abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 december 2018 @ 21:58:13 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_183842123
Mijn vriend kan er misschien net aankomen als het begint, en dan moet S met hem mee (lees: waarschijnlijk krijsend afgevoerd worden omdat hij in de klas wil blijven). En ik vind t niet leuk voor E, dan is het zo rommelig voor haar.
pi_183842683
Buiten op hem wachten tot het begint?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_183843625
Wat stom! Ik vind dit eigenlijk wel apart van school dat zij ouders opleggen dat ze niet beide naar hun kind kunnen kijken.

Kunnen ze dat voortaan niet anders oplossen? Ja daar heb je nu niks aan..

Hier is t gewoon in de hal. 4 dgn lang en elke dag zijn er andere klassen aan de beurt. L is morgen. Ouders waarvan hun kind al geweest is, blijven dan niet altijd alle dgn kijken.
pi_183845504
Ik was dit topic kwijt!

Reply op “alles”:

- zetpillen hier. Accepteert hij nog wel omdat het helpt.

- melba is 4j2mnd, maat 28, 20 kilo 1.08 ofzo?

- team klei doormekaar en lekker troep maken met knutselen.

- melba heeft pas 1 playdate gehad, ik dronk koffie met moeder en melba speelde met vriendje en zijn zeer aanwezige zusje van 3. Ze hadden dikke pret en toen vriendje graag wilde dansen en zingen op K3 filmpjes zat M chaggo op de bank en dus gingen ze na twee liedjes weer wat anders doen :+

- opstaan: maken hem om 6.15 wakker, gaat moeilijk maar als hij wakker is wil hij ook meteen naar beneden. bedtijd: we moeten moeite doen om hem half acht naar boven te krijgen en slaapt dan vaak pas een uur later. Zijn hoofd zit zo vol. Op maandag gaat het het makkelijkste, dan heeft hij een hele lange dag en is goed moe.

- kerst op school:
Morgen van 18-19.30 kerstdiner. Ouders drinken en eten op t plein, schooldeuren gaan ook echt dicht. Migen aan t begin wel in de klas kijken.
Vrijdagochtend kerstviering met kerstspel. Alle klassen leveren 2 kindjes, twee oudste kleuters zijn schaap. Gee ouders erbij want geen plek. Klassenmoeders maken foto’s net als met sint. Melba zingt steeds stukjes van liedjes thuis nu O+ Jongste kleuters hoeven nooit t podium op als ze niet willen. Vind ik fijn.

Soberso is t hilarisch wat hij mee krijgt van t kerstverhaal en de liedjes. Jozes en Maria hebben een baby, en die heet Jezus en die was voer geworden. In de voerbak. >:O
Kwak
pi_183848679
Haha jaaa kwak ik vind ‘t ook zo leuk wat ze nu meeekrijgt van het kerstverhaal! O+
“Mama, onze baby moet straks ook in een kribbe oké?” O+
pi_183849355
LB, ik zou ook kijken of er met andere ouders iets te regelen valt? En anders toch de optie dat je wacht tot je vriend er is. Mijn ervaring met I is dat die rommeligheid die jij ervaart niet veel uitmaakt. Het gaat erom dat ze je vroeg of laat ziet zitten en dat je deze ervaring kunt delen, dan maakt het niet dat je wat later bent. O+ .

Ik was niet bij het kerststukjes maken afgelopen dinsdag maar had wel de spullen ervoor meegegeven. Na afloop van het kerstdiner gisteren mochten de kerststukjes mee naar huis. I had er echt iets heel moois van gemaakt. De klassenouders stuurden toen nog wat foto's door van dinsdag. Vervolgens heb ik met I naar die foto's gekeken en heeft ze me nog van alles verteld over hoe ze dat kerststukje had gemaakt. Ze was zo trots en blij. Ik vind het fijn dat ik op die manier toch dit met haar kan delen, al was ik er fysiek dan niet bij. Het gaat ook echt om die aandacht, denk ik.

