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183991033
Gisteravond met ons drietjes was leuk, we hebben gegourmet. Simon heeft lekker meegegeten, vooral veel tomaatjes en komkommer en stokbrood.

Vandaag naar vrienden voor een kerstlunch. Simon wilde helaas niet daar slapen in het meegebrachte campingbedje. Begin me af te vragen waarom we die gekocht hebben, hij wil er gewoon niet in slapen 8)7 Maar goed, na het huilen/krijsen vanuit het bedje, was ie weer uitstekend gemutst en speelde hij weer vrolijk verder. In de auto terug sliep ie binnen 5 minuten. Helaas vanavond bij het naar bed brengen wel oververmoeid en overprikkeld, daardoor een dik uur bezig geweest om hem in zijn bedje te krijgen. Na anderhalf uur was ie net weer wakker, ik hoop dat het daarbij blijft voor vanavond/vannacht. Zit er zelf ook een beetje doorheen.

PKM, je plakkerige knie _O- _O-
Leuk jullie kerstverhalen te lezen en wat hebben de dreumesen het goed gedaan O+ O+
pi_183992280
Bah PKM :D hopelijk was het aan het eind van de dag... Maar sowieso knap dat je dat staand doet, dat durf ik echt niet aan. En een eigen dag is ook wel wat voor te zeggen, kun je eigen tradities maken O+

Tolstoi, misschien hem thuis ook eens in het bedje laten slapen zodat het niet 'vreemd' meer is? Wij hebben standaard een Deryan tentje in onze slaapkamer staan voor als de meiden opgesplitst moeten worden s nachts, dus hier zijn ze die dingen gewend. Hopelijk een goede nacht voor jullie vannacht!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183993111
Jullie kerstverhalen O+

Wij zijn maandagavond vertrokken naar Frankrijk (3 uur in de auto), sliepen daar een nacht niet, zijn op eerste kerstdag heerlijk een wandeling gaan maken op het strand (uurtje heen, uurtje terug), hebben eenvoudig gegeten en Mijm heeft heel veel geknuffeld met zijn opa, oma en ooms. Vanmorgen nog in Frankrijk gebleven, vanmiddag terug gereden, naar andere opa en oma. Daar nog lekker gegeten, kindjes in bad geweest en daar in bed gelegd. En toen er weer uit geplukt en thuis in bed gelegd.
Veeeeel te veel natuurlijk, zeker omdat Mijm maandagavond weer koorts kreeg uiteraard }:|
Nu weer fit en super lief en gezellig geweest de afgelopen dagen. Zo flexibel, dit kind O+

Dat genieten, nergens voor nodig hoor. Ik vond de tweede zwangerschap (en de eerste ook al wel) gewoon stom, ondanks geen enkele bijzonderheid. En ik geloof niet dat Mijm er maar een seconde ongelukkig door is. Sterker nog, dat kind is de belichaming van gelukkig zijn :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 27 december 2018 @ 08:34:48 #185
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183996008
Bedankt voor jullie lieve woorden over genieten :* zet eea wel in perspectief. En ik weet dat als de baby er eenmaal is, dat genieten vanzelf (ooit :') ) wel komt!
Zoals met kerst, want wat was Muppet geweldig O+ veel te weinig geslapen, maar ze rende de kamer rond om voor iedereen (inclusief baby, 16 mensen) de cadeaus te pakken en dan natuurlijk helpen met uitpakken enzo O+

Wat fijn om te lezen dat jullie dreumesen het ook zo goed hebben gedaan! En Mijm zelfs een retourtje Frankrijk zonder morren! Fijn dat het ook bij PKM bij schoonouders goed ging. Wel jammer van die knie :%
Wij hebben kerstavond echt voor ons zelf, man maakt dan kalkoen en we doen cadeautjes. Echt een beetje van ons. Begrijp erg goed dat anderen daar ook behoefte aan hebben!
pi_183998251
We wilde langzaamaan koemelk introduceren en dat leek een 3 weken goed te gaan totdat de eczeem weer erger werd.
Nu soja geprobeerd maar heb niet het idee dat het beter wordt, eerder erger.
Vooral zijn wangen zijn rood en schraal, ook meerdere eczeemplekjes erbij gekomen.
Straks maar eens havermelk halen en dat proberen.
Hij komt verder qua eten niks te kort maar hij vindt zijn melk smorgens en savonds toch nog erg lekker haha.
pi_184003188
FF, dat waren we bij aankoop al van plan, maar nooit van gekomen. Inderdaad maar eens thuis in dat bedje laten slapen. Ik neem wel altijd zijn eigen dekentje en hoeslaken mee, zodat het een beetje eigen is.

Hebben jullie ook nog een extra matrasje in het campingbedje? Het wordt afgeraden, maar zo'n dun matje wat erin ligt kan toch ook niet lekker liggen.

