abonnement Unibet Coolblue
pi_183719904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:56 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Daar zeg je wat. Over smaak valt inderdaad niet te twisten, zo kun je reageren op mijn openingspost. Maar je kunt het evengoed omgekeerd stellen: wat dan te zeggen over al die uitkotsende reacties op de voorbeelden die ik wél gezellig vind? Stel dat het juist andersom was geweest, dat 70 jaar geleden strakke, steriele interieurs populair waren geweest en NU interieurs zoals die van mijn voorbeelden als "modern" golden. Zouden dezelfden die hier zo afkrakend reageren dán ook zo reageren? Of zouden ze mijn voorbeelden dan wél graag zien? Met andere woorden: vinden zij die strakke, kale, kleurloze huiskamers leuk simpelweg omdat die stijl in de mode is, of is er een andere, onafhankelijke reden waarom die stijl populair is tegenwoordig?
Ja hoor, elke inrichting heeft zijn voor en tegenstanders. de een voelt zich in mijn huis thuis en de ander vind het te druk. Met jouw voorbeelden zullen ook voor en tegenstanders zijn. Een kennis van mij richt zijn huis helemaal retro in, je hebt gewoon het idee dat je een tijdcapsule in stapt alleen de tv valt behoorlijk buiten de boot.

Ik denk dat media, reclame en programma's wel een groot deel de smaak bepalen. Zie bv bij woonprogramma's wel eens resultaten dat ik denk, gatver, en dan op tv iedereen van wauw oohh wat mooi, zoveel rust en die kleur!!
pi_183719923
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:14 schreef Koelkastdier het volgende:
Je zou een gegronde klacht hebben als je zoiets als onderstaand had gepost, maar jouw voorbeelden zijn :') :') :') :') :') :') :') lelijk as fuck broer.

[ afbeelding ]
Dit is wel een mooie kleur en goede bank, maar de verlichting kan beter :P
pi_183727783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:55 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Een kennis van mij richt zijn huis helemaal retro in, je hebt gewoon het idee dat je een tijdcapsule in stapt alleen de tv valt behoorlijk buiten de boot.
Een moderne, platte televisie is nu eenmaal een heel stuk handiger en makkelijker hanteerbaar dan zo'n log, gevaarlijk aquarium, waarbij je dan ook nog eens het risico van een tv-implosie hebt.

quote:
Ik denk dat media, reclame en programma's wel een groot deel de smaak bepalen. Zie bv bij woonprogramma's wel eens resultaten dat ik denk, gatver, en dan op tv iedereen van wauw oohh wat mooi, zoveel rust en die kleur!!
Dat beschreef ik dus eigenlijk al ongeveer in mijn vorige post: dat een groot deel van de mensen in feite geen "eigen" smaak heeft, maar hun voorkeuren (bijna) volledig bepaald worden door wat media, reclame, groepsdruk, enz. voorschrijven. Ze moeten niets hebben van een bepaalde stijl, tot die plots (opnieuw) in de mode komt.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_183727979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 16:20 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Een moderne, platte televisie is nu eenmaal een heel stuk handiger en makkelijker hanteerbaar dan zo'n log, gevaarlijk aquarium, waarbij je dan ook nog eens het risico van een tv-implosie hebt.

[..]

Dat beschreef ik dus eigenlijk al ongeveer in mijn vorige post: dat een groot deel van de mensen in feite geen "eigen" smaak heeft, maar hun voorkeuren (bijna) volledig bepaald worden door wat media, reclame, groepsdruk, enz. voorschrijven. Ze moeten niets hebben van een bepaalde stijl, tot die plots (opnieuw) in de mode komt.
Klopt, maar het valt gewoon op omdat het natuurlijk niet uit die tijd is. qua groepsdruk, als je gevoelig bent voor kritiek is die heel vervelend. In mijn vorige huis had ik een knalrode muur. Ik vond dat helemaal te gek, toen ik hem had gewit omdat ik ging verhuizen en er geen opvallende kleuren in het huis mochten zitten, was er een vriendin die meteen met zo'n toontje zei, nou dat is een hele verbetering, wit is veel beter blablabla. Dat komt wel rot over, nu heb ik daar verder poep aan, maar iemand die gevoelig is voor kritiek van een ander gaat wel naar iemand anders zijn idee inrichten.
Tenminste dat denk ik.
pi_183728205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:26 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Wtf is dit dan, Die Ludolfs ofzo. :')
Die ludolfs O+

Aan TS 10000x liever strak en modern dan die voorbeelden, ik zie ma tokkie al zitten..