Dat kerstdiner gisteren was echt heel tof. I wilde graag in haar Elsa jurk. Zelfgemaakte ketting erbij, bloem in het haar, wat make up van mij. Zo'n blij kind. Toen ik wegging, deed ze een beetje sneu. Maar wederom zag ik op de foto's daarna dat ze flink los was gegaan. :D . Ik vind het zo mooi hoe ze haar plekje lijkt te vinden in haar nieuwe klas. Het tweede vriendenboekje is al mee naar huis. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183849631
Oooooh Franny wat een knapperd is het toch! Mooie foto van een mooi meisje!

B had gisteren de Kerstwandeling en hij vond het geweldig. Liep met een aantal kindjes uit zijn klas en mijn vrouw met de ouders er achteraan. Ze hadden in 7 scenes het Kerstverhaal verteld, gelukkig niet te ver lopen. Overal vuurkorven en aan het einde warme chocomel en kerstkoekjes. Mijn vrouw vond dat ze het erg leuk hadden gedaan.
Schijnbaar wisselen ze elk jaar, dan weer kerstdiner, dan ontbijt, dan een kerstvoorstelling en nu dus de wandeling.
Hij lag pas om 20:00 op bed, in de klas zat het vol met witte kleutergezichtjes....succes juf! Maar om 15:15 heeft ie vakantieeeeeee.

Heb je nog iets kunnen regelen LB? Wel vervelend zeg zo.
pi_183850686
Ik vind al die kerstactiviteiten zo leuk O+ Maar ook wel heel intensief, en het vraagt ook wel wat kunst- en vliegwerk van werkende ouders... Ik zou heel graag lid worden van de ouderraad en helpen bij alles wat ze organiseren, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen en daar voel ik me dan weer schuldig over :')
  donderdag 20 december 2018 @ 20:42:35 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183861935
Wij hadden vanavond kerstdiner op school, precies zoals de omschrijving van peace O+.
Wij gingen daarna met de kindjes naar het verzorgingstehuis om liedjes te zingen en kerstkaarten uit te delen, en daarna gingen we naar een kerststal, en toen was er kampvuur op het schoolplein met liedjes en glühwein voor de ouders O+.
Kuiken zei dat hij het verzorgingstehuis het leukst vond, omdat een meneer zo blij werd van zijn kerstkaart O+.
Ohhh, ik heb zo genoten, al die vrolijke snoetjes.
KuikenGuppy
pi_183862313
Oh wat leuk burdie dat ze ook langs het verzorgingstehuis gaan O+

Kerstviering van S. was ook leuk! Al in geen jaren in de kerk geweest met kerst, maar krijg daar echt een kerstgevoel van :D m’n zwangere lijf vond het uurtje op die harde bank in een bloedhete kerk iets minder :')
pi_183864106
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:42 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden vanavond kerstdiner op school, precies zoals de omschrijving van peace O+.
Wij gingen daarna met de kindjes naar het verzorgingstehuis om liedjes te zingen en kerstkaarten uit te delen, en daarna gingen we naar een kerststal, en toen was er kampvuur op het schoolplein met liedjes en glühwein voor de ouders O+.
Kuiken zei dat hij het verzorgingstehuis het leukst vond, omdat een meneer zo blij werd van zijn kerstkaart O+.
Ohhh, ik heb zo genoten, al die vrolijke snoetjes.
O+ Wat fijn dat het zo heerlijk was O+
pi_183866357
Ooh hier ook een fantastische avond O+ Eerst kerstdiner op school vol stuiterende kinderen. Maar zo mooi en sfeervol in die lokalen vol lichtjes en kaarsjes O+ En daarna de hele school met lampionnen lopend naar de kinderboerderij. Kerstliedjes zingen in de stal met levende kerststal terwijl de koeien mee loeiden. Ik word daar echt zo sentimenteel van.

Dochter ging wel snel bitchen dat ze moest lopen en dat het koud was. En wat we al avondeten gingen eten. Joh, je hebt net een kerstdiner op school naar binnen geschoven :') Maar dat kwam door al dat lopen zei ze :')
pi_183866486
Hier waren de kinderen ook helemaal blij met het kerstdiner. Was heel gezellig en sfeervol in de klas. Verder geen activiteit er aan vast.