Genieten neem ik me elke keer voor, maar lukt maar af en toe. Ik vrees dat ik echt tegen een overspannenheid aan zit, zit er zo doorheen en kijk tegen alles op, vooral werken, terwijl ik pas 2 januari pas weer aan de slag hoef :'( :'( :'( Maar ook valt het me momenteel zwaar een hele dag met Simon en kijk ik echt uit naar de momenten dat hij in bed ligt, hoe leuk en geweldig hij ook is :'( :@ :'( :'(
Ben ook af en toe bang dat Simon "schade" oploopt, doordat ik me zo voel :@
pi_184003643
Slaaptijd is hier het hoogtepunt van mijn dag. Eventjes (grotendeels) rust. Ik baal ook stiekem als peuter niet wil/hoeft... Misschien hem een dagje (extra) naar de opvang brengen als je zelf vrij bent? Dan kun je ook even bijkomen.

Wij hebben enkel zo'n inflatable matje van ca 3 cm dik. Kan prima voor een paar nachtjes, doe ik zelf ook als ik op kamp ben. En zij liggen er met veel minder gewicht op.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184003666
Tolstoi :*
Is er niet iemand op je werk met wie je kunt praten? In het babytopic zat hem een ik ook al tegen overspannenheid aan.
En ga misschien eens lekker een week vroeg naar bed, als je dat ziet zitten, eventueel met boek. Daar kun je ook best van opknappen. :)

FF ik krijg Banaan zijn luiers juist niet meer liggend voor elkaar, hij wil draaien en kruipen. Om hem liggend te houden heb je eigenlijk twee handen nodig en dan heb je niets meer voor het verschonen.
Het is wel een uitdaging om hem staand te houden want hij gooit iets op de grond en wil dat dan weer pakken.

Gisteren maakte hij het nog wel bonter dan alleen schuiven met dat krukje. Hij klom er bovenop, en stond tegen de tv aan. Wel een handige veeghoogte. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 27 december 2018 @ 15:21:20 #190
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184004301
Wow wat een uitdaging met verschonen, pkm! Muppet blijft gelukkig nog goed liggen (wel met afleiding, meestal telt ze haar tenen O+ ), staand lijkt me helemaal niets.

Oef, Tolstoi.. Wat ontzettend jammer dat je nu al op kijkt tegen werken over een week! :* Zijn er misschien opa's of oma's die een dagje met Simon op pad willen? Of misschien een paar uurtjes, zodat je samen met zijn slaapje een groot deel van de dag voor jezelf hebt? Of misschien zelfs een nachtje uit logeren?
Ik herinner me uit het babytopic dat dit al langer speelt, vooral ook door je werk, toch? Zit daar nog geen verbetering in? Wellicht de bedrijfsarts eens aanspreken?
Wij hebben een matrasje dat bij ons campingbedje hoort (ben mobiel niet zo goed in mooie linkjes) : https://www.baby-dump.nl/(...)oor-campingbed/2950/
Zit in een hoes en is daardoor beetje formaat hoofdkussen. Is redelijk dik. Ik vond alleen dat dunne matje ook niet genoeg, voor we deze hadden sleepte we haar echte matras gewoon mee.
pi_184006993
Hier slaapt ie als ie thuis in t campingbedje slaapt( als ie vanwege ziek zijn niet alleen wil zijn) op zn eigen matrasje in t bedje. Als we elders zijn slaapt ie ook prima op alleen t matrasje van t bedje.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184011246
Ach Tolstoi, rot dat je je zo voelt. Heb je al eens met iemand gepraat? Huisarts oid? Nu zit ik best prima in m'n vel, maar ben ook blij als Kees op bed ligt en ik even rust heb hoor. Dus daar hoef je je sowieso niet lullig over te voelen.

En matrasje in campingbedje: wij hebben een zelfde soort als stroopwafel. Ik stop de hoeslakens altijd wat onder het matrasje wat erbij hoort en die zit met klittenband aan de onderkant van bedje vast. Voelt voor mij wel veilig.

Kees is al een week wat in drinkstaking, alleen 's nachts en 's ochtends krijgen we er nog iets in. Al een paar drinkbekers (miracle cup, gewoon bekertje en rietjes beker) geprobeerd en ook die weigert hij na 2 slokken. Nu net een Nuby rietjes beker gekocht met handvaten en hij dronk ineens 100 ml! Hopend dat het blijvend is, want slecht eten is nog tot daar aan toe, maar weinig drinken vind ik wel echt rot.
pi_184020285
Tolstoi, ik vind de dutjes ook heel fijn hoor. Dat lijkt me echt geen schande. Als er meer speelt lijkt het me slim om er mee aan de slag te gaan :*

Wij doen het gewone ledikantmatras in het campingbedje, maar dat mag ook gewoon, want komt niet boven de max uit.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184022992
Tolstoi :* Er zijn al veel tips gegeven waar ik me bij aan kan sluiten.