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2018 16:41:36 ]
pi_183728898
Haha TS is 89
pi_183730128
TS moet naar het oostblok verhuizen, daar zien de huizen er zo uit als hij mooi vindt.
pi_183730273
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2018 15:51 schreef Wandeling het volgende:

Klacht: de overdaad aan strakke, kale, kille ziekenhuisachtige woonkamers.
Waarom zou dat een probleem zijn?

Het is toch niet zo dat jij gewongen bent om je woning zo in te richten, als dat je smaak niet is?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183732615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 18:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom zou dat een probleem zijn?

Het is toch niet zo dat jij gewongen bent om je woning zo in te richten, als dat je smaak niet is?
Op zich is dat niet zo'n probleem, nee. Ik heb dan wel het "geluk" dat ik mijn huis met niemand anders hoef te delen, maar wat als ik wél met anderen samenwoonde, die een voorkeur hadden lijnrecht tegenovergesteld aan de mijne? Een ander probleem is dat meubels zoals ik die graag zie, in reguliere winkels bijna niet te vinden zijn. In tweedehandswinkels zijn ze soms nog wel te vinden, maar dan moet je het geluk hebben juist een meubel(set) aan te treffen dat aan je verwachtingen voldoet, die winkels kunnen geen dingen op bestelling leveren. En zelfs al vind je daar wat je zoekt, is het vaak al in slechtere staat.

In 2010 heb ik in mijn woonkamer een vinylvloer laten leggen met een patroon van lichte en donkere tegels. Toen ik mijn vader toonde wat er ging komen, vond hij dat volstrekt idioot, hij verklaarde me gek, vond dat een erg slecht idee, hij beweerde dat ik er hoofdpijn van ging krijgen, enz.
Nu, bijna negen jaar later, heb ik er nog steeds geen enkel moment spijt van gehad dat ik voor die vloer gekozen heb. Hoewel ik eigenlijk nog liever een nog rijker motief gehad had, zoals dit bijvoorbeeld. Maar in de winkel waar ik die vloerbedekking kocht, was dat schaakbordpatroon zo ongeveer het enige in mijn smaak wat ze hadden.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_183739887
TS, ik vraag me al jaren af waarom mensen graag in een huis leven waarvan het lijkt alsof het nog nooit door iemand betreden is.

Zoals anderen hier aangaven vind ook ik het fijn wanneer een huis de passies van de mensen die er wonen ademt.

Met zijn allen aan de spreuken op de muur, kussens met teksten, industriële lampen, teal elementen, ananassen cq flamingo decoraties etc vind ik overigens net zo erg als de volledig kale huizen.

Een leeg huis is dan wel rustgevend, bij een chaotisch leven kun je niet ook nog eens thuis tussen de prullaria zitten, maar elke vorm van objecten die geen functie hebben vermijden geeft imo ook voortdurend onrust. Dwangmatigheid is er in velerlei vormen, vooral qua wooninrichting.
pi_183740379
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 20:36 schreef Wandeling het volgende:

[..]

In 2010 heb ik in mijn woonkamer een vinylvloer laten leggen met een patroon van lichte en donkere tegels. Toen ik mijn vader toonde wat er ging komen, vond hij dat volstrekt idioot, hij verklaarde me gek, vond dat een erg slecht idee, hij beweerde dat ik er hoofdpijn van ging krijgen, enz.
Nu, bijna negen jaar later, heb ik er nog steeds geen enkel moment spijt van gehad dat ik voor die vloer gekozen heb. Hoewel ik eigenlijk nog liever een nog rijker motief gehad had, zoals dit bijvoorbeeld. Maar in de winkel waar ik die vloerbedekking kocht, was dat schaakbordpatroon zo ongeveer het enige in mijn smaak wat ze hadden.
Jeetje wat wit/zwart, waarom niet iets met wat meer kleur? :')

Terechte klacht, wat een kille kleurloze vloer.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2018 08:21:28 ]
pi_183740448
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 08:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Jeetje wat wit/zwart, waarom niet iets met wat meer kleur? :')

Terechte klacht, wat een kille kleurloze vloer.
Ik vind het nog altijd beter dan een vloer die volledig uit één tint wit/grijs/zwart bestaat. Ik schreef reeds, ik kon in die winkel geen rijker dessin vinden. In mijn woonkamer liggen op die vloer trouwens tapijten die wél kleuren (vooral rood) hebben.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_183740537
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 15:54 schreef bleiblei het volgende:
tja, niet iedereen wil in 1920 wonen :') .
_O- _O- _O- beetje dit.
pi_183740715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:14 schreef Koelkastdier het volgende:
Je zou een gegronde klacht hebben als je zoiets als onderstaand had gepost, maar jouw voorbeelden zijn :') :') :') :') :') :') :') lelijk as fuck broer.