Hier maken ze wel per klas twee kerstpakketten voor familieleden van kinderen die ziek zijn of het moeilijk hebben. Dus morgen of overmorgen mogen we een kerstpakket aan superoma (mijn oma) gaan brengen die in het ziekenhuis ligt.
Alle kinderen hebben er wat aan mee geknutseld en er wordt ook in de klas met de kinderen zelf besproken wie iemand kent die een steuntje in de rug kan gebruiken O+
pi_183869852
Hier ook een kerstdiner gehad. Was mooi versierd. R had er zo zin in en vond het gezellig. O+
Alleen op de terugweg in tranen omdat ze zo moe was.
  vrijdag 21 december 2018 @ 08:55:33 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183869875
Wat een mooi idee hillie O+.
Zo leuk alle kerstverhalen :D.
KuikenGuppy
pi_183869895
Ja. Ik vind het ook zo leuk om te lezen. O+
pi_183875597
Het was een volle agenda deze week: woensdag kerstdiner op school, donderdag marshmallows bij een vuurtje op de BSO, en vandaag op school vuurkaarsen en oliebollen om alvast de jaarwisseling te vieren. Allemaal prachtig mooi en de basis voor mooie herinneringen O+ Maar nu zijn we allemaal toe aan kerstvakantie!
pi_183876313
Hier was ze vandaag al vrij. En ik ook. Zij speelt bij een vriendinnetje. En ik zit alleen thuis. Dus maar wat opgeruimd en bezig geweest met mijn fotoboek.
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:12:07 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183877330
Oh dat is lekker, vandaag al vrij! Hier was er nog een ochtend je school, daarna kon ik m'n kleuter opvegen. Hij vroeg niet eens om af te mogen spreken!
Nu lekker vakantie O+. Mijn man is ook twee weken vrij gelukkig.
KuikenGuppy
pi_183877414
Ooooh wat leuk al die Kerstschoolverhalen! Klinkt allemaal zo gezellig en knus.

B is ook vandaag al vrij, vanochtend lekker uitgeslapen. Hij heeft nog een tijdje bij ons in het grote bed gelegen vanochtend samen met Juul. Zo lekker knus met zijn 4tjes (we hebben een bed van 1.40 dus dat is best krap). Hij is wel enorm moe dus een dagje met weinig activiteiten vandaag.
pi_183879467
Zo leuk om te lezen O+
One kerststal duurde vooral lang maar het was aandoenlijk. Beide basisscholen werkten samen en man had geholpen met vuur maken langs de route. Het was magisch en mooi. De openbare grappig met kerstman, onze school met kerststal. R als schaap. Duurde wel lang en hij vond het stom. Maar de rest super en indrukwekkend. Vandaag gelukkig vrij en lekker naar zwembad geweest nu het nog rustig was O+ ook echt gezellige paar uur samen gehad.
pi_183879935
Melba is ook molto chaggo, vooral sinds we bij oma vandaan thuis zijn gekomen. Oei oei oei.
O+

J moet helaas wel wat werk doen deze week, en de afspraken stapelen zich alweer op dus ik hoop ook nog wat te kunnen ontspannen....
Kwak
pi_183880624
L heeft vannacht bij ons in bed geslapen. (Vind Mn man niet leuk, ik vind het niet zo erg)
Vandaag tot 12.00 school. Ze hebben kerstkaarten gemaakt voor elkaar en nog een kerstafsluiting in de hal.

Vandaag een prijsje opgehaald bij een supermarkt. L had een kerstdorp van Lego gemaakt. En daarmee de 2e plek. (Vd 4 ;) )
  vrijdag 21 december 2018 @ 19:46:24 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183881552
J had gisteren kerstdiner in de klas, en vond het fantastisch. Vandaag was er een kerstmusical, opgevoerd door de meesters en juffen. J’s juf was Maria, en volgens J een hele goede, want de juf heeft óók een jongensbaby in de buik (7 maanden zwanger, dus prominent aanwezig ;)). Meneer Theo (de directeur) was Jozef, ‘maar niet in het echt hoor’.