Goed dat jullie over campingbedjes beginnen. Wij hebben een deryan peuterbox bedje en daar zal ze oudejaarsavond ook in moeten slapen. Laatste keer is 4 maanden geleden op vakantie dus ik ga hem vandaag maar eens thuis opzetten en wellicht middagdutjes in laten doen om te oefenen. Hier dus ook alleen een matje; geen probleem voor een aantal nachtjes.

Ellie hopelijk drinkt hij snel weer wat meer. Daar zou ik ook meer zorgen om hebben dan eten.

Verschonen is hier ook vaak een uitdaging. Vooral poepluiers zijn dan een ding om ervoor te zorgen dat niet alles onder zit. Staand een plasluier zou me nog wel lukken; mits luierbroekje want hoe krijg je staand een gewone luier om dan? Maar een poepluier staand verschonen zie ik niet voor me? Ze laat zich op de billen vallen als het haar uitkomt etc :X

Hier een korte nacht voor mama. N heeft in de avond redelijk goed geslapen tot ze tegen 1:00 wakker werd en tussen ons in kwam liggen, ze heeft tot 4:00 liggen hoesten, proesten, niezen, draaien, jammeren. Daarna hebben we nog wat geslapen volgens mij; vriend is om 1:30 op de bank gaan liggen. Hij zegt dat ik met haar naar de huisarts moet, maar ik denk dat het gewoon een verkoudheid op het hoogtepunt is. Zolang ze overdag happy is en niet ziek lijkt gaan er bij mij geen alarmbellen rinkelen. Nog tips om het leed voor haar te verzachten?
Vandaag iig maar een relaxdagje houden samen, gelukkig kan dat.
pi_184024500
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Tolstoi, lief dat je het vraagt. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fazz, je hebt gelijk hoor! Als de plannen ook maar enigszins werkbaar zijn, passen wij ons ook gewoon aan. Dus soms gaan we inderdaad korter oid. En soms gaan we niet of gaat een van ons alleen. Maar als je een kerstdiner organiseert en je weet dat er een baby/dreumes komt, is het m.i. ook niet gek om enigszins aan te passen aan dát schema - voor zover dat voor de rest ook werkbaar is natuurlijk.
Ik vond het ook zwaar, de tweede zwangerschap. En inderdaad, straks twee kleine kindjes. Het zijn tropenjaren. Vaak ben je ook gewoon zo goed mogelijk aan het 'overleven', al klinkt dat weer wat zwaar. Maar toch, er is weinig ruimte voor echte ontspanning en voor jezelf. Daar moet je steeds in schipperen en ook opletten voor jezelf, jezelf in acht nemen.

Verder merk ik dat, zeker nu we twee kinderen hebben, ik wel steeds bedenk wat voor ons het beste/fijnste is. Met kerst bijvoorbeeld bezoeken we op eerste kerstdag de familie overdag. Dan zijn we tegen 18:00 thuis, eten we wat met ons gezinnetje en komen we bij van de drukke dag. 's Avonds ook nog dineren bij anderen zou dan echt teveel van het goede zijn. Dat komt wel als de kinderen groter zijn. Dat soort dingen laat ik nu gewoon los.

Vorig jaar vroeg de schoonfamilie een keer of we op een vrijdagavond naar een familiefeestje kwamen met de kinderen. Voor ons gewoon een werkdag en voor de kinderen een school/kdv dag. Ik zag het al niet zitten om na zo'n dag in de auto te moeten stappen, uur rijden en dan nog gezellig aan tafel met de kinders. De schoonfamilie lijkt daar dan ook echt niet bij stil te staan. Vond ik ook wel een beetje suf, want ze rekenen er wel echt op dat we komen. Als we nee hadden gezegd, dan waren ze beledigd geweest. Dus doe ik het dan toch maar.

Vervolgens zaten we daar uiteraard met jengelende kinderen. Het kwam uiteindelijk wel een beetje goed, omdat de oudste veel afleiding had. Maar echt een succes was het niet. Ik ga dat ook niet meer doen. Volgende keer gaat mijn vriend dan gewoon maar alleen, of alleen met de oudste. Dan moeten ze het maar anders organiseren...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184029143
Blijft het met drinken uit die beker goed gaan Ellie? Hopelijk wel, het eten gaat bij jullie al moeilijk zat.

