abonnement Unibet Coolblue
pi_183630654
Hola :7

Wij wonen in een huis met stadsverwarming. Daar staat altijd druk op en dus is het heel gemakkelijk om per ruimte de radiatorkraan open of dicht te draaien, zonder dat je dan meteen heel het huis hoeft op te stoken. So far, so good. Nadeel is wel dat je niet een gebruikelijke thermostaat in huis hebt, je hebt immers geen ketel aan en uit te schakelen. Er bestaan wel oplossingen met gemotoriseerde afsluitkleppen voor heel het huis ineens, maar dat heeft zeker niet onze voorkeur.

In onze woonkamer hebben we een convectorput. Op dit moment regelen we de temperatuur in de woonkamer dus met de thermostaatknop die daar bij hoort. Dat ding hangt aan de muur, en er loopt zo'n stalen capillair leidinkje naar de radiatorkraan. Dat leidinkje is niet weggewerkt, hij slingert maar een eind in het rond eigenlijk.

Daar wil ik dus vanaf, en dus was ik aan het zoeken naar een op afstand bestuurbare oplossing. Zo kwam ik op het Honeywell Evohome systeem.
Daarmee is het mogelijk om een HR92 draadloze radiatorkraan te gebruiken in combinatie met een externe temperatuurvoeler. Nadeel is alleen dat je dan op kop je convectorput in moet als de batterijen van dat ding leeg zijn.

Mijn vraag: is er niet ook een variant op 230V van? Ik lees her en der over thermische motoren, maar die lijken bedoeld om te monteren op zoneregelaars en niet direct op een radiatorkraan. Ook is er een zoneafsluiter beschikbaar, maar die zou volgens mij op de binnenkomende leiding in de meterkast horen, als ik het goed begrijp.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of me e.e.a. uit de doeken kan doen? Ik heb nog niks, dus ook een ander systeem dan de Evohome is een mogelijkheid, het was gewoon het eerste dat ik tegenkwam.

*O*
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 21:19:38 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183632585
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 21:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Geloof dat hier de experts zitten op het gebied van Evohome : K&W / [Honeywell Evohome] Deel 10 - Een warme winter tegemoet
Nouja de vraag is eigenlijk generieker. Namelijk, of zo'n thermische motor ook op een radiatorkraan te gebruiken is. Er schijnt een relais te zijn in de evohome serie die dan voor de aansturing zou kunnen zorgen, maar dat is dus stap 2 :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')