Nu een uitgeteld jongetje in bed, MOE met hoofdletters :Z
  vrijdag 21 december 2018 @ 21:38:24 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_183884833
Wat een mooie vieringen doen jullie scholen zeg O+ Prachtig om ook naar een verzorgingshuis te gaan, en die optochten klinken ook heel mooi!

Mijn vriend was maar heel ietsje te laat om S van me over te nemen, maar ik mocht m van de juffen even mee de klas in nemen toen ze eerst de kaarsjes aan gingen steken. Daarna werd hij zoals voorspeld krijsend afgevoerd :')

Vervolgens een klassiek kleutertoneelspel met gesouffleerde en gemompelde teksten O+
En ik heb dus dat kind dat alle andere kinderen aanwijzingen geeft vanaf haar plek: "Nu ben jij Samuel!" "Lopen Manou!" :')
Maar glashelder dr tekst door de zaal geschald nog voor de juf kon souffleren en daarna ook nog de tekst van een kindje dat ziek was ^O^
pi_183939687
Gisteren Kerstdiner met mijn schoonfamilie gehad bij ons thuis. Wij waren verantwoordelijk voor het hoofdgerecht. Ons halve huis verbouwd (10 volwassenen, 5 kinderen en 1 lieve baby is best veel in ons huis) maar het was geslaagd!
De kinderen (inclusief B) hebben tot 21:30 rondgestuiterd en het bleef gewoon gezellig. Gelukkig was het bij ons want Juul kon om 19:00 naar bed.

B vond het poepje gezellig en heeft vanochtend tot 09:30 geslapen dus mooi klokje rond geslapen. Hij is nu exact mijn vrouw als ze moe is. Hele flauwe grappen en steeds de slappe lach hebben. Dat gaat natuurlijk een keer omslaan in bloedsjago en veel huilen maar nu lachen we vooral.

Ik wens jullie allemaal alvast een fijne Kerst! ~:)
pi_183940040
Klinkt heerlijk Exode!
Kwak
pi_183941465
LB, jouw kleuter die de andere kindjes hielp met toneel. O+

Exode. Klinkt erg geslaagd en gezellig. O+

Hier gingen we net cadeaus uitpakken. Nadat R iedereen (mijn ouders, zus, mij en zichzelf) een cadeau had gegeven telde ze tot tien zodat we allemaal tegelijk ons cadeau konden openmaken. Daarna moesten we van haar allemaal ons cadeau laten zien. En tenslotte ging ze drinken inschenken en koffie maken voor ons allemaal. O+
pi_183942391
Is hij vrolijk gebleven exode?
pi_183948023
Ferrari, wonderbaarlijk genoeg wel. Hij is ook gewoon om 19:00 in slaap gevallen.

Ah Omen wat klinkt dat fijn en gezellig!
pi_183965388
Fijne kerst allemaal O+

De kinderen zijn hier bij de familie in Engeland zo schandelijk verwend dat ik me er eigenlijk een beetje ongemakkelijk bij voel :@
  dinsdag 25 december 2018 @ 20:30:08 #282
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183966185
Hoi! Ik heb een verse kleuter O+
pi_183966222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 20:30 schreef snoenk het volgende:
Hoi! Ik heb een verse kleuter O+
Wat leuk, een kerstkindje :) Gefeliciteerd!
pi_183966827
Gefeliciteerd snoenk
  dinsdag 25 december 2018 @ 22:04:01 #285
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183967983
Dank jullie! En fijne kerstdag iedereen nog
pi_183970229
Gefeliciteerd snoenk! *O*
pi_183974199
Snoenk. Gefeliciteerd met je verse kleuter. *O*

Hier een hele fijne eerste kerstdag bij familie.
Straks naar de bioscoop en daarna kerst bij mijn ouders. O+
pi_183978728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 19:24 schreef Amsel het volgende:
Fijne kerst allemaal O+

De kinderen zijn hier bij de familie in Engeland zo schandelijk verwend dat ik me er eigenlijk een beetje ongemakkelijk bij voel :@
Ach weet je, het wordt voor hen een hele fijne warme herinnering. Ze raken er heus niet zomaar aan gewend of worden er verwend van ofzo.