Nolita ik verschoon al zeker twee maanden stand, Banaan is nog nooit echt gaan zitten. Wel weggekropen en de bv dag dat hij gewoon wegloopt komt ook steeds dichterbij. Zorgen voor later. :{w
Misschien paracetamol voor het slapen gaan als jullie denken dat ze wakker is door pijn/ongemak. Verder geen tips. :*

Ik heb vandaag wat uurtjes zonder mijn man, hij heeft vakantie. Nou voel ik echt hoe het gedoe rondom kerst wij gehakt heeft bij me.
Ik vraag me steeds af of ik nou echt zo inflexibel ben als dat er gezegd wordt. Het maakt me best onzeker. Omdat ik weinig contacten meer heb hakt zoiets er ook echt in. -O-

Na lang erover nadenken bedacht ik me hoeveel mensen mee juist heel flexibel en meedenkend hebben genoemd. Maar het wordt wel tijd dat ik mijn netwerk weer uitbreid want sinds de zwangerschap is dat flink uitgedund. Ik heb nou een plekje voor vrijwilligerswerk gezien wat me leuk lijkt, ga ik binnenkort contact mee opnemen. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184043512
PKM, wat betreft dat verhaal van kerst vind ik vooral die andere mensen niet zo flexibel. Waarom zo moeilijk doen over etenstijd als je er een ander een groot plezier mee kan doen. Gewoon mensen die zichzelf net even iets te belangrijk vinden.
En wel belangrijk om zelf contacten te onderhouden hoor! Je bent behalve moeder ook gewoon nog de PKM die je daarvoor was :*
Ik heb me altijd voorgenomen om hobby’s en vrienden bij te houden en dat is me gelukkig gelukt. (Daardoor lag ik vannacht wel weer eens om 1 uur in bed nadat ik in de kroeg was :') ). Ik heb wel geluk dat mijn vriend meer waarde hecht aan thuis op de bank.

En even een dikke _O_ voor Mijm. Super moe, hangerig en moeilijk bij vrienden net. Leggen we hem daar in het ledikant van hun kind, zonder slaapzak en met dekbed, heeft ie 2 uur liggen pitten en heb hem wakker moeten maken om naar huis te gaan. Hier verschoond en flesje gegeven en slaapt nu alweer verder. Zo fijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184052814
Ik vind je echt niet inflexibel pannenkoekmix. Ik moet ook steeds impopulaire keuzes maken omdat mijn gezin gewoon voor alles gaat. Het gaat me steeds makkelijker af, al beslis ik ook soms dingen die achteraf niet zo handig zijn. Net zoals er vanavond 36 mensen in mijn huis zijn voor de dorpsquiz terwijl vannacht echt drama was en ik me af vraag hoe we het gaan trekken met zijn allen.

Haha leSage, ik ken het. Ik moet mijn man wel eens wegsturen, omdat ik maar weg ga een hij een kluizenaar wordt.
Ik heb het een paar weken geleden weer eens half 5 gemaakt in de kroeg en daar moet ik dan wel een week van bijslapen... Ik heb het daar eigenlijk niet voor over, maar ik ben niet zo sterk in de kroeg om daar aan te denken.
Ik drink overigens wel veel minder.
Ik ben 1 x dronken geweest toen Willem en kleine baby was een daar heb ik me zo voor geschaamd dat ik dat nooit meer wil.
pi_184108180
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 10:01 schreef Lemijn het volgende:

Pff, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo'n behoefte had aan vakantie maar dat het niet als vakantie voelde door de altijd maar doorgaande taken.
Nou he. Herkenbaar hoor.
Ik las nog je verhaal over hoe je het hebt aangepakt met het doorslapen 's nachts. Goed zeg!
Hier gaat het ook nog niet helemaal zoals ik het zou willen: Ysje eindigt altijd naast me in bed. de ene nacht eerder dan de andere nacht. Aan de ene kant wil ik dat graag anders, aan de andere kant geniet ik ook wel van dat kleine mollige lijfje naast me. Nu de oudste bijna 5 is en al zo'n echt lang slungelig lijfje krijgt, denk ik: nog maar van genieten zolang het kan.

Dus ja. Ondertussen loopt Ysje al lekker. Hij is zo grappig, heeft zoveel lol, en is ook lekker uitgesproken al. Het is altijd zeer duidelijk wat hij van iets vindt.

Kijk dan hoe groot alweer, met z'n stoere hoofd. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184115096
Wij hebben het inslapen met de fles eruit geoefend deze vakantie *O* hij valt nu smiddags en s avonds uit zichzelf ( vaak na een beetje miepen) lekker in slaap. S avonds heeft hij nog wel zijn babyfles omdat hij dat gewoon fijn vind, maar dan in pyamatje, bij ons op de bank. Even lekker snoezelen en kroelen met zn 3tjes voor het slapen O+ voor ons ook een bewust rustmomentje O+. Bijzonder ook hoe snel zo kleintje went aan een nieuwe routine :Y na twee keer was het alweer alsof hij het nooit anders gedaan heeft ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')