[ afbeelding ]
ik vind dat niet eens zo slecht eigenlijk :@

Leuke dingen aan de muur enzo....
pi_183740784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:32 schreef FANN het volgende:

[..]

ik vind dat niet eens zo slecht eigenlijk :@

Leuke dingen aan de muur enzo....
Hij bedoelt het toch als alternatief voor de afbeeldingen die TS als positieve voorbeelden van inrichting in de OP had gezet?
pi_183740810
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:40 schreef Chia het volgende:

[..]

Hij bedoelt het toch als alternatief voor de afbeeldingen die TS als positieve voorbeelden van inrichting in de OP had gezet?
Dat denk ik...
pi_183740838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:44 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat denk ik...
En dus als een inrichting die hij wel mooi vindt :P
pi_183740921
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:46 schreef Chia het volgende:

[..]

En dus als een inrichting die hij wel mooi vindt :P
ja :D ik heb een hele andere inrichting maar ik vind het toch wel ''gezellig'' of zo..... :+
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 december 2018 @ 10:40:16 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183741432
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 08:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Jeetje wat wit/zwart, waarom niet iets met wat meer kleur? :')

Terechte klacht, wat een kille kleurloze vloer.
Ik had rond 2000 exact zo'n vloer in de gang van een pand dat ik toen huurde. Niet zelf gekozen, het lag er gewoon (waarschijnlijk al enkele decennia, aan de staat te zien). Maar een super snob hipster vriendinnetje dat ik had vond het helemaal geweldig dus kennelijk was dat toen hip :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183741673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had rond 2000 exact zo'n vloer in de gang van een pand dat ik toen huurde. Niet zelf gekozen, het lag er gewoon (waarschijnlijk al enkele decennia, aan de staat te zien). Maar een super snob hipster vriendinnetje dat ik had vond het helemaal geweldig dus kennelijk was dat toen hip :D
Rond die tijd hadden wij dat in de keuken idd :D
pi_183742753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:32 schreef FANN het volgende:

[..]

ik vind dat niet eens zo slecht eigenlijk :@

Leuke dingen aan de muur enzo....
Is ook gewoon een mooie inrichting, maar niet zo strak als dat zwart witte. TS zou een zoveel beter punt hebben als hij zoiets had gepost ipv die meuk in z'n OP.
  zaterdag 15 december 2018 @ 13:02:31 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183743067
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had rond 2000 exact zo'n vloer in de gang van een pand dat ik toen huurde. Niet zelf gekozen, het lag er gewoon (waarschijnlijk al enkele decennia, aan de staat te zien). Maar een super snob hipster vriendinnetje dat ik had vond het helemaal geweldig dus kennelijk was dat toen hip :D
Zo'n patroon had ik in 1996. Was toen helemaal hip. Maar dan wel in combinatie met felle kleuren in de rest van het interieur.
  zaterdag 15 december 2018 @ 13:09:57 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183743159
Bij moderne huizen heb ik altijd het idee dat er een heel dure stylist langs is geweest en dat daarom niks meer van plaats mag veranderen. Lijkt soms of vazen en andere ornamenten zijn vastgelijmd.

Dat kleur is verdwenen is erg jammer. Het kan psychisch veel voor je doen. Maar emotie is ook vrijwel verdwenen dus echt verbazingwekkend is het ook niet.
Dat je rust aan je hoofd wilt, had je vroeger door een bepaalde kamer daarvoor in te richten. Dus kon je een gezellige "rommelige" keuken hebben, een klassiek moderne woonkamer in warme kleuren en dan een bibliotheek in rustig, strak design, of de serre met veel groen. Tegenwoordig is dat allemaal één ruimte dus ook geen variatie in stijlen.

Soms vraag ik me af hoe mensen in die showrooms kunnen leven. Zeker als er kinderen of huisdieren zijn.
pi_183754727
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2018 15:51 schreef Wandeling het volgende:
Dan vind ik dit toch veel gezelliger:

https://ibb.co/7vm9zqh

Of dit:

https://ibb.co/Btyfcrc
Aaargh, gast, mijn ogen! Wat doe je!

Echt foeilelijk vind ik dat. Vooral die gore bruine tegels. En van die kasten met sierglas er in en dan allerlei servies of kitscherige troep er in opgesteld, als een soort museum vol antiek. Ongelofelijk, hoe kunnen mensen zo leven.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_183754852


Groene interieurs <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')