Magical christmas O+

Die ene kerst ooit in Engeland vergeet ik ook nooit meer O+
Kwak
  woensdag 26 december 2018 @ 21:55:59 #289
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183988882
Mijn kleine kleuter vandaag O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183991076
Nog gefeliciteerd snoek!
pi_183993170
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ach weet je, het wordt voor hen een hele fijne warme herinnering. Ze raken er heus niet zomaar aan gewend of worden er verwend van ofzo.

Magical christmas O+

Die ene kerst ooit in Engeland vergeet ik ook nooit meer O+
Is ook zo :)
pi_183993512
Gefeliciteerd Snoenk! Ik herinner me jouwes alleen nog als dreumes dus heel mooi om haar ineens zo groot te zien!
Kwak
pi_184166471
Gelukkig nieuwjaar allemaal en en voor alle kleuters. O+ .

Wij genieten volop van de kerstvakantie. Komen echt tot rust in ons fijne nieuwe huis en genieten nu al - ondanks dat het winter is - van de nabijheid van duinen/strand/bos. Wat geweldig. O+ O+ .Ik heb het idee dat I ook wat meer tot zichzelf komt. Aan de ene kant is het een gemis dat er geen buurkinderen zijn die steeds komen aankloppen of andersom, anderzijds geeft het wel veel meer rust. I speelt veel zelf en ook meer dan voorheen met haar broertje. En verder regelen we wel speeldates natuurlijk. O+ . Vandaag zijn we met z'n tweetjes met de tram naar het centrum gegaan. Waar we anders in een paar minuten naar toe liepen, doen we er nu een tramritje van 20 minuten over. Het voelt daardoor wel veel meer als een uitje. Voor I was het fijn om weer even allemaal bekende plekken te zien. De grote kerstboom in de Passage, de hofvijver, en het restaurant van de Hema. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184169810
Gelukkig nieuwjaar.
Wat is ze toch een leuke dame. O+
pi_184177155
De beste wensen!!
Hopelijk heeft iedereen leuke feestdagen gehad.

B vond Oud en Nieuw top, hij mocht opblijven tot 20:30 dus hij voelde zich heel groot. Samen met zijn neef van 15 heeft hij na het eten kinder vuurwerk afgestoken. Supertrots was hij op zijn knalerwtjes en kleine fakkels.
Overal vervolgens straal doorheen geslapen
pi_184184641
Nog de beste wensen allemaal. :) A. Bleef op tot 0:45. Een vriendje van hem hierin de straat kwam zelfs die nacht nog even langs met zijn moeder en broertje. Superleuk. :)

Ik had mezelf weer eens van mijn beste kant laten zien vandaag. -O- :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184185152
Beste wensen allemaal!
Venco kan ik me goed voorstellen dat dat zo eruit schoot als je valt met je kind. Je schrikt ook. Het is uitgesproken, dat vind ik al heel wat haha. Maar snap dat je er wat mee zit.

R sliep met oudjaar normale tijd en om 23.45 wakker gemaakt en samen gekeken en dat was magisch O+ wel chagrijnig kind dag erna. Zindelijkheid gaat met sprongen vooruit sinds alles nu voorbij is. Geweldig! Nog wel vaak ongelukjes maar hij gaat weer naar wc zelf en dat is heel wat!
pi_184186420
Venco. Ik snap jouw schrikreactie wel. Ik vind dat je het netjes hebt opgelost om het uit te praten. :*

Hilmo. Wat fijn dat de zindelijkheid met sprongen vooruit gaat. O+
pi_184201533
Je bent ook maar een mens, Venco. Ik 'schrik' ook wel eens een beetje van mezelf als ik vanuit een soort oergevoel opkom voor mijn kind. Hier speelde erg mee dat je met een kind op je arm liep en je daardoor kwetsbaar voelde. Hormonen kunnen daar ook nog een rol bij spelen trouwens.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184354681
Wat vinden jullie van sQula?

Noor gaf aan dat ze meer wil leren, ze wil dezelfde werkjes doen als groep 2. Dus sQula gedownload en ik ben wel positief! Abonnementje van een maand genomen om mee te beginnen, als ze na een een maand nog zo enthousiast is kijken we wel even verder :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')